Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   69 / 138
(#) zolika60 válasza Baxi76 hozzászólására (») Okt 18, 2016 /
 
Valamelyik csatlakozó kontakthibás, vagy szakadt a vezeték, de néha érintkezik.
(#) Sir-Nyeteg hozzászólása Okt 25, 2016 /
 
Sziasztok!
Opel Astra G, egyszerre elpukkant az összes első világítás. (Helyzetjelző + tompított = 4 izzó, korábban is 2-3 havonta kiégett egy-egy benne.)
Szervíz megnézte, azt írta, hogy "Ellenállás vezeték"-et kell cserélni, 5990ft.
Ez micsoda?
Köszönöm!
(#) zolika60 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 25, 2016 /
 
Sosem hallottam ilyenről, pedig láttam már legalább két autót. Szerintem inkább a töltéssel van probléma. Feszültséget mértél?
(#) Sir-Nyeteg válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 25, 2016 /
 
Feszültség általában tökéletes. Az elpukkanás pillanatában ismeretlen.
(#) nzozz válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 25, 2016 /
 
Első körben azért ellenőriztesd valami normális autóvillamosságissal az elektromos rendszer (generátor, akku, fesz.szabályzó, stb). Ha ott nagyjából rendben minden, akkor az egyik topikban van egy "lágyindító" autó izzókhoz. Én csináltam egyet, kb. egy 2x2cm -es nyákra elfér, plusz egy 15-20W ellenállás. Sajnos beépítve nem lett, mert rosszul raktam be a FET -et, az elszállt és nem volt másik, aztán el is felejtettem az egészet...
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
(#) Szamizdat hozzászólása Okt 26, 2016 /
 
Sziasztok!
8 éves Opel Astra H (Z14XEP):
1. 3-asban nem gyorsult, előzés kínszenvedés, gyertyák cseréje után se lett sokkal jobb,
2. beülök, indítok, a kijelzőről hiányzik a külső hőmérséklet jelzése. Állok ki az utcára, nincs kormányszervó. Becsukom a kaput, visszaülök (alapjáratban volt), van hőmérséklet. Indulok, van szervó is (egyáltalán, egy biztin vannak?).
3. beülök, ajtó becsuk, megszólal a (bekapcsolva hagyott)rádió, MIELŐTT bedugnám a kulcsot, ez 2x is jelentkezett az utóbbi időben.

2-3 talán összefügg, esetleg mind3?
Üdv: Szamos
(#) nzozz válasza Szamizdat hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Igazából gőzöm nincs, de pl. az akku rendben?
(#) Szamizdat válasza Szamizdat hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Ja, és Sir-Nyeteg-nek:
Anno Peugeot 207-ben 3-4 havonta égtek ki a(z A.chan-kínai 55W H4) tompítottak. Burájuk elsötétedett az elpárolgott fémtől. Fesz.szab 14.7V-ra töltötte az aksit, autóvill.szerelő szerint ez jó(?!, 14.4V a gázképződési határ!). Na jó, számoltam-mértem, és beraktam 1-1 db 0.33ohm/10W cementellenállást sorba az izzókkal, saruzva-krimpelve, ahogy illik, a lámpaházba a tükör mögé behajtogatva kényelmesen elfért, csak kissé melegedett. Most 14.7 helyett 13.8V-ot kapnak. (Csak 1 fokkal)jobb minőségű (L.dl-)izzókra cserélve (ez már 4 éve volt), a burák most is szép tiszták, mint az új, a fényerő úgy 95% a túlhajtotthoz képest.
Egyébként az autóizzók 13.5V-ra vannak méretezve, a 10%-os túlfesz már drámaian csökkenti az élettartamukat. Sajnos, a helyzetjelzők is sűrűbben égnek ki, de azokból van egy halom német minőség, és könnyen cserélhetők, igaz, már nem enyém az autó. Korrekt megoldás persze a fesz-szab. legfeljebb 14.2V-ra állítása lenne, 0.22 ohm R-ek mellett.
Üdv.
(#) Szamizdat válasza nzozz hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Igen, szinte új Varta 60Ah, üresjárási fesz. 13.1V, éjszakai állás után. Kontaktusai OK. Bizti-házban KH elhárítás megtörtént.
(#) Tomi111 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Üdv! Létezik ilyen vezeték, bár eddig csak a Fordokhoz valóról hallottam, itt is a gyakori tompított izzó kiégésére. egyszerűen sorba van kötve az izzóval. Ilyen: Ellenállás vezeték
(#) Szamizdat válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Szia!
Ez OK, de a 6890.-/db -os árával szemben az általam ajánlott ellenállások, ha jól emlékszem, 50 v. 70 Ft-ba kerülnek darabonként bármelyik elektronikai alkatrészboltban. +2 papa és 2 mama saru úgy max.össz. 40 Ft, pár centi 2.5 v. 4 kvadrátos madzag, páka, szigszalag, zsugorcső és egy kis házimunka. 13780.- helyett úgy 200 pénz.
Üdv:Szamos
(#) levaitamas válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Márkás izzóval próbálkoztál már? Érdemes lenne mérni az izzó lábán a feszültséget. Nekem ilyen van benne, de nem is tudom hogy mikor cseréltem, pedig napi használatú az autó.
(#) Tomi111 válasza Szamizdat hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Szia! Én sem vennék ilyet ennyiért, csak feljebb Sir-Nyeteg kérdezte, hogy mi ez? Ezt mondták neki a szervizben. Hát létezik ilyen.
(#) levaitamas válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
G-hez nem is hallottam még ellenállás vezetékről. (Mondjuk máshoz sem.)
(#) zolika60 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Én inkább egy soros diódát tennék, sokkal olcsóbb és pont olyan jó. Mondjuk ilyet. Ha egy nem elég, kettőt sorban.
(#) Ge Lee válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Én szintén nem, és nem is értem, pedig volt néhány autóm. A generátorok általában típustól függetlenül 13,8V-ra vannak beállítva a gyári szabályozóval, azzal évekig el kell menni az izzóknak. Velem még sosem fordult elő egyetlen autómmal sem (G astrám is volt) hogy 3 éven belül izzót kellett volna cserélni. Ha meg nem annyi a generátor fesz hanem jóval több akkor ott kell szétnézni, és nem a fényszóróizzók előtt kell elfűteni a felesleget. Mellesleg a nagyobb töltőfesz az akkuban is kárt fog tenni előbb vagy utóbb.
(#) doboz válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Végül is konkrétan mennyi a töltőfeszültség ennél az "izzóelfüstölős" autónál?
(#) nagy_david1 válasza Szamizdat hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Szia!
UEC volt takarítva? Astra H-nál tömegbetegség az UEC és számos hibáért felelős. Én helyedben kitakarítanám. 1 órás nyugodt munka. Hibakódokat olvasd ki teszterrel vagy pedálkombinációval (fék+gáz+kontakt). Amúgy ha CD30 Blaupunktod van akkor azok is típushibásak (bekapcsolnak teljesen véletlenszerűen, nekem a benne hagyott CD megoldotta a problémát. CD nélkül elindul amikor jól esik neki ).
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2016
(#) Ge Lee válasza doboz hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Fogalmam sincs, valaki írt itt feljebb 14,7V-ot ami képtelenség ha jó a fesszabályozó. Remek megoldást is írt rá, 10W-os ellenállásokat az izzók elé. Mert az megoldja a túltöltés problémáját... Meg talán még emelkedik egy picit a fesz, és az ECU-ét is. Bár nem tudom hogy az van-e védve ilyen ellen.
(#) levaitamas válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Igen, érdemes a generátornál legalább egy ellenőrzés. Ma megnéztem ('98-as G Astra), 13,9V-14,1V-ot mértem. Viszont az első izzók foglalata finoman szólva is gyenge minőségű. Azért gondolom, hogy az izzó lábán kellene mérni, hátha gyenge a kontakt a foglalatnál.
(#) Alaca74 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Szia!

Ez a cikkszáma (9012029), az enyémben nincs benne 5 éve ugyanazt a H7-es izzót használom.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2016
(#) levaitamas válasza Alaca74 hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Ez helyileg merre található az autóban?
(#) Alaca74 válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Ha jól emlékszem, a hűtő alatt kellett átvezetni. Valahogy így magyarázta villszer.
(#) nzozz válasza Alaca74 hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Mi ez amúgy? Egy darab fix értékű vagy NTC ellenállás gégecsőben?
(#) pisti hozzászólása Okt 27, 2016 /
 
Astra G (2006) kulcskérdés.
Cseréltem a kulcsban elemet, mert nem akarta nyitni-zárni az ajtókat. Az új elemmel pár napig működött, de most megint nem sikerül vele hol nyitni, hol zárni, hol se nyitni se zárni. Merre keressem a megoldást?
(#) Alaca74 válasza nzozz hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Ez egy vezeték. Ha jól emlékszem nincs benne külön ellenállás.
(#) Alaca74 válasza pisti hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Lehet hogy elvan törve az elemtartó lába, és hol érintkezik, hol nem.
(#) pisti válasza Alaca74 hozzászólására (») Okt 27, 2016 /
 
Nem ez a hiba. Minden elektromos csatlakozás jó. Hol és mit működtet a távirányító, esetleg egy WD40 spricc segíthet?
(#) kaqkk válasza pisti hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Sajnos a vd40 nem csodaszer, nem fog segíteni . Az elemtartó forrasztásai engedtek el azokat kell újraforrasztani .
(#) nzozz válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Nem egyszer rontott már a helyzeten a WD40...
Következő: »»   69 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem