Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   181 / 206
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 19, 2016 /
 
Összeszedem nagyjából amim van, csak írj privátban egy e-mail címet, amire el tudom küldeni.
(#) yoman917 válasza mex hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
A világítótekercs vasmagját tekertem fel 0,15mm-es huzallal, majd vákuumimpregnáltam, szóval módosított.
(#) bartal96 hozzászólása Márc 24, 2016 /
 
Sziasztok! Van egy Yamaha DT 125 R es motorom, és nem tölti az akksit. Vezetékek+biztosítékok, fesszabályzó, töltő tekercs jöhet szóba, ha jól gondolom, ugye?
(#) mex válasza bartal96 hozzászólására (») Márc 24, 2016 /
 
Meg az akku...
(#) Serkig hozzászólása Márc 28, 2016 /
 
Sziasztok!
Az alábbi hiba kijavításában szeretnék segítséget kérni: Van egy PIAGGIO POWER NRG 2T robogóm. Az a gond vele, hogy hideg időben nem indul. Azt gondoltam, hogy a hidegindító rendszer a rossz,de azt a részt rendben találtam. Rájöttem, hogy mikor nem indul akkor nincs szikra, ha melegebb idő van, vagy rásüt a nap akkor egy rúgásra indul és rendesen működik! Rendesen van szikra is! Fogalmam sincs, hogy mi lehet a hiba!
Segítő tanácsaitokat előre köszönöm!
Üdv.: PZ
(#) bartal96 válasza mex hozzászólására (») Márc 29, 2016 /
 
Kösz a választ mex, te már az előző motorom mikor szar volt kb 1 éve is itt voltál és sokat segítetteél Köszönet érte. Egyébként miután kiszedtem a komplett gyujtást éstzrevettem hogy a fesszabtól a töltő biztibe menő vezeték szétégett o.O
(#) yoman917 hozzászólása Ápr 2, 2016 /
 
Sziasztok!
Sajnos nem tudok zöld ágra vergődni a programozható gyújtásommal, remélem lesz valami ötletetek a problémára. A jelenség az, hogy a motor beindul, majd bizonytalan idő után az IC halt-ra fut, és csak reset után működik ismét. Mellékelem a kapcsolási rajzot, és pár képet, amit szkóppal méregettem. A probléma az, hogy a szikra keletkezésekor elég nagy feszültségtüske hat vissza a tápra (csodálom, hogy a mikroproci túléli). Pár magyarázat a képekhez:
-VCC_gyertyakint: A gyertya nem volt a hengerben, csak a motorhoz volt testelve (hogy legyen szikra)
-Akku_gyertyakint: Szikrakor az akkumulátoron mért feszültség

Ha nincs szikra, akkor az a jelalak jelenik meg a trigger lábon (PC1), amit szeretnék:
-Before_R8_gyertyanelkul_trafonelkul

Amikor haltra fut az IC, akkor az AVR trigger lábán (PC1) magas szint mérhető, ami folyamatosan nyitja a tirisztort, így nem töltődik a kondi.

nyemi javaslata szerint egy fototranzisztorral kellene megoldanom a tirisztor vezérlését, ezt még nem próbáltam ki, de tervben van.

Kérdésem: Elképzelhető, hogy a tirisztor "rúg" vissza a mikroprocinak, vagy maga a szikra keletkezése befolyásolja a tápfeszültséget? Hogyan tudnék ez ellen védekezni?
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Beszéltük már privibe a nyák megnézését. Arról tehetnél fel földi halandóan által olvasható (akár pdf, jpg..)állományt, mert én nem érek rá az Eagle-vel kínlódni.
A másik hogy ezeket az oszcilloszgrammokat én nem tudom értelmezni, szar a felbontás, meg nem tudtam kitalálni a V/div értéket!
Igazából a mérési vontok sem tiszták!
Tudom lógok még egy rajzzal neked..
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Ezúton pótolom a hiányosságot, remélem láthatóak a képek a nyákról. A szkóp képekkel nem tudok mit csinálni, printscreen-ek, eredetiben elég jól látszódnak. Felrakom képfeltöltésre, talán jobb:
Nyak
Nyak2
Vcc_gyertyakint
Akku_gyertyakint
Before_R8_gyertyakint
(#) mex válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
A szigetelési távolságokat a nagyobb feszültségű részeknél sokkal nagyobbra kellett volna méretezni. Így bizony "visszapofázhat" a gyújtószikra, vagy az utána következő lecsengés. Nem értek az avr-hez (sem), de biztosra veszem, hogy ugyanúgy tápfeszzavarokra érzékeny jószág mint a pic...
A tápfeszt szolgáltató részt meg nem látom a rajzon.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2016
(#) yoman917 válasza mex hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
A tápfesz (Jelenleg egy 6V-os akksi) az R11-es ellenállásra megy rá, majd egy Zener-es feszültségstabilizátor stabilizálja. Szerinted a kapcsolásnak működnie kéne, és csak a nyákkal vannak problémák?
(#) mex válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Új fejlesztésnél célszerűbb ,(legalábbis én úgy csináltam) hogy asztalon hoztam létre egy kissé provizór pörgetőpadot, arra szerelve a mágnest, és az alaplapot. Ezt már meglehetett forgatni fúrógéppel, nem kellett önindítózni, rugdosni, rögtön láttam a szkópon az elektronika hogyan viselkedik.
Neked most ki kellene deríteni, hogy valóban a nyákrajzolat miatt vannak a lefagyások, ennek egy módja, hogy a gyújtótrafó helyett teszel egy 100 ohm ellenállást és figyeled, hogy lefagy-e a triggerjel után a proci, illetve jelentkezik-e a tápfeszültségen tüske.
(#) proli007 válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Hello! Ez a nyák jó kicsi, de egy hatalmas tévedés. Hogy így összekutyulni a tirisztort meg a 400V-is impulzusokat a gyengeáramú rész közé, az több mint felelőtlenség. Csoda hogy egyáltalán ne döglik meg minden rajta.
(#) mex válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Ha pedig a nyákból le lett gyártatva jópár darab, akkor a tanulópénz sem kevés..
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Sokat javultak a képek!
Viszont a Volt/DIV még mindig érdekes lenne nekem! Nem vagyok otthon az ilyen korszerű szkópokban, az enyémet még a dínók rakták össze. A másik meg ha mégis jól értelmezem a V/DIV-et, teljesen 0voltig beszakad a tápfesz a gyújtás pillanatában, az Akku_gyertyakint képen????

A másik a mérési pontok! Akkut írsz, de a kapcsolásban nem szerepel akksi! Tudom szőrszál hasogatásnak tűnhet, de fontos!! Akár a nyákon is bejelölheted hol mérsz! Sőt ez volna talán a legjobb!

A nyák tervet nem minősítem... de mégis! Katasztrófa!

A teliföld nem tudom mennyire jó gondolat, de a GND vonalvezetése rendkívül fontos! A másik: a gyújtás alkatrészein nagyon nagy impulzus áramok folynak, és pont a másik oldalon ott ül a mikroC... a nyák köztes rétegeiben pedig gondolom nincsen árnyék teliföld..

A tartozásom a mellékletben! Kihangsúlyozom hogy ez elmélet, nem tudom h lejön-e annyi energia a gyújtótekercsről hogy elbírja a mikroC-t. Mindenesetre komolyan kell venni a fogyasztás minimalizálását!

DSC_1435.JPG
    
(#) yoman917 hozzászólása Ápr 2, 2016 /
 
Köszönöm a reagálásokat, sokat segítetek vele. Sajnos a nyák tervezéshez kifejezetten nem értek, csak "pakolgatom" az alkatrészeket egymás mellé. Tudnátok ez ügyben általános érvényű szabályokat írni, hogy egy ilyen NYÁK-ot hogyan lehet jól megtervezni?
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Köszönöm a képet, ki fogom próbálni. Valóban jól értelmezed a képet
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Azt megtervezzük neked, vagy akár én is, de nem Eagle-ben hanem Sprint-L.-ban!
Megtanítani hosszadalmasabb lenne.
De a GND vonalvezetés sugaras és rendkívül rövidnek, vastagnak kellene lennie. Szigetelési távolságok amit csak el lehet érni, de min 5mm a nagyfesz résznél.
Táp hidegítések elhelyezése, közel az érzékeny alkatrészekhez. És még sorolhatnám...

Én még azt is megkockáztatnám, hogy két nyákkal jobban jársz, amit tüskesorral összeillesztesz.

Tegyük helyre elsőnek a kapcsolást, mert szerintem az is messze van a jótól!!

Mex-nek a tesztpad ötlete megfontolandó!Ja mex! Az avr elvileg jobban bírja az ilyesféle kínzásokat, de az sem mindenható. Topi írt egy jó cikket PIC vs AVR címmel..

Tehát 0 voltig leesik a uC tápja gyújtáskor??? Mert akkor nincs miről beszélni! Nincs áthúzás valahol a nagyfesz áramkör és a vezérlés közt?
Szerintem bontsd le a mostani nyákról a teljes nagyfesz részt és rakd össze külön deszkamodellként, és huzalozd össze az eredeti nyákkal. Ha ez megvan jöhet a teszt...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2016
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Ha megtervezed, megköszönöm, de jobban örülnék annak, ha meg tudnám tanulni, mert nagyon érdekel a nyáktervezés része. Esetleg te vagy valaki más tud olyan oldalt/könyvet, ahonnan ezt meg tudnám tanulni?. A kapcsolásban a elsőként a zener diódás stabilizátort fogom kicserélni tápfesz. IC-re (7805, vagy ams 1117-5). nyemi javaslatára fototranzisztorral fogom vezérelni a tirisztort. Te mire gondolsz, hogy a messze van a jótól?
(#) mex válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Nem kéll az optos leválasztás, elég az a soros dióda. Kellenek a nagy szigetelési távolságok viszont, és ha lehet a kétoldalas nyák egyik oldalán legyen a gyengeáramú rész, a másik oldalán pedig a nagyobb feszültségű rész huzalozva. Lehet azt a tirisztort "felületszerelni" is, meg a környező alkatrészeit is...
A gerjesztőtekercsed testelt kivezetését feltudod szedni a vasmagról? Ha igen, küldök egy tápfeszmegoldást, a japánoktól lestem el.
(#) yoman917 válasza mex hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Szia, igen fel tudom szedni gond nélkül. Közben jegyzetelek szorgalmasan.. nagy szigetelési távolságok, külön oldalra a gyengeáramú és nagyfeszültségű részt. A földkiöntésről mi a vélemény ilyen alkalmazásban? Használatos vagy sem?
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Idézet:
„Te mire gondolsz, hogy a messze van a jótól?”
= az elgondolt körülmények közt üzemképtelen.
Tervezni kellene a fogyasztást, azokhoz a körülményekhez ahonnan a tápot kapja!
Nem elég a zéneres tápot kihajítani! El fogja bírni a 10mAes gyújtóimpulzusokat a leendő tápforrás minden esetben?

Fototranyó alatt gondolom optocsatolót értesz, szerintem felesleges, ráadásul kicsi késést is beiktat a rendszerbe. A rajzomon ott egy jó kis tirisztos gyújtókör minimális folyamatos fogyasztással. Igaz az most a negatív tápoldalra van optimalizálva.

Mex!
Idézet:
„A gerjesztőtekercsed testelt kivezetését feltudod szedni a vasmagról?”

Mit értesz a gerjesztőtekercs alatt?
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2016
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Én azt a tekercset, ami tölti a kondit.
(#) dB_Thunder válasza mex hozzászólására (») Ápr 2, 2016 /
 
Idézet:
„küldök egy tápfeszmegoldást, a japánoktól lestem el.”

Ez engem is érdekelne!
(#) yoman917 hozzászólása Ápr 3, 2016 /
 
A nyák mérete azért sikerült ilyen kicsire, mert ezt a méretet tudták a kínaiak viszonylag olcsón megcsinálni. Így a tanulópénzem $14, ami nagyon nem ver a földhöz. Nem várom el senkitől, hogy megtervezze helyettem a nyákot, de legközelebb inkább "láttamoztatom" veletek, nem akarok még egyszer pénzt kidobni az ablakon.
(#) dave500 hozzászólása Ápr 8, 2016 /
 
Sziasztok, a segitségeteket kérném!
Kapta egy jó barátomtól javításra egy gyújtás elektronikát, már nem emlékszem milyen motorhoz, de a dobozára ez van írva "5HO-MO 13S"
Képeket csatoltam, probléma az, hogy nem ad gyújtást.
Ezt a kék trugyit hogyan tudnám eltüntetni?
Mi lehet a baja? Előre is köszönöm szépen!
(#) attika válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Ez már jócskán volt tákolgatva,az a kék trutyi valami műgyanta féleség azt hiszem,nekem még nem sikerült úgy eltávolítanom,hogy javítható is legyen az áramkör,de majd a nálam tapasztaltabbak megmondják,de sok jóra ne számíts szerintem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016
(#) dave500 válasza attika hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Volt bizony.. hány fokon olvadhat? Mert a kondik kivételével minden kibír 130-150 fokot, ha annyinál már olvad, akkor le tudnám szedni.
Vagy egyáltalán hogy induljak el? Ha valaki meg tudná mondani, hogy melyik kábel mi, hogy hol megy be a feszültség, meg ki, akkor tudnék mégeregetni, lehet valamelyik átkötés szakadt csak meg, azt meg tudom oldani olvasztás nélkül is.
(#) attika válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Átkötéseket simán ki tudod csipogtatni műszerrel.
A műgyanta"ha azzal van kiöntve" az szerintem nem fog olvadni Ha olyan amilyennel én találkoztam "beton kemény" akkor nem tudom mit tudsz vele kezdeni.
De szerintem várj kicsit,hátha valaki mond valami okosat.
(#) dave500 válasza attika hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Nem értem miért kell ilyen takonyba mártani valamit.
Ahogy alulról nézem, egy fet/tranyó biztos, hogy van, meg 14 lábú IC.
Állítólag egyszer csak nem adott gyújtást.Tehát elvileg ebben a kókány állapotban is működött..
Következő: »»   181 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem