Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Tehermentesítő szelepről se feledkezz meg, anélkül nem biztos hogy az egyfázisú motor képes lesz elindulni.
Ha tudsz szerezni valami olcsó gagyi hibás kompresszort ami nem müködik de komplett azon ott van az összes szerelvény ami neked fog kelleni. Olcsóbban jössz ki mintha külön külön veszel meg minden alkatrészt hozzá.
Szia! A Marketplace-n lehet találni egészen jól megépített darabokat egészen tűrhető áron és működő képes állapotban akár háromfázisú motorral is. Vannak külön kapható tartályok is köztük gyáriak is különböző űrmérettel.
![]()
Köszönöm szépen mindenkinek,igazából megvan minden,visszacsapó,nyomáskapcsoló,biztonsági szelep,nyomocső,minden új,már régebben megvolt,de sajnos időm nem sok van hozzá,a tartályt kèszítem èppen a szerelèkekhez,ha jól tudom a gyári visszacsapó az tehermentesíti is a nyomáskapcsolón keresztül,vagyis reménykedem benne.
",ha jól tudom a gyári visszacsapó az tehermentesíti is a nyomáskapcsolón keresztül,vagyis reménykedem benne. "
Pontosan így van, jól tudod. Egy kis átmérőjű réz, vagy acélcsővel kell összekötni a visszacsapószelepet a nyomáskapcsolóval, mindkettőn megtalálod a megfelelő csatlakozást. Más teendő ezzel a résszel nincs is, ha jól kötötted össze akkor rögtön üzemszerűen működik majd. A sűrítő kimenete és a visszacsapó közé hőálló csövet kell tenni. Legjobb a vízszerelési horganyzott acélcső és szerelvényei, vagy normál "fekete" vascső, hőálló festékkel korróziómentesítve. Rézcső is jó - ha szilfosz pálcával keményforrasztod a kötéseit, lágyforrasztás sajna szétrobbanhat! Flexibilis csöveket nyugodtan el lehet felejteni, én még nem láttam olyat, ami 150C fokig tutira hőálló.. Függetlenül attól, hogy kész-félkész kompresszorok olcsón beszerezhetőek, egy saját építésű - ha gondosan csinálod - bőven jobb, mint a kókányolt lowcost tákolmányok, meg a hitvány barkácsmultis fosattyúk. Nekiállsz, összerakod, jól túlméretezel mindent, még az unokáidat is kiszolgálja. Közbe' meg gyakoroltad az ipart, és növelted a tudásodat, kézügyességedet. Mit lehet még ehhez hozzáfűzni, szerintem semmit..
Hozzáfűzném, hogy a kompresszor és a visszacsapó közé egy hűtőt is célszerű tenni. Vannak tekert lemezspirállal növelt felületű, kifejezetten erre készült csövek, de ha nincs más, 1-2 m vastagabb rézcső is megfelel. Ha jó hőtűrő a visszacsapó, akkor utána is lehet. A hűtőben tárolt néhány deci levegőt se fújja el.
Kompresszor típusSziasztokKérdezem a nálam tájékozottab fórum tagokat, vajon ismerik-e a csatolt képeken látható kompresszort. 30+ éve vettem, de már nem tudom milyen típusú, mik a paraméterei. Tervben volt egy építés - szinte minden megvan hozzá - de már valószínűleg sosem készül el. Esetleg eladás esetén mennyi lehet az értéke. Aki tud valami adattal szolgálni kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm Üdv: circuit (Tóni)
Jó ez a fehér abrosz, mert így a dimenzióit végképp nem lehet felmérni!
Az állapotáról semmit nem tudni, kb 10ezer.
Kösz az észrevètelt, majd beméretezem, az èkszíjtárcsa saccra d: 150 mm
Köszönöm a linket, akkor ez egy dual dugattyús ZIL ( CCCP) kompresszor, 8 Bar-os
A szívó és nyomó oldali szelepek (csapok) miatt én inkább hűtőaggregát kompresszornak vélem. A ZIL kompresszoron nincs ilyen, szerintem a linkelt olx oldalon tévesen jelzik annak. Ha valóban hűtőkompresszor, akkor 30 bar körüli nyomásra is képes. Viszonylag kis lökettérfogatü, így 8-10 barhoz nem igényel nagy meghajtó teljesítményt, nekem egy mosógép motor hajtja.
Nekem van ZiL kompresszorom, de az nem így néz ki! Hasonló, de nem azonos!
Aztán lehet, hogy valami korai modellben lehetett ilyen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |