Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fényszóró magasságállítás szintérzékelővel
Lapozás: OK   1 / 2
(#) vadasz hozzászólása Ápr 7, 2009 /
 
Egy ideje már játszok a gondolattal, hogy kéne csinálni egy autómata szintszabályozást a tompított fényszóróhoz.

Motorkerékpárról van szó, ahol vagy a futóművet állítgatom nap mint nap amiatt, mert éppen a laptopot vagy a szendvicseimet beletettem e a hátsó dobozba vagy sem. Utassal való közlekedésről nem is beszélnék.

A lámpatest nehezen állítható egy imbuszkulcsal, de hely van bőven, így a mechanikai "tekergetés" nem gond.

A gond ott merül fel, hogy ha már nekilátnék, akkor valami olyat szeretnék, ami még nemnagyon van, legalábbis nem tudok róla. Érzékelni kéne a motor szintjét, és ennek alapján viszonylag hamar állítani a fényszórót.

van e valakinek valami ötlete?
(#) kaqkk válasza vadasz hozzászólására (») Ápr 7, 2009 /
 
Bólogató kutyát láttál már?
valami hasonlót tudnék elképzelni rá
egy kart tenni a fényszóróra alulra arra egy súlyt
és ha emelkedik a motor eleje a súly függőbe húzza a kart ami lefelé mozdítja a lámpát , de ennek a dolognak nagyon jól meg kéne oldani a csillapítását hogy egy bukkanó után ne
"bólogasson" fényszóró

Vagy ezt tovább gondolva : egy potira tenni a kart amin a súly van ezt olajba lógatni (csillapításnak) és a poti állásától függően motorral állítani a lámpát
(#) pici válasza vadasz hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
1:
Ha mindig vízszintes lenne a fényszóród, akkor lejtőn vagy emelkedőn akkorát zakóznál este, hogy csak na, mert nem az utat világítaná meg
2:
a súly vezérelt dolog meg azért nem jó, mert a motor mozog, azaz vízszintes terepen, ahol a fényszórónak is vízszintesnek kellene lennie (persze lefele világít) akkor gyorsításnál hátralendül a súly, fékezésnél meg előre és így a fényszóró is... pedig nem kellen
(#) watt válasza vadasz hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
Automatán nem tudod megoldani, de ha motorosra alakítod át a beállítóművét, akkor azt egy gombbal könnyen tudod állítani oda, ahová kell.
(#) watt válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
Én is hasonlóra gondoltam a kapcsolóval kapcsolatban. Ezt ki lehetne egészíteni egy az első és a hátsó rugókhoz szerelt magasság érzékelővel, és akkor automata is lenne, sőt ha jól sikerülne beállítani, még menet közben sem világítana senki szemébe, ha rugózik a motor! Hogy milyen magasságérzékelő lenne jó, az most nem kristályosodik ki bennem még, ezen lehet törni a fejünket.
(#) ha6pc válasza watt hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
Nem látom akadályát automata megoldásnak.
Valahogy úgy,mint a modell-szervóknál.
A parancsadó a hátsó kerék/lengéscsillapítónál lenne egy poti(akármi).
A súlytól függően "bólintana" a fényszóró.
Ez modjuk kátyús,hullámos úton igen komikusan nézhet ki...
(#) bbb válasza ha6pc hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
valamilyen távolságmérő megoldás nem lenne jó? elvileg léteznek erre infrás modulok, amiket viszonylag egyszerű használni. talán itt a hestore-ben is lehet kapni ilyesmit
(#) ha6pc válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Nem vitatom,hogy luxus,de a feladat eredetileg ez volt.
Azt sem vitatom,hogy a megoldásod ne lenne jó.
Egyszerűsítsünk akkor: A hátsó lengéscsillapítóhoz kellően applikált kerékpárbowden-megfelelő helyen csatlakoztatva a fényszóróhoz-ami billenthetően van rögzítve. (Csakhát ebben csupán hobbi van-elektronika az nincsen. )
(#) ha6pc válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Tehát mégis az elektronikusnál kell maradnunk akkor.
A szabályzókörbe különböző karakterisztikákat,időállandókat lehetne programozni.
(Lenne "sztráda" "tököliút" "paprikadűlő"-üzemmódok.)
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Létezik egy pofonegyszerü megoldás fényszoroállitásra, a Mercedes évtizedek ota használja. Áll egy (ill. 2) kis pneumatikus "munkahengerböl" a lámpákban, egy 4 fokozatban tekerös állithato vákumkapcsolobol a müszerfalon, meg némi csöböl. Mondjuk ebben nincs elektromosság, viszont kell hozzá vákum (ez nem tudom megoldhato-e ennél a motornál.) Cserébe egyszerü, sose romlik el, és nagyjábol ingyen be lehet szerezni a hozzávalokat.
(#) peterbrian válasza akos70 hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
de így nem automatikus mint ahogy az eredeti kérdés elhangzott.

ellenben az automatikus szintszabályzás része engem is érdekelne a dolognak mert xenonban gondolkodok ahhoz meg alapfeltétel a vizsgán.
kocsimban elektromos a fényszórómagasság állítás ezt már "csak" automatizálni kéne.

Zolibá te meg dobd össze ezt a kapcsolást, ismerlek, neked ez pikk-pakk sikerül
(#) akos70 válasza peterbrian hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
Pikk-pakk? Szerintem összetévesztesz valakivel.
(#) peterbrian válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 23, 2009 /
 
Ennyi... akinek szólt az tudja.
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 23, 2009 /
 
Ezt elnéztem. Csak azt figyeltem, kinek van cimezve a válasz. De olyan jolesett, hogy ilyesmit kinéznek belölem.
Bocs, Zolibá!
(#) Pixi hozzászólása Júl 11, 2009 /
 
Sziasztok!
Van egy pár audi lámpa állító motorom! 3 vezeték megy bele, egy plusz egy minusz és egy jel! Ha a jelre adok plusz egy pillanatra megmozdul felfele ha minuszt akkor lefele!
Ugye ezt gyárilag az utastérben lévő potival lehet szabályozni! De mivel az nekem nincs és drága is lenne így valami más megoldás kellene!
Vagyis az én elgondolásom szerint az "adója" úgy működik, hogy a poti mozdítására pozitív vagy negatív impulzusokat ad ki a belső egység!
Ezt ki lehet valahogy vitelezni?
(#) Pixi hozzászólása Júl 11, 2009 /
 
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Júl 11, 2009 / 1
 
Piccel megoldható !
(#) Pixi válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 11, 2009 /
 
Hali!
Mimással!
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Júl 11, 2009 / 1
 
Megnéztem a pdf et . Nem kell semmi különleges dolog hozzá , A 12. oldalon ott a teljes kapcsolásirajz !
1 poti és egy trimmerpoti kell (az r set helyére)
(#) Pixi válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 11, 2009 /
 
Kipróbáltam 10K-val de tökéletesen működik!
Azt gondoltam hogy poti van a dologba, de nem hittem hogy ennyire egyszerű az egész!
A PDF-et időm se volt végignézni már jött a válasz!

Ilyenkor lehet pontozni?
(#) Baldone hozzászólása Aug 4, 2009 /
 
Sziasztok!
Ez a téma engem is érdekel! Ha valakinek van használható ötlete az írjon! Én egy szervó motorra gondoltam mert az elég gyorsan mozgatná a lámpát!
(#) Pixi válasza Baldone hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
Hali!
Miben akarod használni a magasság állítót?
Nekem nagyon jól működik!
De érdemes inkább valami autóét beszerezni amiben benne van minden és 3 csatlakozós, mert azokhoz általában elég egy poti a működtetéséhez mint az én esetemben!
(#) Baldone válasza Pixi hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
SzeVWa!
A Ventóba! nekem hoztad a xenon szetett! az oké hogy magasság állítóslámpa de jó lenne ha automata lenne!
(#) bbb hozzászólása Aug 5, 2009 /
 
Nekem van egy ötletem a kivitelezésre, azonban nem tudom hogyan lehetne pontosan megoldani.
Két érzékelő kellene hozzá, amelyik képes a függőlegestől eltérést érzékelni. Egyik kerülne a fényszóró foncsorának hátoldalára, máik pedig egy kompenzáló lenne, ami a fényszóró hátulján kapna helyet.
A megoldás az lenne, hogy a belső érzékelő alapján egyensúlyozna egy pic, ami a motort tudja kapcsolgatni, és mindig az érzékelő visszacsatolás alapján ugyan abban a pozícióban tartaná a belső részt. Ennek a belső érzékelőnek az adatait viszonylag gyorsan kellene feldolgozni (századmásodpercek alatt reagálni kell a változásra), míg a külső - kompenzáló - érzékelő adatait elég lenne tizedmásodpercenként átlagolva (vagy inkább medián szűrővel) feldolgozni.
A lényeg az lenne, hogy amikor az egész rendszert programozó állásba helyezzük, akkor beállíthatjuk a fényszórót az előírásoknak megfelelően, majd a két érzékelő értékeit eltároljuk. Ekkor Tudjuk, hogy a pontos beállításból adódóan a két érzékelő mégis egymáshoz képest milyen szögben áll. Ha sima követőre tennénk az egyensúlyozást, akkor lenne olyan a rendszer, mintha fixen be lenne állítva minden, magyarul a rendszer nem állítaná magát egyáltalán.
Viszont ha hirtelen változás történik, akkor a külső érzékelőből származó adatok feldolgozásának viszonylagos lassúsága miatt a belső egyensúlyozó rész ehhez az átlaghoz igazítja magát. Ha pedig hegyre megyünk, akkor nem fog lefele világítani, hanem visszahúzza magát normál állásba.
Azaz ez a rendszer pont csak a kátyúba esések, hirtelen fékezések,... okozta gyors változásokat kompenzálná.
Cserébe a külső állítás lehetőségét is meg kell hagyni, azaz a külső kompenzáló taghoz kell hozzáadni/kivonni pár foknyi szögeltérést, éppúgy, mintha az elektromos állítóval feljebb/lejjebb állítanánk (a követés miatt be kellene állnia a foncsornak megfelelő irányba, míg a külső érzékelő normális pózban van).

Viszont ez a megoldás rögtön felvet egy problémát is (programozás ügyileg szerintem nem lenne bonyolult).
- hogyan lehet megfelelő érzékelőt találni/készíteni?
A rendszer ugyanis azon alapul, hogy mi tudjuk mégis milyen szögben tér el a függőlegestől a belső foncsorunk és a fényszóró külső borítása, majd ezen adatok felhasználásával egyensúlyozunk.
A legfontosabb dolog pedig a megbízhatóságon túl az érzékelő mérete, hiszen el kell tudni helyezni a foncsoron, tehát viszonylag kicsinek kell lennie. Ezen kívül a felbontásnak is viszonylag nagynak kell lennie, hogy minél finomabban egyensúlyozzon az automata.
(#) kobold válasza bbb hozzászólására (») Aug 5, 2009 /
 
Nem semmi elképzelés, de most őszintén: kell ez egyáltalán? Nekem kézi állító van a kocsiban, és az állítgatási szokásaimból kiindulva nem sokat bonyolítanék rajta, ha automatizálni akarnám.
Elinduláskor (mondjuk pár km/h környékén, amikor a teher már végleges) egyszer megvizsgálnám a karosszéria szöghelyzetét (ennek több módja is lehet, potmétertől a szöghelyzet-jeladóig), majd annak megfelelően beavatkoznék a kézi állító helyén.
Legalábbis szerintem elég az a néhány fokozat (hát még akinek az sincs alapon), menet közben pedig nem korrigálnék, nem követeli meg, és talán nem is indokolja semmi a real-time állítgatást.
(#) akos70 válasza kobold hozzászólására (») Aug 5, 2009 /
 
Xenonnál követelmény az automata szintállitás.
(#) dengi00 hozzászólása Okt 9, 2009 /
 
Sziasztok!

Nekem is manuális állítási lehetőségem van, de ez nem elég ahoz hogy a xenont be szerelhessem az autóba(hivatalosan)
Szóval engem az érdekelne, hogy hogyan lehet kivitelezni azt, hogy a meglévő rendszeremet egyszerűen átalakíthassam teljesen autómatára.

Üdv Dengi
(#) Hobbielektronika2k10 hozzászólása Feb 9, 2010 /
 
Sziasztok!

Én tudok nektek segíteni érzékelő gyanánt.
Én is most tettem az Opelomba Xenont, és nagyon szeretnék egy automata fényszóróállító elektronikát.
Én tudok nagyon sokat adni nektek ebből az érzékelőből, közösen kitalálhatnánk egy megfelelő kapcsolást. Ennek az érzékelőnek a lényege, hogy a föld középpontja felé ható gravitációt méri. Azaz ha nem vízszintesen halad az autó, akkor változtatja a kimenetén a feszültséget. Ez egy elég drága alkatrész, több ezer forint darabja a boltban. Csak kérdés, hogy az autókba beépített fényszórómagasságállító kapcsoló feszültségosztóként működik-e. Mert a magasságállító kapcsolóban nekem 4db különböző értékű ellenállás van. Ha feszültségosztóként működik, akkor nincs mit tennünk megmérni, hogy mekkora feszültséget állít elő az IC bemenetére, és ehhez a garvitációs érzékelőhőz építeni egy erősítőkapcsolást, aminek az erősítését tudjuk szabályozni egy potival. Azaz az érzékelő kimenete bemegy az erősítő bementére, annak a kimenete pedig megy a magasságállító motorba. De az erősítő kimeneti erősítését be kell hangolni, hogy jól működjön.
De ez a megoldás, csak akkor jó, ha nem ellenállásértéket néz, hanem feszültségváltozást.
Ha tudtok benne segíteni, jelezzetek.
Elérhetőség: kukucs-kukucs@freemail.hu

Előre is köszönöm szépen a segítségetek.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza bbb hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Sziasztok!

Én tudok nektek segíteni érzékelő gyanánt.
Én is most tettem az Opelomba Xenont, és nagyon szeretnék egy automata fényszóróállító elektronikát.
Én tudok nagyon sokat adni nektek ebből az érzékelőből, közösen kitalálhatnánk egy megfelelő kapcsolást. Ennek az érzékelőnek a lényege, hogy a föld középpontja felé ható gravitációt méri. Azaz ha nem vízszintesen halad az autó, akkor változtatja a kimenetén a feszültséget. Ez egy elég drága alkatrész, több ezer forint darabja a boltban. Csak kérdés, hogy az autókba beépített fényszórómagasságállító kapcsoló feszültségosztóként működik-e. Mert a magasságállító kapcsolóban nekem 4db különböző értékű ellenállás van. Ha feszültségosztóként működik, akkor nincs mit tennünk megmérni, hogy mekkora feszültséget állít elő az IC bemenetére, és ehhez a garvitációs érzékelőhőz építeni egy erősítőkapcsolást, aminek az erősítését tudjuk szabályozni egy potival. Azaz az érzékelő kimenete bemegy az erősítő bementére, annak a kimenete pedig megy a magasságállító motorba. De az erősítő kimeneti erősítését be kell hangolni, hogy jól működjön.
De ez a megoldás, csak akkor jó, ha nem ellenállásértéket néz, hanem feszültségváltozást.
Ha tudtok benne segíteni, jelezzetek.
Elérhetőség: kukucs-kukucs@freemail.hu

Előre is köszönöm szépen a segítségetek.
(#) bbb válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Feb 9, 2010 / 4
 
A Hella árul komplett kitet, az árát még nem tudom, mert a beszerzőm még nem intézkedett, de létezik és működik.
Ja és ami a legfontosabb: E jeles, tehát hivatalosan bevizsgált és elfogadott termékről van szó!

Hella száma: 8XX 008 614-001
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem