Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs elektrolit kondenzátor a rajzon, az megfogná a tüskéket. Meg ledeket sem látok. Van arra is megoldás, sokkal egyszerűbb mint gondolnád.
Kondenzátor valóban nincs a tápágban, led sem egyelőre, de azokat az izzókat cserélném ledre, amik az egyenágon vannak, az első lámpa 35W közvetlenül kapja a 3. tekercsről, pont annyit terheli hogy értelmes fényt ad.
Ezt a ledes indexet én terveztem. Két Li-Ion akkuról működik, amit elegendő fél évente tölteni, külső töltővel. 3W-os ledekkel működik, amiket be kell építeni az index lámpákba. A motoron már 6 éve működik, hibamentesen. Első kép, kapcsolási rajz, második kép, a működő összeállítás.
A ledes világításról olvashatsz ha visszalapozol a korábbi Hsz-eimre:
Szept.12.2021, Márc. 17. 2022, Júl. 6. 2022. Savas akkura nincs szükség, a ledes féklámpát is elbírja ez a kapcsolás, aminek kb. 4W-osnak kell lenni hogy jól világítson. Az egyenirányító/fesszabályzóra 2 féle kapcsolást találsz, mindkettővel működik.
Átnézem őket, köszönöm. Nagyobb aksi 12V 4Ah muszáj bele, arról megy a gyújtásom.
Érdekes gyújtás, Te csináltad, vagy lehet kapni ilyet?
Bővebben: Link
Végülis ennél maradtam, bár az elmúlt időkben 1-2 alkalommal az R9 1206-os méretű megszakadt, nem értem miért, lehet amúgy selejtet kaptam, de most tht 0.6W 1k-val bírja Meguntam a megszakító beégést meg minden kínját a gyári megoldásnak, aztán jött az Orosz Nándor féle fetes aminek annyi hátránya, hogy álló motornál ha rajta marad a gyújtás és a megszakító is zárt akkor szépen felfő a trafó és az aksi is lemerül. Nyemi által linkelt pedig tudja a tekercsáram lekapcsolást, mellesleg határozottan jobb vele a gázreakció, harapósabb a motor tőle.
Örülök hogy meg vagy elégedve vele. Akkor ez egy tranzisztoros megoldásnak a továbbfejlesztett változata. Én sok évvel ezelőtt csináltam az MZ-mre egy 6V egyenáramról működő tirisztoros gyújtást, amit szintén megszakító vezérelt. A végeredmény ugyanaz volt, amit Te is írtál. Az érdekessége az volt hogy amikor abban az időben nem lehetett kapni akkut, 4 db. góliát elemmel is működött a gyújtás, mert az induláshoz fél Amper elég volt, utána meg a dinamó termelte az áramot. Fél évet is kibírt a 4 góliát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |