Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   171 / 570
(#) blckrainbow hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Sziasztok!

Nagyon kétségbe vagyok esve

A kazánom egy Junkers zw20 és ma reggel, amikor a meleg vizet engedtem, meggyulladt ugyan a láng, belangyosodott a víz, viszont abban a másodpercben fura hangokat kezdett kiadni, és ismét hideg víz jött csak (eközben égett a láng).

Kb 10 mp múlva pedig lekapcsol a láng és elkezd villogni a gomb (csak egy van).

Mi lehet a baja? Segítsen valaki légyszi
(#) toro válasza blckrainbow hozzászólására (») Máj 26, 2013 / 1
 
Brigitta! Ne ess kétségbe!
Kevés a víz a fűtőkörben vagy koszos a kazánköri hőcserélő!
Túlfűt a kazán és a hőmérséklet korlátozó lekapcsol!
Javaslom a víznyomás ellenőrzését és feltöltését 1,2-1,5 barra vagy a szennyeződés eltávolítását-, tisztítását
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2013
(#) blckrainbow válasza toro hozzászólására (») Máj 26, 2013 /
 
Köszönöm! Közben amúgy meggondolta magát és megjavult és van meleg víz, de a nyomás még mindig 0,8. Hogy kell feltölteni? Meg tudom csinálni egyedül?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2013
(#) petike780518 hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon. Segítséget szeretnék kérni. Mire hazaértem az én pici kazánom (euro KT-e 24 (turbós, kombi)/ pirosan ég folyamatosan. Gondoltam újraindítom. A bekapcsoláskor felvillannak a színek, aztán marad a piros. Áramtalanítás is volt. Nyomás megvan. Tipp? A bimetálos izé az jó. Kalapács, flex?
(#) Tillakata hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Sziasztok!
Ismét segítségre szorulok:
Adott egy "Saunier Duval-Semia" típusú kombi kazán, ami a fűtést végzi, valamint melegvizet biztosít...
Sajnos a leírásban, ami van hozzá, az szerepel, hogy a fűtés, valamint a melegvíz hőmérsékletét szakszerelő végzi, aki szerint "...ez ennyit tud...", viszont ez vicc...
Sem a radiátorok hőjével nem vagyok elégedett, sem a melegvíz csapon kifolyó víz hőjével, ami a hamarosan megszülető bébinknek vásárolt fürdőkád hőmérője szerint nem éri el a szükséges 37 celsiust sem!
Garancia már nincs, így gondoltam utánajárok kicsit a dolgoknak, ebben kéne egy kis help...
Mellékelek 3 fotót, amin látható az előlap lebontása után egy kis diagram 5 kis kapcsolóról+egy potiról, másik képen maga a poti+kapcsolók jelenlegi állása, plusz egy harmadik kép valami keringető szivattyú szerűség tetején lávő tekerős csapról...
Kérdéseim:
Milyen módszerrel tudnám mind a csapivíz hőjét, mind a fűtés hőjét feljebb emelni?
Vajon mire való a szivattyú tetején lévő tekerős csap?
ui:maga a ki-be kapcsolgatás, víznyomás, meg egyéb működés minden ok, csak a hőfok nem tetszik...
A segítségeket előre is köszönöm!
(#) shanroo válasza bekrivi hozzászólására (») Máj 28, 2013 /
 
Kedves bekrivi!
Itt van egy alkatrész diagram, amin rajta vannak a cikkszámok. Bővebben: Link

Itt találtam egy tavalyi alkatrész árlistát, de azt nem tudom pontosan, hogy ezek végfelhasználói árak-e vagy sem, minden esetre tájékozódásnak talán megteszi. Bővebben: Link
Egyébként - ha más nem is - ők biztos foglalkoznak alkatrész forgalmazással. Bővebben: Link
(#) shanroo hozzászólása Máj 28, 2013 /
 
Kedves Fórumozók!

Én is szeretném a segítségeteket kérni az említett - Ariston TX 23 MI típusú - kazánnal kapcsolatban. A készülék kb. 10 éves, javítva csak annyira volt, hogy a hőérzékelője meg lett csiszolva, illetve a HMV jeladó vízkőmentesítve lett.

Jelenleg a HMV előállításánál léptek fel problémák. Ha megnyitom a meleg víz csapot vagy egyáltalán nem gyújt (és nem engedi a gázt sem), vagy ha gyújt is eléggé instabil a láng, el-el alszik. Ha bekapcsolom a fűtést és közben nyitom ki a csapot, akkor elveszi a lángot. Feltételezésem szerint vagy a HMV jeladó (úszós áramlásőr) vagy valamelyik hőmérséklet érzékelő nem teszi a dolgát rendesen. A csapból kifolyó víz sebessége nem változik feltűnően, és megfelelőnek is tűnik, ezért arra nem nagyon gyanakszom, hogy dugulás lenne valahol.
A kérdésem leginkább az lenne, hogy a fent említett érzékelőket hogyan mérjem, illetve hogy mit lehet még érdemes ezzel kapcsolatban mérni. A mérőműszer-parkom sajnos egy multiméterben ki is merül, tehát amit ezzel nem lehet érdemben mérni, azt szerelőre bízom.

Másodlagos probléma, hogy a gyújtó trafó időnként nem gyújt, ami vagy azzal jár, hogy pár másodperces késéssel gyújt, ilyenkor a normálisabbnál nagyobb robajjal indul, vagy pedig nem gyújt a gyári időn belül ezért letiltja az elektronika. Némi pihentetés után a probléma magától megjavul egy időre. Ezzel kapcsolatban az érdekelne leginkább, hogy a trafón kívül mi lehet a ludas a dologban még, és hogy ennek hogyan lehetne utánajárni.

Illetve még két rendellenesnek tűnő dolog: az egyik, hogy pár perc működés után elkezd zúgni a készülék, amit véleményem szerint a gázszelep produkál (persze lehet, hogy nem). Mivel mágnesszelepről van szó, gondolom kezdi feladni a harcot. Mennyi ideig megy még el így a kazán? Illetve ha végképp beadja a kulcsot, akkor okozhat-e problémát, vagy csak elzár a szelep és nem jön többé a gáz?
A másik pedig, hogy a keringető szivattyúnak is érdekes hangjai vannak olykor. Gondolom ez is elöregedett. Történhet-e baj abból ha megáll?

Utóbbiak leginkább azért fontosak, mert a trafó és a HMV jeladó cserélése még belefér a jelenlegi kertbe, viszont ha a nyári-őszi időszakot sem bírja ki szelep vagy szivattyú csere nélkül, akkor a többire sem érdemes költeni. A tél beállta előtt amúgy is ki akarjuk cserélni.

A válaszokat előre is köszönöm!
(#) toro válasza shanroo hozzászólására (») Máj 29, 2013 /
 
Szép amiket írsz! Visszavezethető a karbantartás hiányára.
(#) oregbeatsuhanc válasza Mikulás74 hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
A turbinakerék könnyen hozzáférhető. Előbb le kell zárni a bejövő hideg vízcsapot. ( Egyszer elfelejtettem és eláztam a panellel együtt! Utána szárítkoztunk.) Az előlap lenyitása után A hideg víz bejövő és feltöltő, kombinált csapszerelvényen szemből egy kb, 18 mm es átmérőjű 6x6 mm es négyzetes végkiképzésű "dugót " lehet látni, ami o gyűrűs tömítéssel van ellátva és egy kb. 20 mm -es belső zéger gyűrűvel van rögzítve. Zégerfogóval a gyűrűt ki kell venni, majd a kis műanyag négyszöget laposfogóval mozgatva ki lehet a szerelvényből a turbinát húzni. Ebbe a műanyag alkatrészbe van bele sütve, vagy sajtolva a turbinakerék álló tengelye. Azon szabadon forog a kerék, ami egy mágnes jeladót hordoz, hasonlóan a vízórákhoz. A mágnest magába foglaló kerék palástját a réz öntvényházba mart fészekbe bepattintott 3 vezetékes érzékelő -talán iniciátor - továbbítja a vízáramlás jelzését a panelhez. Elvileg a leadott fordulatszám szerint kell modulálja a gázláng nagyságát a rendszernek, ha nem tévedek. Ha a műanyag kerék furata már nagyon kikopik, akkor a turbina járása bizonytalan lesz és nem szolgáltat normálisan meleg vizet. Nálunk pl. eléggé sok homokszennyeződés van a vízben ami ennek a kis műanyag turbinának a kopásához, kiverődéséhez vezet. Legutoljára egy kis műanyag csövecskével "perselyeztem", de muszáj lesz most már egy komplett belsőrészt vennem. Szóval ez a rész is befolyásolhatja a meleg vizet.
(#) oregbeatsuhanc válasza shanroo hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Nekem a Vezúvnál a keringető szivattyú, mikor üzem közben leállt csörgő, zörgő hangot adott a megnövekedett nyomástól a kazán, de a nyomás érzékelő letiltott és kikapcsolta a gázt. Szóval van védelem ilyen esetre.Szivattyú cserével újjáéledt a cirkó, de sajnos a nyomás kiegyenlítő, kis pohár alakú nyavalya, - ami hasonlóan néz ki, mint egy automata légtelenítő szelep - is ereszteni kezdett, úgy, hogy azt is cserélni kell. Remélem, majd kapok valahol ilyet.
(#) szerviz válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Az a "nyomáskiegyenlítő kispohár", ami úgy néz ki, mint egy automata légtelenítő, az azért hasonlít egy automata légtelenítőre, mert Ő egy automata légtelenítő.

A kazán meg nem azért zörög, mert megnövekszik benne a nyomás, hanem a lerakódott iszaptól, amihez a kopott szivattyú csökkenő vízszállítása társult.

A Vezuvban ráadásul nincs nyomáskapcsoló!

A többi pásszol....
(#) oregbeatsuhanc válasza szerviz hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Köszönöm a kimerítő választ! Az aut. légtelenítő mellett van egy két vezetékes érzékelő amit nyomás érzékelőnek gondoltam, akkor ez hőmérsékletet figyel ? Amikor megállt a szivattyú, - gondolom - csak ez védhette a készüléket, hogy a kazán ne robbanjon fel. Az aut. légtelenítő tetején egy kis zárókupak van, de az egész teljesen le van vastagon festve, mégis egy picit ereszt. Azóta van ez, hogy a szivattyú leállásakor megnőhetett a nyomás a rendszerben. Szerelvénygyár a felirat ezen a "poháron", de nem olyan mint a csőrendszer legmagasabb pontján lévő, amin furat, és lecsavarható műanyag kupak van. Szóval megpróbálok az eredetihez hasonlót keresni. Egyébként a Vezúv olyan egyszerű, mint egy faék, az 1992 -es vételkori 43 000,- Ft.-os árát jól megszolgálta! Egy szál panel nincs benne, semmi körítés és 20 éve hozzányúlás nélkül, az 1 bart megtartva! tök jól működött a szivattyú hibájáig. Persze nem is kombi, mint a másik cirkónk a Vaillant VUW 240-3 XE PRO, ami 2004 óta van meg, először 2007 ben javította egy szuper szerelő szavatossági alkatrész cserével, baráti áron, most már újra kezd rendetlenkedni. ( Annak azért pár okból nem dicsérném a konstruktőreit. )
(#) pepemurmuc hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Sziasztok! Westen energy 240i gázkazánom folyamatos melegvíz engedésekor ( zuhanyzás után) a sárga lámpa villog.A kézikönyv szerint a biztonsági thermosztát vagy a füst thermosztát beavatkozása mi okoza ezt?
(#) shanroo válasza toro hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Nos, az elmúlt 3 évben bizonyosan volt karbantartva, gázkészülék-szerelő által. Nem szidni akarom a szakmát, nyilván mindenki maga dönti el mennyire becsületesen végzi a munkáját.

Egyébként a karbantartás hiányával kapcsolatosan: belülről biztos nem volt takarítva a hőcserélő vagy a csőrendszer mostanában. A három évvel ezelőtti karbantartásról meg leginkább csak annyit tudok, hogy a nyomás be lett állítva (kicsit túl volt töltve előtte) és az előlapon lévő két szabályzó (HMV, fűtés teljesítmény) "optimalizálva" lett. A másik két karbantartás alkalmával én is jelen voltam. Hőcserélő tisztítás kívülről, illetve az égőtálca kifújása kompresszorral, valamint az előbbiekben említett lángőr és jeladó "felújítás". Illetve volt még egy égéstér szigetelés csere, az elülső oldalon, mert az szétrepedt.
Azt, hogy ez mennyire megfelelő karbantartás nem igazán az én dolgom eldönteni, hiszen viszonylag laikus vagyok. Bár itt az oldalon, illetve valamelyik más készülék kézikönyvében is olvastam erre vonatkozó feladatlistát. Ezeknek a nálunk elvégzett karbantartás csak körülbelül a fele.
(#) shanroo válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Azt azét sejtettem, hogy valamilyen védelem van beépítve erre, bár ha jól gondolom, ebben a készülékben inkább hőszondák vannak erre. Egyébként is lekapcsol a láng, ha elért egy adott hőfokot a fűtési meleg víz, és csak a szivattyú forgatja a vizet, ameddig az eléggé ki nem hűl, ahhoz hogy újra elkezdjen fűteni. Gondolom, ha a szivattyú nem működik, akkor néhány percenként ki-be kapcsolná a fűtést, legrosszabb esetben.

A gázszelep legjobb tudomásom szerint alapesetben zárt állású, és csak akkor nyit, ha kap áramot. Ha a tekercs, vagy más nyitásért felelős rész tönkremegy, akkor gondolom nem fog nyitni, tehát próbál majd gyújtani, de gáz híján nem lesz mit, és egyszerűen csak a lángőr letiltja a kazánt égéshiány miatt.

Persze még mindig nem vagyok szerelő, ezért kérdeztem ezt a részét a dolognak. Nem szeretnék felrobbant cirkóra ébredni, ha tévedtem.
(#) teki68 hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Sziasztok !

Én is szeretném a segítségeteket kérni az említett - Ariston TX 23 MI típusú - kazánnal kapcsolatban. A kazán 7 éves tavaly lett kicserélve benne 2 db kondi állandó kikapcsolá
sok miatt ami azóta is tökéletesen működött a mai napig.Zölden világít a led ,de sem vízre sem fűtésre nem reagál.Kérdésem az lenne ,hogy hol is kezdjem a hibakeresést ?
Előre is köszönöm !
(#) szerviz válasza teki68 hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Töltsd fel a fűtési víznyomást 1,5-re.
A TX nem jelzi hibának az alacsony nyomást.
(#) szerviz válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Maradjunk annyiban, hogy simán felforrt a víz a szivattyú leállásakor.
Ha hosszabb távon használni szeretnéd még a Vezuvot, akkor néhány dolgot meg kéne csinálni rajta.

Ha még nem késő, akkor ki kellene savazni a kazántestből az iszapot, a vízkövet. Ezek lerontják a hőátadást, ettől növekszik a gázfogyasztás, megégnek a lamellák, leálláskor felforr a víz.
Savazni csak kiszerelt kazántesten, savszivattyúval lehet! Vezúvnál vigyázni, sok hőcserélő csatlakozómenete nem háromnegyedes volt, hanem sűrűmenetű metrikus!

A másik teendő: a szivattyúnak utánkeringetést adni!
Erre jó az az UK panel, amit a későbbi Vezuvokba gyárilag építettek, de egy kikapcsoláskésleltető relét is be lehet építeni.

Az automata légtelenítőn ne sokat agyalj, bármilyen jó bele, én a keskeny, magas Flamco-t szoktam betenni.
Az égő, gyújtóégő tisztítást már nem is mondom...
(#) oregbeatsuhanc válasza shanroo hozzászólására (») Jún 2, 2013 /
 
Én sem vagyok szerelő, de mechanikai, elektronikai műszerész szakmával "megáldva" a gáz rész kivételével sok mindenhez hozzá merek piszkálni. Amikor a szivattyú leálláskor pont ott voltam azt is tapasztaltam, hogy nem csak a lángot kapcsolta le a gázvezérlő, hanem még az őrlángot is kioltotta! Ezzel a thermofeszültséget is megszüntetve az újbóli láng begyújtást is meggátolta. Szóval ki van ez jól találva.

AVezúv C 10-24 esben két hőérzékelő van a kazán csövei mellé betűzve. Az egyik a kombinált jelzőműszer hőmérőjéhez megy, a másik a hőfokszabályozóhoz, amivel a kívánt vízhőmérsékletet választjuk meg, hasonlóan, mint a villanybojlernél. A harmadik érzékelő, ami egy kontaktor, a kazán kimenetén egy T öntött idomon felszerelve található, ez csatlakozik két vezetékkel a gázszabályozó egységhez. Szerintem ennek a feladata lehet a védelem.
(#) attila1 hozzászólása Jún 2, 2013 /
 
Sziasztok!
Kazán típusa: Baxi Eco Combi 24I. Olyan problémám van a kombi kazánommal,hogy a fűtés közbeni rendszernyomás órája felmegy 2.5-2.6Bar közeli értékre.Mivel a kazán szem előtt van télen-nyáron,ezt a jelenséget télen nem észleltem.Télen nem is volt baj vele.Akkor megállt 2Bar alatt.De amint bejöttek a jobb idők,a nyomásmérő azonnal többet mutatott.Amúgy minden működik rajta rendesen.Kihűlt állapotban a rendszervíz nyomása 1.1Bar körül van.Ez véletlen egybeesés a jobb idő miatt,(persze ez butaság lehet) vagy valami más a gond??
Attila
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Jún 2, 2013 /
 
A tágulási tartály nyomását kell ellenőrízned!
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Jún 2, 2013 /
 
Azt is megnézem,köszi...
Üdv. Attila
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Jún 2, 2013 / 1
 
Nálad a pont!
Hogy ez pont nem jutott eszembe...Egész télen semmi baja nem volt,így erre nem is gondoltam.
Szinte nulla volt a tágulásiban a nyomás! Hová szökött belőle?Mondjuk 10 éves lesz lassan az egész kóceráj,már porózus lehet a tömlő is
Köszi mégegyszer!
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Jún 3, 2013 /
 

Lehet a szelep is öreg.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2013
(#) teki68 válasza szerviz hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget ! Működik !!!
(#) balla322 hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Helló mindenkinek! Lehet hogy már lerágott csont de nekem most kellene segitség. C-21 cirkóm nem indul el pedig a termosztát kapcsol csak utánkeringető működés megy. Most fixre kötöttem a szivattyút és magam "szabályozom".Gondolom panelhiba ha valaki tud hasznos tanácsot köszi.
(#) anubis34 hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Sziasztok.Problémám volna egy Ariston turbós kombival.Melegvíz megnyitásra reagál,ám csak langyos vizet ad.Kb 2 nappal ezelőtt még simán leégett a bőröm fürdésnél.valakinek van ötlete erre a hibára.minden ötletet szívesen fogadok.Előre is köszönöm
(#) toro válasza balla322 hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Lehet, de inkább a termosztát a rossz!
(#) toro válasza anubis34 hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Hőcserélő koszos, NTC "megnyúlott"!
(#) Kongo hozzászólása Jún 5, 2013 /
 
Sziasztok
Beretta smart 24 csi kombi cirko a következő jelenséget produkálja
alapállapotban a rendszerben a nyomás 0.5 bar, üzem meleg állapotban 60 C -on 3 bar
víz leengedve,lufi felfújva 1 bar-ra, kiegyenlítő tartály feltöltve
kis ideig jó,aztán minden kezdődik elölről
ha valaki tapasztalt hasonlót,vagy tudja a megoldást azt megköszönöm
Következő: »»   171 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem