Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Témaindító: george_b, idő: Nov 30, 2007
Témakörök:
Az LM317 csípőből elvisz kb. 2V-t.
Értem. Van valami ötleted hogy lehetne megoldani hogy megkapja a led azt a 250mA áramot, de ne ellenálláson fűtődjön el(ha lehet) a felesleges teljesítmény?
3-500mV lenne, DE ajanlott a 6V minimum tapfeszultseg, mivel van belso alacsonytap letiltasa ami atlagban 5.1V kornyeken aktivalodik (lehet kevesebb es lehet tobb is)
"Wide input voltage range: 6V to 30V" A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2014
A PT4115 esetén gond, hogy a minimális bemenőfeszültség 8V.
Mértem, biztos, hogy 47R!
Hello! Az elkészült áramkörödnél valami nagyon nem stimmel. A 47ohm párhuzamosan van a szabályzó tranyó bázis emitterével, vagy is azon kb. 650mV feszültség a maximum. Akár 47 ohm, akár 4,7ohm lenne, akkor sem melegedhetne. Mert 4,7ohm esetén is a teljesítmény rajta U^2/R=90mW a 47ohm esetén meg ennek a tizede lenne. Vagy is ez az áramköröd nem korlátozza az áramot ahogy ki van találva. De reméljük a tranyó az , ami az eredeti rajzon van, mert már tranyónak bekötése (lábsorrendje) nem ez. És a panelt is oldalhelyesen gyártottad le. Amúgy nem írtad, mekkora tápfesz,milyen Led (-ek) vannak rajta, mekkora Led áramra gondoltál..
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2014
Üdv. Építek egy ledes munkalámpát 12v-os 10w teljesítményű powerledekből. párhuzamosan kötöttem őket (6db) tudom nem szabad de az alu szelvény lett a test. Mezőgazdasági gépen lesz annak akkuja 12v és 154Ah. A led az adatlap szerint 900mAh-t vesz fel. Kell elé kötnöm ellenállást vagy a többlet áram kikerüli? Nem lesz sűrűn használva.
Köszönöm előre is!
Így, típus nélkül nehéz lenne válaszolni. Valószínű, hogy nincs beépített előtét ellenállása, esetleg áram korlátozója.
Ha nincs, akkor csak az első bekapcsoláskor villan egyet és vége !
ilyen a konkrét példány: Bővebben: Link
Link javítva. Használd a link gombot! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2014
A LED adatlapján megadott áram a legnagyobb megengedhető áramot jelenti. Ha hosszabb életet akarsz engedni, akkor ennek 80 százalékát szabad átengedni rajta. A LED öngyilkosságra hajlamos, a hőmérsékletének növekedésével a rajta átfolyó áram addig nő, amíg az áramforrás bírja. Érdemes arra odafigyelni, hogy a réteghőmérséklet ne lépje túl a 70 Celsius fokot. Az akkumulátor feszültsége pedig járó motornál elérheti a 14 Voltot, erre is oda kell figyelni.
Köszönöm a válaszokat! Még jó hogy félkészen vannak így kapnak majd előtét ellenállást, és még jó hogy robogó akkuján próbáltam ki..
Szia! Meglett a probléma! Felcseréltem a két ellenállás értékét! Tehát az alsó tranzisztor B-E közé megy a 47 ohm, felső tranzisztor bázisára megy a 10k. De nem világít egyik led sem. Tápfeszültség AC6V A pufferkondenzátor sarkain 8.5V-ot mérek. Mit ronthatok el ezzel az állapottal?
Megoldódott a probléma! Teljesen jól működik az áramkör! Egy rossz tranzisztor miatt nem működött.
Van egy Li-ion/polimer(nem tudom hirtelen melyik) akku pakkom, azt hiszem kénytelen leszek használni azt vagy pedig a 12v 1.2AH sla akksimat. Utóbbit nehezebb normálisan rögzíteni.... Meg kisebb a kapacitása... Majd kiagyalom hogy lenne jó. (kecske-káposzta esete )
A hűtéséről gondoskodni kell ! Max. áram méretezésénél (előtét elllenállás) akkufesz kicsivel lehet 14V felett is. Önindítózáskor ne kapcsold be.
Sziasztok. Ha 1W ledet a hűtőcsillag nélkül üzemeltetem meghal vagy kibírja? A gyári hűtőcsillaggal üzemeltetve hideg a hűtőcsillag.
A (helytelenül) hűtőcsillagnak nevezett alumínium szerelőlapka nem nevezhető igazán hűtésnek, de jobb mint a semmi.
Az 1W LED hűtés nélkül legfeljebb 5 másodpercig, körülbelül 150mA árammal hajtható meg. Az hogy kibírja, az egy dolog. Másik dolog az élettartam csökkenése, színhőmérséklet változása. A LED életét a magas réteghőmérséklet rövidíti igazából. 75 fok fölé nem érdemes menni...
Szia. Nekem 3x1W-os RGB LED-em átlagban összesen 300mA-rel hajtva nem melegedett, semmi hűtőfelület nem volt rajta. Hajtsd meg a LED-ed, és 5-10mp-ként ellenőrizd a hőmérsékletét. Ha süti az ujjad, akkor 50fokC felett van, ami már káros. Ne folyamatosan tartsd rajta az ujjad, mert az is hőt von el. Ha 15perc működés után sem forrósodik fel a LED túlságosan, és a végleges használat helyén is legalább ennyire tud majd hülni, akkor nem lesz gond! Ha beforrasztod, a lábakon át is sok hő tud távozni, de a hátsó lemez is több, mint a semmi. Az 1W-os LED szerintem még nem annyira melegszik.
Ez a hűtőlapka, amire rá vannak forrasztva ezek a LED-ek, ezek szerint egy alu lemez és egy vékony NYÁK darab van ráragasztva középen kivágva?
Nem értettem, hogyha NYÁK lenne egész, akkor nem adhatja át a hőt a közepe, gondoltam ott ki van vágva és be van illesztve egy fém korong...
Heló. Ennek 3,2V és max 300mA van megadva természetesen nem akarom ennyivel hajtani mert minek. Megvan a kellő fényerő kevesebbel is. Én is úgy vettem észre, hogy ez az 1W még nem fűt nagyon. Egyébként egy sisaklámpába lesz a gyári halogén izzó helyére, a 2db ceruza elem helyett pedig egy telefon akku lesz. Csak a hűtőcsillaggal vagy minek nevezzem nem fér el, mivel a lámpában mag a foncsor kialakítása a kapcsoló, azt tekerve lehet kapcsolni a lámpát. Így azt tervezem, hogy egy a lámpába való foglalatú izzót széttörök és abba a foglalatba építem bele a ledet.
Egy ilyen sem fér el a lámpában?
Nagyon nem tetszik a hűtőfelület nélküli LED koncepció. Bármikor felmondhatja a szolgálatot...
Sajnos nem fér be, de nem is hajtom annyira a ledet 110mA-el hajtom és 3V-al. Így is elég a fényerő. Melegedés nem mérhető, elenyésző.
A levegőben lóg? Egy kis hővezető pasztát nyomj alá a foglalatba, meghálálja.
A lényeg, hogy működik, remélhetően sokáig.
Sziasztok!
Ez nem használható áramforrásként?
Akkor ha 3,7V-ot tudok előállítani, akkor működőképes a dolog?
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |