Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   76 / 98
(#) alcsaba hozzászólása Júl 5, 2012 /
 
Sziasztok!

Központi zár bekötésében tudna nekem valaki segíteni? Vettem egy távirányítós centrálzár vezérlő egységet. Eddig is volt benne központi zár, de az csak kulccsal működött.
Adtak hozzá egy bekötési rajzot, de megmondom őszintén, hogy fogalmam sincs melyik drót hova megy. Sem a kábel színei és még a darabszámuk sem egyezik meg a régi vezérlőegységével. A régibe 5 száll ment az újba meg már 6 száll kéne...

Mellékeltem egy pár képet, meg a bekötési rajzot is. Kérem aki tud segítsen!

Nagyon köszönöm!

1. kép: az ajtóba szerelt központi zár motor kábelei
2. kép: na ezek a kábelek mennének a vezérlőegységhez
3. az új távirányítású vezérlőegység bekötési rajza
(#) dokibácsi123456 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Hello
Hát szerintem a 2 képen látható vezetékek nem egészen úgy vannak ahogy felírtad. Zöld és a kék a motor két szála a fekete - , piros + a dupla barna és a dupla fehér a kapcsolóé ezen keresztül vezérelheted. A magában álló barna nekem rejtély ilyennel nem találkoztam.
A régi központot nem iktatnám ki mert az új nem biztos hogy terhelhető 4 akár öt motorral.
(#) alcsaba válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Szia! Én is így írtam a képekhez ahogy leírtad. a magában álló barna vezeték a vezérlőrelé testkábele ami a motorban van. ha le van nyomva a vezérlőmotor akkor a dupla fehér kábelt zárja rövidre ha meg nyitott állapotban van akkor meg a dupla barnát. Nagyon kérlek segíts a bekötésben, mert már az idegösszeomlás szélén vok. egyszerűen nem tudom értelmezni a hozzá kapott bekötési rajzot. (3. kép)

A drótokat már sikerült kisilabizálnom melyik micsoda viszont a kapcsolási rajz az nekem kínai. pl mit jelent ez az olló ábra? na meg a záró jel az mit takar?

Kérlek segítsetek!

Előre is köszönöm!
(#) Inhouse válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Hagyd az ollós részt.
Az eredeti vezérlőt benne kellene hagyni, ellenkező esetben nem fogod tudni kulccsal/gombbal zárni az összes ajtót, csak az új vezérlő távirányítójával.
Az eredeti vezérlő testtel kapcsolható a megfelelő állásba. Tehát testet kötsz az új vezérlőnél a fehérre és a fehér/feketére, a narancsosak nem kellenek, a sárga megy a régi vezérlőn a fehérre, a sárga/fekete meg a barnára.
Az időzítés a rövidebbre legyen állítva!

Üdv
Inhouse
(#) ezekielston hozzászólása Júl 6, 2012 /
 
Sziasztok!

Nos frissen regisztrált vagyok itt az elektronikán...
Első fontos és egyben legjobb kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata a Fiat Punto 1-es gyári riasztójának vezérlésének cseréjéről?
Ugyanis a mai nap folyamán elszállt a vezérlés, a központizár rész üzemel, a riasztó ha kinyitom a kocsit szintén megszólal, csak nem tudom kiiktatni, ezért a kulcsos megoldást alkalmaztam, hogy ne vinnyogjon nekem ha kinyitom az ajtót.
Nos a fő kérdésem, hogy vásároltam Médiában egy távirányitású központi zár vezérlő egységet. A kérdés lényege, hogy hogyan tudnám én ezt beszerelni? Hol találom a gyári vezérlő egységet az autóban?
A tartozékok amit vettem: Bicskakulcs, vezérlőegység.
Ezeket hogyan tudnám berakni az autóba?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Ne haragudj de vitatkoznék egy picit
A narancsok nem kellenek a sárgákat testelném , a fehér és fehér-fekete a nyitó ill a záró jelek.
Szerintem.
Bocsi a behányásért de mostanában viszonylag sok bicskakulcsos cuccot kötöttem be és annak ugyan ez a bekötése mint ami a fenti rajzon van. Még a színek is passzolnak

ccl 002.JPG
    
(#) akos70 válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Egy kapcsolónál számít, hogy melyik vége megy a fogyasztóhoz?
Na ugye.
(#) alcsaba válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
van egy kis problémám. a régi vezérlőm csatijából kiszedtem a kábeleket és én hülye nem írtam fel melyik hova való. Szóval én már azzal is beérném, ha csak a távirányítóval lehetne zárni. A kulcsos módszer számomra felesleges. Ha lennél olyan kedves és megírnád, hogy tudnám bekötni úgy, hogy csak távkapcsolóval működjön nagyon hálás lennék. Ha ez sikerült utána majd az lesz a következő kérdésem, hogy hogy bírom rávenni, hogy villogtassa az indexlámpákat
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Nem haragszom.
Egy kapcsolónál mindegy, hogy melyik pontot melyik oldalára kötöd, csak zárja össze és kész. Amúgy ugyanazt írtuk.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 / 1
 
Kár volt...
Ez esetben a bal alsó ábra kell neked. A narancsosak mennek testre, a sárgák a pluszra, a fehér és a fehér fekete mennek a motorok zöld és kék motorszálaira. Azt most meg nem mondom, hogy a zöld a fehérre, vagy fordítva, majd meglátod és megcseréled, ha kell.
Az időzítő mindenképpen a rövid 0,5s-os állásban legyen!
A plusz ágba rakj biztosítékot!

Üdv
Inhouse
(#) alcsaba válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
na bekötöttem és lás csodát működik! így már tudom értelmezni is a bekötési ábrát. eddig azért nem tudtam, mert nem gondoltam volna, hogy külön kell testet és +12v-ot adni adni a központi zár kábeleire és a vezérlőegységre is. szóval úgy gondoltam, hogy a belső áramkör úgy van kialakítva... na mind1 a lényeg a lényeg, hogy működik!

Viszont még van egy kis apróság. Az indexlámpákat hogy tudom rákötni? Egy szál drót van az index vezérlésre. Ha jól gondolom akkor ezt az inxexrelé valamelyik lábához kell kötni. Kivettem a relét ami 3 lábú. 31, 46, 46a jelzéssel van ellátva. Na és itt el is akadtam...
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Ha csak egy drót van, az indexhez, akkor ketté kell ágaztatni, és 1-1 diódát betenni. Ezt a két szálat kell a bal és jobb irányjelzőre kötni.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
igen csak egy drót van az indexvezérlésre. és úgy nem lehet csinálni, hogy az indexrelére kötöm. vagy az elakadásjelző gombra? tényleg az elakadásjelző, hogy villogtatja mind a 4 izzót egyszerre?
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Úgy nem lehet. Az elakadásjelzőé egy igen összetett kapcsoló, egy gombnyomással több áramkört bont ill. kapcsol egyszerre.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
akkor most azt javaslod, hogy bontsam ki az indexkapcsolómnál lévő drótot és kössem rá 2 dióda segítségével a vezérlőből kijövő, kettéosztott drótot?

de ugye így nem csak akkor fog nekem villogni, ha rá van adva a gyújtás?
(#) köbzoli válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Nagyon nehéz a shift billentyűt megnyomni? Szólj megyek segítek ..
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Pontosan. Lehet az indexkapcsolónál, vagy ahol a legegyszerűbb rácsatlakozni.
(#) alcsaba válasza köbzoli hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Nem nehéz csak már teljesen el vok szokva hála a face-nek.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
És milyen diódát vegyek hozzá? Van neki valami mértékegysége vagy hogy kérjem a boltostól? Ja és mire szolgál?
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Legyen legalább 2A-es. Egyébként mindegy.
Egyenirányító, egyik irányból vezet, másikból nem.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
és ez feltétlenül kell bele? Bocsi, ha túl amatőr a kérdés...
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Nem kell feltétlenül, csak nélküle elakadásjelzőként fog funkcionálni az irányjelződ.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Hát az elég vicces lenne! Na megyek kipróbálom diódát meg veszek majd hétfőn
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Na kipróbáltam, csak nem az indexet szedtem szét hanem az elakadáskapcsolót bontottam ki és ott megtaláltam azt a 2 szál drótot ami az indexekhez megy közvetlenül. Találtam itthon 2db 2A-es diódát viszont baromira melegszenek. hétfőn veszek 2db 5A-est és azzal már remélhetőleg frankón fog működni.

Nagyon köszönöm a segítséget, nélkületek nem ment volna!
(#) Inhouse válasza alcsaba hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Amikor villog majd 2-őt, közte meg órák telnek el, nem lesz annyira vészes.
Régebben a riasztókhoz gyárilag 1A-es diódákat adtak erre a célra....

Üdv
Inhouse
(#) noodlee666 hozzászólása Júl 9, 2012 /
 
Sziasztok!

Próbáltam visszaolvasni elég sokat, de inkább direktben kérdeznék. Alfa 156-ba szeretnék giordon távirányítós központizár vezérlést beszerelni, mivel a gyári központi zár távirányítója eltötött. A helyzetet bonyolítja, hogy a motortérben van egy META azt hiszem M870 típusú szirénával egybeépített riasztó. Itt akarnám megvezérelni a Giordron vezérlővel. Akárhogy kötöm, nem sikerül.
Van műszerem, akaratom, még kitartásom is, valaki leírná, hogy mit hogyan mérjek és kössek?
Az új vezérlő kapcsolásáról van képem, csatolom.
Leszedtem az ajtó kárpitot is, de nem találtam zöld kék kábelt, szerintem szürke és citromsárga működtetheti a motort (azok a legvastagabbak), de ha oda kötnék, akkor a riasztó nem működne.
Bocs a litániáért, a válaszokat előre is köszönöm...
(#) Inhouse válasza noodlee666 hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Csak az utólag beépíthető, univerzális kp zár motoroknak van egyező színük. A gyári az más tészta, ott bármi lehet.
Meg kell keresned a zárba menő vezetékeket és ott méricskélni. Ha nem levegős a cucc, akkor nagy valószínűséggel az olaszok is testet kapcsoltatnak a motorok kapcsolóival. Ha 5 vezetéket találsz, akkor abból már kiindulhatunk.
olavasmány1
olavasmány2

Idézet:
„szerintem szürke és citromsárga működtetheti a motort (azok a legvastagabbak), de ha oda kötnék, akkor a riasztó nem működne.”

Ezt a gondolatmenetet nem értem. Általában nem szokott igazán vastag, vagy a többinél vastagabb vezeték menni a motoroknak, az inkább az elektromos ablakra igaz.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Na, ennyiért valóban nem éri meg építeni...
kp zár vezérlő 970Ft-ért

Üdv
Inhouse
(#) noodlee666 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 12, 2012 /
 
Köszönöm szépen, küldök egy korsó virtuális sört...
A riasztó típusa Meta M87arc, de sajnos nem sikerült találnom bekötési rajzot. Ha valaki esetleg ilyennel találkozik, akkor piros-fekete, és piros fehér a két vezérlő szál. Most megy a központi zár, csak nem tudom, h a riasztót melyik bemeneten lehet megvezérelni. Végülis egy tizenX éves riasztó már nem sok védelmet nyújt....
Mégegyszer köszönöm!
(#) Inhouse válasza noodlee666 hozzászólására (») Júl 12, 2012 /
 
Szívesen. Örülök, hogy jó lett.
Citromosat ha lehet!

Üdv
Inhouse
Következő: »»   76 / 98
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2014. Ápr, 20. Vas
15:19:23
Jelenleg 413 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu