Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   117 / 156
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Oké. Ez a szabályzó van benne.

szabalyzo.jpg
    
(#) Ricsi89 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Gyakorlatilag? Sehová. Nézd csak meg jobban. Jobb szélső diódára rá van kötve a szabályzó. Onnan kapja a feszt, nem kell külön segéddióda. Nem tűntek el a segéddiódák a generátorból, gyárilag sem volt benne!
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 30, 2016 1 /
 
Ezek szerint te forrasztottál be 3 extra diódát. Ügyes.
(#) dani9228 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
De a helyei megvoltak. Az egyik ami benne maradt azt megtaláltam, a vezetéke le volt olvadva. A többinek a helye megmaradt a műgyantába amivel beleragasztották. Meg a csatlakozásokon a vezetékdarabok.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2016
(#) Ricsi89 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Akkor kösd a képen látható helyre.

oda.jpg
    
(#) dani9228 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Az a test.
(#) dani9228 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
HM-14 van ráírva.
(#) Ricsi89 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
A szabályzó akkor pedig az egyik fázisról kapja a gerjesztést és nem kell segéddióda. Miért lett szétszedve a generátor, mi volt a baja?
(#) dani9228 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Nem volt töltésem. Indítás után egy darabig volt, de akkor is csak 14V-al töltött. Amint bemelegedett a már egyáltalán nem volt.
(#) akos70 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
De azt hogy érted, hogy nyom nélkül eltüntek? Ez azért nem szokásuk. Nem lehet, hogy nem is volt benne?
(#) dani9228 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Mondom nyoma az volt, a dióda formája benne volt a műgyantába amivel beleragasztották, meg a labai rajta voltak a csatlakozásokon ( már ami maradt belöle).
(#) dani9228 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 31, 2016 /
 
Megvan a probléma. A diódák tényleg nem kellettek, akkor viszont nem tudom miért volt benne. A szabályzó egyik kivezetésénél elment a forrasztás, és a hő hatására meg is szűnt a kontakt. Köszi a segítséget, mindenkinek!
(#) zoly15 hozzászólása Aug 19, 2016 /
 
Sziasztok!
Én egy kicsit más témájú kérdéssel fordulnék hozzátok, de generátorral kapcsolatos!
Szóval, egy távindításos riasztóhoz szükségem lenne olyan pontra a generátoron ami gyújtás alatt, illetve álló motornál 5V alatt van, járó motornál pedig 7-14V közötti feszültségre "ugrik".
Én a D+ ra gondoltam, bár nem igazán ismerem pontosan milyen feszültségek vannak itt üzem közben.
A gerjesztés az a töltésjelző izzón keresztül megy?
Az izzó egyik fele az akku + oldalán van, a gerjesztés pedig az izzón keresztül indul meg? (utána gerjeszti magát a generátor).
Valaki fel tudna világosítani pontosan hová van kötve a töltésjelző izzó?
Hová kéne nekem rákötni azt a vezetéket?
A választ előre is köszönöm!
(#) kadarist válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Szia!
Igen, a Bosch-rendszerű generátornál a töltésjelző lámpa segít a felgerjedésben.. A szükséges feszültséget vedd le a generátor D+ pontjáról: Bővebben: Link.
(#) zoly15 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Köszönöm szépen, nekem is Bosch generátorom van
(#) kadarist válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Bosch-fajtájú és olyat nem csak a Bosch gyárt.
(#) zoly15 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
Mit is jelent akkor a Bosch fajta generátor?
(#) kadarist válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 20, 2016 /
 
A gerjesztés nem az akkumulátor áramával történik, hanem a három segéddióda által létrehozott feszültséggel. Így álló motornál, ráadott gyújtás mellett sem folyik áram a gerjesztőtekercsbe. Az elrendezés előnye még a töltésjelzés egyszerűsítése is.
(#) Tomi111 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Üdv! Folyik ott áram, pont a töltésjelző lámpán keresztül. Hisz a lámpa nélkül a generátor nem vagy csak nagyobb fordulat mellett gerjedne fel. Ezért kell az izzót kicserélni, ha kiég az előírt teljesítményűre. Azonban ez az áram jóval kisebb, mint régen pl a Ladáknál, Daciáknál, ahol a teljes 12V-ot megkapta az akkuról a gerjesztőtekercs a gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor, amitől akár le is éghetett, ha nem lett beindítva a motor.
(#) kadarist válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Jó, folyik, de az igazán nem sok. Éppen ez az egIk nagy találmány ebben a megoldásban.
(#) Joe_001 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Üdv!
És csodák csodája, ha beindul a folyamat, öngerjesztővé válik a rendszer. tehát utána a kontroll lámpa levehető, és járó motornál továbbra is van töltés.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2016
(#) kadarist válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 21, 2016 /
 
Ez igen! Tudtak valamit Bosch-ék!
(#) gecsek hozzászólása Aug 30, 2016 /
 
A generátor mindig tölt, vagy ha az aksi fel van töltve, akkor lekapcsolhat? 300km-es távokat teszek meg a kocsival, vadi új aksi van benne, a generátor 1 éves. Szivargyújtós tesztelő viszont gyakran, de rövidebb ideig 14V helyett 12,6 V körüli értéket mutat, azaz mintha menet közben ki-ki kapcsolna a generátor. Ez normális jelenség (pl. feltöltött az akku), vagy hiba?
(#) kadarist válasza gecsek hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Szia! Ez nem normális, a 14V körüli feszültséget állandóan tartania kellene.
(#) Inhouse válasza gecsek hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Manapság már vannak autók, ahol az ECU vezérli a generátort és ha nem szükséges lekapcsolja, de még elég ritka lehet...nem gyullad ki közben a műszerfalon a töltés lámpája?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2016
(#) Joe_001 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
Bocs a régi szisztéma jutott eszembe...
(Igaz az autó típusát se adták tudtunkra.)
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2016
(#) Kardos074 hozzászólása Szept 14, 2016 /
 
Sziasztok! Benzines generátort építenék. Szereztem egy 12v-os autó generátort. Hogyan tudnám megállapítani, hogy mit hová kell kötni?
(#) akos70 válasza Kardos074 hozzászólására (») Szept 14, 2016 / 1
 
Azon a műanyag fedélen, ami pont látszik a képen, van egy Bosch szám, ami pont nem látszik. Egy kis nyomozással, jó eséllyel meg fogod találni annak a dupla csatlakozónak a bekötését (tipusonként eltérő lehet).
(#) Kardos074 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 14, 2016 /
 
Köszönöm. Már próbáltam, de nekikezdek újra. Esetleg méréssel nem lehet valahogy megtudni?
(#) Kardos074 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 14, 2016 /
 
Teljesen igazad volt, már meg is van!
Következő: »»   117 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem