Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mechanikus üzemanyagszint mutató
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Promeszrt hozzászólása Nov 25, 2016 /
 
Kedves Hobbi-elektronikusok!

Segítséget kérek.
A VW Bogárba 1961. évben (az addigi benzincsap leváltásaként) mechanikus üzemanyagszint jelzést építettek. A tankban lévő úszós jeladó nem elektromos jelet adott, hanem egy bowden közvetítésével mozgatta a műszerfalba épített órát. Sajnos a jeladó mechanizmusát nem tudták korrekten tömíteni, ezért a benzinszag állandóan átszivárgott, tele töltött tank esetében némi benzin is kifolyt. Nekem ilyen Bogaram van, és szeretném megoldani ezt a problémát. A tankba (mai) elektromos jeladót építenék, ami ellenállás-változás alapján működik. Létezik-e olyan megvásárolható elektromos szerkezet, ami ennek a jelnek a hatására tudná "húzgálni" az óra bowdenjét? A képeken látható az óra a műszerfalba építve, illetve az óra szerkezet mutató nélkül. A rugóerőt kellene legyőzni, ehhez elég kb. 10 dkg. Az elmozdulás 25 mm. A jeladó ellenállása 10 és 100 Ohm között változik.
Előre is köszönöm.

1.JPG

5.JPG
   
(#) lelkes amatőr válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Szerintem egy kis szervo-motor tudná kezelni a problémát. De annak a vezérlése elektronikát igényel.
A Szervomotor vezérlése rovatban tudnak segíteni neked.
(#) Promeszrt hozzászólása Nov 25, 2016 /
 
Köszönöm!
(#) kaqkk válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 25, 2016 /
 
Idézet:
„Sajnos a jeladó mechanizmusát nem tudták korrekten tömíteni, ezért a benzinszag állandóan átszivárgott, tele töltött tank esetében némi benzin is kifolyt”
Én a helyedben az eredeti bovdent elvágnám és a tank teteje felett rögzítve egy kétkarú emelőt (1/1 arányút) tennék rá majd egy másik darab bovdennel mozgatnám az eredeti mutatót ,egyszerűen megszakítanám a benzinszag útját az utastérbe .
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2016
(#) Promeszrt válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves kaqkk!
Nem gondoltam, hogy a hobbielektronika fórumon a felvetett problémára mechanikus megoldási javaslatot kapok. Köszönöm! Nem is mertem túlzottan belemerülni a szivárgás taglalásába. Az 1-es képen láthatod, hogy a Bogárban a tank elől van, a csomagtartó alatt, és hogy a betöltő csonk magasabban van, mint a tartály felső síkja. A 2-es képen látható a jeladó zárófedél nélkül, a 3-as képen zárófedéllel és bowdennel együtt. Az a gond, hogy a jeladónak az a mélyedése, amiben a bowden húzó kar mozog, a tartály felső síkja alatt van. Ezért, ha a tartály tele van, akkor a mélyedés megtelik benzinnel. Sőt, ha a betöltő csonkba is jut benzin (ez kb. 2 dl), akkor az kifolyik a tank tetejére, és beszívódik a tank felett lévő kátránypapírhoz hasonló csomagtér "szőnyegbe". A 3-as képen látható, hogy a jeladón csak egy rápattintható fedél van, ami nem tömít. Innen van a benzinszag. Erre a megoldásra a VW sem volt büszke, ezért egy év elteltével lecserélték elektromosra. Ezért gondoltam arra, hogy a mechanikus jeladó helyére egy tökéletesen zárt elektromos jeladót tennék, és ennek jelével szabályoznék valami elektromos szerkezetet, ami a lerövidített bowdent "húzgálná". Elektronikai tudásom nulla körüli. Először azt kellene tudnom, hogy létezik-e olyan megvásárolható elektromos szerkezet, ami képes lenne az első levelemben megadott paraméterekre. A szabályozó elektronika egy későbbi probléma.
Még egyszer köszönöm!
(#) Tomi111 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Üdv! Így elsőre az autók fényszórójában lévő állítómotor alkalmas lehet. Egy kis rudat tol ki ill. húz be a vezérlő feszültségtől függően. +12v és test kell neki, plusz a vezérlőszálon feszültség, amit eredetileg a műszerfalon lévő potméter állít. közvetlenül nem biztos, hogy ráköthető egy üzemanyag jeladóra, de sok alkatrész nem valószínű, hogy kell hozzá. Kell egyet szerezni pl. bontóban és kipróbálni, milyen feszültség kell neki. típusonként változhat.
(#) Promeszrt válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves Tomi111!
Köszönöm, ennek utána járok. Szerzek egy ilyen motort, és kipróbálom.
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Nekem, ha lenne egy ilyen autóm, nem "gányolnék" bele. Főleg, hogy ilyen egyedi. De ez magánvélemény.
(#) Tomi111 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Üdv! Csatoltam egy képet, amin egy Ford Focus ilyen motorjának bekötését látod. A 4-es lábon pozitívot kap, a 7-esen testet, a 9-es megy a potira, ami szintén a 12V és a test között szabályoz. Újonnan elég drágák, de használtan biztos olcsóbb.
(#) kaqkk válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Ezért írtam
Idézet:
„és a tank teteje felett rögzítve”
(#) Promeszrt válasza Robin2 hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves Robin2!
Köszönöm a véleményedet, és hidd el, nem "gányolni" akarok. Éppen, hogy szeretném megtartani az eredeti mechanikus órát.
[Annak ellenére, hogy az elmúlt napokban sikerült megszereznem Németországból - valószínűleg az utolsó - 6 V-os (!) elektromos órát (1-es kép). Még leharcolt állapotban van, de rendbe teszem. Lehet, hogy ennek a beépítését választom.]
Természetesen a "bowdenhúzó" szerkezetet teljesen rejtve szerelném be. Úgy gondolom, hogy oldtimereknél azok a dolgok, amelyek az üzembiztonságot, a közlekedésbiztonságot, a kényelmet javítják és normál használat közben nem láthatók, másként sem észlelhetők, azok megengedettek. Még egyszer köszönöm a megjegyzésedet, és engedd meg, hogy két képen megmutassam, mennyire törekszem a "nemgányolásra".
(#) Promeszrt válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves Tomi111!
Köszönöm még egyszer. Rámozdulok erre. Ha jutok valamire, tudatom Veled.
(#) Promeszrt válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves kaqkk!

Értettem, és még egyszer köszönöm a segítségedet. Remélem nem bántottalak meg azzal, hogy részletesen leírtam a problémát?
(#) kaqkk válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Természetesen nem haragszom ,csak felajánlottam a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást .
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 26, 2016 /
 
Kedves Dániel,
nem bántó szándékból irtam, remélem nem vette annak. Jómagam is pár régi motorkerékpár tulajdonosa vagyok, ennek kapcsán bátorkodtam irni, hogy én bizony büszke lennék a benzinszagra Gratulálok, nagyon szép jármű tulajdonosa, sok örömet hozzá.
(#) Promeszrt válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Kedves Tomi111!
Ha megengedsz még egy kérdést:
Próbáltam fényszóró állító motort mint gyártmányt keresni, de csak mint autóalkatrészt találtam.
A fő méretek, különösen az elmozdulás érdekelne.
Autóalkatrészeknél ezek nyilván nincsenek megadva, ott elég a típus meg a gyártási év.
Feltételezem, hogy különböző elmozdulással gyártanak ilyen motorokat, és mintha nemcsak egyenes vonalban mozgók, hanem körmozgást végzők is lennének. Mint írtam, kb. 25 mm elmozdulás kellene (akár egyenesen, akár körpályán). Ilyet szeretnék találni, de a VALEO sem ad meg fő méreteket.
Van ötleted?
Köszönöm.
(#) Promeszrt válasza Robin2 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Kedves Robin2!
Szívesen megkérdezném, hogy milyen motorok, de félek hogy a hobbi-elektronikusoknak nem tetszene, hogy elviszem a fórumot az oldimer-világ irányába .
(#) kaqkk válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Idézet:
„de félek hogy a hobbi-elektronikusoknak nem tetszene, hogy elviszem a fórumot az oldimer-világ irányába .”
Ezt a témát egy oldtimer autónak nyitottad , miért ne tetszene az "elektronikusoknak" az oldtimer világ ?
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Amre büszke vagyok az egy csepptankos Jawa 250. A másik egy Komar moped, 1964-ből. Ezen kívűl Jawa mopedek, segédmotorok (Jawa Ideal, Pionyr, Mustang.) Régi rádiok mellett. Szóval megfelelően kattant vagyok.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
(#) Promeszrt válasza Robin2 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Komar moped 1964-ből?
Akkor mit szólsz ezekhez?
És ha nem is elektronika, de elektromosság: a Komar dudákat így újítottam fel.
Üdv!
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Autós fórumokon, vagy apróhirdetési oldalakon rákérdezhetsz, hátha valaki foglalkozott ilyennel. Bővebben: Link Próbálkozhatsz még autóbontóknál is, hátha van olcsón. Az elmozdulás mértékét mechanikailag (csukló, emelő) tudod változtatni.
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Szóhoz sem jutok Nagyon szépek lettek.
(#) Joe_001 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Üdv!
Nem hiányzik ebből valami? Más: A kerékpár V fékjén van valami hasonló gumi, benzinálló kivitelben vékony kötegelővel az eredeti helyett... Én mindenképp az eredetihez hasonló megoldásst javallanék.
(#) Promeszrt válasza Joe_001 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Üdv!
Köszönöm.
Mire gondolsz, miből nem hiányzik valami?
(#) Robin2 válasza Promeszrt hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Szerintem a tömítés hiányára gondol.
(#) zolika60 válasza Joe_001 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
A baj ezzel, hogy a bringafék biztosan nem benzinálló. Azon kívül sajnos a gyári megoldás már akkor rossz volt amikor kitalálták.
(#) Robin2 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Kis gumiharmonikára gondolt, amit a bowdenre szoktak húzni, hogy ne menjen be a kosz a bowdenházba. Egyik részét a bowdenre húzzák, másikat a bowdenházra. A benzinszag ellen ez is lehet egy megoldás.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
(#) zolika60 válasza Robin2 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Én is erre gondoltam. Ez biztosan nem benzinálló.
(#) Robin2 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Ki kell próbálni, ha nem úszik a benzinben, lehet, hogy bírja. (Tudom, benzingőz is érheti).
(#) zolika60 válasza Robin2 hozzászólására (») Nov 27, 2016 /
 
Sajnos pont az a gond, hogy úszik. Főleg ha közel tele a tank. Tudom, hogy nem bírja, mostam már bringaféket benzinben. Egy perc alatt nyúlós ragacs lett belőle.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem