Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   10 / 298
(#) Bush válasza potyo hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Hali.
Én is valami hasonlóra gondoltam,igaz nem evvel a fettel,de már készül a probaverzió.
IRFP2907-tel probálkozom-meglátjuk hogy sikerül.
Köszönöm a segitséget.

Üdv

Bush
(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia !

Vissza állt az eredeti helyzet.

Kimeneten 12V, LED2 csak felvillan amikor a kimenetre teszem a 12V /21W izzót.

R12 = 2x 0,56 ohm 10W
Ha egyiket kiveszem akkor is csak villan LED2 csak erősebben. Nagyobb fesz esik, de ez sem elég (450mV)

Találj ki valami jót légyszi :yes:

Üdv!
(#) Atis57 válasza Tarzan hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia !
némelyikem megoldható --de az összes kimenő áram összegéről lesz szó---másképpen PL. 75 W-nál letilt, mindegy ,hogy jön ossze ez az érték .
a másik külön külön kimeneti ármkorlátot BRENOLNI..
(#) Atis57 válasza Bush hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia!
igen a gyáriak ---amugy a szulfátot addig lehet eltüntetni amig kicsi/ vékony !
szinte mindegy,hogy töltó v. kisutő az impulzus,
amit mostnában arulnak azon töltő : 100v ra feltöltött kondit sutnek rá az akkura FET-el.
Amit irtál az 1/3 C áram is jó főképpen ha mintavételezővel megkapod a fesz értékeket :Uo-Ukisut-Uo'
A MÁV -nál mégis relés van 5-6 évente kell kidobni....+ néhányszor megcsiszolni...a reléit

az egészről:
otthon 12V -al világitok akkuval a kidobott akkut ami már nem inditja a teherautót--használom évi 2-3 regnrálás + a napi töltés kisütéssel még 6-8 évet kihozok belőle....
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia!

Mitől változott a helyzet? Nem hiszem, hogy ima segített volna.

- Viszont a Led, csak akkor világít ha az R12-őn nagyobb fesz van, mint 1,6V (ha piros). Tehát, ez kb. 6A jelenleg. Ehez a P1-et viszomt 1.4kohm-ra kell állítani, vagy kisebbre. Különben, ha működik a kapcsolás, akkor sem fog világítani a led. (Itt nem számoltuk, hogy a tápfesz nem sima, hanem kétutas jel. A műszered valószinűleg"átlagértéket" mutat. A csúcsérték ennél jóval magasabb, tehát előfordul, hogy alacsonyabb értéken is fog világítani.)
- Ha bekapcsoláskor felvillan a led, az normális is lehet, mert az izzó hidegárama, jóval kisebb mint amikor világít (elég, ha még sötéten izzik is) Tehát, ahhoz hogy itt meglegyenek az áramok, és a led is világítson, egy 75W-os izzó kell.
- Amikor mérsz feszültséget, a polaritást is figyeld, mert a T4 BE között, csak záróirányban képzelhető el a 3,7V. Nyitó irányban (ha a bázis a pozitívabb) legfeljebb 650..700mV lehet. Ha több van, akkor a tranyónak vége.
- Ha a tirisztor AK között 9V-ot mérsz, az azért is lehet, mert a tirnyák az idő egy részében zárva van. Ezt legjobban (és értelmezhetően egy szkóppal lehet megnézni) Ha az áram is folyna, és 9V lenne, akkor füstölne rendesen.

Én már kitaláltam valamit, csak Te nem követted a tanácsaimat. Ha lépésről-lépésre élesztettük volna, már sokkal okosabbak is lehetnénk. A tranzisztorok zárogatásával, nyitogatásával tesztelhető az egész kapcsolás. Legfeljebb egy két ellenállás kellene hozzá.

üdv! proli007


(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 21, 2008 /
 
Szia !

Holnap délelött folytatom azt a vizsgálatot amit írtál.

Tegnap ugye volt az a malőr, hogy R10 helyett R11 -et zártam rövidre és ........

Amitől a helyzet visszaállt, az T4 újabb cseréjének köszönhető.

Amúgy én egyenlőre azt nem értem, hogy miért indul el a kapcsolás magától, tehet nyitott kimenetnél 0V esik R12 -n akkor igazság szerint nem lehetne kimeneten fesz. Másik dolog pedig a LED2 ahogy írod 5 - 6A körül világít, tehát R12 -n kicsi feszültség esik a működéshez
T1 -et mégis felhúzza valami. Sokkal érzékenyebbnek kellene lenni mert maximum 4A amivel tölteni szeretnék
és 0,5A körül kellene a töltésnek abba maradnia.
Viszont ha annyira terhelem, hogy LED2 világít szabályozni akkor sem lehet. Ez ugye azt jelenti, hogy T2 -t nem tudom nyitogatni, se csukogatni.
Feszt em tudom szabályozni T3-t sem tudom vezérelni.

De holnap délelött folytatom a próbát R10 és R3 rövidzárásával. T4 kivételekor a kimeneten nincs fesz ezt már kipróbáltam.

Üdv!





(#) PCB válasza PCB hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Szia !

Követve a dolgokat, csak R3 rövidzár esetén terhelés marad.

Üdv!
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Remélem, az izzó minden verzióban rajta van!

- Az nem lehet, hogy R12-őn nincs feszültség, a kimeneten meg van, mert akkor hova folyik el az amper?
- Az is fura, hogy R3 rövidre zárásával kikapcsol? R10 re meg nem? Ez nem logikus.
- Véletlenül nem lehet, hogy a nyomógombod nyitó és nem záró? És az R4-en így áram folyik ami nyitja a T1-et? Esetleg R3 nagy, vagy szakadt, R5 kicsi? Mert a T1-nek csak 3,7V-ra szabadna bekapcsolni. (A-B pontok ról van szó) Egyébként Én az R5-öt felemelném 8.2kohm-ra, hogy kb 6V felett induljon el T1
- R3 bázis-emitterére egy 100nF-ot tennék.
- Ha 4A-el szeretnél tölteni, akkor az R12-nek 0,47ohm-nak kellene lenni. (Én az áram jelzését, valahogy másképpen oldottam volna meg, mert csak a Led2 miatt kell 1,6V-ot ejteni a shunt ellenálláson. A tranyónak, vígan elég lenne a fele is. (6W/2,8W)
- Azt nem értem, hogy Te a töltést 0,5A-nál szeretnéd befejezni. Ez az áramkörön nem igazán múlik, inkább a trafód feszültségétől. Ha csak arra nem gondoltál, hogy amikor az aksi töltési feszültsége eléri a T3 nyitását, akkor a töltőáram el kezd csökkenni, és a töltési idő elhózódik a végtelenbe....

üdv! proli
(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Szia !

Izzó persze rajta volt !

Idézet:
„Az nem lehet, hogy R12-n nincs feszültség, a kimeneten meg van,”


Mivel nincs terhelés R12-n nem esik feszültség.
Kimeneten attól még van fesz, áram nem folyik.

Idézet:
„Az is fura, hogy R3 rövidre zárásával kikapcsol? R10 re meg nem? Ez nem logikus.”


Pont fordítva R10 -rövidre kikapcsol, és R3 - rövidre pedig nem kapcsol ki.

Idézet:
„Véletlenül nem lehet, hogy a nyomógombod nyitó és nem záró?”


Nem mert nincs nyómógom, csak vezeték.

Üdv!
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Hű ha!

Ez most egyre cifrább!
Idézet:
„Izzó persze rajta volt !

Mivel nincs terhelés R12-n nem esik feszültség.
Kimeneten attól még van fesz, áram nem folyik.


Hát akkor most hol van az az izzó?
- Az egész töltőnek a kimenete az A-B pont. Ott kell hogy legyen az izzó.
- Ha a kimeneten ott az izzó, és feszültség is van rajta, akkor ott áram is folyik (kivét ha ki van égve )Akkor az R12-őn is van fesz.

- Ha az R3 rövidrezárásával nem kapcsol ki, akkor a T1 tranyó rossz, v. rosszul van bekötve. Mert ha a tranyó bázis-emitterét rövidrezárod, akkor a tranyónak le kell zárni, tehát kollektoráram (R1-en keresztül) nem folyhat, ilyenkor az R10-en a feszültség nulla. Viszont az R10-en eső feszültség, nyitja ki a T4-et.

üdv! proli007
(#) PCB válasza proli007 hozzászólására (») Jan 22, 2008 /
 
Szia !

Már felélesztettem, de kamion töltőnre nincs szükségem
sajnos 3A nél már a led kialszik, holott ott kellene kezdeni a töltést. Nagyobb R12 -t meg teszek mert rezsóra sincs szükségem

Szóval csináltam egy másikat, az úgy tölt ahogy az egy személyautó akkuhoz való.

Üdv!
(#) proli007 válasza PCB hozzászólására (») Jan 23, 2008 /
 
Szia!

Tévedsz, ha azt hiszed, hogy nagyobb R12-re jobban fog fűteni. Szegény öreg Ohm sírva fakadna. (Úgyan az a feszültség egy nagyobb ellenálláson kisebb teljesítményt jelent!) Kisebb áramnál már meglesz a led feszültsége, az áramszabályzó tranzisztor meg vissza fog szabályozni, ha úgy van beállítva.

Abban egyetérthetünk, hogy ez egy gagyi kapcsolás. Néhány tranzisztorral, azért tirisztoros töltőt építenni bátorság. Persze erre néhányan fel fognak hördülni, hogy egy aksinak nem kell több. Valóban, ha nem szeretnénk szabályozni akkor igazuk lehet.

Kinek a pap, kinek a papné.

üdv! proli007
(#) dudzsi válasza papi74 hozzászólására (») Jan 23, 2008 /
 
Hali!

Én is megépitettem ezt a töltöt.Jo sokat szivtam vele mig betudtam löni a töltö áramot.Nekem 4,15A tölt.De én ugy csináltam meg hogy lehet 0,6A is tölteni motor aksikat.Melegedni nekem is melegszik de bekell rakni a házba egy ventilátort ami akkor megy ha va töltés.Ha ezt nemteszed be akkor sok csodára ne várjál.A söntnél arra kell figyelni hogy ha nem közvetlen a panelba van beforrasztva hanem drotokon megy akkor a drotok elviszik a francba az értékét.Tehát az ic 4-5 lába közt meglessz a 250mV de a söntnél nemlessz megfeleleö.Ugy e itt nem 250 lessz hanem arányosan.Én ugy oldottam meg hogy van 2db 0,1ohmos és 1db 0,33ohmos sönt párhuzamosan és igy tudtam kihozni a 4,15A.Mert sajnos a kapcsolom meg a kábel elvisszi ezt az értéket.
Remélem segitettem de ha van kérdésed lehet h tudok segiteni.
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Szia proli !

Hú pedig én is most raktam össze, csak éleszteni kéne...Ezek szerint ne sok jóra számítsak ??(van szkópom, hátha össze tudok valamit berhelni belőle) Van akkor olyan -komolyabb -kapcsolás a "tarsolyodban" amit ajánlani tudnál ?

Üdv Néked !

OFF: majd priviben írok bővebben is....
(#) proli007 válasza sector99 hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Szia Sector!

Természetesen van, de nem hiszem, hogy azzal ki leszel segítve. Kissé komplikáltra sikeredett a dolog

A barátom, már régóta (5 éve) üldözött hogy készítsek neki egy töltőt, ami nagyobb áramokkal (20A) is tud tölteni. A készülék, a napokban realizálódott, először trafó, majd idő hiányában. Ez a készülék, még teljesen "analóg" jellegű, ma már lehet a töltésautomatika részét kontrollerrel készíteném. De nem mindenki tud ezekkel bánni, vagy szereti a hagyományos digitál - analóg IC-s megoldásokat.

Én nem készítettem el ezt a kapcsolást, csak próbáltam segíteni a kollegának. A probléma nem lehet olyan súlyos mint az a hsz-ből kiolvasható.

A szóp, jó megoldás, főleg ha két csatornás, de legalább az X eltérítését a hálózatra lehet szinkronizálni. Akkor már értelmezhető a kép amit látsz.

Én a tirisztorok ilyen egyszerű (függőleges) vezérlését nem igazán szeretem. Ajálom mindenkinek, a problémák megértéséhez:

LOSKA PÉTER Teljesítményszabályozás gyújtásszögvezérléssel (Elektronika sorozat 1984)
c. könyv tanulmányozását. Akkor betekintést nyer a tirisztorok világába.

Mert hitem, hogy nem csak a buherálás, hanem az ismereteink bővítése, is elsődleges célja ennek a fórumnak.

üdv! proli007
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
Szia proli !

Hú pedig én is most raktam össze, csak éleszteni kéne...Ezek szerint ne sok jóra számítsak ??(van szkópom, hátha össze tudok valamit berhelni belőle) Van akkor olyan -komolyabb -kapcsolás a "tarsolyodban" amit ajánlani tudnál ?

Üdv Néked !

OFF: majd priviben írok bővebben is....
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
BOCS A DUPLÁZÁSÉRT !

Köszi az infót. Majd tanulmányozom az említett könyvet. Ha publikus az említett kapcsolás akkor föltehetnéd. Ha nem is fogok mindjárt hozzá megépíteni, de mint említetted TANULÁS céljából...

Üdv:sector99
(#) papi74 válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 24, 2008 /
 
köszönöm a segitséged bedobozolom és kapni fog egy ventilátort is,igen a söntel lehet szivni,nem is rossz ötlet ugy megcsinálni a töltöt hogy tudjon motor akksit tölteni ,(van 1 mocim és télen lemerült az akku)a tiéd hogyan van megoldva ?csináltá l valamiféle kapcsolót hozzá ami a megfelelő söntöt köti az áramkörbe?ugy mint a kezdőlapon 1 forgókapcsoloval
(#) proli007 válasza papi74 hozzászólására (») Jan 25, 2008 /
 
Bocs, hogy beledumálok a beszélgetésetekbe, de...

A Shunt ellenállásokat, mindig megfelelően kell huzalozni, az áram folyásának megfelelően. Akkor nincs annyi "szívás".

A mellékelt ábrán megrajzoltam, hogy milyen kapcsolástechnikát javaslok, a problémák leküzdésére.
A műszerekben alkalmazozz shunt ellenállások bekötése, is ezen a módon történik. Kis átalakítással a Ti esetetekben is módosítható az áramkör. Így legalább a kapcsoló átmeneti ellenállása, és a vezetékezés nem módosítja jelentősen a shunt ellenállásról visszamért feszültség értékét.
A kapcsoló akkor a leg megfelelőbb, ha un. átlapolással működik. (Tehát nem bont, aztán zárja a következőt, hanem először zárja a következő érintkezőt, majd bontja az előzőt)
(A vastagabbra jelölt vezetőkben folyik a főáram.)

Precíz shunt ellenállsoknál, arra is figyelemmel kell lenni, hogy a nagyáramú kötés átmeneti ellenállása ne szóljon bele az ellenállás értékébe. Magyarul a feszültség elvezetést, a shunt ellenálláshoz közelebbi pontra forrasszuk, és nem a nagyáramú vezető, és a shunt találkozási pontjához.
A kapcsolásban található értékek, csak minták, de több ellenállás páthuzamos kapcsolásával is előállíthatjuk.

üdv! proli007

SHUNT-S.jpg
    
(#) papi74 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
köszönöm az ifót ez is sokat segit egY kérdesem lenne.:az ic2/4lábát nem a kapcsolo közös pontjára kell kötni,vagy igy is jó ahogy a te rajzodon van mert az épen az áramkörbe kötött sönt ellenálláson esö feszültseg határozza meg a töltöáramot ugye ,de a többi sorbakötött ellenállás nem befojásolja?
(#) proli007 válasza papi74 hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
Szia!

Pont az a lényeg, hogy nem a kapcsólóra kell kötni, mert akkor a kapcsoló átmeneti ellenállásán eső feszültséget is bevezetjük az IC-be. Ha ott lesz meg a 250mV, akkor a tényleges áram már kisebb lesz a kívántnál. It=0,25V/(R1+Rátmeneti)

Ha pld. 5A-es állásba kapcsolunk, akkor az áram, csak az R1-en folyik keresztül. Viszont az IC-re az R2-R3-R4 ellenálláson keresztül eljut a feszültség. Ezeken viszont nem esik feszültség, mivel értékük kicsi, és az IC figyelő árama viszont elhanyagolható értékű.

A vezetékezést is az ábra szeerint kell végrehajtani!

üdv! proli007
(#) papi74 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
igy már világos es köszi
(#) svebis.zoltan hozzászólása Jan 29, 2008 /
 
üdv mindenkinek
az uc3906 ic hejetesithető a UC2906NG4-nel ugyanis ezt tudja a lomex szállitani 1500 huf, a másikat már nem lehet rendelni
(#) Atis57 hozzászólása Feb 1, 2008 /
 
Sziasztok!
egy "közepes áramú" töltőt kellene csinálnom kb 30A --lépcsős vezérléssel / 14V ki---13,5---13---12,5V be /
Az autó rádió miatt brumszegényen.... milyen ötletetek van? amit tölt 12V 150Ah+ 2X 80 Ah + 4X 15Ah akku párhuzamosan......
(#) bexxter hozzászólása Feb 10, 2008 /
 
Üdv!

Van egy trafóm, sejtelmem sincs mi lehetett, a lényeg, hogy 230V-ot rákötve egészen 5V-tól 380Vig mérhető a kimenő fesz.
Gondoltam ha már ittvan és ilyen szép nagy, meg súlyos, lehetne belőle valami tápot/töltőt kreálni. főként a 12V-os kimenetet szeretném használni, meg esetleg a 24V.

Ja! Adattáblája nincsen sajnos, de egy másik ugyanilyen méretű trafón az áll, hogy 150-220V között 600VA, és 22-28V között 400VA. Nem tűnik olyan "gyengének". Csak az én tudásom kevés ahhoz, hogy tápot és/vagy töltőt csináljak belőle. Az egyszerű izzós megoldás annyira nem tetszik
(#) PCB válasza bexxter hozzászólására (») Feb 10, 2008 /
 
Szia !

Ebből már érdemes csinálni 12 - 24V 10A -es töltőt.

Üdv!
(#) proli007 válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 10, 2008 / 1
 
Szia! Csak érdeklődés képpen.

- A 30A-es töltő, nekem már nem közepes, kivétel ha targonca aksikat kell tölteni.
- De nem egészen értem, mit nevezel "lépcsős vezérlésnek". (Sejtem, de nem biztos, hogy ugyan arra gondolunk.)
- Azért az nem gyenge, hogy még brummszegény is legyen a rádió miatt. Nem igazán értem ezt a töltéssel együtt rádiót is halgassunk variációt. (Bár már sok helyütt hallottam ezt az igényt. Ha csak nem ilyen 1000W-os bánatokat akarsz csinálni kocsiba, mert azokat meg bocs, de útálom!)

Ezzel a felállással csak a komoly kapcsolóüzemű töltő marad, de azért ott is meg kell kapaszkodni a cuccnak, hogy az üzembiztos is legyen.

üdv! proli007
(#) Atis57 válasza Remci hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Szia!
gondolom nem kamion + busz /24 V / bikázásra gondolsz.....
12 V esetén kb 17 V .ra mert 4,,,8v eshet a dióda hidon is .../ meg kéne mérni elótte 200A terhelés mellet /
nem biztos , hogy át kell tekerni .... szét lehet -e bontani a tekercsrészeket?
ha igen akkor tóbb gk. diódával lehet a graetz-t megoldani...
(#) Atis57 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Szia !
én nem a gépkocsi fedélzeti cuccucokat csinálom....
lakásokat/ vikendházakat varázsolok át 12 V-ra ...
persze autós cuccból... ez könnyen beszerezhető ...
akkus témában az 1000 A felettiek a "nagyáramuak"
/ a gk öninditó ---közepes / persze ki mivel találkozik..
A lépcsős Pl: 14V kikapcsol be 1: 13,5V be2 13,0 V stb...
egészen az aljáig /11,0V /
többször vettem / átalakitottam kapcsi tápot ---NEM STABIL / évek et kéne mennie! !/
az áramszolgáltató trükjeit nem birja....180V,,,,265V +tranziensek
(#) proli007 válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Hello!

Az eleje már rémlik, de ez a lépcsős még nem világos.
- Ez egy akutöltő, ami különböző (növekvő)töltőáramokat kapcsolna be, ha az aku feszültsége csökken?
- Vagy pufferüzemben rajta lenne a töltőn az aksi?

Lehet, ha egy ciklust leírnál, jobban érteném.

A napokban fejeztem be egy "automatikus" tölőt, gondoltam, hogy publikálnám, csak az érdekesség kedvéért. Teljesen "hagyományos" tirisztoros-trafós.
Nem mindenki szereti a kapcsolóüzemet, processzorokat... A kapcsolóüzemhez komolyan megtervezett és igényes alkatrészek kellenek. Egy gyári ipari táp, nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe és még az is eldöglik néha. Pedig az azért nem hányaveti módon van összekalapálva.

üdv! proli007
Következő: »»   10 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem