Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   115 / 156
(#) gabe96 válasza VIM hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Az akku fél éves, és rá lett kötve egy másik autóban tökéletesen üzemelő Varta is, nem változott semmit a dolog.
(#) VIM válasza gabe96 hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Szia! Nem ismerem ennek a típusnak a generátorát de ha van rajta zavarszűrő kondenzátor ami magában foglalja a túlfeszültség levezetőt is (ami egy zéner dióda) azt nem ártana kicserélni.
(#) Adrién válasza kadarist hozzászólására (») Máj 7, 2016 /
 
Sziasztok ma elérkezett a vezetékek szabályos bekötése. a kép szerinti körvonalakban szemlélteti.Vettem egy égőt is ami 12volt 2 wattos,házzal együtt felszereltem minden jó csak töltés szerintem nincsen mert töltöttem az aksit 30 percig kb 20 amperes töltő 9 ampert mutatott gyors töltő funkcióra kapcsolva , lekötöttem kíváncsi voltam az eredményre.kapcsoló bekacsolva világit az égő.izzítás, indítás.alapjáraton nem alszik ki az égő akkumulátornál mérek 12,3 körüli értéket,emelem a fordulatot közepes gázon kialszik az égő 12,5 voltot mérek.emelem még a fordulatot nem emelkedik a feszültség.vissza alapjáratra az égő nem ég,leállítom amikor már majdnem megáll akkor elkezd ki gyulladni az égő.mértem feszt a generátor házánál és önindító ra való csatlakozásnál ott is ugyan annyi.testet elhúztam a generátorra akkor sem lett jobb, égőt direktbe az aksira is kötöttem mondom nem e a izzató kapcsoló zavarna be akárhogyan is.már ott tartok hogy nem e a generátor rossz.de az égő szépen teszi a dolgát meg az a pár tized volt is kijön valahogyan, kábeleket átnéztem úgy hogy azokat kizárom hogy rosszak lennének, jövő héten leveszem és szétszedem eddig nem akartam , mert bontóban mondták hogy jó, de már nem vagyok benne biztos.(Ilyen rá való 2,2 microfarados kondenzátort honnan tudnék szerezni?Autós boltban kaphatok szerintetek?)


Teljesen más kérdések, generátornak mindegy hogy merre forgatom meg?
Azt hogy mekkora égőt teszek bele az befolyásol valamit mondjuk egy 12 volt 21 wattosat tennék,tönkremehet valami?
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2016

gen.png
    
(#) Adrién válasza Adrién hozzászólására (») Máj 7, 2016 /
 
Még egy kérdés , B+ ból miért van két csatlakozó a generátorokon, ha úgyis össze van kötve eggyé.
(#) teodor válasza Adrién hozzászólására (») Máj 7, 2016 /
 
Szia, en a helyedben kiszamolnam a fordulatszamot mar mint amennyit forog a generator, ugyanis a traktorok alapjarata igen alacsony. Lehetseges hiba ok meg generatoron belul a 3 seged dioda meghibasodasa ugyanis a beepitett szabalyzo onnan kapja a gerjeszteshez szukseges aramot, skoppal a D+-on meglehet nezni , esetleg ott feszultseget merni, lehet meg szenkefe hiba is.
(#) kadarist válasza Adrién hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Mert egy szabványos saru nem bírná el a maximális áramot és ezért megkettőzték őket. A generátornak mindegy a forgásirány és a 21W-os izzótól leégnek a segéddiódák. Ha a B+-t és a D+-t összekötöd, akkor sem emelkedik a feszültség járó motornál?
(#) Joe_001 hozzászólása Máj 8, 2016 /
 
Üdv!
Alfa 156 1,9 jtd-nek elment a töltése. A generátor D+ kb 1V-ot kap. tud valaki segíteni merre lehet a fesszabályzó, mert rendesen kötegelve van, ráadásul szűk a hely.
A segítséget előre is köszönöm, Vidéken vagyok (nagyon).
(#) Adrién válasza kadarist hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Ezt majd jövő szombaton tudom kipróbálni legközelebb, nem lesz neki baja tőle?
(#) kadarist válasza Adrién hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Nem lesz baja. Ezzel azt teszteljük, hogy jók-e a segéddiódák, mert így az akkumulátorról kap áramot a szabályzó, nem a segéddiódákról. A teszt végén szakítsd meg ezt az összeköttetést.
(#) VIM válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Szia! A fesszabályzó az általában rajta van a generátoron, hátul a műanyag burkolat alatt, (négy csavar fogja). Szerintem ezt ott helyben nem lehet orvosolni és a hely is nagyon szűk ahhoz, hogy a generátor levétele nélkül bármit is szerelni tudjál. Csak valószínű, hogy a szénkefékkel lesz probléma (kopottak lehetnek) amik a szabályzóval egybe vannak építve. Egy jól feltöltött akkuval talán el lehet jutni "valameddig", takarék világítást használva (menetfényt) és minden egyéb fogyasztót lekapcsolva (klíma, szellőző, ablaktörlő, rádió ... stb.).
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Köszi ezen túl vagyok, valóban nem lehetett orvosolni mivel itt vidéken(Delfzijl) ki is cseréltük ketten 5 óra alatt. (Futómű le, motor előre, 3 emelő stb.) A helyzet ugyan az, mivel bontotthoz jutottam hozzá 50€-ért (Csavar az 5db: B+ D+ GND, és kettő rögzíti a lapot). A spórolós használatot ismerem ezért keresek valós megoldást. Otthon nemigazán aggódnék, haza is bírnék érni, de innen 1700km.
Az autóban a helyismeret hiánya miatt kértem segítséget, mivel nem rég járok vele. (Melyik bizti, típushiba, egyebek.) A szénkefék nemigazán kopottak, inkább az egyik csúszógyűrű(0,3 mm), ami nagyobb gond, de még nem zárlatos.
Mindenesetre köszönöm.
(#) VIM válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Hát hely ismeretem az nekem sincs de ha mondasz egy motorkódot, lehet, hogy találok hozzá bizti kiosztást valamelyik progiban. Nem lesz ez már kicsit "késői segítség"?
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Egy hónappal ezelőtt megkérdeztem, hogy a 13,8V nem kevés egy kicsit? villanyásznál is voltam, szerinte is rendben volt...
Elearn 156 nagy nehezen lejött, (épp most indítottam el) úgyhogy nem sokára megyek le megnézni.
(#) VIM válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Nálam az F3 biztosítékot mutatja töltés visszajelzésre és 10A-os (piros). A másik talán az F8 ami az ülés fűtés is egyben, 30A-os. Ezek az utastérben a kórmány oldali biztosíték táblán vannak. A B+ az önindítóról kapja az akku "+"-t ! Talán azt sem ártana megnézni, hogy jól csatlakozik-e ott.
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
A B+ rendben az akksiéval azonos, a D+ ? 1V ?
Autód típusa?
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2016
(#) VIM válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Az autodataban néztem meg és ott ezt hozza a kapcsolási rajz. Nekem nincs alfám, de nem egy rossz gép elektronikusan sem.
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Köszönöm a segítségedet, sajnos teljesen off, meg kell várni a fizut, helyi szerviz lesz a sorsa.
(#) VIM válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Még mindig nem írtál motorkódot, így nem tudom, hogy melyik rajzot nézzem meg, évjárat is elég lett volna. Ha minden igaz akkor még egy próbát tehetnél a "D+"-ra (zöld-sárga vagy sárga-zöld vezetékre) adjál pozitívat egy 5W-os izzón keresztül és nézd meg, hogy így van-e töltésed. Ha a műszerfal piktogramjai világítanak (olajnyomás, légzsák, ABS, fékolaj stb. ) akkor a biztosíték az jó. Azt nem írtad, hogy a töltésvisszajelző jelezte a töltés hiányt vagy máshonnan vetted ezt észre. Csak valószínű, hogy a visszajelzőnek nincs szerepe a gerjesztésben .... Ha a "D+"-on 1V-t mérsz álló motornál akkor a visszajelzőnek világítani kellene. Ha ezen a ponton nincs meg a 12V akkor a szabályzó elektronikája hibás lehet, mert gerjesztés hiányában a csillagpontot nem tudja kiadni a visszajelzőnek, hogy az kialudjon (két pozitívat fog kapni helyesebben azonos pontra kerül mind két oldala a visszajelzőnek.
(#) fiattalfiatal hozzászólása Máj 30, 2016 /
 
Sziasztok. Nem tudom jo helyre irok e a problémámmal. Egy idelye recseg a rádióm az autóban. Antennát kábellel cseréltem 3 fejegységgel kipróbáltam de mindnél ugyanaz. Inditás nélkül szépen jönnek az adók járó motornál menet közben be be recseg. Olvastam hogy test hiba is okozhatja hát ránéztem multiméterre. 20 voltos egyenáramra állitottam. Akku test és kasztni között nulla ukku és motor közt minusz 0'02 akku és generátorház között 0'3 körül mozgott. Okozhatja ez a hibámat? És hol lehet a problémám? Előre is köszönöm.
(#) rejtettlampas hozzászólása Jún 4, 2016 /
 
Üdv!!
Problémám a következő lenne az autómmal! Megane 1 2001 1.4 16V. A generátorban cseréltem fesz.szabályzót, mert elromlott. A generátort átnézte egy autó villamosságis, elvileg más baja nincs. Töltésem már van rendesen. A problémám annyi, hogy mióta ez az új fesz.szabályzó van bent, azóta a stop felirat, meg a töltés visszajelző nagyon halványan de világít folyamatosan a műszerfalon. A generátort kimértem, 14.3V-al tölt stabilan minden fordulatszámnál és tartósan! Tehát szíj csúszás, vagy ilyesmi nincs! Szerintetek lehet, hogy az utángyártott fesz.szabályzó amit vettem bele, átenged egy kicsi feszültséget a visszajelzőre akkor is, amikor nem kéne? Mert én erre gyanakszom! Köszi a válaszokat előre is!
(#) Joe_001 válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Üdv!
Nem írtad az autód típusát. Másképp zavarszűrjük pl a két, négyütemű benzinest, a dízelt. az újabb elektronikus vezérlésűekről nem is beszélve. Valószínűleg ezért nem volt válasz.
(#) Joe_001 válasza rejtettlampas hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Tipp. Vagy fesszabályzó hiba, vagy nem 2-5W közti az égő ami a D+ ra megy, ha nem a kompjutered vezérli a töltőáramot.
(#) fiattalfiatal válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Elnézést kérek. Egy fiat puntó mk2 1.2 16v 2000es évjáratú autóról lenne szó. A hátsó hangszóróimat is lekötöttem már nem e a kábel sérült valahol de ugyan az. Azóta megmértük másik multiméterrel is a generátor testet az mindenhol nullát mutatott. Lehet hogy nagy butaság de most azon gondolkodom hogy tv-hez való koax kábelt tennék be mert amit vettem elég gyatrának tünik. Ja és benzines az autó. Köszönöü
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2016
(#) VIM válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Szia! Az mit jelent, hogy
Idézet:
„Antennát kábellel cseréltem”
ezt kellett, vagy csak azt gondoltad, hogy ezzel megoldódik a probléma. A rádióba nincs teljesen betolva az antenna kábel dugója és így nincs letestelve az árnyékolás. A másik lehetséges ok az érintkezési hiányosság ami szikrázással is jár és ezt hallod a rádió vevő egységében. Ezt elég nehéz megtalálni. Azt kellene kiderítened, hogy mióta fordul elő ez a probléma és esetleg, hogy mi előzte meg a történteket.
(#) fiattalfiatal válasza VIM hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
A gyári antennám eltört és a kábelen a dugóhoz is átalakítót kellett használnom ami mindig kikotyogósodott ezért gondoltam hogy cserélem azt is. Nem tudom van e jelentősége de olyan kevés szál jön az árnyékolástol a testre hogy arra gondoltam bekötök tv kábelt csak nem tudom hogy jó ötlet e. Az egyik hátsó központim néha nem akar lemenni nem tudom hogy esetleg nem okozhat valami zárlatot bár leállitott motornál is be be recseg.
(#) Joe_001 válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
nézd meg, hogy a táp felől, vagy az antennáról jön.e be a zavar, Ha kihúzod az antennát és továbbra is megmarad akkor a tápon jön fel. Tipikus generátorra 2,5 µF D+ra -testre ha megszűnt, nyert, A táp + vezetékbe egy fojtó segíthet. A külső zavart általában a gyújtás okozza, az újabbakat nem ismerem.
(#) fiattalfiatal válasza Joe_001 hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Reggel kihúzott antennával jöttem dolgozni. Végig gyenge volt a vétel de állandó. Úgy értem nem erősödött vagy gyengült a vétel. Gondolom akkor az antennánál lehet a gondom. Első lépésként jó ötlet lehet otthoni koax kábelre átforrasztani a dugót ill tetőnél lévő csatlakozót?
(#) zoszka válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Nem lehet, hogy az új antennád fantomtápos és nem kap naftát a fejegységtől, mert nem olyan? Nem írtad milyen antenna volt és lett helyette... Már csak abból gondolom, hogy át kellett alakítani a csatit...
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
(#) fiattalfiatal válasza zoszka hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
A gyári kábelen sem volt semmi ill ezen sincs csak a kábel végig. A dugót fejegység csere miatt kellett alakitóznom. Na ez szép szó lett Ez az antenna 2800 forintba került. Hirtelen kellett és Miskolcon nem tul sok választási lehetöség van. És hát ezért gondolom hogy ennyiért amit a netröl már 1500 ért is le lehet rendelni nem egy csucsminöségü kábelt kaptam.
(#) fiattalfiatal válasza fiattalfiatal hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Hát jelentem a kábelcsere megtörtént de javulás az nem.
Következő: »»   115 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem