Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stúdió minőségű hangfelvétel - lejátszás, PC-vel
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Ronin válasza karpi hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Végre valaki észrevette, hogy a dobfelszerelés is egy hulladék. Nem ezen a helyen szoktunk felvenni, ez csak egy próbafelvétel volt. Egy másik teremben lesz felvéve a végleges, de nem tudom még mikor.
Ezt a változtatást itt, Link érdemes lenne elkészíteni?
Valaki kipróbálta már itt?
(#) teddysnow válasza Ronin hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Tulajdonképpen nem a mikrofon hangja adta a szörnyű hangot, hanem amit utána raktál. A rossz dolliroll kazetta meg a deck felvételi automatikája. Javaslok egy olyan próbát, ahol a mikrofon bemegy egy keverőbe és onnan egy -3-0dB-s hang a szg-be. Vagy egyből a szg-be.
A linkelt felvétel az pont arra jó, hogy megmutasd nekik, hogy ilyen felszerelésből ennyit lehet kihozni.
(#) karpi válasza Ronin hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Tudod mit csinal a haverom ?Felveszi igy a dobokat de kulon csatornakra minden ezkozt aztan triggereli es MIDI-t vezerel vele a MIDI meg EzDrummer vagy ilyesmi live dobokat hajt meg( vagy 20-40G a dobfelszerelesek sztereo wave. mintai.. ) ..olyan sztereo hangot es dinamikat ad amilyet akar az eredeti dobokbol neha a cintanyret hasznalja .
Bővebben: Link

Ezen a felvetelen halhato ..a dobok igy voltak gyartva.ahogy leirtam .Erre a valtozatra ragitaroztam neki csak mintakent .
talan itt gitarom nelkul jobban hallatszanak a dobok ,mivel en a lemixelt hangsavra kevertem a gitarokat tehat nem birtam a szamba belekeverni...majf ha a lemezt csinaljuk akkor a haver keveri..
A tobbi hangszer egy 8 vagy 10 csatornas USB mixeren keresztul Cubase-ba direct van felveve kulon csatornakra.

Bővebben: Link szologitar nelkul
(#) steelbird válasza teddysnow hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Keverőt nem használnak, a mikrofon meg egy vacak elektret kapszula. Talán első lépésnek kellene egy jó mikrofon. De akkor meg már jön az a probléma, hogy ahhoz már kell egy kis zajú keverő, vagy mikrofon előerősítő.
(#) abcdabcd válasza Ronin hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Próbáld ki akár egy másik kapszulán ezt az átalakítást, de ahogy a többiek is írják közvetlenül a szgépre készíts felvételt... Gondolom a "rendes" mikrofonok ezektől sokkal jobban szólnak, de attól, hogy ez egy elektrét, attól még enélkül a mod nélkül sem kéne ilyen zajosnak lennie(nekem többféle is van egyik sem ilyen)...
A mod után állítólag csökken a zaja a mikrofonnak, ha megnézed azt az oldalt, amit először linkeltem neked (Linkwitz), persze ha az angol nyelv nem gond, akkor ott a mod kitalálójának "tollából" olvashatod el, hogy mire jó ez az egész átalakítás, talán mérési eredmények is vannak ott az oldalon...

Meg esetleg építhetsz hozzá egy szintén hobbikörökben "elhíresült" eléggé lineáris átvitelű/fázisú mikrofonerősítőt: Wallin preamp2
(#) steelbird válasza abcdabcd hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Eleve a kapcsolástechnikai megoldással van a gond, az aszimmetrikus bemenetű mikrofon-előerősítők bemenetére nem lehet hosszú kábelt kötni, mert összeszed a kábelen mindenféle zavart, zavaró jelet.
Brummos lesz tőle, nagyfrekvenciás zavarokra érzékeny, stb...
Megint ott vagyunk, hogy nő az amúgy sem kevés zaj.
Erre találták ki a "rendes" mikrofonoknál azt, hogy a mikrofon jele nem egy, hanem két melegponton van kivezetve, vagyis szimmetrikusan. Nincs testelve a mikrofon tekercsének egyik kivezetése sem (dinamikus mikinél).
A jel a két melegpont között jelenik meg, amit egy differenciál erősítő fogad, aminek a közös módusú jel-elnyomása nagyon nagy, vagyis a mikrofon kábelre ráülő, szórt, stb.. egyéb zavaró jeleket nem erősíti fel, hanem elnyomja.
Ezt elektret mikivel, aszimmetrikus jelkábellel nem lehet kiküszöbölni.
Megint csak ott vagyunk, hogy ennek halvány köze nincs a stúdió minőséghez.
(#) abcdabcd válasza steelbird hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Viszont abban azért talán megegyezhetünk, ha volt már dolgod normális elektrét kapszulával, hogy azért nem kéne ilyen ***-nak lennie, mint amit meghallgathattunk... bár az lehet kizárólag az analóg magnós felvétel eredménye... én azt gyanítom, mert ha továbbra is azzal a magnóval akarnak felvenni, akkor szimmetrikus erősítőről sincs értelme beszélni szerintem, mert minek...
Meg azért bár a téma címe az ami, inkább valami otthoni jellegű megoldásból törekedne szerintem a kérdező egy adott szinten a lehető legjobbra... pl egy diff erősítőhöz eléggé pontosan összeválogatott értékű ellenállások kellenek, otthon ilyet válogatni nem biztos, hogy adott a kérdező számára megfelelő eszköz (bár pont a hestore árul 0,1%os tűrésű ellenállásokat)
(#) steelbird válasza abcdabcd hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Igen, csináltam magamnak még annak idején elektret kapszulával mikrofonokat, azt hiszem, meg is vannak még valahol, 3 db készült.
Sokáig kerestem hozzá a kapszulákat, és nem is voltak olcsók.
Esztergáltattam hengeres házat, amibe bele volt építve az előerősítő is, ami külön tápfeszültséget kapott a kábelen.
A kapszula kimenetét FET -tel illesztettem le kis impedanciára, hogy az előerősítő bemenőkörének a zaját a kis impedanciás meghajtással a minimálisra csökkentsem.
Az előerősítő és a kapszula tápfeszültségének tervezésekor külön figyeltem a tápfeszültségből eredő zajok kiszűrésére.
Az előerősítő kimenete szintén kis impedanciás volt, hogy a kábelt meg tudja rendesen hajtani, és kevesebb zajt szedjen össze a kábel, valamint a magashang veszteséget minimalizáljam.
Működött is nekem sokáig, még egy 3 csatornás keverőt is építettem hozzá, és egy üvegfejes Akai GX 400D orsós magnóval csináltam felvételeket, 19 -es fordulaton.
Akármennyire is igyekeztem, továbbra is ott volt a zaj, ami halk anyagnál már zavaró volt, és a frekvencia -átvitel sem volt kielégítő, magas (inkább középmagas) tartományban volt egy bosszantó emelésük a mikrofonoknak, igazi magas hangjuk nem volt, irányérzékenységük meg szinte semmi...
180 fokban szinte minden irányból összeszedtek minden hangot, ha kellett, ha nem...

Szóval, elfogadható felvételre nem javasolnám senkinek az elektret kapszulákat.
Bár, igénye válogatja...
És igen, ez a topic még mindig nem erről szól.
Akkor kell nyitni egy olyan topicot, hogy "Hangfelvétel otthon, házilag"... és akkor nem fogok ezen rágódni újra -és újra.
(#) hbal válasza steelbird hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Támogatom én is az új témanyitást

Ha megnézzük a felvételt amit küldtél, látható rajta, hogy sok helyen túl van vezérelve, négyszögjelhez hasonlít.

Ha egy hangfelvételi lánc első eleme sz.., akkor szerintem kár is olyasmivel foglalkozni, hogy milyen mikrofon előfok, milyen hangkártya, stb.

Bizonyos dolgokat valóban lehet építeni otthon, azonban dobfelvételhez mikrofont nem.
A 30-50eFt-os dobmikrofonszettek is sz..ok.
Több dobos ismerősöm keresett már meg olyan problémával, hogy vett egy dobmikrofonszettet, de valami mégsem kerek. Amikor kölcsönadtam egy Sennheiser E602-t vagy AKG D112-t lábdobra akkor jöttek rá, hogy azért az összegért amennyiért ők a szettet (lábdobra 1db, pergőre 1db, tamokra 3db, OH-re 2db = 7db mikrofon) vették, valójában egy normális mikrofont lehetett és kellett volna venni.
(#) steelbird válasza hbal hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Az elektret kapszuláknak ráadásul rossz a dinamikája is, tehát pont arra nem jók, hogy dobot vegyen fel velük az ember.
A felvétel meg clipes, ez egy mastering szoftverrel egyből látható, vagyis a számítógépen lett túlvezérelve, vagy pedig konvertáláskor. Ha a magnónál történt volna ugyanez, akkor is négyszöges lenne a csúcsoknál a jel, de nem lenne digitálisan túlvezérelt, mint ahogy ez a felvétel.
(#) karpi hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
Azert mar ne tulozzunk .Elektret mikrofonok vannak nagyon jo minoseguek .
Ne tulozzuk el a mikrofon sajat zaj problemat se .Nekem van U57 kondenzator mikrofonom minden hozzavaloval egy Alesis M16-os szimetrikus bemenetere kotve hasznalom neha akusztikus gitarhoz .Gyartottam egy elektret mikrofont FET illesztes utanna ket BC413 tovabbi eloerosito +emitterkoveto kimenet aszimetrikusan bekotve ugyanarra a mixerre ...Osszehasonlitottam a kettot ,mint emlitetem ha nem egy nagyon halk fuvolat kell felvenni a zaj eszrevehetetlen..A FET es elektret zaja nagyon kicsi a dinamikaja persze nem akkora mint a dupla-nagymembranos U57-nek .

De kiprobaltam es minden elektret mikrofonom nagyon jol birja az akusztikus gitar hatalmas dinamikajat .

Ugyanis ithon "suketszoba" nelkul ket mikrofonnal ( elektret ) "zajos" kornyezetbe elfogadhato felvetelt keszitettem a kiserletezeseim kozbe . Kozbe vettem a Zoom-H4 -est most evvel veszem fel a sajat ket raszerelt mikrofonnal.

Dobok , cintanyerral nem probaltam az nincs ithon .
Tucskot meg nem probaltam felvenni ,pedig ezelott 20 evel probaltam egy este a ciripelest felvenni de eleg nagy zajom volt egy jo Rollins mikrofonnal egy sztereo magnoval ..de nem volt mikrofon eloerositom csak a magno eloerosito ami a zajt hozta.

De YX beallitasu elektret mikrofonom van ketto a Zoom-H4 palm-rekorderen ,ez zajosabb az en magamcsinalta FET-es elektret mikrofonomhoz kepest de az eloerosito a zaj oka( ami eleg disznosag hogy en valogatas nelkuli alkatreszekbol kisebb zaju eloerositot csinalhatok egy aranylag draga amator cuchoz kepest ).De nem kell uresbe a "gain"-t maximalisra ereszteni hanem az optimalis erositesre bealni igy a jelhez kepest nem hallatszik a zaj .Felvetelkor nam hasznalom a kompreszort hanem a limitert igy a halk jeleknel nem emelkedik az eloerosito erzekenysege ( amivel a zaj is emelkedhet ).

Ha kulon eloerositovel ket kulso kondenzator mikrofonnal , a szimetrikus bemenetekre kapcsolva ,van hasznalva a zaj nagyon kicsi.Gondolom ha a"phantom power" 24V -ot nem a Zoo-H4 -bol veszem hanem egy kulso tapegysegbol ami jol meg van szurve a zaj meg kisebb ( mivel a belso DC-DC konverter nem szorja majd a tuskeit.

Az IMD termekek a problemak mikor a 3 V ket AA elemrol a belso DC-DC konvertor alitja elo a 9V-ot , de ezt ki lehet kerulni ( telepen) ugy hogy 9V-os elemrol,akurol taplalom.Amugy ha othon probaltam a halozati adapterrel taplalva is kicsi a zaj.

Hazi amator studioban nagyon megfelel egy jol illesztett elektret .

Legjobban sikerult ilyen mikrofonjaimat regi kazettas magnokbol operaltam ki , ezeknek van belso FET illesztese nagyon kicsi a zajuk , es nagy jelet adnak aleg jol birjak a dinamikas hangforrast pedig nem szedtem szejjel hogy atdolgozzam az illeszto eloerositot .Es csak 12V-al taplalom.
(#) karpi válasza steelbird hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Mertem es probaltam evvel a programmal tobb audio kartyat .Most E-MU 0404 -esem van 96KHz /24bit a maximalis felveteli felbontas..113 dB jel/zaj..a tobbire nem emlekszem. Ennel az M audio-nal az IMD+noise eleg nagynak nez ki de nam emlekszem mar az E-MU-nal menyi.
Ez csinalja a galyibat ,az IMD .. a grafikon az jol nez ki meg kell probalni mas spektrum analizatorral is.
Es persze meghalgatni ...felvetelt kesziteni es mixelni .

Az E-MU 0404 legjobbnak a digitalis bemenet minosege bizonyul , de ehez kell jo konvertor nakem az Alesis M16-ban van sztereo digitalis kimenet .

Sok fugg az AD es DA minosegetol .
(#) steelbird válasza karpi hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Nekem sajnos, nincs lehetőségem különböző hangkártyákat mérni, meg kell elégednem a Delta 1010 -zel, így összehasonlítási alapom nincs.
Házi stúdiónak viszont szerintem teljesen megfelel, s ami nekünk fontos volt a választásnál: 8 bemenete van.
Van, mikor még ez is kevés.
Nekem zavaró volt az elektret mikik zaja, mikor régen csináltam a felvételeket. A templomi felvételeknél gyakran volt halk a hangforrás, így több gain -re volt szükség, ott meg már előjött a zaj. Leginkáb 3-4 méterről kellett használni a mikiket, nem közelről.
De lehet, hogy csak azért, mert többet vártam tőle...
Egy biztos, attól, amit föltett Ronin, mindenképpen jobban kellene szólnia a felvételnek, elektret ide, vagy oda...
(#) hbal válasza karpi hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Az M_AUDIO 1010LT-nél még egy E-MU 1212M is jobb paraméterekkel rendelkezik.

1212M:
Dynamic Range (1kHz, A-weighted): 120dB
Signal-to-Noise Ratio (A-weighted): 120dB
THD+N (1kHz at -1dBFS): -110dB (.0003%)

Bővebben: 1212M

1010LT:
Dynamic Range 99.6dB (A/D) (A-weighted)
THD: < 0.002% (A/D and D/A)

Bővebben: 1010LT
(#) steelbird válasza hbal hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Hmm.. oké, de ez csak 2 inputos kártya.
A Delta volt a legelérhetőbb árú kártya, mikor vettem.
(#) hbal válasza steelbird hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Valóban két bemenetes, de az szimmetrikus, a 1010LT-nél szintén kettő van, a többi RCA.
(#) steelbird válasza hbal hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Persze. Saját előfokokról megy. Mikrofonról 80 dB jel-zaj viszonyt tudok elérni. Subsonic filterrel kb 85 dB -t.
De süketszobában még nem néztem.
(#) karpi válasza hbal hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
E-MU 0404 es a1212 ugyanazt a AD es DA -t vagy IC-t hasznalja de ha jol emlekszem a 1212 -nel felvetelt lehet 192KHz-en is csinalni mig a 0404 csak 96KHz van engedelyezve .A masiknal csak lejatsza van a 192KHz/24 bit-en .
Az a jel/zaj nivo diferencia ami van az a 192KHz miatt lehet .
Nekem nem kelett tobb csatorna othonra ,ketto /sztereo eleg .
Egy jobb minosegu tobcsatornas hang "kartya" az Firewire-s kene legyen .A Firewire port proceszor IC ..96 csatornat visz 96KHz/24bit ami pontossan multimedia celokra lett kifejlesztve.sajnos az en mixerem USB 1.0 ...egy sztereo In/Out parat problema nelkul visz, halhato keses nelkul (Zero latenza ..valami csak van de nagyon kicsi )
(#) karpi válasza steelbird hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
De ? Mikrofon eloerositod volt ? Kulso FET +Tranzisztor kiszaju illeszto eloerosito. Ott a madaraszok mindenfele mikrofon eloerositoje kis/halk jelekhez.ha tavolrol kell venni akkor kell jo eloerosito es esetleg valami elesebb iranykarakterisztika ..
(#) steelbird válasza karpi hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Zenekari hangfelvételekhez használjuk, s mivel a Delta 1010LT volt olyan kártya, ami több csatornás, és elérhető árú volt, azért vettük azt meg.
Ez kb. 7 éve volt, akkor még ez volt csak.
Sokszor még a 8 analóg bemenet is kevés...
Mivel csak két mikrofon bemenete van, a másik 6 csatorna Line, ezért készítettem hozzá mikrofon előerősítőket, ennek majdnem ugyanaz a kapcsolása, mint az enyémnek. Mikrofonok nélkül, névleges impedanciára illesztett bemnetekkel (ellenállás a bemenetre kötve) kb -95 dB -n volt a zaj, de mikrofonnal mindig több volt, mint előzőleg már írtam.
(#) bebe120 hozzászólása Márc 26, 2011 /
 
Hali! Valaki tud ajánlani mikrofont, hangkártyát egy otthoni stúdióba??? nagyon fontoss lenne! Keret kb.: 40-50 e. Ft Még kezdő vagyok ezeken a vizeken, úgyhogy szívesen fogadom a tippeket is!
(#) Zoli_bácsi válasza Ronin hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Ilyen és ehhez hasonló mikrofonokkal ne is próbáld meg felvenni, mert úgy is csalódás lesz a vége. Egy dob felvétele ráadásul több, különböző karakterisztikájú és membránú mikrofonok kellenek. Külön a lábdobhoz, a pergőhöz, a tamokhoz, crash-hez... Szóval egy valamire való felvétel igen komoly beruházás. Vagy beruházol és biztosítva lesz a feltétel a jó minőségű felvételhez, vagy csak gagyi minőségű hallgathatatlan minőséget lehet produkálni. És ez csak a technika ez után jön a hangfelvétel szakmai része, ami ugyanolyan fontos.
(#) Zoli_bácsi válasza bebe120 hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Ez a keret darabonként. 40-50-ből a hangkártyát és mikrofont studió minőségűt nehéz kihozni. Mondjuk egy Audiotechnika AT2020 (ami a legolcsóbb nagy membrános mikrofon) 30.000Ft. M-audio Audiophile2496 hangkártya 30.000Ft. Ehhez még kell egy korrekt előfok (channel strrip), 99.000 meg egy keverő. (Mackie kb 70.000Ft)

Esetleg a channel stripet ki lehet hagyni.

De így is minimum 130.000Ft és ez nagyon az alja. Ezek otthoni stúdióba készült eszközök, viszont ezzel már professzionális hangfelvételt lehet készíteni otthoni körülmények között. De. Amíg nincs megfelelő helyiség a hangfelvételre, addig ne is kezd venni semmit. Először a helyiséget kell akusztikailag megcsinálni.

Üdv!
(#) bebe120 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Mikrofont én is az autiotechnika AT2020-at néztem, De nekem azt mondták, hogy (mert laptoppal csinálom) egy hangkártyát, és persze a mikrofont megveszem hozzá és ez elég...
(#) steelbird válasza bebe120 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Akkor neked egy USB -s hangkártya kell, ami megfelel erre a célra.
Pl. Alesis - IO 2, vagy: E_MU 0404.
Mindkét kártya ára 29.000 HUF körül mozog.
Egy mikrofonnal mit szeretnél felvenni?
(#) hbal válasza bebe120 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Az AT2020-nak van USB-s változata is. Persze még sosem használtam ilyet és nem ismerem, de talán ez egy olcsóbb alternatíva lehet az AT2020+előfok+... -nál.

Bővebben: AT2020 USB
(#) bebe120 válasza steelbird hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Én is arra gondoltam... Hát éneket, hangszereket... még nem toom... De valószínű h ezeket...
(#) kaposzta válasza M.Béla hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Üdv!

Zeneszerkesztősdi után kutakodó embereknek ajánlanám az alábbi blogot:

http://masterofpuppetsmusic.blog.hu/
(#) steelbird válasza kaposzta hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
5 évvel ezelőtti üzenetre válaszoltál. Egyébként hasznos dolgok vannak a linkelt oldalon.
(#) Lacko12 hozzászólása Márc 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Építgetek itthon egy kis home stúdió szerűséget, elsősorban szöveg és ének felvételre, illetve zene szerkesztésre, masterelésre.
Mikrofont már beszereztem egy Behringer B2 Pro lett az áldozat, a kérdésem annyi lenne hogy közé és a gép közé köthetek egy sima keverőt is amiben ugye a mikrofon számára ugyanúgy van fantomtáp mint egy külső hangkártyán vagy mindenképpen szükséges egy külső hangkártya?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Tisztelettel:
Albert László
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem