Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Centrálzár működési hiba
 
Témaindító: Tomszy, idő: Márc 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) Tomszy hozzászólása Márc 7, 2008 /
 
Sziasztok, régi autónkban (Kia Sephia) volt egy centrálzár, ami tökéletesen működött. Azt eladtuk, de kivettem belőle a cuccot. Vettünk egy kocsit (Colt) amibe beleszereltem. Viszont riasztót is tettem bele. Minden működik, ha meleg van és megpróbálom, de hidegben sokszor nem nyitja ki mindegyik ajtót. Az ajtók könnyedén nyílnak, a működtető motor könnyedén mozgatható, tehát én arra gyanakszok, hogy a vezérlőbe kevés feszültség juthat, és emiatt kis feszültséget kapnak a motorok, és nincs idejük kinyitni. Mit lehetne tenni? A másik gond, hogy amikor bekötöttem a riasztót, az index kábelére kötöttem rá, de ha jobb oldalra tettem ment, ha bal oldalra tettem ment, de ha mindkét szálra kötöttem akkor nem ment. Ezzel mi lehet a gond?
A centrálzárról pedig annyit, hogy nem lehetne esetleg valami feszültségnövelőt betenni? Nem lehet, hogy a kocsi kisebb feszültséget termel az akksiba, ami nem elég a motornak... köszi!
(#) aflmor válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
Idézet:
„kocsi kisebb feszültséget termel az akksiba, ami nem elég a motornak.”
Az önindítónak meg elég?

Idézet:
„ha mindkét szálra kötöttem akkor nem ment”
Nézd át a Colt elektromos rajzát, erre ott lesz a megoldás.
(#) Tetye válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
hali!
a gond szerintem nem fesz probléma.
de tegyél rá hidegben az akksidra egy multimétert és mérj rajta feszt. ha 10,5-12 közt van nyitás pillanatában is akkor az ugy jó ahogy van. szerintem annyi a gond hogy a valamelyik mozgató rud kicsit más szögben van és amikor hidegvan alapból nehezebben mozognak a zárak és a rossz szög miatt nem tud rá kellő nymatékot ki fejteni és ezért nem nyit. de milyen vastag a vezetékkel kötötted be?
(#) kobold válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
A régi és új autód ugyanolyan névleges feszültségű (12 V), tehát ha jó helyre tetted a vezérlő tápját, ilyen baj nem lehet, gondolok itt az alacsony feszültségre.
Ha a motor hidegben is könnyen mozgatható (terhelés nélkül), az még nem jelenti azt, hogy a zár elemei is, illetve, hogy a motor elég erős a zárhoz. Első lépésben szilikonspray-vel lefújnám a mozgó alkatrészeket, kicsit összejáratnám, aztán próba.
Mérhetsz tápfeszültséget a motoroknál működés közben, illetve a vezérlőn is, test- vagy egyéb kontakthibát keresve. Ha melegen kifogástalan, akkor a mechanikus szorulásnak nagyobb esélye van.
A riasztó indexre kötését valószínűleg rosszul csináltad; nem közvetlenül az izzók vezetékeire kellene tenni, hanem arra annak a relének a vezérlő ágára (egy diódával, pl.), amelyik az elakadásjelző bekapcsolásakor villogtat.
(#) Tomszy válasza kobold hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
Helló, A riasztót a relé elé tettem, csak ugy gondoltam, hogyha külön-külön megy mindkét oldal, egyszerre rákötve is megy, de ugy nem ment, és nem találtam azt a vezetéket, ami az elakadásjelzőé. A centrálzárnák pedig sokszor megnéztem és nem tűnik ferdének a bekötése, és amikor összeraktam, akkor be is fujtam szilikonnal, a zár pedig melegbe, hidegbe is könnyen mozgatható, de ha csak ez lehet a baj, akkor muszály lesz mégegyszer megnéznem. ja és ha kiriasztom a kocsit, akkor utána kulccsal érzem hogy épp hogy csak hozzá kell érni és már nyitva is, tehát nagy részt ment a motor. A másik dolog, hogyha kulccsal nyitom ki a kocsit, akkor a másikat mindig ki nyitja, tehát ezért gondoltam azt hogy a feszültség hiba van, mert ha csak egyet kell működtetnie azt mindig meg tudja tenni.
(#) Tomszy válasza Tetye hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
Hát pontosan nem tudom, de sztem olyan 1.5-ös lehet, vagy picitvel kisebb
(#) Tetye válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
annak elégnek kell lenni nekem is másfél körüli...
mérj rajta egy feszt üzem közben de ne a riasztóval vezéreld amikor probálod hanem az egyik első ajtóval amiben vezérlős a moci.
amugy a generátor anyit tötl amenyit kér az akku már ha jó.... 14,4V 45-65Ah ált. szal azzal nem lessz baj..
én is javvalom a szilikon spray-t
(#) Tomszy válasza Tetye hozzászólására (») Márc 9, 2008 /
 
Okés, majd megpróbálom, a pontot elfelezném kobolt és Tetye között, ha lehet!
(#) proba válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 9, 2008 /
 
Nem lehet hogy a riasztó rövidebb ideig adja a nyitófeszültséget? Vagy ha kis feszültségre gondolsz: esetleg a riasztóval egy jelfogót kellene vezérelni ,és azzal a zárakat.
(#) Tomszy válasza proba hozzászólására (») Márc 9, 2008 /
 
na én is valami hasonlora gondoltam. Mert ha kézzel nyitom/zárom az ajtókat, akkor mindig megy. sose akad meg. tehát mintha kis ideig adná a jelet, viszont a régi kocsiban ment, azt nem értem itt mért nem megy, de sztem ilyesmi hiba lehet, tudtok erre valami megoldást??
(#) titi válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
Hali!

Riasztó a bemenetre, a relé vezérli a zárakat.

késl.jpg
    
(#) Inhouse hozzászólása Márc 10, 2008 /
 
Az indexnél, ha mindkét oldalt akarod, akkor legalább egy diódával csináld, az egyik oldalon, mert ha összekötöd a két oldalt, akkor mindig vészvillogózni fogsz, ha indexelnél.

A riasztók általában reléken keresztül kapcsolják a központizár kimeneteket, ha nem kellene, hogy kulccsal is lehessen mindet vezérelni, akár ki is hagyhatnád a központizár vezérlőjét...tehát ezt mégegyszer megrelézni szerintem értelmetlen.
Inkább te rontottál el valamit. Ha mechanikailag nem szorul, akkor érdekes a helyzet...
A test és az állandó 12V-ot jó helyre kötötted? Biztos nem valamin keresztül kapja? Ilyenkor áramfelvétel nélkül ugyanúgy 12V-ot mérsz, de amikor kell a kraft, akkor a soros tagon (pl.izzó) keresztül folyó áram miatt azon is esik feszültség, így nem lesz elég a motoroknak.
Kösd próbára közvetlenül az akkusarkokra a vezetékeket, és úgy próbáld. Mérni lehet, hogy nem fogod tudni a feszültségesést, mert a digit műszer nem fogja tudni követni az impulzust.
Csinálhatnál pár képet a beszerelésedről, a mechanikáról és a vezetékelésről...hátha látszik valami.
Most, hogy elolvastam újra, esetleg, lehet, hogy a vezető felőli 5 vezetékes motorod vacakol...mivel írtad, hogy kulccsal viszi, ilyenkor ezt kézzel segíted, a többi pedig nyit...

Üdv
Inhouse
(#) Tomszy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
Ok, lefényképezem hétvégén, előbb nem tudom, mert suliban vagyok... Külön hoztam 12 voltot az akksirol, szóval az tuti onnan kapja az erőt, azt meg hogy mért nem kapcsolnak néha, tényleg nem értem, a vezető oldali motor riasztóval ritkán kapcsol, de a másik motor sem mindig megy rendesen. Nem lehet vmi kütyüt betenni, hogy tovább adja a motorra a kraftot? vagy az nem jó megoldás? esetleg nagyobb fesz-t adjon. alapba ha megmérem az akksit akkor 12v körül mutat. Terhelés nélkül nem inkább 14 körül kellene lennie?
(#) Tomszy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
relés, bizony.. lehet hogy elromlott a relé de mégis ugy tűnik hogy kapcsol, csak nem jól? azzal nem az van hogy vagy kapcsol vagy nem? ja és azt elfelejtettem mondani hogy régen 4 motort működtetett, most ugye kettőt kellene neki... ha birná.. nem tudom ez számíthat-e...

De ez jó ötlet, ezt lehet kiprobálom.. remélem nem drága egy relé
(#) proba válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
Ha már ugyis szétszeded a riasztó kimenetre köss egy égőt (valami kissebbet ) és nézd meg, hogy mennyi ideig világít. (szerintem min 2-3 sec kellene )
(#) Inhouse válasza Tomszy hozzászólására (») Márc 14, 2008 / 4
 
Idézet:
„ha megmérem az akksit akkor 12v körül mutat. Terhelés nélkül nem inkább 14 körül kellene lennie?”


Nem, 12 és 13V között kell legyen nyugalmi állapotban. Ez alatt le van merülve, felette épp töltöd azért több...

Vedd át a riasztótól a vezérlést, nézd meg, hogy mit kapolcsol és csináld te helyette direktbe. Csak rövid impulzust adj, kb. 1-2s. Valószínű testet kapcsol, vagy ide vagy oda, így nyit és zár.
- Ha így mindig működik, akkor a riasztóban van kontakthiba, vagy relé vacakolás.
- Ha így is bizonytalan, akkor a vezérlőben, vagy a 2 cucc között van kontakthiba.

Nézd meg az ajtóátvezetésekben a vezetékeket. El szoktak törni és megszakad, vagy zárlatot csinálhat pár vezeték. Először megkeményedik a szigetelés, aztán elreped, csupasz drót kandikál ki, majd a merev szigetelés miatt a csupasz drót eltörik. Először csak elvékonyodik a keresztmetszet, mert a sodrott szál apránként törik el elemi szálanként, így megnövekedik az átmeneti ellenállása, és hülyeségek történnek...

Üdv
Inhouse
(#) Tomszy válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 15, 2008 /
 
rendben, köszi szépen a segítséget, amint lesz időm, megbütykööm, és remélem az itt leirtak alapján mindent sikerül megoldani!
(#) Zolcsi80 hozzászólása Máj 18, 2009 /
 
Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne, h. a központizár vezérlő azon vezetékét, amely az irányjelzők villogtatásáért felelős, hová kell kötnöm. Az autóm egy Opel Astra F.
(#) krol hozzászólása Ápr 19, 2012 /
 
Sziasztok!
Suzuki Swiftemél olyan gondom van, hogy a centrálzár (gyári) 3 ajtót lezár, a negyediket ( bal hátsó) viszont nem. Nem zárja, nem nyitja. A kárpitot levettem a csatlakozás nincs szétcsúszva. Megakadtam, motorhiba, esetleg testelés?
Segítséget szeretnék kérni valakitől, hogy mi lehet a hiba?
Előre is köszönöm!
(#) Inhouse válasza krol hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Ha nincs megszakadva a kábel az ajtóátvezetésnél, akkor valószínű, hogy motorhiba. Ha van egy autós izzód, vagy próbalámpád, tedd rá a motor vezetékére. Ha villan, amikor zársz/nyitsz, akkor a motornak vége, ha nem, akkor nem jut el az áram a motorhoz.
Kézzel tudod mozgatni a motort (és a zárat)?

Üdv
Inhouse
(#) krol válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Nagyon köszönöm a választ!
Kézzel tudom mozgatni, mind a motort, mind pedig a zárat.
Ezt a próbalámpás dolgot mindenesetre meg fogom lépni.
Mégegyszer köszönöm!
(#) VIM válasza krol hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Szia! Inhouse már el is mondta a lényeget, én csak annyit fűznék hozzá, hogy a motor ritkán hibásodik meg, de a vezeték annál többször szokott eltörni. Több csatlakozási pont is van az ajtóban, de a középső konzolban lévő átvezetésnél szokott eltörni a gumiharmonikában, ami fel van kötve egy másik gumival, hogy ne lógjon az egész. A küszöb magasságában a konzolnál le kell venni a műanyag takarólemezt és majd úgy férsz hozzá a vezetékekhez. A szigetelésen belül szokott eltörni a vezeték ezen a szakaszon. Ezt a szakaszt vizsgáld meg úgy, hogy megfogod a vezetékeket egyenként (egyik végét az ajtóban a másikat a konzolban) és meghúzod mint egy "rugót" . Amelyik szál megnyúlik, az van elszakadva.
(#) krol válasza VIM hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm a választ!
Holnap meg is nézem! :yes:
(#) Inhouse válasza krol hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Szívesen.
Majd írd meg, hogy mit találtál...

Üdv
Inhouse
(#) krol válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 24, 2012 /
 
Szálszakadásom volt, ott ahol "VIM" jelezte! Megforrasztottam, kifogástalanul működik!
Köszönet nektek!
(#) Inhouse válasza krol hozzászólására (») Ápr 24, 2012 /
 
Idézet:
„Ha nincs megszakadva a kábel az ajtóátvezetésnél, ...”


Örülök, hogy jó lett.

Üdv
Inhouse
(#) FordRs hozzászólása Márc 16, 2013 /
 
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!:

Adott egy Rover 75 ( '00). Elázott a kulcsa ezáltal elromlott a centrálzár vezérlése,indulni indul,mert az immobilis-ere nem a nyákra van forrasztva hanem külön van a távban egy kis tartóban.Tehát vettem hozzá egy centrálzár vezérlőt meg is kötöttem negatívos vezérléssel(autóban : piros/fehér ; piros barna vezeték). Zárás megy,de nyitásra is csak egy impulzust tud adni a centrál-vezérlőm, viszont két negatív impulzus (2x0.7s) kellene hogy kinyisson az összes ajtó,mert egy impulzussal csak a bal első nyit ki.

Ezt szeretném megoldani viszonylag nem bonyolult áramkörrel(ha lehet valami kondis diódás relés történet az lenne a legjobb),köszönöm előre is segítségeteket!
(#) laczaa01 válasza FordRs hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Szia!
Nekem gyárilag is így működik a VW-em szerintem, hasznos, legtöbbször csak egyedül használom a kocsit, ilyenkor nem koptatja feleslegesen a többi zárat! Ha jön velem a család, nyitáskor kétszer nyomom a gombot és mindenki boldog. Szerintem fontold meg...
(#) FordRs válasza laczaa01 hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Sajnos az a baj hogy nem ad ki még egy impulzust ha még egyszer megnyomom a távirányítója gombját,mert ugye egy nyitást már ki adott - még egyet már nem ad,csak zárás gombra ad impulzust a záró vezetékén.Olcsó cucc így programozni sem lehet(mert jobbakat lehet programozni dupla impulzusra meg pl.: 4sec vagy 15 sec. -s zárás/nyitást) ezért szeretném valahogy megoldani,hogy a nyitó 1db impulzusból kettőt csinálni és úgy megküldeni az autó vezetékét!
(#) enree válasza FordRs hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Keresgélj itt az oldalon, lehet, hogy készen is találsz valami hasonlót, de ha egy tanácsolt elfogadsz, relét ne tegyél bele! Van egy fórumtársunk, Proli007, ő nagy tudor ilyenekben, ha szerencséd van és erre jár, pillanatok alatt összeüt neked valami filléres ic-re épülő kapcsolást! Mestere a kapuknak
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem