Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   154 / 196
(#) dB_Thunder válasza Blintux hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Idézet:
„legalább 5-6 db-el többet nyomjon?”

LOL !!
Ehhez minimum meg kellene duplázni a villamos (erősítő valós) teljesítményt!!
A tápkábel hangszórókábel hozhat javulást, nagyon minimálisat.
Akusztikailag lehet sokat hozni, de ahhoz sokat kell tanulni, meg dolgozni!
db Dragba kategóriák vannak, azokat teljes szélességébe ki kell használni!
(#) pucuka válasza dB_Thunder hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Nem duplázni, az csak 3 dB. Kétszer duplázni.
(#) Blintux hozzászólása Máj 10, 2017 /
 
Kicsit utána olvasgattam a témának és valóban látom, hogy jelentős teljesítménynövelést kellene csinálni ahhoz a pár db-hez.
A gond, hogy max 500W-os erősítőt építhetek be. Jelenleg 400-as van. Tehát egy 500-asal sem lennék előrébb.
Viszont! Az erősítőn van egy 3 állasú kapcsoló Bass boost néven: off, 6db, 12db állásokkal.
Az oké, hogy hallásra és látásra jobban dübörög a membrán ha feljebb kapcsolom, de ez valóban 6-al több lesz?
Sajna megmérni ritkán van lehetőségem, csak tuning talikon, így addig csak hallásra hagyatkozhatok, bár 140db körül már arra sem
(#) game4812 válasza Blintux hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Ha most teljesen kivezérled az erősítőt (tehát maximum hangerőn már torzít), akkor az a kapcsoló érdembeli változást nem tud hozni, maximum a torzítást növeli. A hangszóró 92dB-es, amitől azért vannak jobbak, azt lenne érdemes cserélni, vagy, ha csak egy bizonyos frekvenciasávban fontos csak a hangnyomás, egy direkt arra hangolt bandpass ládával is lehet nyerni néhány dB-t. Az erősítőcsere is hozna +1-et.
(#) Inhouse válasza game4812 hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Majd alkalomadtán linkelj már be pár 92dB-nél nagyobb érzékenységű 30cm-es autós mélyhangszórót légyszi!
Egyébként "csak" 90dB ez az Infinity...
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2017
(#) Inhouse válasza Blintux hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
A dBDrag-en való jó szereplés lényege:
- a jó cucc (szerintem a tied már igen jó), egy jó fejegység ami ki tudja hajtani az erősítőt
- jó kábelezés
- jó akku (a plusz kondi is jó)
- jó doboz és annak elhelyezése (illeszkedjen az autó adottságaihoz, saját frekvenciájához)
- a jó beállítás (fej, erősítő)
- a megfelelő frekvencia kiválasztása, ahol a legnagyobb a hangnyomás az autóban
- voltak olyan srácok, akik még a páratartalmat is növelték a mérés előtt
- van amelyik autónál romlik az eredmény, ha nincsenek kézzel tartva az ajtók, máshol meg nem
Vajon kockában van már az öreglány, a Panda?
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2017
(#) game4812 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Szia! Például, de csak beütöttem a google-ba, hogy 94dB, lehet ugyanúgy ez is kamu, mint az Infinitynél az a +2 az adatlapján. Teljesen mindegy. Egyénként sem írt olyat a kérdező, hogy dB drag, vagy, hogy 30cm a megkötés, csak a nagyobb hangnyomás volt a kérdés.
(#) dB_Thunder válasza pucuka hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Jogos! Teljesítmény miatt négyzetes....

Egy trükk, az aláillesztés!
De ehhez megint ész és technika kell.. Ja meg egy másik (épített) nyomó!
(#) pinyó39 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
És a kispolák ami elötte volt?
(#) Inhouse válasza game4812 hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Mi más lenne, hol kell még az extrém hangnyomás? Egyébként is csak egy adott frekvencián van értelme.
Egy Pioneert én is láttam 93dB-vel, de...1300-1400W meg közben 94dB? Biztos ügyesek! Olyan nagy választék azért nincs 90dB feletti mélynyomókból, amik a teljesítményt is tudják.
(#) Inhouse válasza pinyó39 hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Az már biztos az enyészeté... Van egy videóm, ahol épp megégetik a Rockford-ot, úgy besült, hogy nem tudtuk megmozdítani a membránt...
(#) newDesigner válasza Blintux hozzászólására (») Máj 13, 2017 /
 
Hei,
Csak tipp. Én nem mértem, de egy keveset hozhat. Avagy a Big Three Upgrade. Ez egy motor ground, egy generátor pozitív és egy akku ground upgrade. Azaz mindent 1/0 gauge vastagságra növelni/megtoldani tuning. Amit a Youtubeon láttam, az 1/5-1dB-t hozott pluszban.
Esetleg még egy octoport láda építése is hozhat a konyhára.
A másik pedig az részemről, hogy én legközelebb ha nekiállok, akkor réz lesz a föld az akkuig. De a külön akku sokkal jobb.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2017
(#) Inhouse válasza Blintux hozzászólására (») Máj 13, 2017 /
 
Jó lenne tudni, milyen ládában van ez a mély...
(#) game4812 válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 13, 2017 /
 
Ez az octoport mennyiben különbözik attól, mintha ugyanakkora területű kör, vagy téglatestalakú reflexnyílás van a ládán?
(#) Inhouse hozzászólása Máj 14, 2017 /
 
Ez a srác készen van. Érdemes megfigyelni, hogy egy másik ország hasonló amatőr érdeklődésű fia mire képes az ottani lehetőségekkel... (octoportos ládát épít és néhol kicsit túlzásba esik hol pozitív, hol negatív rányban, na de egyébként!)
(#) newDesigner válasza game4812 hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Jó kérdés. Nem találtam összehasonlító leírást eddig.

Inhouse

Ez az agyas srác besuvasztotta a membránt a kalaptartó alá úgy, hogy az szinte verte a kasznit. A port pedig a sarokban úgy, hogy kb. minden visszafogja a hangot a környezetében. Ehhez képest nem is rossz az eredmény.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2017
(#) Inhouse válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 14, 2017 /
 
Idézet:
„Ehhez képest nem is rossz az eredmény.
Hát ez az!
(#) newDesigner válasza Blintux hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Hei,

Egy konkrét példa, amivel tudsz javítani a rendszereden, ha azt vesszük figyelembe, hogy mekkora átverés a 2,83V/m érzékenység, ami nálad 90 dB (lásd a manualt). Az 1W/m-ben megadva csak ~87 dB. Mindemellett 300W RMS teljesítményű.

Tehát: DLS subwoofer.
Ez ~90 dB 1W/m és 500 W RMS. Azaz versenyen tohatod neki az 500W-ot is.

(Esetleg úgy építed meg a ládádat, hogy legyen hely a hangszóró alatt egy vödör jágnek is. Persze számolva annak térfogat ígényével. Ami nem jelentős általában, mert ha nem tévedek, az SPL-hez elég a kissebb térfogat A SQ-hoz kell a nagyobb.)
(#) newDesigner válasza Blintux hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Illetve még egy; ami 750W RMS sub dual 2Ohm (amit párhuzamosan 1 Ohmmal is be tudsz kötni), 88,6 dB 1W/m.

1 Ohmra előbb találsz 500W RMS erősítőt, mint 4 Ohmra.
Kicker SPL sub.

Figyelembe véve azt is, hogy 50 Hz körüli impedancia csúcson a valós impedancia sokszorosa is lehet az alapnak, így (csak ~30-60Hz) fix frekvencián nem fogja leégetni a 4 Ohmos végfokot sem.
(#) Kovidivi válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Tehát az 1ohm-os hangszóróba 20-25A fog folyni 500W esetén. Sosem tudtam megérteni, hogy ha választani lehet egy két tekercses hangszórónál, miért akarják az emberek mindig párhuzamosítani... 4ohm esetén 10-12A folyik, ez sem kevés, de már legalább nem 22A...
Ha az erősítő és a hangszóró között 1m vezeték van, a csatlakozókkal együtt el tudsz érni 0.2ohm-ot, ami jónak számít, akkor a vezetéken és csatlakozókon 0.2ohmx20A=0.4V, 0.4Vx20A az 80W veszteséged van. 4ohmos hangszóró esetén: 0.2ohmx10A=0.2V, 0.2Vx10A az 20W. Negyede. Mérlegelni kell.
4ohm 500W-hoz kb. 40-50V kimenő kell, hidalt erősítővel csak a fele. Nem hiszem, hogy akkora gondot okozna az erősítő gyártóknak.
(#) newDesigner válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Ok. Ez így rendben van (gondolom, hogy jók a számítások). De vedd figyelembe azt, hogy mik a kategória elvárások: Bővebben: Link

Ha ezek után szétnézel a piacon, akkor sírva fakadsz a 2x100W@2ohm, 2x50W@4ohm RMS dömpingtől. Egyszerűen fél év folyamatos keresés nem lenne elég a jó erősítő megtalálására (némi túlzással)
(#) Kovidivi válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Nem láttam hangszóró impedancia korlátozást sehol. Elég szégyen, ha nincs a piacon 250W 4ohm-ra, vagy akár 500W 4 ohm-ra erősítő. Én kapásból találtam: Bővebben: Link Az egy dolog, hogy 2ohm-on is lehet hajtani...
(#) newDesigner válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Na igen, de amatőrben pl. csak 2, vagy 4 csatornás lehet, biztosíték limittel. Tehát a pro-ig a monoblokk kiesett. Aztán az sem pontosan körülírt, hogy mi is az a maximum teljesítmény.

Ha pedig esetleg győzni is akar, akkor D osztályú 2 vagy 4 csatornás kell. 400-ra sok jót találtam (nem d class), de ha valaki egy épített 500-assal indul ellene, akkor biztos elvérzik.

Azt pedig 50A-ral röhögve meg lehet oldani.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2017
(#) game4812 válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Lehet emiatt inkább 2x2 ohmon érdemes járatni a csatornákat mono jellel hajtva, nem közösítve 1 ohmra. Így dupla annyi csatlakozót és kábelt lehet használni, feleződik az ellenállás.
(#) Kovidivi válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
A bizti nem limitál sokat. 600W-nál 60A-est írnak, az 14Vx60A, vagyis 840W felvett teljesítmény. Mi van akkor, ha veszel egy 10KW-os erősítőt, és 60A-es biztit raksz bele? Addig hangosítod, míg ki nem lövi, picit visszább veszel, beraksz egy másik 60A-est, és mehet estig a buli. Nincs itt semmi korlátozás. Kell a minél jobb hatásfok. 600W-nál limitálnak, de egy szuper erősítő 840W bemenőből lead neked 700W-ot. Máris nyertél pár %-ot. Legyen az akksid is spéci, ne essen a feszültsége sokat, itt a következő pár %, ugyanis nem mindegy, hogy 13V-nál vagy 14V-nál folyik a 60A. Viccnek tartom ezeket a versenyeket, mert nincs rendesen kontrollálva, könnyen kijátszható, csak ahhoz gondolkodni is kellene.
Ezt sem értem. Miért nem lehet monoblokkot használni? Nincs semmi különbség egy normál 2/4 csatornás erősítőhöz képest.
(#) dB_Thunder válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Idézet:
„Miért nem lehet monoblokkot”

Mert ez a szabály!
Nem agytrösztök versenyeznek, legtöbbjüknek sem akusztikai, sem elektromos képesítése sincs!
Egyébként rendes versenyen mérnek felvett teljesítményt is.
És arra is odafigyelnek, hogy ne legyen szénné tuningol gyárias kinézetű erőd, mert az másik kategória.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2017
(#) newDesigner válasza game4812 hozzászólására (») Máj 15, 2017 /
 
Jogos

Kovidivi!

Nekem is minden általam ismert eshetőség eszembe jutott. De, ha abban a kategóriában, ahol még labdába rúgna, meg van minden megkötés, akkor nem egyszerű a mutatvány. Gondolom, nem amatőrök csekkolják a vasat a talikon. És a szabály, az szabály

Ha pedig nem akar versenyezni ( de akkor minek az a 6 dB+) akkor tényleg hatalmas a választék. Csak tudja megfizetni.
Én kb. 400W-al hajtok két 91dB/x SPL-es subot sorbakötve -6 dB digitális gainnal, a 4x130W-al hajtott 93 dB/1Wxm érzékenységű komponensek mellett úgy, hogy az erősítőn minden maximumon van. Ennél csak lejjebb szokott menni a sub. Szóval köszi, több a soknál. Hogy nem javúlt tőle a hallásom az biztos.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2017
(#) newDesigner válasza Blintux hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Főszabály:

1W 90dB
2W 93dB
4W 96dB
8W 99dB
16W 102dB
32W 105dB
64W 108dB
128W 111dB
256W 114dB
512W 117dB
1024W 120dB

Tehát, valahol valami csalás van. Mert ha pl. egy +6dB/50Hz hangolású reflexes subod van, akkor is csak 126dB/1kW az elérhető max. hangnyomás. A +15dB bassboost pedig nem lehet más, mint a beépített -15dB "folytás" megszüntetése. Avagy a pótméter egy állítható ellenállás, ami valahol a bemenő jel feszültségét állítható módon csökkenti. +15 dB-nél már kb. 0 az ellenállása, így megkapod az alap jelet. Vagyis először el kell belőle venni, hogy később tudj hozzáadni.
Ha ez nem így lenne, elfolyna a végfok ic-d, mert a több mint kétszer duplázott áramerő mindent vinne, az erölködőd pedig detonálna.
(#) game4812 válasza newDesigner hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
400W-os erősítőt írt, tehát kb. 122dB lenne a vége. Szabad térben, 1 méteren. Az autó viszonylag zárt tér, emiatt lesz magasabb. A "potméter", ami amúgy egy kapcsoló, nem feltétlenül az alap jelet adja, egy sávszűrt jelet kapó műveleti erősítőn is állíthatja a gain-t, így aktívan emelve csak a mély hangokat. Azért is valószínű ez, mert azon a csatornán a kép szerint kikapcsolható az aluláteresztő szűrő, és akkor, ha egy sima ellenállás lenne, nem csak a mélyet, hanem az egész tartományt befolyásolná. Persze ehhez, hogy ne torzítson, a végfok bemeti érzékenységéhez képest kis jelet kell az erőerősítő bemenetére adni, de van a csatornának külön gain trimmere, tehát ez nem probléma.
(#) newDesigner válasza game4812 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Akár 15dB-el? Akkor a megoldás egy kisfiat, ahol a teljes kábelezés tuningal együtt megoldható 3m vezetékkel, extra szigeteléssel minden lehetséges nyílásra, ami a külvilágra nyílik, plusz bent marad a büdös tornacipő és a két bevásárló szatyor, a duplafalú homokkal kitömött szendvicsszerkezetes, lehető legnagyobb külső térfogatú subláda mellett

Én nem vágom ennyire az elektronikai részét, de ha a vége 400W, akkor ha egy túlvezérelt előerősített jelet kapna a végfok, akkor csak clippelne és leégetné a lengőtekercset. Nekem csak a SAL-omban van kapcsoló, a többi potis. A kapcsolós verziónál, gondolom a + xdB lesz a korlát mentes, a + 0dB pedig a korlátozott. Gondolok arra, hogyha van egy locsoló csövem, ami normál hálózati nyomáson max. 400 l vizet képes átengedni tíz perc alatt, akkor azt hiába kötöm rá a víztoronyra, mert le fog durranni a csapról, vagy szanaszét szakad.

Ha jól értem amit írsz - mint egy aktív keresztváltónál - akkor is a műveleti erősítő előtt kell, hogy az alacsony szintű jelet vezérlje a kapcsoló, tehát korlát/nemkorlát metódussal. Az én fogalomtáramban meg ez még ugyan az
Következő: »»   154 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem