Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Profi szobatermosztát építése
Lapozás: OK   5 / 5
(#) pjg válasza Massawa hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Arra jöttem rá, hogy jobban járok, ha állandó hőfokú vizet keringetek a rendszerben. Kb 40 fokost. Viszont ehhez kell egy 100 literes puffer tartály amiben 70-80 fokos a víz és egy 3 utas motoros szelep.
(#) Axel válasza Massawa hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Inkább én sem vesztegetnék már ennek részletezésére több időt. Lényeg, hogy értem és tudom is mit akarok és azt is, hogy amit elképzeltem azt meg lehet fali termosztáttal valósítani, hiszen ilyenek régóta piacon vannak. Nem az a lényeg, hogy nem lendülhet túl sosem pl. 0.4-el hanem, hogy ez az állapot ne tartson tovább 1-2 percnél.
(#) Massawa válasza pjg hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Gyakorlatilag igy müködik majdnem minden jobb tervezésü rendszer és kazán. A tartály helyett magát a fütörendszert használja egy keverö csappal ami a fütést és a melegviztartály kezeli ( az utobbi sokkal több mint 200 liter). A kazán elektronikája osztja meg a höt a fütökör meg a melegviz között és keringeti a vizet ( kezeli a csapot meg a vizpumpákat).
(#) gyoran hozzászólása Márc 18, 2016 /
 
Sziasztok,
nem akarok új topicot nyitni, csak itt feltennék egy kérdést
Ismer valaki "mélyebb" adatokat a Junkers TR200 szobatermosztátról?
A cél az lenne, hogy a beállításokat (nappali cél-hőmérséklet, tényleges hőmérséklet illetve nappali-éjszakai átkapcsolás, de akár az egész beállítás-tábla) egy ESP8266-modullal az hálózatról kezelni lehessen.
Az alap - az eredeti telefonos távvezérlő helyett relé és ESP - nyilván könnyen megoldható, de valami szofisztikáltabb megoldás jobban tetszene - egyelőre tisztán agytorna alapon.
(#) papaiatis hozzászólása Dec 9, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy PID vezérlős szobatermosztátot építek Arduino alapokon. Egy régi ÉTI 20-as gázkazánnal fűtöm a házat amit jelenleg egy tekerős termosztát vezérel.
A saját termosztátom lassan kész viszont elgondolkoztam azon hogy vajon mennyire tesz jót ennek a régi kazánnak a PID jellegű vezérlés?
Az ötletem az volt hogy egy 10 perces ciklusokra vezérelek, ami azt jelenti hogy ha a PID 33%-os kimenetet számol akkor az 3 perc 20 másodperces kazán bekapcsolást jelent, utána 6 perc 40 másodperc kikapcsolt állapotot.
Szerintetek egy ilyen régi kazán esetében ha 10 percenként bekapcsolom azt egy rövid időre az tehet e benne idővel kárt?
Köszönöm a válaszokat!
(#) Gafly válasza papaiatis hozzászólására (») Dec 9, 2016 /
 
Mi az értelme a fejlesztésednek, miért csinálod, mit szeretnél vele elérni?
(#) papaiatis válasza Gafly hozzászólására (») Dec 9, 2016 /
 
Hobbi, tanulás, önfejlesztés, okos-otthon projekt, stb.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2016
(#) Gafly válasza papaiatis hozzászólására (») Dec 9, 2016 /
 
Rendben, érthető
(#) Hp41C válasza papaiatis hozzászólására (») Dec 9, 2016 /
 
Ha a hőmérsékletet PID szabályzóval szabályzod, akkor a paramétereit a kazánod és a fűtési rendszered (szabályozott szakasz) paramétereihez kell igazítani.
(#) zoszka válasza papaiatis hozzászólására (») Dec 9, 2016 /
 
Minden bekapcsolás 10% elégetlen gázzal jár, azaz veszteség. Ezen kívül nem tud annyira felmelegedni, vagy csak nagyon lassan. Eredménye kondenzáció, több károsanyag kibocsátás, vegyi roncsolás...
Játéknak jó, csak mindenképp piszok sokba fog kerülni.
(#) gyulank hozzászólása Jan 5, 2017 /
 
Véleményem szerint a legfontosabb paraméter a hőkülönbség, és a szigetelés.
A legkevesebb gáznyitás akkor lenne, ha a beállított hőmérséklethez elég meleg vízhőmérséklet folyna mondjuk fixen, de az időjárástól, és a szobában mért fűtési, és lehűlési görbe alapján kapcsolná a kazánt.

Mert magasabb víz hőmérséklethez tovább kell fűtenie, bár hamarabb le is hűl, és megint bekapcsol, de szerintem ritkábban kapcsol úgy. Azért írtam görbét, mert mondjuk, ha 0 fok van kint, akkor gyorsabban emelkedik bent a hőmérséklet, és kikapcsolás után több fokkal túlfűt, és lassan csökken vissza, míg -30 foknál lassabban emelkedik, épp, hogy egy kicsivel fűt túl, de gyorsan visszahűl.

Persze talán hasonló lenne változó meredekségű egyenesekkel ábrázolni, de a lényeg, hogy ha a meredekséget ki tudja számolni a külső-belső és esetleg a víz hőmérséklet/szél/Napsütés változásai alapján, akkor szerintem elég pontosan tudná előre, hogy mikor kapcsol ki, meddig nem fog bekapcsolni, mi várható, akár meg is jeleníthetné többek közt.

Lehetne ezt utána még kombinálni valamilyen szintű víz hőmérséklet szabályozással, meg programmal, meg hiszterézis állítással, meg mindenféle határokkal, ha mondjuk valaki spórolna, és a hőkülönbséget tartaná, de úgy, hogy mondjuk 30 fok csökkenés kint kevesebb csökkenést okozna bent, mint mikor 5 fok csökkenés van. Mondjuk -5°C-ban 5°C-ot csökkenne -30°C-ban 15-öt. Legjobb lenne ezeket igény szerint beállítani, mert akinél mondjuk 30°C van, annál csökkenhetne 15°C-ot -10°C-ban is. Felismerhetné a szellőztetést is, és az sem lenne baj, ha választható lenne, hogy mit csináljon mondjuk ha nem kap jelet külső mérőtől.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2017
(#) gyulank hozzászólása Jan 5, 2017 /
 
De talán az se lenne hülyeség, ha hőérzetet is be lehetne állítani.
Esetleg párásítóval, párátlanítóval, kompresszorral, kombinálva.
Mikor kint hidegebb van, de melegebbet érezni, akkor lehet növelni kéne a páratartalmat,
persze úgy, hogy ne is penészedjenek a dolgok.
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem