Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   17 / 22
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Ja megnéztem a kocsit, de nekem nem támogatja az univerzális kiolvasóval az injektálási idő olvasást. De meg fogom nézni haverok autóján, valamelyik hátha! Map-nál tudok olvasni nyomásértékeket és számított motor terhelést is... Te haladtál valamire?
(#) moltam válasza atox hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Néztem az obd2 pid eket, és nincs közte olyan, hogy bef. idő sajnos, szóval ha ki is lehet olvasni, akkor valami gyártóspecifikus módon. (tech2???)
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Igen, gyártó kábellel kilehet emlékeim szerint...
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
egyenlőre még ott állok ahol a part szakad... nem nagyon volt még időm vele mélyebbrehatóan foglalkozni
(#) Suncorgo hozzászólása Júl 30, 2013 /
 
A rejtély megoldódott. Tényleg áramgenerátoros az injektor meghajtása. A csatolt kép elmond mindent

Érdekes hogy kevesebb mint 2.5V nyitva tudja tartani az injektort. Ha 1.4ohm az injektor ellenállása, és 2V van rajta akkor kb másfél amper elég a nyitvatartáshoz. Az 1ms amit eddig mértem csak egy hirtelen nyitási impulzus. Ezután jön az áramgenerátoros üzem, aminek a hossza viszont szépen változik. Módosítanom kell az elektronikát hardveresen. Kell egy feszültség komparátor az injektorra állítható küszöbfeszültséggel, egy kis hiszterézissel.

Így már minden tiszta. Köszönöm a segítségeteket srácok
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2013
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Esetleg egy áram karakterisztikát nem tudsz mérni???
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Azért kéne áramkarakterisztika, hogy hátha kiderülne hol nyit az injektor.. valamikor 0-1ms között valahol...
(Én anno hall elemes áramérő elemmel akartam áramot figyelni, nem pedig feszültséget)
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2013
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Az idő mérésére van ötletem. Ugye az injektor egy tekercs lényegében, és az áramhatárolt mód kezdetekor keletkezik egy jó nagy feszültségű impulzus. Plusz a kikapcsoláskor is van egy tüske. Ha a kezdeti teljes áramos szakasz ideje állandó, akk elegendő mérni a két tüske közt az időt.
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
meg fogom mérni
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Nem rossz ötlet, majd látom merre fog alakulni tovább a dolog, a be és kikapcsolási ideje az injektornak állandó, az áramkarakterisztikából hátha kiderülne. Ezt a két időt kivonom a mért időből. Mint mondtam, univerzálisra akarom a kütyüt, havernak a kocsijába is kell és ezek után nem vagyok benne biztos hogy ott is kialakulnak a tüskék, mert ha nem áramhatárolt módon hajtja az az ECU az injektort akkor csak a kikapcsolásnál fog tüske kialakulni, és erre a harver ekkor nem lesz felkészítve. Feleslegesen sem akarok a nyákon helyet hagyni, főleg hogy full SMD-be akarom majd a végleges verziót.
(#) Suncorgo hozzászólása Aug 1, 2013 /
 
Megmértem az áramot. Mindenféleképpen áramot kell néznem, erre kell a feszültség komparátor.
Egy 0.1ohmos söntöt kötöttem az injektorral sorba és ráaggattam a szkópot. Feliratoztam a könnyebb megérthetőség kedvéért. Ahol az áram már nem lineárisan növekszik, szerintem ott nyit az injektor. Söntnek elég lesz egy 0.1ohm/5W ellenállás.

A detektáló elektronikát úgy képzeltem el, hogy ezt a kis feszültséget erősítem, kb 6x-orasan és a tartó áramhoz tartozó feszültségből (kb 110mV) az erősítő kimenetén kb 6V lesz. Ezt már könnyű lesz egy komparátorral detektálni és így jó lesz áramhatárolás nélküli injektor meghajtóhoz is átalakítás nélkül.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
(#) Suncorgo hozzászólása Aug 1, 2013 /
 
Közbe művelődtem is. Csak érdekességnek beteszem az LM1949 injektor meghajtó ic doksiját is.
Ebből a doksiból kiderül hogyan is működik egy ilyen injektor meghajtás.

Ha az ECU-t megbontanám, sokkal könnyebb lenne levenni a befecskendezési impulzust, a teljesítmény elektronika bemenetéről ami az injektort hajtja. De ez nagyon macerás lenne... Nem nyúlok bele ha nem muszáj, mondjuk ebből még ki is lehetne vezetni egy szálat plusszba amin jön a jel, de a mostani vezérlők... pfff akkora az egész panel mint egy gyufásdoboz.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2013
(#) Suncorgo hozzászólása Aug 2, 2013 /
 
Injektor áram detektor V1
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Egy kérdés: a dióda hőmérsékletfüggése nem okoz problémát? Én nagyobb szintre hoznám a jelet és lehetne mondjuk tl431 a ref. forrás.
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Egy ötlet:
Nem egyszerűbb egyszerűen kimérni a nyitási késést, majd azt levonni minden nyitásból?
Egész egyszerűen feszültséget mérni(Ahogy írtad 2.5 V van áramgenerátoros szakaszon) 2V szint felet indul az időzítő ha lecsökken alá akkor meg áll majd levonni egy konstans időt. Ez pont annyira lesz univerzális mint a te ötleted. Szerintem!
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
A szimulátorban nem volt TL431 csak ezért van ott dióda
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
A nyitási késés ki lesz mérve, ahol nyit az injektor és az erősítés lesz a referenciára állítva. A feszültség mérés el van ásva eleve:
-egyrészt a zaj miatt, van egy random zaj, ami legalább akkora az amplitúdója mint az áramgenerátoros üzem, így nem tudok rá komparálni.

-ahol a nyitási impulzusból átvált áramgenerátor módba ott van egy szünet, amit ha áthidalok integrátorral, akkor az a kimeneti jelhez fog hozzáadódni, annak is lesz hőfüggése C miatt és az még több pontatlanságot fog belevinni.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Jogos..
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Amikor én építettem az enyémet, hamar elvetettem az injektor idő mérést így nem mentem bele ennyire.. Ha nem lenne benne áramgenerátoros szakasz jobb lenne egy picit...Várom mikor lesz a tesztüzemed!
(#) Suncorgo hozzászólása Aug 2, 2013 /
 
Injektor áram detektor V2

Szerintetek melyik lesz a jobb megoldás és miért?
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Bár csak a tesztüzemnél járnék már
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Ja. Ezt benéztem. Meg se néztem mekkorát erősít az első fokozat...
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 2, 2013 /
 
Szerintem felesleges tovább méregetni az injektor jelet. Ki kell hozni a szívó és visszafolyó ágat és rá kell tolni egy másik ac -t. Bele kell tölteni egy kis mérőedénybe egységnyi benzint, és figyelni mennyit ivott a motor. Ilyen módon be lehet lőni a szorzót.
(#) moltam hozzászólása Aug 2, 2013 /
 
Én is összedobtam egy áramkört, bár lehet hogy nem elég meredek a felfutás. A pic bemenete szerintem megoldja.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
zsír, csak az a baj hogy a söntöt nem testhez képest kel mérni, hanem táphoz. Mivel az injektor ha úgy vesszük pozitív testelésű.

ezt megépítettem teszt üzemben, most fogom tesztelni, megyek Debrecenbe.
Teljesen át kellett írnom a mérő forráskódokat az AVR-ben.

A fő probléma hogy elfogytak a Timer-ek. Így a 16 bites timert 2 feladatra is kellett használnom, ez nagyon belassított. Timer1-el mértem a fordulatot is és a befecskendezési időt is, felváltva, így a befecskendezési időhöz is csak másodpercenként fértem hozzá. Így lemaradhatott pl egy gázfröccsről. Most már szoftveresen van mérve minden. Kivéve persze az akkufesz.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2013
(#) Suncorgo válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
A tesztek eddig jó eredményt produkálak de bőven van még mit fejleszteni
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
Kifejthetnéd picit...
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
A söntöt tényleg a + hoz kéne mérni... Akkor invertáló erősítő fokozat kell az elejére. Igazából azt akartam a rajzzal megmutatni, hogy felesleges a tl által előállított ref jelet komparátorra vezetni, a tl ben ott van a komparátor, ha a bemeneten a fesz nagyobb, mint 2.5V, a "katódot" testre húzza.
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
A sebességet mindenképpen timer/counter-rel kell mérni. Csak így lesz stabil a mérés. Főleg hogy utángyártott spirál van a kocsiban. pl megyek 30km/h-val és a sima idő méréses módszerrel 10-50-70km/h-ra is ugrál. Kb 60 felett már nem remeg a mutató. Mentem 90-100km/h-val és fogyasztásnak 6.5-7liter/100km írt

A szoftvert is fejleszteni kell, valamikor valamelyik változó túlcsordul és baromságokat ír ki.

A hardvert is fejleszteni kell, új nyák épül, nagyobb mikrovezérlővel (ATMega16), nem férek bele a 8 kiló flashbe, és nincs is elég lába a mostaninak. Kezelnie kell majd a gyári OPEL TID-t is és egy 2x16 karakteres kijelzőt is amelyet akár jumperral lehet majd beállítani.

Eddigi terv:
-Sebesség jeladó: Timer/Counter0 (8bites) -> ehhez plusszba 1s aszinkron időalap a Timer/Counter2-vel
-Befecskendezési idő: Timer/Counter1 (16bites) szoftveres fél periódusidő mérés.
-Fordulatszám: Timer/Counter1 (16bites) szoftveres periódusidő mérés.

A fejlesztés folyamatos, rajzolom az V3 hardvert amely remélem a végleges verzió lesz, ezért teljesen felületszerelt alkatrészekből rakom össze, kivéve az elkókat, ha lesznek...

Üdv!
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
Ügyes kapcsolástechnika én más megoldást használok majd
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2013
Következő: »»   17 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem