Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Lapozás: OK   85 / 141
(#) gazspe hozzászólása Jún 8, 2015 /
 
Sziasztok!

A problémám az alábbi lenne: LED reflektort szeretnék építeni horgászathoz, ahol is akkuról menne (de egyéb felhasználási közegben pedig 12V-os tápról). A kezdeti feltételeket ez határozza meg: 12V, és szabályozható teljesítmény (kisebb akksi kímélése céljából).
2 db 10W-os power LED-et rendeltem (kínai minőség...), mivel ilyen nagy teljesítményű rendszerrel még nem volt dolgom (csináltam már 12W-os LED füzért, de az kicsit más tészta volt), ezért az esetleges dióda elhalálozás is kevésbé ráz meg.
Az alap elképzelésem, hogy egy processzor hűtőborda köré építem az egész szerkezetet: a két LED megy a borda sima oldalára egy kis szilikonzsírral, egy kis ventilátor a másik oldalra, és oldalt pedig csavarkötéssel kapcsolódna a burkolat.
Tápot még nem választottam, ha eleget tudok meg a témáról jön majd, a meghajtása a probléma. Első ötletként egy 555 köré épített PWM-re gondoltam, de kiderült, hogy egy kapcsoló üzemű táppal lenne érdemes meghajtani több okból kifolyólag is. Nézegettem Skori-féle kapcsolásokat, de nem tudom melyik lenne nekem az alkalmas (1800 mA a LED-ek áramfelvétele teljesen kihajtva). További problémám lenne a hűtőborda ventilátorának szabályozása. Szeretném a LED-ek teljesítményével arányosan változtatni a fordulatát, vagyis egy, a LED-ek teljesítményét szabályzó PWM jellel vezérelni. Arra gondoltam az eredeti tervben, hogy egy előtét-ellenállás szabályozná az áramot, egy FET pedig szabályozná a teljesítményt. Utána gondolva a dolognak hatalmas disszipációs teljesítménnyel operálnának előtét ellenállások, ezért más megoldást kellett találnom. Párhuzamosan kötöttem volna a fogyasztókat és egy védődiódát egy PWM vezérelt FET-re.
Adatok:
-ventilátor: 12V, 65 mA
-LED: 9-12V-os nyitófeszültség, 900 mA (http://goo.gl/OIM5ua), két darab
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) kitartás válasza gazspe hozzászólására (») Jún 8, 2015 / 1
 
Én kb 6-700 mA -t adnék a ledeknek. Ezt egy PT4115 Bővebben: Linkvidáman elbírja (ledenként külön meghajtó). Ennyi áramnál jóval kevesebb hőt termel, mint a max 900 mA -al hajtva. Lehet, hogy a procihűtő passzív módban is elég (nálam bírja).
Ha több fény kell akkor menne a kettő egyszerre, ha kevesebb is elég akkor csak az egyik.
Mostanában pecához csónakban egy darab egy wattost használok, azt is csak 200 mA árammal. Szerintem nem jó az erős fény
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
(#) gazspe válasza kitartás hozzászólására (») Jún 8, 2015 /
 
Köszönöm, nem tudtam, hogy ilyen áramgenerátor IC-k is léteznek, kicsit megkönnyíti a dolgomat. Az adatlapját fürkészve egy szinuszos jelet láttam a két-két dióda között, ezek szerint szükség lenne egy szinuszos oszcillátorra?
A nagy teljesítményt az igényli, hogy máshol is használatban lenne a kütyü.
(#) 187BodyGuard válasza gazspe hozzászólására (») Jún 8, 2015 /
 
Szia!

Ha olcsót és jót akarsz akkor célszerű olyan anyagot is keresni hozzá ami biztos van elfekvőben otthon egy hobbielektronikával foglalkozó embernek. Én az LM317-est ajánlanám áramgenerátor üzemben 500mA-el hajtva 1db LED-et, így kímélve a túlhajtástól. Hűtőbordának pedig bőven elég nagyobb fajta régi AMD hűtő is akár!

Fentebb belinkeltem már egy rajzot, de itt van egy jobb változata amihez a képletek is megtalálhatóak itt:
Add meg a link feliratát

Ha 2 LED-et akarsz egyszerre üzemeltetni, akkor vagy 2 LM317 vagy 1db LT1084 vagy TS1084 ajánlott, utóbbiak 5A-ig terhelhetőek.

Nekem egy kis Reflektor belében van ilyen LM317-es megoldás mert a nagyon jóminőségű kapacitív előtétnek hála, 2X kapcsoltam fel, és 3X-ra elvillant, így pótoltam a 10W-os LED-et benne és átvariáltam 12V-osra...

Ez még utólag jutott eszembe, legegyszerűbb megoldás:
LED Driver 1-5-10W LED-hez
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
(#) kitartás válasza gazspe hozzászólására (») Jún 8, 2015 / 1
 
Az a négy dióda (stb) csak akkor kell, ha trafóról járatod. Aksiról az egyeniránító és a szűrő kondi nem kell. Hiába hajtod a max 900 mA el nem fog szemmel láthatóan jobban világítani mit 700 al, de próbáld ki. Legfeljebb melegebb lesz, hamarabb lemeríti az aksit és előbb tönkremegy.
(#) gazspe válasza kitartás hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Ó, köszönöm, megtévesztett a pufferkondi (elég lüktető lehet az az áram 1,5 A-nál ) .
Az lm317-es verzió tetszetős, elfogadható hatásfokúnak tűnik és elég egyszerű is. Nézegettem a rajzokat, esetleg azt meg lehet csinálni, hogy egy lm317-es áramgenerátorral hajtom meg, és egy FET-tel szaggatom az áramát a teljesítmény szabályzás miatt? Ha rakok be ventilátort (párhuzamosan az LM317-LED párossal), akkor az lm317 igényel védő diódát, vagy meg tud küzdeni az induktív terheléssel? Ha igényel, akkor meg lehet oldani egy diódával, hogy ne kelljen külön a FET-nek és külön az LM317-esnek? Bocsánat, ha nagyon érthetetlen vagyok, akkor délután rajzolok.
Nem akarom meghajtani max árammal semmiféleképpen, az a 650-700 tetszetős, főleg, hogy a kapcsoló FET-et és a vezérlő IC-t is ugyanarra a bordára akarom rakni, mint a LED-et, ha elfogadható hőfokon tudom tartani a hűtést és igénylik az alkatrészek a hűtést.
Előre is köszönöm a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) bakaruha hozzászólása Jún 9, 2015 /
 
Sziasztok két db 30-50w-tos l-edet szeretnék egy áramkörről üzemeltetni. Erre keresek megoldást mindegy hogy soros vagy párhuzamos a kötése a ledeknek a lényeg hogy egyetlen meghajtóról menjenek! Esetleg valami ötlet? előre is köszönöm.
(#) kitartás válasza gazspe hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Én kerülném a nem feltétlenül szükséges alkatrészeket. Pl ventilátor. Ha már a peca szóba került, és próbáltad is, akkor tudod, hogy vízen, vízparton a hajnali harmat mindent elborít. A ventilátor nem fogja szeretni. Védődióda induktív terhelés esetén (ventilátor) mindenképpen javasolt. A fetes dolgot nem igazán értem. Ha egy pwm jellegű teljesítmény szabályzót akarsz vele, akkor még tovább bonyolítod a lámpádat. Plusz meghajtást kell hozzá építeni. Jó lehet az lm317, de a felesleges teljesítmény el fogja fűteni, illetve ő is hűtést fog igényelni. Telepes táplálás esetén szerintem a kapcsoló üzemű meghajtó verhetetlen (nem melegszik, nem igényel hűtést, egyszerűen szabályozható, kis méretben megépíthető) és hálózati táp esetén sem hátrány.
(#) nedudgi válasza gazspe hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Az általad elképzelt megoldás feszegeti a határokat.
Egy PT4115, mint legkézenfekvőbb megoldás esetén a 12V tápfeszültség a megrendelt LEDhez szűken illeszkedik, szerintem nem garantált, hogy teljesen kihasználható a LED teljesítménye. Két, pláne ilyen nagy teljesítményű LEDet nem szabad közvetlenül párhuzamosan kapcsolni, én 2 egyforma áramkörrel, külön-külön hajtanám meg őket. A fényerőszabályzó bemeneteket össze lehet kötni, így a két LED nagyjából egyformán kiveszi a részét a munkából.
Ha a merítés következtében lecsökken az akku feszültsége, csak pislákoló, halvány fényt kapsz - nem tudod megközelíteni sem az elméleti akkukapacitást.
Analóg, például LM317 sem jöhet szóba, a 2V körüli feszültségesés szintén behatárolja a lehetőségeket, szélsőséges esetben megeshet, hogy alig világít a LED.
Így éhgyomorra nem is tudok üzembiztos, elegáns megoldást erre a szituációra. A fő probléma, hogy egy 12V akkumulátort 10V feszültségig szabad meríteni, ez pedig a LED nyitófeszültség tartományának alsó határa. 12V akkumulátoros üzemhez nagyobb áramú, kisebb nyitófeszültségű LED illeszkedik az olcsóbb step-down (pl. PT4115) áramkörök esetén.
Feszültségemelő meghajtó kell, azok pedig a közel azonos be/ki feszültség esetén nem mindig a jó hatásfokról híresek.
(#) nedudgi válasza bakaruha hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Nem igazán értem, hogy mire jó ez a kitétel, hogy egyetlen meghajtóról menjenek, de biztosan van valami nyomós oka.
Nagyteljesítményű LED esetén a párhuzamos megoldás nem jöhet szóba.
Már csak azt kell kitalálni, milyen áramforrás áll rendelkezésedre.
(#) uniman válasza kitartás hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Kétlem, hogy a "hajnali harmat" egy üzemelő ventilátoron le bírna csapódni...a kisfogyasztású PC-s ventilátorokba beépített elektronika miatt ezt is hanyagolhatjuk: "védődióda induktív terhelés esetén (ventilátor)"
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) 187BodyGuard válasza bakaruha hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Ezeknek 32-36V a nyitófeszültsége, párhuzamba nem kötheted (Elvileg lehetne de ha az egyik kimegy akkor az egész driver lefüstöli a másikat is) mint ahogy a kolléga is már említette, de sorba mehet, csak kérdés hogy a driver ad-e ki 64-72V-nyi feszültséget hozzá.
Az áram is korlátolt ebben az esetben mert a végső áramot a 30W-os LED fogja meghatározni, tehát az 50-es is ezen a teljesítményen fog menni, 2X30W-al kell számolni gyakorlatilag.

Röviden, ehhez a mutatványhoz olyan áramgenerátor kellene neked, ami 64-72V-nyi feszültséget ad ki és 1A áramon hajtja a LED-eket amiket sorbakötve tudsz használni.

Legegyszerűbben úgy lehetne megoldani, hogy egy kapcsüzem táp ami kiad 75V DC-t és erre egy 2 tranzisztoros áramkorlátot:
Ehhez hasonló módon
(#) gazspe válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Köszönöm, hát akkor mennek a fiókba és jönnek 1 W-os diódák.
(#) nedudgi válasza gazspe hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Kisebb teljesítményű LED alkalmazása további előnyökkel jár egy hordozható készüléknél: a hő nem koncentráltan keletkezik, egy helyen, hanem eloszlik a rendelkezésre álló felületen. Így elég egy könnyebb, vékonyabb hűtőborda. A LED réteghőmérsékletére figyelj oda, inkább 50, mint 60 oC legyen. Kisebb áramnál (némileg) jobb a hatásfok is.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) gazspe válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Köszönöm, azok már mehetnek PWM-el? 12V-os táppal, 3-3,5V-os nyitófesszel 3-assával sorba kötve érdemes lehet az LM317-et használni (1,5V-os Vref-fel számolva pont a LED-ek 10,5V-ja marad...), vagy ne szórakozzak vele és egy előtétellenállás megfelel? 1,5V-al és 2A-es árammal számolva 3W disszipáló teljesitményem lesz, de ha párhuzamosan kötöm, 6*3 LED-del számolva, akkor ellenállásonként 0,5W már kezelhető hőnek tűnik max teljesitményen és a hatásfok sem a földet veri. Nem akarok komoly áramgenerátor kapcsolásokba belefolyni, lehet egy háromszögjel generátor-komparátor kombináció fogja megoldani a vezérlését valami fürge nagyáramú FET-tel, lm324-eseim vannak itthon rajzzal (köszönet érte proli007-nek), csak át kell méretezni egy-két elemet, de nem tudom mi a legjobb megoldás.
Az itthoni akvárium világitást a fentebb emlitett kapcsolás vezérli, de az csak 10×1W, a FET alig melegszik, túlméretezett előtét ellenállások kb. 200-250 mA-t engednek a 350 mA-s LED-eknek, amik fel vannak FBS-ezve egy itthon talált alu sinre, alig melegszenek.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2015
(#) bakaruha válasza 187BodyGuard hozzászólására (») Jún 9, 2015 /
 
Szép napot félreérthetően fogalmaztam nekem vagy két 30w-tos vagy két 50w-tos ledet kel működtettnem egy meghajtóról.
(#) Imre hozzászólása Jún 11, 2015 /
 
Sziasztok!

A képen látható ledet szeretném üzemltetni 12V-ról. A kérdés, hogy mekkora ellenállásokat alkalmazzak színenként?

A led adatai:
High power 4Watt RGBW LED Chip

* Lens Color : Water Clear
* Viewing Angle: 120-140°
* Brightness: red: 30LM green:65LM blue:15LM white :80LM
* Wavelength: red: 620-625nm; green:520-525nm; blue:460-465nm; White 6000K
* Forward Voltage:red: 2.0-2.2v green:3.2-3.4v blue:3.2-3.4v white :3.2-3.4v
* Forward Current: 350mA

A piros szín esetén alacsonyabb a nyitó feszültsége, ezért oda 33 Ohm értéket, a többi színre 30 Ohm értéket számoltam. Teljesítményt tekintve 3W, de talán jobb lenne 5W-os ellenállás. Azt viszont nem tudom, hogy milyen ellenállásokat tudok venni a boltban, miket lehet kapni, ami megfelelő lenne?

power led.JPG
    
(#) wbt válasza Imre hozzászólására (») Jún 11, 2015 / 1
 
Pont tegnap szobortam ilyenekből kocsiba nappalifény/csicsafény vackot. Mivel nem sok kedvem volt tovább melegíteni egyébként is meleg környezetünket, így azt csináltam, hogy beletettem egy 300Ft-os kis kapcsolóüzemű step-down tápot, beállítottam 3.3V-ra. A LED-ekhez 1-1-1ohm, kivéve a piros, oda 2db 8.2ohm került párhuzamosan. Minden ellenállás fél vattos volt, szóval nagyon takarékos lett. Az ellenállások igazából azért kellettek, mert 2 LED-pack párhuzamosan van kötve, így szépen kiegyenlítődik az esetleges változó /különböző nyitófesz. Az RGB részét természetesen kinai távirányítós RGB-vezérlő kisdoboz vezérelte, annak házába bőven belefért a közepes méretű DC-DC konverter panel (szintén made in china).
(#) Imre válasza wbt hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Az sajnos nekem nek jó. A jelenleg működő üvegpolc háttérvilágítás ledjei lesznek erre cserélve. 8 darab led van párhuzamosan kötve, mindegyik led mindegyik színéhez egy előtét ellenállás tartozik. Ez azért jó, mert egy kábel megy csak végig. Viszont az rgb led nem tud tökéletes fehéret, ezért rgbw ledekre cserélem. DC-DC a fényerő szabályozás miatt nem felel meg, mert azt a jelenlegi vezérlő 0-12V között végzi.
(#) wbt hozzászólása Jún 12, 2015 / 1
 
Lehet, hogy hülye vagyok vagy a meleg teszi, de én úgy csinálnám meg, hogy az egyik szín mellé
kötném ellenpárhuzamosan a fehéret és egy váltókapcsolóval megfordítanám a polaritását a jeleknek. O.k, ha előrekábelezett (nem ismerem a mikéntjét) akkor szükség lehet a többi jel megszakítására is, de ennek kiagyalása már nem nagy dolog. A váltókapcsolót természetesen elektronikusra gondoltam, de mechanikus is jól működik. Viszont lehet, hogy a LEDekkel sorba kell egy-egy dióda, de ismerni kellene a LED-et, hogy elviseli-e a fordított 12V-ot. Így látatlanban erre futotta ...
(#) Hobbielektronika2k10 válasza 187BodyGuard hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Sziasztok!
Kicsit nem értem, hogy miért ne köthetne egy 50W és egy 30W-os ledet párhuamosan?
Ezt valaki kirészletezhetné.
Mert egy 30W-os led 3 sor párhuzamosan, 1 sor: 10db led sorbakötéséből áll, míg egy 50W-os 5 sor párhuzamosan, 1 sor: 10db led sorbakötéséből áll. Míg egy 100W-os led 10 sor párhuzamosan, 1 sor: 10db led sorbakötve.
Ha párhuzamosan köti a ledeket, akkor neki olyan mintha lenne egy 80W-os ledje, amit lehet is kapni. Az, hogy ha elszáll az egyik led, az előfordulhat bármilyen teljesítménylednél is, hogy 1-1 sor kiesik. Olyankor sajnos a többi leden nagyobb áram folyik, és meg fognak halni a maradék ledek.
Én pl. a túlbiztosítás miatt, és a led sem melegszik annyira 50W-os driverekre 100W-os ledeket kötök. Fényerőre ugyanakkorát tudnak, mintha 50W-os led lenne, csak éppen minden led kb. félgőzzel megy, így nem melegszik annyira. Arról nem is beszélve, ha kimegy 1-1 sor majd idővel, akkor sincs gond, amíg 5 sor alá nem megy a működő ledek száma
30W-os drivert pedig 50W-os leddel működtetek, ott ugyanez a szitu

Sőt én minden ledemre tüskesor csatlakozót teszek, a vezetékre meg aljzatot, így ha meghibásodna, nem kell forrasztgatni, le se kell venni a plafonról, csak lehúzom a csatit, kicsavarom a csavarokat, a bepasztázott új ledet meg felrakom a helyére
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
(#) Hobbielektronika2k10 válasza bakaruha hozzászólására (») Jún 14, 2015 2 /
 
Szia!
Ha mindenképp ragaszkodsz ahhoz, hogy a 2 led egy tápról menjen, akkor vegyél egy 50W-os drivert, a 2db 30W-os ledet kösd párhuzamosan, így eredőben 60W-od lesz, de csak 50W-tal hajtod őket, így a ledeknek is jó lesz, és ha 1 sor kihullik a ledekből, mert megadja magát, akkor is még ott vagy mintha 1db 50W-os leddel működtetnéd a drivert
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
(#) nedudgi válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Mindenekelőtt azért nem szabad párhuzamosan kötni félvezetőket, mert amíg nincs megoldva a rajtuk átfolyó áram független korlátozása, addig az egész projekt erősen hajaz az orosz rulettre. A katalógusban megadott nyitófeszültség soha nem egy konkrét érték, hanem egy tartomány, amin belül a gyártási szórástól, a pillanatnyi réteghőmérséklettől, a vezeték színétől, és a hűtőfelületen mászkáló legyek számától függően akárhova eshet.
A katalógusban, adatlapon, marketingszövegen, vagy a kereskedő leírásában szereplő nyitófeszültségtartomány az áramgenerátor tervezéséhez használható mankó, nem több.
(#) nedudgi válasza bakaruha hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Bővebben: Link
Csak akkor használhatod a soros kapcsolást, ha a megengedhető LED áramok egyeznek.
Újra megkérdezem, miért egy meghajtóról kell működtetni őket?
(#) Hobbielektronika2k10 válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Ha ugyattól a gyártótól veszi mindkét ledet, és ugyanazok a led chipek vannak benne, akkor teljesen mindegy, hogy 30-30, 50-50, vagy 30-50W-os ledet köt párhuzamosan.
Teljesen mindegy, hogy 1 tokozáson belül gyártotta le a gyártó a ledeket, és úgy van pl. 80W, azaz 8x10db led, vagy külön tokozásban.
A gyártó is így gyártja le a 20-30-40-50-70-80-100W-os ledeket, csak mindig eggyel növeli a sorok számát. Ezért lehet őket párhuzamosan kötni, ha azonos a led chip mindkét power ledben.
Szoktak olyat is csinálni régen a megfelelő színhőmérséklet miatt, és évek óta használják őket hibátlanul, hogy pl. 100W-os driverről 2db 50W-os ledet párhuzamosan kötve működtetnek. Az egyik hidegfehér, a másik melegfehér led.
Nézd meg a ledek kapcsolását az alábbi képen.

És nézd meg milyen ledet gyártattam, amíg még nem volt természetes fehér led, csak a hideg és melegfehér ledek léteztek, viszont kellemes színhőmérsékletet akartál, akkor a kettőt keverni kellett.
Az egyik lednél 3 sor melegfehér, és 2 sor hidegfehér led van, a másiknál fordítva.
A mai napig működnek a ledek.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
(#) nedudgi válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Nem.
Az hogy mit gyártattál, jelen kérdésben nem számít. Semmi nem garantálja, hogy a megfelelő arányban oszlik meg az átfolyó áram a két alkatrész között. Annak sincs semmi jelentősége, hogy adott helyen esetleg, véletlenül még nem következett be meghibásodás.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Látom még mindig nem érted a lényeget!
Szerinted a gyártó, hogy gyártja le a power ledeket különböző teljesítményben?
Pl. 20W-os led esetén fog 20db 1W-os led chipet és beülteni őket az alaplemezre. 30W-os led esetén 30db ilyen ledet ültet be. És így tovább, ahogy növekszik a teljesítmény.
Ezért köthető párhuzamosan ugyanazon gyártó ugyanolyan ledchippel szerelt power ledje.
De ha valaki nem bízik ebben, akkor előtte mérje meg, hogy a 2 külön tokozású power lednél megfelelően oszlik-e el az áram, a teljes üzemi hőmérséklet elérésénél is.
De felőlem úgy oldjátok meg ezt a problémát ahogy akarjátok, ez csak egy tanács volt, mert nem most kezdtem a ledes témát.
Ennyi erővel a 100W-os power ledemet sem köthetem az 50W-os driverre, mert lehet szórás a ledchipek nyitásában, és emiatt máshogy fogom terhelni őket.
Na mármost ez megint nem igaz, mert válogatott led chipek kerülnek a jó minőségű power ledekbe, azaz ha tápegységgel megtalálod a nyitófeszültségét a ledeknek, akkor láthatod, ha jó minőségű a leded, akkor egyszerre nyit ki az összes sor, nincs olyan, hogy valamelyik nem nyit ki. Gagyi pár dolláros kínai ledeknél lehet ilyen, ott elhiszem, hogy akár 1 tokon belül is tönkremegy a led, mert nem azonosan vannak terhelve a sorok (én is találkoztam már ilyennel), de jó minőségű ledeknél nincs ilyen gond.
(#) bakaruha válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Szia azért kel a két lednek egy meghajtó mert ezek a ledek forogni fognak és csak két áramkörös a forgórész! Tehát a meghajtótól csakis két vezeték mehet a ledek irányába.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza bakaruha hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Csak nem egy ledes diszkós pásztázó van épülőben?
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
(#) nedudgi válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Te nem érted a lényeget.
A fórum neve hobbielektronika.hu. A hobbi szó nem azt jelenti, hogy a fizika, elektronika törvényeit, hozzáértők tanácsait figyelmen kívül hagyva összetákolunk valamit. Úgy kell értelmezni, hogy saját szórakozásunkra építünk, csak a belső késztetés, és nem a munkáltató, megélhetés kényszere motivál.
Egy rendesen, átgondoltan megtervezett áramkör nem tartalmazhat olyan megkötéseket, hogy csak xxx gyártó yy telephelyén, melyik gépsor hányadik gépén, milyen műszakban, kinek a megrendelésére készült alkatrészekkel működik. Minden, hasonló paraméterekkel működő alkatrész beépíthető, és nem számít a marketinges által forszírozott, előre betervezett tönkremenetel.
Nem szeretem ezt a "gagyi pár dolláros kínai LED" kifejezést.
Következő: »»   85 / 141
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem