Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hangszórójavítás (otthon)
 
Témaindító: weasels, idő: Márc 18, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   48 / 120
(#) Dj Decybell válasza ptesza hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Az érzékenyebb miért megy le kevésbé?
(#) ptesza válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Ilyen a fizikája. Ha kipróbálsz több hangszórót egy szimulátorban akkor ott is ezt fogod tapasztalni.
(#) telnagyapo válasza sound.man hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Bocsánat, én nem leszólni akartalak, pusztán csak kíváncsi voltam arra ami valóban nagyot szól, mert azt Te is elismered, hogy ritka.
(#) sound.man válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Somogyis emberkéket én se szeretem. Amúgy ha van egy 18" 97-98dB-es szóród és beteszed egy 40Hz-re hangolt bassrefi ládába akkor meg lesz a 40Hz, nem csak az érzékenységen múlik meddig megy le egy hangszóró, láda ugyan annyira számít ha még nem jobban. Tény, hogy érzékenységgel feljebb csúszik az alsó határfreki, de például 18" vagy 21" érzékenység mellett is le tud menni megfelelően hangolt ládába akár 40Hz-ig is, +-3dB-en belül.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
(#) Dj Decybell válasza sound.man hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Szóval itt is a láda a "titok"???

-Mert akárhogy számolok, hiába jó a láda, akkor is legalább 100db/W/m -érzékenységű szóró kell bele... MÉGIS! 27Hz! (tudom ez se szentírás) -Azt nem akarom elhinni h ekkorát vakít az adatokkal egy világhírű, elismert cég....

Ez már az a súlycsoport amikkel lehet menni falat bontani XD
Én is szeretnék ilyen ládát!


OVERVIEW:
Operating Mode Single amp, dual amp
Operating Range 29 Hz to 150 Hz
Beamwidth 360° (h & v)
Power Handling/Output 1600W (4 ohm, with DSP applied) - 139dB SPL (long term)

PERFORMANCE:
Frequency Response
+3 dB 29 Hz to 100 Hz
-10 dB 25 Hz
Axial Sensitivity (dB SPL, 1 watt @ 1m)
107
Nominal Impedance (ohms)
4 (2x 8)
Power Handling (watts, continuous)
With 25 Hz, 12 dB/octave,
Butterworth high pass filter 1600
Without high pass filter 1000

PHYSICAL:
Subsystem 2x 12-in woofers, bent horn
System Configuration Sub bass

Az adatok innen jöttek:
EAW - BH760 Adatlap -a gyártó honlapjáról
(#) sound.man válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
A hosszú tölcsér, tölcsér kamrája, nyitási szöge és ezek a titkok. Két 12" hangszóró már simán tud 102dB-t is emellé még 4ohm-os is szerintem, viszont csak 1W-al mérték, így ez most nem lényeg. Nem tudom, azt a 100dB-t hogy számoltad ki vagy honnan jött. Nem vakít az EAW tudja az adatokat. Utána még lehet picit csalnak EQ-val, processzorokkal, de érzékeny hangszóróval is lelehet mélyre menni csak jó láda kell hozzá, ami úgy van hangolva és megfelelő átmérőjű hangszóró. Nem csak az érzékenység számít az alsó határfrekinél.
(#) Dj Decybell válasza sound.man hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
A 100db-t hozzávetőlegesen írtam -mivel a KÉSZ láda adatai szerepelnek az adatlapon, vagyis mint tudjuk a jóó láda sokat emelhet az érzékenységen. Ezért írtam "majdnem" hasraütés szerűen -hangszóró paraméternek...
(#) Akashi hozzászólása Jan 6, 2013 /
 
Üdv.

Most épp megint két hangszórót rakok össze új alkatrészekkel, és gondoltam átolvasom a topikot ki milyen módszert használ, mivel ragaszt, old... stb.. de csak információmorzsákat látok.
Kíváncsi lennék ki milyen eszközzel, módszerrel szed szét egy hangszórót. Pl. pillét oldószerrel vagy hőpisztollyal? Hogy szeditek szét hogy ne deformálódjon? Vagy minden esetben cserélitek?
Összerakásnál tipikus buktatók amivel szembesültök?
Tudom senki se akarja megosztani a "trükkjeit", de hamár hangszórójavítás topik akkor legyen már benne valami kézzelfogható.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) ptesza válasza Akashi hozzászólására (») Jan 6, 2013 / 1
 
Felesleges átolvasnod ,mert itt ilyent nem találsz...Itt általában munkát akarnak szerzi maguknak. Esetleg a huzalokról találsz valamit. Sem konkrét anyag, sem szétszerelés ,összerakás ,beállítás stb. Ez azért van mert senki sem ért annyira hozzá ,hogy megmutassa másoknak. Hátha leszólják, kiröhögik, vagy egyenesen taknyolásnak nevezik azt amit ő csinál.
(#) Dj Decybell válasza ptesza hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Igaz... -AZÉRT TISZTELET A KIVÉTELNEK!
(#) ptesza válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Igen mindig vannak kivételek. Egyébként azóta is a topikot böngészem olyan infó után... Akár ki is lehetne törölni.
(#) Dj Decybell válasza ptesza hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Idézet:
„Akár ki is lehetne törölni.”


Már bocsi de ezt hogy érted pontosan??
(#) Dj Decybell válasza Akashi hozzászólására (») Jan 6, 2013 / 1
 
Üdv!

Itt az ideje hogy hasznosuljak, és ne csak kérdezzek és kérjek!

Mindenekelőtt szeretném hangsúlyozni hogy az itt leírtak biztos információk -még ha nem is tudtam részletezni mindent amennyire szerettem volna!

Örömmel venném ha ez az oldal hű maradna a fórum eredeti szentségének és szakmai vita formájában beszélnénk meg az esetlegesen eltérő véleményeket! (Konkretizálom: Ha valakinek eltér a véleménye, akkor azt valamilyen formában magyarázattal egészítse ki kérem, mert a 'szegény, információra éhes' (sok témában én is ebben a helyzetben vagyok) -társunkat csak hátráltatná, és összezavarná a 'felesleges' megmagyarázatlan ellentmondás)---


Szóval a lényegre térek!

Először is, csévetestre a huzalt "hőálló" 2komp. műgyantával ragaszd. A csévetestet szintén műgyantával ragasztod a helyére-természetesen miután pozicionáltad precízen a vasmaghoz, Egyenletesen Hézagolva! -utóbbi folyamat esetében a legjobb, legprecízebb, leggyorsabb, LEGKÖNNYEBB megoldást az a "ragasztó" típus jelenti, amely úgy épül fel, hogy van egy sűrű massza egyik komponensnek, amit felviszel (állagából adódóan, "nagy" rést is kenhetsz vele a pille és a csévetest közé,anélkül hogy lefolyna ha pl. bontott cuccot raksz össze, amit nem sikerült 'szépen' bontanod, vagy netán külső behatást igyekszel helyreállítani), -aztán a második komponens hozzá, egy ablakmosószerű spriccolóban van!
Ez már adja magát, befújod az 1.komp.-ragacsot ahonnan csak hozzáférsz, és megfelelő körülmények között (meleg és száraz) kivárod a javasolt száradási időt.
-Azért műgyanta, mert roppant merev, tartós. Nagyon jó hővezetéssel bír ami minden hangszóró életét meghosszabbítja(jelentősen). Főleg a túlterheltekét! -tekintve, hogy ugyebár a bejövő energiából, amit nem 'tud' kimozogni, azt elfűti, nemcsaktélen hanem nyáronis. sacperkábé a teljesítmény felét sajnos (-ha nem többet...). A "jóféle" műgyantával ragasztott hangszórónál ha új tekercset kap (mert pl. leégették) a gyantát csak fúrógépbe-fogható "durva" köszörűkővel tudod jól visszaszedni, amit utána szintén fúrógépbe-fogható, szaturnusz-fejjel (P60-assal javaslom) finomíthatsz.

A többi ragasztáshoz PalmaTEX javasolt -(véletlenül sem PalmaFIX!! -mert túl rideg)

---Itt megjegyezném, hogy bizonyos körökben a porvédő leragasztása ugyanezzel a "fújkálós ragaccsal" történik mivel garantáltan nagy merevséget ad a membránnak (ezt én is garatálom mert fizika+kopogtattam feszegettem-tudom nem lenne szabad...) -elvileg ez javítja a hangszóró hatásfokát. (az élettartamát szerintem tutti)
Sajnos nem volt lehetőségem két azonos építésű hangszórót összehasonlítani, melyben CSAK az egyik porvédője van gyantával ragasztva. (pedig az lenne a legjobb megkülönböztetés. -szerintem)
(Véleményem szerint bátor dolog így ragasztani, mert ha javítani kell, fejet hajtok a szaki előtt aki esztétikusan tudja javítani a levett porvédő nyomát membráncsere nélkül...)---

A műgyanták etalon márkája erre a célra a Loctite! (természetesen itt homály fedi a legmegfelelőbb típus azonosítóját...)
Gondolom nem véletlenül volt az sem, hogy a javító műhelyben ahol körbevezettek, minden Loctite termékről le volt kaparva a típusszám...
-továbbá némi buktató lehet, hogy állítólag vannak olyan típusok amelyek megrepednek, és az adatlapokat a ragasztóknak javasolt áttanulmányozni, hogy milyen vastagságban (tól-ig) lehet, és ajánlott alkalmazni az adott típusokat.

A bontásról annyit, hogy a Palmat nagyn szépen oldja a nitrohigitó, csak az nem valami barátságos anyag mert igyekszik mindent oldani. -Javaslom használat előtt kipróbálni egy "jelentéktelen" területen, ha nincs megfelelőbb oldószer.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a "mezei" ragasztások esetán a káváról könnyedén feljön a perem ha hajszárítóval és egy lapos szerszámmal (én tapétavágó penge) rásegítünk óvatosan.

Amennyiben segíthettem akár neked, akár már fórumtársunknak, jót tenne az önérzetemnek köszönetképpen egy értékelésetek.

További szép napot, és sikeres munkálkodást!

Üdvözlettel: Dj Decybell
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Gery78 válasza Akashi hozzászólására (») Jan 6, 2013 / 2
 
Helló.
Amit én tudok és láttam, hogy javítanak hangszórót elmondom.
Szétszedés:
Amelyik ragasztót fel lehet oldani azt fel is szokás oldani. Sajnos vannak olyan ragasztók amelyek oldhatatlanok, pl. ilyennel vannak ragasztva az Isophon hangszórók. Ezeket csak roncsolással lehet szétszedni. (Legalábbis egy Isophon mélysugárzó porvédőjét amikor cseréltettem, akkor azt csak levágni lehetett a tövénél.) Szóval ha feloldható a ragasztó, akkor a hangszóró alkatrészeit oldással kell levenni. Erre a legjobb a nitrohigító.
Lengőcséve elkészítése:
Minden esetben szükséges egy megfelelő méretű csévetest ami az adott mágnesréshez méretezett. Ezt ki kell számolni, hogy mekkora legyen, figyelembe véve a drótvastagságot és azt az anyagot ami magát a tekercset tartja. Ez lehet Üvegszövet, erős papír (kisebb hangszóróknál) esetleg alumínium, de mindenképp hőálló kell legyen, ha a tekercs melegszik. A lengőtekercset úgy kell elkészíteni, hogy a légrésben pontosan középen helyezkedjen el, tehát a külső gyűrűtől és a belső magtól egyenlő távolságra legyen. Elkészítéskor az üvegszövetet rögzítjük a csévetestre, majd bekenjük ragasztóval. Hogy milyennel nem tudom, de erős, talán valami műgyanta alapú jó lehet ide. A ragasztós üvegszövetre feltekerjük a drótot először nagyobb menetemelkedéssel, majd sűrűn menet menet mellé módszerrel. Hagyni kell plusz drótot amit majd a membránhoz rögzítünk, hogy ne zörögjön. Erre forrasztjuk majd rá a kivezetőt és ez kapcsolódik a kapcsokra. De a tekercselésnél tartottunk, ne szaladjunk előre. Tehát ott tartunk, hogy megvan az első réteg tekercsünk, a drótok alja az üvegszövethez van ragasztva. A drótok közeit is be kell kennünk ragasztóval (impregnálni kell a tekercset, hogy masszív legyen. Erre jön még egy üvegszövet, ráragasztva az eddig elkészült tekercsre, beragasztózzuk, majd elkezdjük ismét a tekercselést, először sűrűn menet-menet mellé, majd nagyobb menetemelkedéssel. A ha elkészült, a tekercset ismét bekenjük ragasztóval, ezzel impregnáljuk, ismét hagyunk plusz drótot, és hagyjuk a csévetesten! megszáradni, kikeményedni.
Összerakás:
A megszáradt tekercset még nem vesszük le a csévéről, hanem ráragasztjuk a pillét. Ehhez persze tudni kell, hogy hová is ragasszuk fel, hiszen a cséve helyzete nem mindegy. Ezt méréssel lehet megállapítani, úgy kell elhelyezni, hogy a tekercs közepe (ahol sűrűn tekertük) kerüljön a légrésközepébe, hogy alul felül ugyanakkora távolságra legyen. Ehhez meg kell mérni a mágnesen lévő külső gyűrű vastagságát, és ettől kell alul-felül egyenlő távolságban lenni a lengőtekercs közepének. Nem is olyan egyszerű.
Ha sikerült ráragasztani akkor ezt is hagyjuk száradni. Azért kell a csévetesten elvégezni a ragasztást, hogy a lengőcséve ne deformálódjon! Ha deformálódik, akkor lehetetlen a légrésbe illeszteni! Ha megszáradt, óvatosan! levesszük a lengőcsévéről és a mágnesbe helyezzük. A tekercset papírlapokkal ki kell ékelni, hogy a légrésben pontosan! középen álljon, különben súrlódni fog. Ha ez sikerült akkor ráragasztjuk a pille szélét a hangszórókosárhoz. Ha jól dolgoztunk, akkor a pille se lefelé, se felfelé nem feszül, tehát nem vesz fel kúpos formát. Vízszintesen kell állnia és a lengőcsévét minden szempontból középre kell pozicionálnia! Ha megszáradt jöhet a membrán rögzítése. A membránszélt, ha külön van, (pl gumi, vagy szivacsszél stb.) lehetőleg előre ragasszuk fel a membránra hogy ne kelljen pilinckázni amikor már fent van a membrán. Ha ez megvan, felragasztjuk a membránt a lengőcsévére, lehetőleg ugyanazzal a ragasztóval, amivel a csévét impregnáltuk, majd megragasztjuk a membránszélt a kosár széléhez. Ekkor már majdnem készen vagyunk. Ha megszáradt a ragasztó, megforrasztjuk a kivezetőt és a tekercsvégeket, majd rögzítjük a membránhoz! hogy ne tudjon mozogni, különben zörögni fog a rezgésektől. A végén pedig felragasztjuk a porvédő sapkát is, szépen középre helyezve. Ügyelni kell arra, hogy ne használjunk sok ragasztót, mert az növeli az egész lengő rendszer tömegét, amely a hangszóró érzékenységét rontja. Hát nagyjából ennyi lenne egy hangszóró elkészítése. A lengőtekercshez szükséges drótmennyiség, menetszám, vastagság, impedancia stb. kiszámítását sajnos nem tudom.
(#) Gery78 válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Jó kis leírás lett!
A lengőcséve méretezését még leírhatnád (persze ha tudod), mert én azt nem tudom hogy kell, és az írásainkat jól kiegészítené.
(#) Dj Decybell válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Köszi! A vélemény kölcsönös! Kifejezetten örülök, hogy egyszerre írtunk terjedelmes és részletes leírást!
Folyamatban...
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Bonanza02 válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 / 1
 
Kicsit módosítanék (kb. 500 db hangszóró tekercselési tapasztalat után)

Szétszedés: Lehetőleg a pille maradjon rajta a membránon szétszedéskor, hogy ezzel ne legyen gondunk a későbbiekben. Ezért a membrán szélét kell először levenni a házról, majd óvatosan benyúlva a pille rögzítését kell oldani körben a kosártól. Ezután megmérjük a régi tekercs hosszát (a levált tekercselés ellenére ez mérhető, mivel látható a régi helye) . Megmérjük a régi huzal átmérőjét. A régi csévetest kell! Fontos elem a továbbiakban. Az új csévetestet úgy tesszük fel a csévélő magra, hogy az új csévetest átmérője megegyezzen a régivel.
Tekercselés: Nem kell az első sor után semmivel ragasztani, vagy bármit rátenni az első sorba. Hiszen a menetek közé fog illeszkedni a 2. sor. Nem a két menet közé, hanem a két menet tetejére, ahol az első sor két menete találkozik. A 2. sor után vékonyan be kell kenni ragasztóval fedésnek a tekercset, de ez nagyon vékony bevonat. Kezdésnek uverapid ragasztó is használható.
Összerakás: Vagy régi fényképezőgép filmet, vagy huzalt használhatunk a központosításhoz. Beragasztásnál egyszerre ragasztjuk a pillét vissza és a membránt a szélhez, valamint a csévetestet a membránhoz. Száradás után (ennek hagyni kell bőven időt) lehet kivenni a központosító filmet, és ellenőrizni, hogy súrol-e a cséve a légrésben. A kivezetések a csévetest tetején vannak. A bekötőszálak (ez különleges anyagú vezetékek) a porvédő alatt át vannak vezetve a membránon, itt vannak finoman összekötve a cséve huzaljával, és ragasztóval rögzítve a membránhoz (a porvédő alatt). A porvédőt csak akkor kell visszaragasztani, ha tökéletesen működik a hangszórónk.
Ez persze egy mélynyomó tekercseléséhez ad instrukciókat. A magas hangszóró teljesen másképpen van tekercselve.
(#) Dj Decybell válasza Bonanza02 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
A köztes rétegen én is meglepődtem. -Én azt feltételezem, hogy a nagyon vékony csévetest miatt van 'megduplázva' a réteg. Üvegszállal még nem volt szerencsém dolgozni.
Az uverapd 5 -re gondoltál a tekercseléshez? A többit mivel ragasztod?
(#) Dj Decybell válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
A tekerést miért 'ritkán' indítod?

A vasmag és a csévetest közötti rés, 0,25mm-0,3mm javasolt.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Bonanza02 válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
A mélynyomókat én alu csévetestre tekertem mindig. Sokkal többet kibírnak, mint a papírcséve. Alutálca anyagából lehet kivágni anyagot erre a célra.
Nem kell a gyors uverapid, elég a sárga is, hogy legyen bőven idő megtekerni a csévét.

Nem szabad ritkán "indítani" az első sort, szigorúan menet menet mellé kell tekerni. Be lehet állítani a csévetestet külön, de az macerás. Ha megvan az eredeti gyári cséve, akkor annak az átmérője legyen az etalon.
(#) Gery78 válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Egy nagy 100mm-es lengő elkészítését láttam és abból indultam ki. Ott a mester úgy készítette a tekercset, hogy üvegszövet - drót - üvegszövet - drót. A 4 rétegű is gondolom hasonlóan készül.

A kisebb teljesítményűnél pedig: Drót - Üvegszövet - Drót elrendezés is jó, főleg azért (ezt a mester mondta) mert jobb a hangszóró impulzusátvitele. Az én régi vidi hangszóróm is így van tekerve és jobb lett mint a régi.

Azért indítjuk ritkán (szerintem), mert kevesebb drót kell a csévére ergó könnyebb lesz a cséve, és könnyebb lesz a lengőrendszer. (Gondolom ezért indította a mester ritkán a tekercselést.)
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Gery78 válasza Bonanza02 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
A pillét szerintem nagyon nehéz rajta tartani a csévén, mert ha "beáztatod" a nitrohigítóba, akkor nem csak a kosárról oldja le, hanem a lengőről is nem? Hiszen felszívja a pille a higítót és leoldja a lengőt is. Akkor van szívás, ha a a lengő szétszakad és szétugrik a tekercs, mint az én régi vidijeim esetében. (Scooter bácsi egy kicsit szétkapta a lengőt... ) Annak papírból volt a lengője, és szétszakadt az egész cafatokra. Itt már be kell pontosan állítani mindent, ahogy írtam. Te hogyan csinálnád ilyen esetben? Úgy ahogy írtam, vagy van más bevált módszered?
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Dj Decybell válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Értem.

Az biztos, hogy kis légréssel belül kívül tekert hangszórót nemszívesen alkotnék. Mondjuk nem is tudom hogyan kell szakszerűen...
Attól félnék, hogy ha kimegy a tengelyből és súrlódik szinte garantált a zárlat.
Vagyis egy csöppet biztonságosabbnak tartom a külső csévélést. Ha pedig nagyobb légrést tervezünk belülre, akkor oda a hatékonyság.-szerintem

A ritkaindítást azért nem tartom logikusnak, mert annak szó szerint semmi haszna. Tekintve, hogy az "egyszál" huzal a sűrűtekerés felett, (méghozzá a megfelelő mágneses tér szélén -vagy akár azon kívül) csak "teljesítmény pazarlás. Hiszen az abszolut tekercs magasságát a mágneses térhez kell méretezni.
(#) Dj Decybell válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Az áztatást ne merülőáztatásként nézd...
Erre a célra egy ecset a legjobb megoldás amivel felviszed a hígitót. Ha "hamarabb" szárad, minthogy oldjon akkor megismétled. Én így csináltam.
(#) Gery78 válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Persze hogy nem merítjük bele a higítóba a hangszórót. Nem is úgy értettem, csak arra céloztam, hogy ott sok olyan anyag van ami felszívja a higítót és akkor nem enged el. De így van meg kell ismételni, ha megszáradt és még nem oldott le. A Mester akinél láttam a javítást Ő egy régi üvegfecskendőt (tűvel együtt) használt erre a célra. Azzal mindenhová odafért. Viszont ismétlésnél szétoldódhat minden és akkor már nehéz összerakni.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Gery78 válasza Dj Decybell hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
A Hogyan készült? A Hangszóró című filmben is látni egy tekercselési módot, de sajnos nem minden részletét mutatják be. Az volt a vicces, hogy elrontja a forrasztást az emberke, mert csak a kivezetőn marad ón, de az érintkezőt nem futja be.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Akashi hozzászólása Jan 6, 2013 /
 
Örülök, hogy megindult a téma, a címéhez hűen. Ptesza jól látja a dolgokat. Én is megosztom nemsokára a tapasztaltaimat mivel épp most rakom össze a hangszóróim.
(#) Dj Decybell válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Ebben van valami....
(#) Bonanza02 válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Melyik részt nem láttad?
Amúgy elég "barkácsolós" szintű az a forrasztás. Lehetne komolyabb is.
(#) Dj Decybell válasza Gery78 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Hát igen egy ilyen bakit nem észre venni elég ciki......
Ettől eltekintve számomra ez az etalon építési módszer!

Csak az a baj, hogy ehhez a "szinhez" nem ártana egy ""tökéletes"" előfeszítésű tekercselő automatika, és delejező. Ami sajnos nekem még nincs. És a profi felújításhoz még hozzátartozna a demagnetizáló a tökéletes beállíthatóságért....
Következő: »»   48 / 120
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem