Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RC-modellautó elektronika
 
Témaindító: Robi82, idő: Jan 27, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 39
(#) Ricsi89 válasza kiss1999 hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
Ez egy memória és nem pic, se nem más kontroller, ez csak adatok tárolásra használható!
(#) kiss1999 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
akkor oké! hát és esetleg nem tudsz valamit akkor pic-nélkül?
(#) kiss1999 válasza kiss1999 hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
na valami?
(#) Chainsaw hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Üdv! Egy motorszabályozó elektronikát javítok amiben az egyik FET zárlatos lett. A FET típusa H7N0308. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek jó-e helyette IRF3205? Köszönöm!
(#) kadarist válasza Chainsaw hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Szia!
Nem jó, mert ez egy logikai gate-feszültségű FET, tehát egy IRL-es típust keress helyette. De végszükség esetén kipróbálhatod ezt (IRF3205) is, mert mások már sikerrel alkalmazták logikai vezérléssel.
(#) emmzolee válasza Chainsaw hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Szerintem nemigazán, mert a H7N0308 fetnek a gate-jén van két dióda a túlfesz védelem miatt. Azonkívül az 30V-os, a 3205 meg 55 ha jól tudom. A H7N0308-nak kisebb az RDS paramétere is. persze ez a legkisebb gond.
Más lesz a kapacitása. Lehet tüskés lesz a jelalak. Próbáld ki két védő diódával a gate-jén a 3205-öst. Hátha beválik.
Milyen vezérlő ez? Képed nincs? Meg nézném milyen.
(#) Chainsaw válasza kadarist hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
IRL1404 esetleg?
(#) Chainsaw válasza emmzolee hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Üdv! Igen, épp emiatt kérdeztem, hogy jó lehet-e. Sajnos semmi hasonlót nem találtam Magyarországon. Ha esetleg van valami ötleted akkor ne kímélj Tamiya TEU-101BK szabályzó. És milyen diódát tegyek reája? Schottkykba nem vagyok otthon.
(#) emmzolee válasza Chainsaw hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
ZPY15 vagy BZX18. Valami ilyesmiból fordíts szembe egymással kettőt és kösd a gate és a source pontokra.
(#) Chainsaw hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
(#) kadarist válasza Chainsaw hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Kipróbálhatod ezt a típust is.
(#) janikukac hozzászólása Szept 10, 2012 /
 
Sziasztok! A mechanikás haverom szeretne egy távirányítós autót építeni, megkért, hogy nézzek utána, hogyan lehetne megoldani azt, hogy előre hátra, jobbra balra tudja irányítani az autót. Alapjába véve nekem csak az elektronikát kéne megoldanom. Valaki tudna ebben segíteni, kapcsolással, mit hogyan, valamint mennyibe jönne ki legolcsóbban, kb?
Előre is mindent köszi!
Üdv!
(#) pucuka válasza janikukac hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Olvass visszább, RX2/TX2 enkóder dekóder adatlapján találsz kapcsolást. De olcsóbban jössz ki egy olcsó tecsós játékautóval.
(#) janikukac válasza pucuka hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Én nagyon jól tudom, de nem tehetek mást, megkérdezem, mert erre kértek meg. Egy körülbelüli árat tudnál mondani azért?
(#) janikukac válasza janikukac hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Közben megtaláltam, tetszene a dolog, de egy fórumban se tudják hogy hol lehet az IC-t kapni, valamint a google se ad találatot. Még RET-ben sincs.
(#) pucuka válasza janikukac hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Ezért mondtam, hogy jobban jössz ki egy párezer forintos játékautóval. Abban minden benne van, amire szükséged van.
(#) janikukac válasza pucuka hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Szóval akkor bukott ügy az otthoni RC autó? Kár.
(#) zolika60 válasza janikukac hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
Nem bukott ügy, csak költségesebb és macerásabb mint megvenni készen.
(#) janikukac válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
Oké. Tudom. De nem az én fejemmel kell ezt megbeszélni, én tudom. Amúgy honnan lehet ezt a bizonyos IC párost beszerezni, mert semmi magyarországi találatot nem ad ki nekem a Google.
(#) zolika60 válasza janikukac hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
Azt sajnos nem tudom. Ha nekem kéne a rokon gyerekek tönkrement játékai között keresgélnék.
(#) janikukac válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
Hát igen, de sajnos én ilyet nem tudok csinálni. A lényeg, hogy átadtam az infót a kollégámnak, aztán majd lesz valami. Ha esetleg valaki tudja , hogy hol lehet beszerezni, ne titkolja el.
(#) gammabuta hozzászólása Szept 24, 2012 /
 
Sziasztok!

Sajnos a gyenge kis DC motorom nem bírja a saját átépítésű RC autómat meghajtani rendesen és eléggé búg, meg forrósodik gyenge fokozatban az olcsó kis DC motorral ezért úgy döntöttem nem egy motort tennék a hátsó tengely meghajtására, hanem 2db motort, 1-1 motort mindegyik hátsókeréknek saját kis tengellyel, így nem kellene bonyolult fogaskerés blokk építgetéssel bajlódnom, ugyanis tudok szerezni motorokat amelyekre rá van építve 5-80 RPM-ig lassító áttétel.

Az lenne a kérdésem, ha így 1-1 motort szerelnék minden egyes hátsó kerékre, akkor (ugye az egyiket fordított polaritás bekötéssel mert tükör llásban van) ezeket a motorokat párhuzamosan kötve megoszlana-e a teljesítmény (vagy sorba kellene kötni inkább), vagy az egyik motor jobban pörögne és így elkanyarodna, esetleg differenciálmű szerűen működne-e, hogy ha az egyik kerék a levegőbe kerül akkor az nagyon pörögne és elszedné az energiát a másiktól.
Ezt nem szeretném, differenciálzár szerűen akarnám őket meghajtani mert terepre kellene nagy nyomaték kicsi sebesség, de nem tudom mivel lehetne így megosztani az energiát.

Van valami egyszerű áramkör ami ezt elvégezné és nem csökkentené a teljesítményt (így is kritikus a betáplált energia) ?

(#) zolika60 válasza gammabuta hozzászólására (») Szept 24, 2012 /
 
Kösd őket pérhuzamosan. Nem kell elektronika, mert a kisebb terhelésű motor kevesebb áramot vesz fel így kiegyenlítődnek a különbségek.
(#) sargarigo válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 24, 2012 /
 
Ez difiként még jó is lenne, de az együttfutás is biztosított? Mert szerintem nem fog két teljesen egyforma motort találni. Mondjuk más kérdés, hogy lehet olyan kicsi a hiba, hogy mire jelentkezne, addigra már úgyis elkormányozza valamerre. Érdekes felvetés, én kipróbálnám hogy mennyire dolgozik egyszerre a két motor
(#) gammabuta válasza sargarigo hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
Köszönöm a válaszokat!

Nekem is vannak még azért kétejeim, igyekszem szerezni 2 egyforma olcsó teszt motort amin ezt ki tudom próbálni csak sajnos az nagy fordulatszámú lesz.

Amit most kinéztem lassításos áttételű motor az ezt tudja:
80RPM 12V DC geared motor - Current: 0.05A - Diameter: 25mm - Torque: 3kgcm
Erre menne közveten egy 30cm kerületű kerék, azaz másodpercenként kb 30cm-t haladna csak a masina, ha kapna 12 voltot.
Az mondjuk elég lassú.... és a 0.05A spacifikáció is nagyon kicsinek tűnik...

Az lenne még a kérdésem, mivel nem adnak ehhez zajszűrő kondit, milyen kondit érdemes a kivezetései közé kötni és milyen kapacitásút?

(2 motor lesz párhuzamosan kötve így végülis mind a 2 motor zaját kéne szűrje)

(#) zolika60 válasza sargarigo hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
Ha van is különbség a motorok között az is nagyrészt az előbb leírt okok miatt kiegyenlítődik. No meg a kormánnyal is korrigálható, ha túl nagy különbség lenne.
(#) zolika60 válasza gammabuta hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
100nF kerámia kondi jó lesz oda. Mindkettőre külön a fenekére forrasztva.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
(#) Novak válasza gammabuta hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
Egész pontosan másodpercenként 40cm-t tud így haladni a járgány.
Ettől függetlenül szerintem elvetélt ötlet terepre a 2 külön motor, teljesen függetlenül. Ha feltételezzük, hogy tudsz venni két darab, 100%-ban egyforma motort, akkor sem lesz túl praktikus a gyakorlatban: mi van, ha az egyik kicsit nehezebb terepen halad, kicsit nagyobb ellenállása van a keréknek? Az, hogy az valamennyivel lassabban forogni, mint a kisebb ellenállású kerék => kanyarodni fog a jármű. Ehhez még az is hozzájön, hogy ha nem vízszintes talajon mész, hanem például az egyik oldalra nagyobb súly jut, emrt arra dől az autó. Akkor ugyan ez történik.
Próbáld ki, ha tudsz szerezni két egyforma motort, de terepre 100% hogy nem lesz jó, legfeljebb egy tökéletesen kiegyensúlyozott autóval, tornaterembe
(#) Novak válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
Pontosan mire gondolsz? Mert, hogy a sebességbeli különbség, valamit a terhelésből adódó sebesség-különbség a párhuzamos bekötéstől nem fog kiegyenlítődni, az garantált. Vagy mit értesz a hozzászólásod alatt?
Szerintem az áramfelvétel lényegtelen, ha az egyik motor X mA-rel többet eszik, nem zavar senkit. A lényeg igazából az lenne, hogy teljesen szinkronban forogjanak a kerekek. Nem?
(#) zolika60 válasza Novak hozzászólására (») Szept 25, 2012 /
 
A nagyobb terhelésű motor több áramot vesz fel, mert a belső ellenállása csökken. Tehát nőni fog a rá jutó teljesítmény. Terepen is működik nem kell tőle félni.
Következő: »»   17 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem