Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Mechanikus üzemanyagszint mutató
Kedves Hobbi-elektronikusok!
Segítséget kérek. A VW Bogárba 1961. évben (az addigi benzincsap leváltásaként) mechanikus üzemanyagszint jelzést építettek. A tankban lévő úszós jeladó nem elektromos jelet adott, hanem egy bowden közvetítésével mozgatta a műszerfalba épített órát. Sajnos a jeladó mechanizmusát nem tudták korrekten tömíteni, ezért a benzinszag állandóan átszivárgott, tele töltött tank esetében némi benzin is kifolyt. Nekem ilyen Bogaram van, és szeretném megoldani ezt a problémát. A tankba (mai) elektromos jeladót építenék, ami ellenállás-változás alapján működik. Létezik-e olyan megvásárolható elektromos szerkezet, ami ennek a jelnek a hatására tudná "húzgálni" az óra bowdenjét? A képeken látható az óra a műszerfalba építve, illetve az óra szerkezet mutató nélkül. A rugóerőt kellene legyőzni, ehhez elég kb. 10 dkg. Az elmozdulás 25 mm. A jeladó ellenállása 10 és 100 Ohm között változik. Előre is köszönöm.
Szerintem egy kis szervo-motor tudná kezelni a problémát. De annak a vezérlése elektronikát igényel.
A Szervomotor vezérlése rovatban tudnak segíteni neked. Idézet: Én a helyedben az eredeti bovdent elvágnám és a tank teteje felett rögzítve egy kétkarú emelőt (1/1 arányút) tennék rá majd egy másik darab bovdennel mozgatnám az eredeti mutatót ,egyszerűen megszakítanám a benzinszag útját az utastérbe . „Sajnos a jeladó mechanizmusát nem tudták korrekten tömíteni, ezért a benzinszag állandóan átszivárgott, tele töltött tank esetében némi benzin is kifolyt” A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2016
Kedves kaqkk!
Nem gondoltam, hogy a hobbielektronika fórumon a felvetett problémára mechanikus megoldási javaslatot kapok. Köszönöm! Nem is mertem túlzottan belemerülni a szivárgás taglalásába. Az 1-es képen láthatod, hogy a Bogárban a tank elől van, a csomagtartó alatt, és hogy a betöltő csonk magasabban van, mint a tartály felső síkja. A 2-es képen látható a jeladó zárófedél nélkül, a 3-as képen zárófedéllel és bowdennel együtt. Az a gond, hogy a jeladónak az a mélyedése, amiben a bowden húzó kar mozog, a tartály felső síkja alatt van. Ezért, ha a tartály tele van, akkor a mélyedés megtelik benzinnel. Sőt, ha a betöltő csonkba is jut benzin (ez kb. 2 dl), akkor az kifolyik a tank tetejére, és beszívódik a tank felett lévő kátránypapírhoz hasonló csomagtér "szőnyegbe". A 3-as képen látható, hogy a jeladón csak egy rápattintható fedél van, ami nem tömít. Innen van a benzinszag. Erre a megoldásra a VW sem volt büszke, ezért egy év elteltével lecserélték elektromosra. Ezért gondoltam arra, hogy a mechanikus jeladó helyére egy tökéletesen zárt elektromos jeladót tennék, és ennek jelével szabályoznék valami elektromos szerkezetet, ami a lerövidített bowdent "húzgálná". Elektronikai tudásom nulla körüli. Először azt kellene tudnom, hogy létezik-e olyan megvásárolható elektromos szerkezet, ami képes lenne az első levelemben megadott paraméterekre. A szabályozó elektronika egy későbbi probléma. Még egyszer köszönöm!
Üdv! Így elsőre az autók fényszórójában lévő állítómotor alkalmas lehet. Egy kis rudat tol ki ill. húz be a vezérlő feszültségtől függően. +12v és test kell neki, plusz a vezérlőszálon feszültség, amit eredetileg a műszerfalon lévő potméter állít. közvetlenül nem biztos, hogy ráköthető egy üzemanyag jeladóra, de sok alkatrész nem valószínű, hogy kell hozzá. Kell egyet szerezni pl. bontóban és kipróbálni, milyen feszültség kell neki. típusonként változhat.
Kedves Tomi111!
Köszönöm, ennek utána járok. Szerzek egy ilyen motort, és kipróbálom.
Nekem, ha lenne egy ilyen autóm, nem "gányolnék" bele. Főleg, hogy ilyen egyedi. De ez magánvélemény.
Üdv! Csatoltam egy képet, amin egy Ford Focus ilyen motorjának bekötését látod. A 4-es lábon pozitívot kap, a 7-esen testet, a 9-es megy a potira, ami szintén a 12V és a test között szabályoz. Újonnan elég drágák, de használtan biztos olcsóbb.
Ezért írtam
Idézet: „és a tank teteje felett rögzítve”
Kedves Robin2!
Köszönöm a véleményedet, és hidd el, nem "gányolni" akarok. Éppen, hogy szeretném megtartani az eredeti mechanikus órát. [Annak ellenére, hogy az elmúlt napokban sikerült megszereznem Németországból - valószínűleg az utolsó - 6 V-os (!) elektromos órát (1-es kép). Még leharcolt állapotban van, de rendbe teszem. Lehet, hogy ennek a beépítését választom.] Természetesen a "bowdenhúzó" szerkezetet teljesen rejtve szerelném be. Úgy gondolom, hogy oldtimereknél azok a dolgok, amelyek az üzembiztonságot, a közlekedésbiztonságot, a kényelmet javítják és normál használat közben nem láthatók, másként sem észlelhetők, azok megengedettek. Még egyszer köszönöm a megjegyzésedet, és engedd meg, hogy két képen megmutassam, mennyire törekszem a "nemgányolásra".
Kedves Tomi111!
Köszönöm még egyszer. Rámozdulok erre. Ha jutok valamire, tudatom Veled.
Kedves kaqkk!
Értettem, és még egyszer köszönöm a segítségedet. Remélem nem bántottalak meg azzal, hogy részletesen leírtam a problémát?
Természetesen nem haragszom ,csak felajánlottam a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást .
Kedves Dániel,
nem bántó szándékból irtam, remélem nem vette annak. Jómagam is pár régi motorkerékpár tulajdonosa vagyok, ennek kapcsán bátorkodtam irni, hogy én bizony büszke lennék a benzinszagra Gratulálok, nagyon szép jármű tulajdonosa, sok örömet hozzá.
Kedves Tomi111!
Ha megengedsz még egy kérdést: Próbáltam fényszóró állító motort mint gyártmányt keresni, de csak mint autóalkatrészt találtam. A fő méretek, különösen az elmozdulás érdekelne. Autóalkatrészeknél ezek nyilván nincsenek megadva, ott elég a típus meg a gyártási év. Feltételezem, hogy különböző elmozdulással gyártanak ilyen motorokat, és mintha nemcsak egyenes vonalban mozgók, hanem körmozgást végzők is lennének. Mint írtam, kb. 25 mm elmozdulás kellene (akár egyenesen, akár körpályán). Ilyet szeretnék találni, de a VALEO sem ad meg fő méreteket. Van ötleted? Köszönöm.
Kedves Robin2!
Szívesen megkérdezném, hogy milyen motorok, de félek hogy a hobbi-elektronikusoknak nem tetszene, hogy elviszem a fórumot az oldimer-világ irányába . Idézet: Ezt a témát egy oldtimer autónak nyitottad , miért ne tetszene az "elektronikusoknak" az oldtimer világ ? „de félek hogy a hobbi-elektronikusoknak nem tetszene, hogy elviszem a fórumot az oldimer-világ irányába .”
Amre büszke vagyok az egy csepptankos Jawa 250. A másik egy Komar moped, 1964-ből. Ezen kívűl Jawa mopedek, segédmotorok (Jawa Ideal, Pionyr, Mustang.) Régi rádiok mellett. Szóval megfelelően kattant vagyok.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Komar moped 1964-ből?
Akkor mit szólsz ezekhez? És ha nem is elektronika, de elektromosság: a Komar dudákat így újítottam fel. Üdv!
Autós fórumokon, vagy apróhirdetési oldalakon rákérdezhetsz, hátha valaki foglalkozott ilyennel. Bővebben: Link Próbálkozhatsz még autóbontóknál is, hátha van olcsón. Az elmozdulás mértékét mechanikailag (csukló, emelő) tudod változtatni.
Szóhoz sem jutok Nagyon szépek lettek.
Üdv!
Nem hiányzik ebből valami? Más: A kerékpár V fékjén van valami hasonló gumi, benzinálló kivitelben vékony kötegelővel az eredeti helyett... Én mindenképp az eredetihez hasonló megoldásst javallanék.
Üdv!
Köszönöm. Mire gondolsz, miből nem hiányzik valami?
A baj ezzel, hogy a bringafék biztosan nem benzinálló. Azon kívül sajnos a gyári megoldás már akkor rossz volt amikor kitalálták.
Kis gumiharmonikára gondolt, amit a bowdenre szoktak húzni, hogy ne menjen be a kosz a bowdenházba. Egyik részét a bowdenre húzzák, másikat a bowdenházra. A benzinszag ellen ez is lehet egy megoldás.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Én is erre gondoltam. Ez biztosan nem benzinálló.
Ki kell próbálni, ha nem úszik a benzinben, lehet, hogy bírja. (Tudom, benzingőz is érheti).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |