Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ABS-jel átalakító
 
Témaindító: ampibali, idő: Ápr 8, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) ampibali hozzászólása Ápr 8, 2007 /
 
Sziasztok!

Egy olyan problámával fordulok hozzátok hogy kellene
nekem egy ABS sebesség jel átalakitó!Tehát hogy pontosabb legyek egy szinusz négyszög jel átalakitó!
Ha esetleg valakinek van ötlete vagy kapcsolása azt szivesen venném.Köszönettel.
(#) Dudus válasza ampibali hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
Az ABS-jeladóról nem színuszos jel jön! Mihez akarod illeszteni? ABS van az autóban és ettől akarsz jelet levenni, vagy csak belehekkeltél egy jeladót? (Vigyázni kell nehogy hibakódot generáljon, mert figyeli a szenzort !)

Amúgy ami neked kell az egy hiszterézises Schmitt trigger. Keress rá és találsz hozzá rakat példát is.
(#) dobo hozzászólása Ápr 9, 2007 /
 
Tachográfoknál szoktak jelet venni az ABS szenzorról és oda szoktak átalakítót használni.De az nem olcsó és tud sima négyszögjelet és az inverzét is .
(#) ampibali válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Szia

Köszönöm a válaszod de én ugy tudtam hogy egy mágneses jeladórol váltakozó szinusz jel jön le.Nekem
csak egy darab jeladó kellene mert a válton nincs sebesség jeladó és valahonnan sebesség jelet kellene
csinálnom a müszerfalnak!
(#) Dudus válasza ampibali hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Nem teljesen, mert ez egy fogazott tárcsa, ami egy tekercs előtt forog és bár igazad van nem négszög, de nem is színuszos. Ha megnézed szkóppal közelebb van a négyszöghöz.

Én csináltam egy műveleti erősítős leválasztást (1x-es erősítés nagy bemenőellenállás) és ezt a jelet szó nélkül feldolgozta egy AVR. Ha nagyon "ronda", akkor tegyél bele egy schmitt triggert. Meg kellene nézni a schmitt trigger mekkora terhelést jelent a meghajtókörnek, mert lehet, hogy nem is kellene elé a leválasztás.
(#) ampibali válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Ok igazad van!Van neked valami konkrét kapcsolásod?
Köszi!
(#) Dudus válasza ampibali hozzászólására (») Ápr 10, 2007 /
 
Este rajzolok neked egyet és berakom ide.
(#) ampibali válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 11, 2007 /
 
Szia

Köszönöm szépen!
(#) Tom Lord válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Minket is érdekelne....
(#) dobo hozzászólása Ápr 12, 2007 /
 
Hali ha már abs -ről van szó hogy lehetne kimérni egy abs jeladót?
Próbáltam ugy hogy feszmérőt kötöttem rá és előtte egy mágnest mozgattam de semmit nem mértem!
200mv os határban sem!!!
Ja és ellenállást sem tudok mérni 20 M nél még a müszer nem mutat semmit
(#) Dudus válasza dobo hozzászólására (») Ápr 12, 2007 /
 
Bocs a késésért, de nagyon el vagyok havazva...

A rajzon egy invertáló műveleti erősítővel megvalósított leválasztás látszik. A bemenet MOhm-os nagyságrendű ellenállással rendelkezik így szinte nem terheli a jeladót. Mivel nincs negatív visszacsatolás a kimenet a tápfeszültségek között fog billegni. Ha ez nem felel meg rá lehet rakni a diódás szintillesztőt, ahol a zenerek határozzák meg a kimenő feszültséget. A plusz minusz táp jelenthet esetleg problémát, de nem sokat

Van a kapcsolásban egy pici furmány a hiszterézis. A pozitív lábon lévő feszültséget az R1 és R2 mint osztó határozza meg. Amikor a kimeneten negatív a feszültség, akkor a pozitív lábat elhúzza nullától lefelé, amikor a kimeneten pozitív a feszültség akkor elhúzza felfelé. Így le és fel nem nullánál billen és zavarvédettebb.

ABS.JPG
    
(#) Tom Lord válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Szerintem csak oszcilloszkóppal, vagy Dudus áramkörével. :yes:
(#) Dudus válasza dobo hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Elég gyorsan változó jel jön le róla, a digitális műszerek zöme lassabban működik ahhoz, hogy meg tudd mérni. Próbálkozhatsz egy érzékeny mutatós műszerrel is, de a szkóp is megfontolandó, ahogy előttem is írták. Ha jól rémlik a fogazott tárcsa nem mágneses. Én nem szoktam kivenni, hanem megemelem az autót és megforgatom a kereket. Ha van diagműszered az adott ABS-hez, akkor ott is meg tudod nézni, hogy működik-e az érzékelő.

Ha tudsz Mikrokontrollert programozni, akkor az ABS-ből direktben a diagcsatlakozóján keresztül is kiolvasható a sebességjel ! Mondjuk a protokol leírását megszerezni nem egyszerű
(#) ampibali válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Szia köszönöm szépen megépitem és visszaszolok!
(#) dobo hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Ez egy skoda fábia karambolos volt és nem abs jeladós gólyalábat szereltek rá.
Most kicseréltük a gólyalábat abs jeladósra és még mindig ég a lámpácska. volt pedig hibakód törlés meg minden.
A jeladó két kivezetéses .
Megpróbálom egy alapmüszerrel hátha mutat valamit.
Ja és ha megemelve forgatom a balos kereket a kilóméteróra kileng.
Persze közben ki van véve a féltengely.
(#) Dudus válasza dobo hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Kell neked egy VAG-COM és ki kell olvasni az ABS vezérlő hibakódjait. Onnan könnyebb lesz.
(#) silent75 hozzászólása Aug 7, 2007 /
 
Sziasztok!

Keresek olyan kapcsolási rajzot, amiből megtudok építeni egy elektonikus sebességjel generátort.Tudjátok olyasmit amit a km-óra meghajtására használnak "sokan" ..nekem egy elektromos kormányoszlop vezérlő elektronika meghajtására kellene, a tökéletes rajz egy állítható elektronika lenne, így tudnánk menet közben állítani a rásegítés mértékét.Ha tudtok ilyet prezentálni megköszönném!

Üdv: Krisztián
(#) zsoltee0001 válasza silent75 hozzászólására (») Aug 7, 2007 /
 
hi
elektromos a szervokormányod?
azokba van ilyen vezérlés ami a sebesség függvényébe állítja a rásegítés mértékét,
én egy 3 éves opel combot hajtok , tök alap, de abba is van, ez 100%
hali
(#) silent75 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 7, 2007 /
 
Szia!


Persze a rendszer áll egy kormányműből + az elektromos kormányoszlopból + vezérlőelektronikából + ez az elektronika kapja a sebesség jelet innen vagy onnan...na most nekem ezt a sebesség jelet kell előállítani egy elektronikával, mert a "versenygépbe" km óra sincs nem hogy abs ...

üdv: Krisztián
(#) zsoltee0001 válasza silent75 hozzászólására (») Aug 7, 2007 /
 
hali
biztos, hogy a km óra jeladójáról kapja a jelet, mivel az újabb kocsikba már nem km spirált használnak mint a régiekben, az ABS-hez sincs köze a dolognak mivel az én kocsimba nincs ABS mégis működik a kormányrásegítő szabályozás
azt kellene megtudni, hogy milyen típusról van szó, és a vezérlésen mely vezeték megy a km/óra jeladójára, ez a jeladó egy négyszögjelet állít elő melynek frekvenciája a sebességtől függ, ezt kell neked egy áramkörrel manuálisan szimulálni (ha jól értem)
(#) silent75 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 7, 2007 /
 
Szia!

Na pont erről van szó..az ilyen elektronikát használják mostanában a sofőrök akinek kell km az órába, állás közbe is.. ..van olyan jeladó ami a hagyonyámos km spirál meghajtó helyére került beépítésre csak elektronikus formában, és van olyan ami a 4 ABS jeladó jelét használja a sebessg jel kialakítására..nekem sztem egy sima négyszög jel generátor kék..tuti van ilyen mert az ellenfél autójában is műxik, ott egy Yaris kormányoszlop + vezérlője van beépítve egy trabiba, és az meg "bolondítva" ezzel az elektronikus km spirállal..csak az övé nem állítható így 240Km/h jellel megy így elég kevés szinte semmi a rásegítés..

Üdv: Krisztián
(#) roka hozzászólása Feb 16, 2010 /
 
Segitséget szeretnék kérni magnetorezisztiv ABS jeladoval kapcsolatban.
A probléma ami adodott, hogy elő kellene állitani a magnetorezisztiv jelado jelét ugy hogy az ABS elektronika tudja értékelni. Mielőtt feleslegesen körbemagyaráznám a témát, arrol van szo hogy az autoval gyakran járnak külhonba és jegyzik a km futást, amit ellenőrizni szoktak ha nincs meg a futásteljesitményx akkor büntetés.
Egyszoval olyan ötletet vagy segitséget szeretnék ami a négy jeladot képes szimulálni , hogy sebességjel jelentkezzen a müszercsoport felé.
Rajznak meg örülnék is. Az alany egy swift 2008-as modell.

Köszönöm előre is

(#) Inhouse válasza roka hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Hát, ha nem Hall sensoros, ahol általában 2 áramértéket vált a kimenet (7/14mA), hanem MR, akkor úgy nézem sima négyszögjel kell... Rámérsz a jelre és meglesz a jelszint és a frekvencia. Vagy megszámolod a fogakat...
De, hogy hogyan csatlakozol megbízhatóan az autóra...

Üdv
Inhouse
(#) roka válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Köszönöm a válaszodat. A magnetorezisztiv jelado tulajdonképpen a hall jelado elve , vagy van olyan kijelentés is szakemberek részéről hogy tulajdonképpen az is. Ezek két kivezetésü jeladok és amint irtad is áramértéket vált a kimenete.

Erről lenne szo:http://autotechnika.hu/cikkek/2732,magnetorezisztiv-abs-erzekelok-merese.html
(#) ibi1mc hozzászólása Ápr 9, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne.
Egy 1.9 TDI octaviám van. A jelenség az, hogy minimális fékezésnél is szaggat a pedál, a kontroll lámpa nem jelez hibát. A hiba kiküszöbölése mennyire fájna?

Előre is köszönöm a segítséget
(#) roka válasza ibi1mc hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Valoszinü, hogy az egyik jeladonál nagyobb a légrés és emiatt hamarabb kezd dolgozni az ABS.
Legtöbbször fékjavitás vagy csapágy csere után szokott ez a hiba jelentkezni a nemtörödömség miatt.
Attol hogy nem jelez hibát a kontrollámpa attol még lehet a hibatároloban hiba amely utalhat arra a kerékre amelyiknél kicsi a jelszint.
(#) ibi1mc hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Szia!

Köszönöm a segítséget, ha megnézem leírom mit tapasztaltam.
(#) taliga hozzászólása Márc 9, 2012 /
 
üdvözlök mindenkit a fórumon!

Keresnék * Törölve ! Ez itt a he fóruma, mi nem szolgáltatók vagyunk !
(#) taliga hozzászólása Márc 20, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit a fórumon!

szeretnék MEGÉPÍTENI! egy ABS / Km óra jel átalakítót, amit ha a mérete engedi, akkor mint egy mobiltelefon töltő, annak a házában szeretném elhelyezni.
Ahogy szeretném használni:
12V aljzat segítségével egy ( ha nem bonyolult, akkor beépített potméterrel ) vezeték végén gyors csatlakozóval.

lényeg a lényeg, hogy ha lehet potméterrel használni, akkor 25-80 km/h skálán belül szeretném meghatározni.
Abban az esetben, ha a potméter nem megoldható, akkor egy fix 50-60 km/h opció megfelelne.

szerelési, kapcsolási rajzot megköszönném, ha tudnátok mellékelni.

segítséget, választ köszönöm!

üdv. Taliga
(#) Inhouse válasza taliga hozzászólására (») Márc 20, 2012 /
 
Idézet:
„szeretnék MEGÉPÍTENI! egy ABS / Km óra jel átalakítót”


Mire is kell ez pontosan? ABS jeladó helyett jelet adni egy autó fedélzeti számítógépének?

Üdv
Inhouse
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem