Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   168 / 206
(#) zosza18 válasza VIM hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Köszönöm a segítséged, hamarosan kipróbálásra kerül!
(#) Tonybacsi válasza zosza18 hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Hello!

Ha már úgyis át szeretnéd alakítani a T5 gyújtását, érdemes lenne fontolóra venni a következőket:
- 6V helyett 12V-os rendszer kiépítése.
(azonos teljesítmény mellett fele akkora áram folyik a kábeleken, kapcsolókon, kisebb a kontakt hiba esélye, bármelyik autósboltban, és/vagy bevásárlóközpontban kapni hozzá izzókat, melyekből nagyobb a választék is, utólagos bővítés/kiegészítők alkalmazása sokkal rugalmasabb... stb)
- a T5 (egyik) legnagyobb előnye, az akku nélküli gyújtás, és ha kell üzem.
(biztos, hogy aksiról szeretnéd üzemeltetni?)
- a megszakító marad, de elektronikus a gyújtás (?!)

(ha már úgyis külső trafó lesz, tehát látható lesz a beavatkozás, érdemes lenne egy jó kompromisszumot kötni, mondjuk valamilyen elektronikus gyújtás jeladóra...szerviz intervallumonkénti gyújtás állítás nincs többé)
- az ETZ állórész/forgórész/megszakító egységet is valahogy rá kell majd "szabni" a motor főtengelyére.
(viszont ez a technika már elavult, és nem is gyártják már, igaz beszerezhető. Valami korszerűbb megoldás - véleményem szerint - jobb lenne)
A kérdés: mit szeretnél?
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
(#) zosza18 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Üdv!
Mivel sokan panaszkodtak/nak a 12V-os rendszerre, így én azt nem szeretném módosítani, hanem maradjon eredeti. Árban is és időben is kevesebb, ha nem variáljuk át. A jeladós gyújtáson én is gondolkodtam, de az is pihenőbe került, az idő és pénz miatt. Szívesen elfogadok minden infót, hogy milyen gyújtást lehetne rátenni a motorra és milyen lehetőségek vannak. A tekercsek maradnak az alaplapon, csak a gyújtásét nem használnák, ezért menne akksiról. Az ETZ gyújtás alatt azt értetttem, hogy a gyújtás elektronikát variálnám át, de a mechanikai része az maradna a t5-snek. Az volna a lényege, hogy ne kelljen a mechanikával küzdeni, hanem csak a kábeleket kelljen bekötni és megyen is. Kíváncsi vagyok a jeladós megoldásra is.
(#) Csabesz04 hozzászólása Márc 27, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy 88 as kiadasu Gilera kk 125 kobcentis ketutemu motrom.Hetek ota kinlodok vele,mert nem ad semmilyen szikrat,valojaban tavaly emiatt nem motroztam vele egesz evben....
Rengeteget kinlodtam vele,mertem meg minden,csak most kezdem felfogni,hogy hogy is kell mukodnie elvileg.A lenyeg a kovetkezo,lentrol a lendkerektol 5 db drot jon fel,ket sarga(ezen megjelenik kb. 10 VAC ez a toltofeszko az akksinak gondolom),illetve 1 feher ami elmegy valahova a kontakt reszhez,talan nem annyira fontos 1 kek es 1 fekete,ami egy kis dobozkaba megy(CDI lenne?!),ami kozott merek kb. 5 VAC -t.Nos eddig jonak tunik nekem(?!?) de a doboz kimeneten nem merek feszultseget,talan nehany szaz millivoltot...Pedig 3 drot megy ki belole,egy fekete a foldre,egy kek elmegy valahova a kontakt iranyaba es egy harmadik egy piros,ami megy a tekercshez(gyujtotekercs??),mely utan jon a gyertya es kellene jonnie a szikranak...Valakinek esetleg van otlete,hogy tenlegesen mi a gond?Pontosaban az erdekelne,hogy a CDI utan(ami ha jol ertelmeztem a leirasokat idozitve feltolt egy kondit majd kisut egy transzformator labain).Elvileg elektronikaban nem vagyok kezdo,de ez kifogott rajtam!Barmilyen ertelmes tippet/tanacsot szivesen fogadok koszonom szepen! Csabi
(#) csabika211 hozzászólása Márc 29, 2015 /
 
Sziasztok.A Ts Mz-t alakítom át robogó gyújtásra.Találtam egy ducati gyártmányú lendkereket és állórészt de semmit nem tudom milyen típusokban használják.Itt kellene a segítségetek,milyen gyújtás és feszabályzot lehet használni?A világító tekercsek ahogy nézegettem a neten 85-90W teljesítményűek.Előre is köszönöm a segítségeteket.Csaba
Ui:Lendkeréken ez a szám van, 310810 CF
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2015
(#) Tonybacsi válasza zosza18 hozzászólására (») Márc 29, 2015 / 1
 
A már meglévő gyújtásrendszert (lendkerék/alaplap párost) - szerintem - érdemes eredetiben meghagyni.
Idézet:
„A tekercsek maradnak az alaplapon, csak a gyújtásét nem használnák, ezért menne akksiról.”

Érdekles elgondolás! Pont azt hagynád ki, amitől zseniális ez a megoldás. A "pancsi" 3-4 ezres üzemi fordulata kíméletesen bánik a megszakító/alaplap párossal. Ezekkel nem szokott probléma lenni. Nagyon sok kilométert el lehet motorozni ezekkel így gond nélkül. A lendkerék alatt található gyújtótekercs is "integrált" az alaplappal. Gyakorlatilag csak a gyújtókábel jön ki belőle. Elmarad a vezetékezés, nincs külön elhelyezett trafó. Egyszerű-nagyszerű!

Idézet:
„Kíváncsi vagyok a jeladós megoldásra is.”

Ha már átalakítás. Érdemes a régi, eredeti alkatrészeket leszerelni, és eltenni a polcra (jó lesz az még...), és egy korszerű 12V-os rendszert beépíteni kompletten, megszakító nélküli elektronikus CDI gyújtással, lendkerékkel, akku nélküli indítással, nagyobb terhelhetőséggel.
Ehhez nem kell más csak egy robogó gyújtás. Mindössze a lendkerék kúpját kell átesztergáltatni a Pannónia főtengely méretére. A többi már egyszerű.

Nagyon sokat gondolkoztunk mi is annak idején milyen lehetőségek vannak/lehetnek, mit érdemes beépíteni, mi jár a legkisebb átalakítással, mi az ami nem látszik (nagyon) kívülről, mi-milyen előnyökkel-hátrányokkal jár.
Arra a következtetésre jutottunk, hogy vagy marad minden eredetiben, vagy minden csere.
És a legjobb kompromisszum a robogó elektronika volt. Viszonylag könnyen beszerezhető, és aránylag elfogadható az ára.

Kis kedvcsináló:
(#) pjg válasza csabika211 hozzászólására (») Márc 29, 2015 /
 
Jó lesz a forgás irány? Nézd csak meg ott 4 óránál a nyilat.
(#) Tonybacsi hozzászólása Márc 29, 2015 /
 
Mindenkinek.

A forgásirány (robogó gyújtásnál) nem kőbe vésett szabály. Tökéletesen működik -már amiket kipróbáltunk - a gyakorlatban ellentétes forgásiránnyal is, szép egészséges vastag, lila szikrát ad, minimum 7-8mm "áthúzással". Csak a gyújtás időpontját kell beállítani.
(#) kissattila88 hozzászólása Ápr 3, 2015 /
 
Bővebben: Link Ezt a kapcsolást építettem meg. Az gond lehet hogy a buy 69c helyett buy69a vettem?
(#) kadarist válasza kissattila88 hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Szia!
Nem baj, sőt még jobb is.
(#) kissattila88 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Mért? Mi a különbség a kettő között?
(#) csepi0101 hozzászólása Ápr 7, 2015 /
 
helo topik
Egy gyújtás tekercs feszültségét kellene megmérnem de a multiméter a 10MegaOhm helyett csak 1MegaOhm-os.

Minimum 100V-ot kellene mérjek de max 20V körül jelez az 1MegaOhmos multiméter

Kérdésem hogy az 1MOhmos műszer most pontatlan mert nincs meg a megfelelő ellenállása vagy szimplán fel kell szoroznom a kapott adatot(1MOhm-10Mohm) és akkor a 20 az 200V-ot jelent?

Ha sorba kötök az egyik műszer érintkezővel egy 10MOHM-os ellenállást az a megoldás?
Ha igen milyen eszközben találok ilyen ellenállást?(mikrosütő,rádió stb...)
köszönöm
(#) nyemi válasza kissattila88 hozzászólására (») Ápr 8, 2015 /
 
Nagyobb az Collektor/Emitter megengedhető legnagyobb feszültsége Link:BUY69A BUY69B BUY69C
(#) bartal96 hozzászólása Ápr 10, 2015 /
 
Sziasztok!
(Sajnos) Megint én vagyok. Először itt volt problémám Bővebben: Link
Majd ez Mexnek és a többieknek köszönhetően megoldódott.
Azóta is tökéletesen működött, több 100 km-t mentem vele. Viszont ma reggel be akartam vele menni iskolába és mentem vele, kb 100-110 körül elkezdett durrogni és visszatortyant. Ez megismétlődött még egyszer, majd a 3-nál teljesen le is állt és ÖMLÖTT belőle a füst(szerintem begyulladt a kipufogóban a cucc). A hibáról videóm is van mivel a kamerám a fejemen volt. Ha az segíthet akkor szívesen felteszem.
Azóta nincs szikra, leszedtem a pipát úgysincs(kábele jó), jeladó kimérve jó, trafó primer tekercse jó most SAJNOS nem a test kábelekkel van a baj... (( Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném, mert már tényleg tanácstalan vagyok.. Most akartam eladni..
(#) lac1 hozzászólása Ápr 26, 2015 /
 
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. Új gyújtást tettem a robogómra, egy házilag készült elektronikát, Simson trafóval. Az a hibajelenség, hogy a motor elindul, relatíve okáig el is megy, de pár tucat kilométer után fél gáz felett elkezd kihagyogatni a gyújtás, majd meg is áll. Kis várakozás (mondhatni hűlés után) elindul és megint jó pár percig. Trafócsere után megint jó pár kilométerig és kezdődik előröl a gyújtás kihagyása fél gáz felett...
Tudnátok ötleteket mondani, mi lehet a hiba? A gyújtás amúgy tök korrektül lett kivitelezve, jól is lett bekötve, mert másodjára 50+ kilométert működött a cuccos, amikor megadta magát. A trafó amúgy elég forró működés közben.

Köszi
(#) proli007 válasza lac1 hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Hello! "Új gyújtást tettem a robogómra, egy házilag készült elektronikát"
És honnan tudná szegény segíteni szándékozó, hogy ez mit is takar?..
(#) lac1 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
Igaz, igaz, Ditech lett átalakítva karbisra, ez a lényeg. Általánosságban akartam oda kilyukadni, hogy lehet-e a fentebb leírt problémára valami magyarázat.
(#) pjg válasza lac1 hozzászólására (») Ápr 26, 2015 /
 
A karbinak semmi köze a gyújtáshoz. Az a maszek gyújtás milyen? Tranzisztoros? Tirisztoros?
(#) lac1 válasza pjg hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Nem tudom... Készen vettem, zárt dobozban.
(#) lac1 válasza lac1 hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Bocsánat, gondolkodtam és rájöttem, hogy rosszul tettem fel a kérdést, tehát:
elképzelhető-e, hogy egy "nem gyári" elektronikus gyújtástól használat közben tönkremegy egy gyújtótrafó? Nem azonnal, hanem több tucat kilométer használat után, többször is.
A trafó melegszik (ez lehet, hogy természetes jelenség, de eléggé melegnek tűnik egy járműelektronikához nem értő laikus számára), félgáz feletti fordulaton gyújtás kihagyás a jelenség, pár perc pihenés (hűlés) után jónak tűnik, de percek múlva kezdődik megint a jelenség. Másik, ugyanolyan trafóval először jó, aztán megint.
(#) pjg válasza lac1 hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
A trafó lemezelt vasmagja melegedés hatására elveszíti mágnesezhetőségét. (legalábbis jelentősen gyengül) Ezáltal a gyújtófeszültség kisebb lesz. A következmény gyenge, vagy akár 0 szikra.
(#) lac1 válasza pjg hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Aha. Kérdeznék még párat ezzel kapcsolatban, ha nem gond.
Elvileg ez az elektronika egy mondhatni "sorozatban" gyártott termék, (fórumok olvasása alapján választottam) és az ott olvasottak szerint másnak jól működik, tehát valami egyedi hiba, ha csak nem veszem számba azt a lehetőséget, hogy kikaptam egymás után kétszer is hibás trafót... Most jön egy harmadik, igaz más, de elektromos adataiban megegyező trafó.
A kérdésem az lenne, hogy amit írtál, úgy is igaz, hogy elmész vele 70 km-t addig jó, és akkor történik vele valami, mert a trafó gondolom már pár km használat után eléri az "üzemi" hőmérsékletet, tehát ha valami hiba lenne, már akkor jelentkezne.
Köszi a választ.
(#) pjg válasza lac1 hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Arról a gyújtásról tegyél már be pár fényképet. Lássuk egyáltalán mi is az.
(#) djnyary hozzászólása Ápr 27, 2015 /
 
Sziasztok! Egy S51-es Simsonra szerettem volna felszerkeszteni egy AM6 Senda Ducati Energia gyújtását. Esztergáltattam hozzá egy közdarabot ami a mellékletben látható. A probléma az hogy 3 helyen adhatja a szikrát legalábbis az általam épített Watt féle LED-es stroboszkóp szerint. A stroboszkópot kipróbáltam tesóm Derbi Sendáján, azon normálisan működik. A lendkereket össze kellett csiszolnom a főtengely kúpjával hogy pontosan feltapadjon. Lehetséges az hogy amiatt szikrázik összevissza mert beljebb került a lendkerék az állórészhez képest mint kellene? felszerelt állapotban bejelöltem a lendkerék szélének síkját az állórészre, és 2 mm-el beljebb van a lendkerék belső éle mint a tekercs vasmagok belső élei. Ez okozhat ilyent? Egy vonalba kellene esnie ha jól tudom.

05.jpg
    
(#) lac1 válasza pjg hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Persze, felrakhatok, de egy szürke dobozt lehet látni a képen, kijön belőle pár vezeték.
Kaptam másik trafót, most azzal próbálom, ha az elején jó és utána megint vackol, akkor kell igazándiból elgondolkodnom.
(#) mex válasza djnyary hozzászólására (») Ápr 27, 2015 /
 
Nagy valószínűséggel ez okozza a háromszori gyújtást.
A jeladó tekercs egy különálló lemeznyelvre van felszerelve?
(#) djnyary hozzászólása Ápr 27, 2015 /
 
Köszönöm válaszod! Igen egy belső jeladós Ducati Energia (kokusan) gyújtás.
(#) Mumtaz hozzászólása Máj 8, 2015 /
 
Sziasztok.

Felvetnék egy problémát. Van egy Peugeot Speedfight robogóm. Anno elszállt a CDI-je. Akkor szereztem egy honáét vadonatújan, de nem volt jó és csak nagyon gyenge "jelet" adott. A trafóhoz menő kimenetre kötött led épp csak halványan villant fel.
Akkor összeraktam egyet a mellékelt kapcsolás alapján. Nincs is vele úgy semmi baj egy dolgot kivéve, hogy önindítóval tekerve alig van némi szikra és ezért önindítóval nem is indul be. Rúgásra azonnal indul. Mit tehetnék, hogy már alacsonyabb fordulaton is jó legyen a szikra? Most itt elsősorban arra gondolok, hogy esetleg ezt a CDI-t módosítva lehetséges egy picit határozottabb szikra előállítása, vagy az alaplapon kellene a gyújtás tekercset cserélni? Utóbbi anyagilag és megoldhatóságban is sokkal macerásabb és egyébként pedig működik.

Vagy át kéne valahogyan dolgozni a dolgot, hogy a tápfeszültséget ne erről a tekercsről, hanem az akksiról vegye?

Mi lehetne a megoldás?
(#) djnyary válasza mex hozzászólására (») Máj 8, 2015 /
 
2 mm-t esztergáltattam a közdarab vastagságából, még így is ugyanaz a helyzet. Ezennel csináltam 2 videót is. Egyiken látszik a 3 szikra jele a lendkeréken stroboszkópnál, a másikon nem használtam a stroboszkópot de úgy is hallatszik hogy nincs rendben valami a gyújtással. Most újra esztergályosnál van a közdarab levetetek még 2 mm-t. Lehet még mindig nagyon kiáll az állórész a lendkerékhez képest én erre tudok gondolni. Tudtok még mondani egyéb ötletet?
video1

video2 stoboszkópos
(#) nyekk hozzászólása Máj 16, 2015 /
 
Üdv.
Nyemi féle ZVS gyújtásnak fenn van ,valahol a Pic-be égetendő HEX.fájl? Sehol nem találom.
Kösz!
Következő: »»   168 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem