Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Swift Injektor befecskendező vezérlése
Lapozás: OK   3 / 5
(#) tepizoli hozzászólása Márc 3, 2014 /
 
"Sziasztok
Adott egy swift 98-as 1.3as. Az injektor mágnesszelep kiment belőle. A gazda elment a bontóba vett egy másikat. Majd kb. 1 hét után egy kövérebb gázfröccs után ismét megállt az autó. Ismét a szelep. Nekem kicsit gyanús hogy a szelep tömkremegy. Mi lehet a gond szerintetek?. Szerintem ahonnan a vezérlést kapja, gondolom a computer ott lehet valami gond. Ahogy ráadja a gyújtást megmértem a feszültséget ami 12V, és fokozatosan csökken lefelé.Mondjuk lehet szkóppal kellett volna, de épp nem volt kéznél. Egyáltalán 12V-os az, nem esetleg 5V-os, és azért purcan ki mert 12V-ot kap?"
Sziasztok! Én is igy jártam! Az ellenálást megmértem. 2,4 Ohm. Szerintetek mi baj lehet?
(#) ronin75 válasza tepizoli hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Szia,
szerintem nincs semmi baj a vezérléssel. Sok év, sok ezer km után egyszerűen elkopik a befecskendező szelep. Ezen nincs mit csodálkozni, mint ahogy azon sem, hogy a bontóból megvett, kb. ugyanennyit futott szelep sem bírja sokkal tovább.
(#) Attila86 válasza tepizoli hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Szia!
Ne aggódj, pontosan ugyan így jártam én is. Egyszer csak nem indult, tréler elvitt a legközelebbi szervizig és ott beleraktak egy bontott injektort. Kb másfél kilométer után (!) már azzal sem akart elindulni. Pár hétig még a kocogtatás segített rajta illetve a motor teljes lehűlése után elindult, de végül ez az injektor is teljesen megadta magát. Utána vettem egy normális, teljesen új injektort és beszereltettem, azóta mint az óramű úgy megy. Injektort nem szabad bontottat használni!
És egy jó tanács: eszedbe se jusson hogy majd magad kicseréled az injektort, mindenképp márkaszervizbe vigyed mert nem egy egyszerű művelet...

Az injektort egyébként a legegyszerűbben úgy tudod megnézni hogy megy-e hogy indítózol és közben féktisztítót fújsz a légszűrő alá. Ha erre beindul a motor (pontosabban próbálkozik beindulni) akkor tényleg az injektor a rossz. Ha épp nem indul akkor fogsz két másfél méteres vezetéket, rákötöd őket az akksira, az injektorról pedig lehúzod a kábelét. Az aksira kötött két drótot pedig érintsd hozzá az injektor érintkezőihez! Az injektor 5V-ról működik, de így a 12V-tal nagyobb lökést kap és jó eséllyel magához tér. A másik megoldás hogy egy csavarkulccsal megkocogtatod az injektort. A harmadik pedig hogy megvárod míg teljesen kihűl az egész motor (2-3 óra) és utána indítod be. Egy darabig ezek segítenek de aztán annyira eltömődik az injektor hogy már sehogy nem fog elindulni. Mindenesetre amíg ki nem cseréled az injektort, addig a nagy gázfröccs, az előzések, a magas fordulatszám és az autópálya kerülendőek. Ja és nehogy leállítsd ha nem muszáj! Például vasúti sorompónál vagy ha néhány percet kell várakoznod valahol az autóban, vagy csak félreállsz telefonálni, akkor le ne állítsd mert nem fog elindulni!

Az injektorra menő jelet ne is próbáld mérni, nagyon okos a fedélzeti számítógép amiről a jelet kapja. Ő tudja hogyha rossz az injektor és utána nem is ad rá jelet. Szóval ha nincs jel az injektoron akkor az nem azért van mert az ECU rossz lenne (az SOHA nem romlik el!) hanem mert a rossz injektorra inkább nem is küld semmi jelet.

Egyébként hány kilométer van az autóban? Mert ez kb 100.000km-nél szokott jelentkezni.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) tepizoli válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Szia! utánnanéztem aminek tudtam. És kimértem az inyektort a tekercsének elenállása 1,5 KOhm. Sajnos mert 1,5-2 Ohm-nak kéne lenni. Ugyhogy halott. Kiszedtemm mert nem annyira bonyolult. Egy aluminium fészekben van csak ki kell huzni.
(#) Attila86 válasza tepizoli hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
A visszaszerelés lesz a gond mert tartozik az injektorhoz egy érintkező is amit két csavar rögzít, ezek pedig speciális csavarok, külön szerszám kell hozzájuk. Nagyon könnyű eltörni és utána nem tudod rögzíteni.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) tepizoli válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Szia! Semmi baj a visszaszereléssel sem. A fekete fedél alatt van amit a képen látsz abban van két csuszóérintkező ami fixen be van éptve a fedélbe. A két kereszthornyú csavart kell csak kiszedni de nálan semmi baj nem volt vele. Simán szétjött.
(#) tepizoli válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Ilyen van benne és csak ráhuzod az érintkezökre és kész.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) at22 hozzászólása Okt 31, 2014 /
 
Sziasztok! Nekem olyan problémám volna hogy, van egy suzuki swift sedan 1.3glx 1996-os autóm.
Az a problémám hogy a karburátorból hangos kattogó hang halható főleg ha elindulok vele. Ha bemelekszik üzemi hőre akkor enyhül de akkor is halható. Kicseréltem egy szelepet mert onnan jött jobban a kattogó hang de nem az volt a baj. Továbbra is kattog. Az alapjárati csavaron állítottam és akkor is enyhült a hang. Valaki tudna valami tippet adni hogy mi kattoghat a karburátornál?
A fényképen az látható amit kicseréltem benne. Valaki segítsen már!

Köszönöm előre is.v
(#) endrusz válasza at22 hozzászólására (») Nov 1, 2014 /
 
Szia! Egy kis tanulmányozni való.
(#) zolika101 válasza at22 hozzászólására (») Nov 1, 2014 /
 
Hát tudomásom szerint ez egy isc szelep, ami arra hivatott, hogy a plussz levegőt ad a motornak a pillangószelepet megkerülve. Négyszögjellel van vezérelve mint az injektor, ráadásul a négyszögjel kitöltési tényezőjét változtatja, pont úgy, mint az injektornál. Szóval kattognia kell.... Emlékeim szerint a szívás zaja elnyomja a kattogást, van is rajta egy szívászaj tompító, ez a légszűrőház felőli oldalon van. Java részt dúsítás(szívató) üzemmódban dolgozik, és terhelésnél.
Normál esetben: járó, üzem meleg motornál gépház kinyit, légszűrőházról isc szelep csövet lehúzod, gázbovdent meghúzod, visszaengeded. Motor felpörög, majd ahogy visszaáll alapjáratra szépen lassan halk pöfögéssel, akarom mondani szürcsöléssel lezár az isc, és visszaáll az alapjárat, addig amíg hallod pöfögő-kopogó hangot addig hullámzik is az alapjárat. Ez így normális. Az egész lezárási folyamat 5-15 sec ideig tart. Kipróbálhatod, hogy befogod a szabad cső végét, ilyenkor rögtön visszaáll az alapjárat.
Én is egyszer el akartam állítani az alapjáratot, ez miatt, de csak rontani tudtam rajta, javítani nem.
Az egész folyamatban azért lehet még egy csavar, ha van léptetőmotorod a pillangószelepen, de lényeg valahol ugyan ez. Pulzálva nyit, és folyamatosan lassan kell lezárnia.
(#) at22 válasza zolika101 hozzászólására (») Nov 2, 2014 /
 
Szia! Köszönöm a válaszod. Igen isc szelepet cseréltem ki. Ebbe még nincs léptető motor. Még jó idő volt nem csinálta ezt nekem. Akkor csinálja alegjobban amikor terhelést adok rá sebeségbe rakom. Akkor nagyon tud kattogni. Sógoromnak mondtam hogy halgassa meg honnan jön a hang . Beinditottam be raktam lükvercbe szép lassan elindultam vele közbe sogorom fülelt. Azt mondta a karburátor háta felöl halani. Ott van a isc szelep is gondoltam az lehet a bűnös de nem az volt. Nem tudom beazonosítani mi katoghat. Még ott van az önindító csak lentebb az nem csinál ilyet? Már mondták azt is hogy lehet szelephézag miat kattoghat. Majd megnézettem. Ha lesz rá lóvém.
(#) zolika101 válasza at22 hozzászólására (») Nov 2, 2014 /
 
Azt biztosan állíthatom, hogy az isc szelepnek tök mindegy sebességben van-e vagy sem. Egyáltó helyében is úgy kattog mint menet közben... És ... rendesen fülelni kell hogy halld. Sokkal inkább mechanikai zörgést hallhatsz. Amit te itt most leírtál, az inkább a féltengelyek kopására emlékeztet. Nnna az kattog rendesen ha kikopik. Jellemzően először alátekert kormányzásnál kopog, majd a probléma elhatalmasodásánál már egyenes haladásnál. Az önindító nem tud ilyet csinálni az tuti. A rossz szelephézag szerintem simán felismerhető, mert a kis benzinesből rögtön dízel lesz Az már nagyon gáz.
A szelephézag ellenőrzése, beállítása az 1.3-nál szerintem nem nagy ügy, autószerelők szerintem 1 óra alatt megcsinálják csukott szemmel fél kézzel. A féltengely(esetleg a csuklók) cseréje/felújítása már húzósabb, az már zsebbenyúlós, és rendszerint nem is mindenki ért hozzá. Sajnos. Ellenőrizni kell, fel kell emelni, lehetőleg egy csápossal, akkor gyorsan kideríthető mi a gond, mi kopott ki.
(#) at22 válasza zolika101 hozzászólására (») Nov 2, 2014 /
 
Köszönöm a válaszod. Hát majd kiderül ha elviszem szerelőhöz. Szerintem ha féltengelyes lenne akkor az állandóan kattogna. Ha eléri az üzemi hőt akkor halkabb a kattogás.
(#) vikus94 hozzászólása Dec 15, 2014 /
 
Sziasztok!! Van egy 1994-es évjáratú, 1.0 Suzuki Swift. Olyan problémám lenne vele, hogy reggel a szokásos módom elindítom, megyek vele 5-10 km-ert ( tehát a motor üzemi hőmérsékleten van) és leállítom. félóra elteltével gyújtásra helyezve, majd ráindítva, csak pörög az önindító, de nem történik semmi. A gyertyákat kivéve észrevehető, hogy a a hengerekbe nem jut 1 csepp benzin sem. Észrevételein szerint 3- 4 óra elteltével, kihűlt hűtővízzel és motorral, ismét indításra kész az autó. A benzin szivattyú biztosan jó, mert a befecskendező szelepet kiszedve megjelenik a benzin. Még az is észrevehető hogy az autó 3 hengeréből 1 van hogy kihagy. Olyan kérdésem lenne, hogy mi okozhatja azt hogy az autó beindíthatatlan állapotba kerül? (Azt még tudni illik, hogy 1-1.5 éve lett cserélve a befecskendező szelep újra).
Valaki tudna segíteni?
A választ előre is köszönöm
(#) zolika101 válasza vikus94 hozzászólására (») Dec 15, 2014 /
 
Így láttatlanban nehéz jó ötletet adni, de ha úgy érzed, hogy nem kap benzint egy henger sem, én csak ezt az üzemanyag vonalat erőltetném. Én a helyedben levenném a levegőszűrő házat, (nem csak a fedelet) és indítózáskor megnézném, hogy az injektor fúj-e be benzint. Azért nézz körül a szívó torok környékén nem-e letört egy cső. Sajnos ebben a korban simán előfordul az is... A diagnosztikai rész se felejsd el, kapcsold be hátha csak egy makacs csatlakozási pont szívat.
(#) T-Adee hozzászólása Jan 5, 2015 /
 
Üdv urak!
Adott egy 1,0 Swift,az itt visszaolvasottak alapján sajnos valószínű meghalt a befecsifej.
-Indítózásra nincs benzin porlasztás,a pillangószelepnél száraz a torok,pici
benzint bespriccolva dadogva elkapja,de rögtön le is áll.
-Kimérve multival 200Ohm köri értéket mutat a csatlakozónál(a gyári ha jól tudom 0,5-1,5Ohm)
-12V direktbe bikázva a fejet sem nem történik semmi,nem nyit a mágnesszelep.

Akinek esetleg van még ötlete,mit nézzek meg,szivesen fogadom,ill kijelenthetjük e 100%-ra,hogy valóban kuka a fej? (vagy jó lesz vagy nem-re azért nem dobnék ki 40 rugót az ablakon..)
(#) komloci laszlo hozzászólása Márc 23, 2015 /
 
Sziasztok! tudnátok e abban segíteni 2001-es Suzuki Swift injektor befecskendező fúvókáját hogy tudom ki takarítani?
(#) zolika60 válasza komloci laszlo hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Ultrahangos tisztítóval. Vagy bízd profira. Esetleg üzemanyag adalék is segíthet, bár az nem olyan hatékony.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
(#) abandika hozzászólása Máj 6, 2015 /
 
Sziasztok!

A fent említett hibával én is küszködöm.
Elkezdett rángatni majd persze hol áll le? A csúcsforgalom kellős közepén némi köszörülés és újra ment minden.
Vettem (új) injektor fejet kicseréltem, egy két napig jó aztán megint megáll minden előzetes bejelentés nélkül.
Lamdát lehúztam így is azt csinálja, ha hagyom egy jó fél órát pihenni utána beindul majd kb 1-1.5 perc után leáll és megint nem indul.
Lassan ott tartok, hogy az autósboltost felpofozom az autó tankjába pedig gyufát dobok. Minden nap valaki riadóztatni, hogy húzzon haza meg még dolgozni sem tudok elég rossz érzés.

Következő lesz este elmegyünk az autóhoz beteszem a régi fejet ha azzal is ezt csinálja akkor marad az AC pumpa ami viszont működik.....ötletem nincs ha valakinek van szívesen fogadom!
(#) carrion87 hozzászólása Nov 6, 2015 /
 
Sziasztok!

Nekem az a problémám egy 95-ös swift-tel, hogy teleszívja magát benzinnel és nem indul. A levegőszűrő alatt is tocsog a benzin, a gyerták is benzinesek. A benzin felitatása és várakozás után pöfögve beindult, utána szépen járt, megvártam míg eléri az üzemi hőfokot és elakartam indulni vele de újra leállt és azóta nem indul. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm, ha valaki segít!
(#) zolika101 válasza carrion87 hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Szerintem tönkre mehetett az üzemanyag nyomásszabályzód. Egy rugós szelep az injektor mellett, azt hiszem torx kulcsal lehet megbontani. Én azt gondolom szabályozás nélkül folyik be a benzin. A másik, felakad, szorul az injektor tűje. Ez komplett injektor cserét von maga után, bontottban ott lesz a szabályzó is valószínűen. Pontos hibaokot csak méréssel lehet meghatározni.. Főleg üzemanyag nyomásra gondolok. Az injektoron nem sok mindent lehet mérni, csak a tekercs ellenállását, az meg nálad biztos jó. Jó lenne mérni az áteresztő képességét is, de azt "amatőr" körülmények között nem érdemes, mert csak elvisz a málnásba.
Mégvalami eszembe jutott, egy banális dolog, ugye a gázbovden nem szakadt?
Üdv.
(#) Kolti0 hozzászólása Nov 15, 2015 /
 
Sziasztok.
Már pár éve, hogy küzdök az autómmal.
Hidegen, nagyjából félmeleg állapotig váltások közt, kuplung benyomásakor leejti a fordulatot 4-500.ra, van, hogy le is áll.
Csak hidegen, csak mikor gurul, alapjáraton semmi gond..
Sokmindent cseréltem már gyertya, gyertyakábel, rotor, fedél, benzinszűrő.
Szerelő azt mondja ez normális, várjam meg még bemelegszik....
Hibakód nincs, már vagy 40.000km.t mentem vele így, de a hideg beköszöntével mindig rossz...
Mondanám sebesség érzékelő, de akkor melegen miért nem csinálja.
A nyomásszabályzó négy torx csavarja az el volt már nyalva mikor megvettem, lehet javitották....
Mi a bánattól csinálhat ilyent szerintetek?
(#) mhanak hozzászólása Márc 15, 2016 /
 
Sziasztok.

Ugyanezzel a jelenséggel küzdöttem, mint az előző hozzászólásokban. Eleinte csak melegen nem indult újra az autó, aztán menet közben akadozott, végül az esti csúcsban a Szentendrein végleg megállt. Volt, hogy a kopogtatás segített, de most, mivel nem volt hajlandó elindulni, úgy döntöttem veszek egy másik injektort, újat. Jelenleg úgyis akcióban van. Nem volt sok időm bogarászni, a bejövő benzin vezetéket lehúztam, az AC nyomott, visszadugva nem volt befecskendezés, ennyi volt a hiba behatárolása. Korábban már a komplett gyújtást lecseréltem, felesleges pénzkidobás ha van szikra. No mindegy, megvettem az új injektort, leküzdöttem a két menetrögzítővel beragasztott csavart ami tartja(a külsőt sikerült WD40-kolega-csavarhúzó-fogó kombóval kierőszakolni, a nyomáshatároló felölit lefúrtam). Ekkor láttam meg a lényeget: az injektorfej pozitív csücske kormos volt, ugyanígy a csati érintkezője is. Errrr...kontakthiba. Kidobtam 30ezret megint az ablakon. Ezért segített a kocogtatás, ezért akadozott, ezért... Na mindegy, ha már megvettem az újat, szépen kicseréltem, a csati érintkezőket megtakarítottam, kicsit megfazonoztam. Összerakás után kipróbáltam 5V-al, hogy nincs-e kontakthiba, kattogott az új szelep ahogy kell(poénból a régit is kattogtattam, a végén a tű ugyanúgy mozgott). Visszacsavaroztam az autóba, és ekkor kapott el az ideg: a kulcson 1-et fordítva az AC feltölt, gyújtást ráadva dől a benzin a szívótorokba... Ez nálam kb. azt jelenti, hogy a kontaktos szelep kalimpálása miatt az azt kapcsolgató -valószínűleg FET- bezárlatolt, folyamatosan adja az 5V-ot a PWM helyett és kész. Eléggé el vagyok keseredve, mert rám esteledett, és az utcán vagyok kénytelen vacakolni az autóval. Ráadásként az eső sem könnyíti a szerelést. Majd világosban kibontom az ECU-t(vagy ECM-et mikor hogy hívják) és belemérek, hogy mi is a helyzet. Az biztos, hogy már a maradék hajam is az égnek áll ettől az egésztől. Ha valakinek esetleg van valami épkézláb ötlete, esetleg egy motorvezérlő kotta jól jönne, szívesen fogadnám. Mondjuk ez szinte elképzelhetetlen, tudom. Most itt tartok, de az előző hsz-ekben vázolt csere utáni 1,5km-re megállós sztorit szinte biztos vagyok benne, hogy a csatlakozó okozza. Szedjétek szét, nézzétek meg, feszítsétek meg az érintkezőket. Összerakva érdemes lepróbálni hogy kattog-e, csak ügyeljetek a polaritásra(a szelepen jelölve van).
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2016
(#) Tizedikszoba hozzászólása Márc 18, 2016 /
 
Sziasztok!
Új vagyok ezen a fórumon, szeretnék üdvözölni mindenkit!

Suzukis problémám lenne. 99-es Suzuki Swift 1300 -as (200 ezer km van benne). A hiba úgy kezdődött hogy nehezen indult hidegben, majd egész nap semmi gond se volt vele.Mondták hogy lehet van egy kis víz az üzemanyag ellátórendszerben valahol. Tegyek bele Tempó (vagy Spuri) adalékanyagot a benzintankba vagy egy kis Denaturált szeszt mert ez állítólag feloldja a kicsapódott vizet.Megtörtént.Jó volt egy darabig
Lett viszont más probléma.
Menet közben előzéskor kihagyott fulladt a motor, majd beindult mintha mi sem történt volna.
Egyszer lerohadtam vele. Behúztak egy szerelőhöz az azt mondta hogy az injektor rossz.Rárakott egy másikat. azt mondta hogy járjak vele aztán majd meglátjuk. Megláttam )) 47 km tudtam vele menni.. Indítás után pár méter megtettem és fulladt leállt. Alig tudtam vele haza jönni.
Vissza a szerelőhöz rakott bele másik injektort de még rosszabb lett. már nem is lehet vele menni Azt mondja hogy egy komplett egység kell (központi befecskendezős rendszer) Bosch-os. A Denzóssal állítólag nincsenek ilyen gondok. de az nem jó rá mert az injektor villamoscsatija 3 kivezetéses a Bosch-é meg csak kettő...(Mondta Ő)
A kérdésem a kiszerelt Bosch injektor egyenáramú ellenállása 49Ohm ez rossz? Mennyinek kell lennie? .Az injektor előtétellenállásnak mekkorának ( hány Ohm) kell lennie mérve?( Ez az ellenállás leéghet, kontakthibás lehet ?). Igaz hogy, ( ajánlottak ilyen "átépített" kütyüt )amiben nem a Bosch injektor van hanem Denzós azt a Vezérlőegység "nem tudja" működtetni?.
Nem tudom már mit csináljak mert a szerelő rám bízta az alkatrész beszerzést.. Azt mondja hogy az ilyen bontott alkatrészekkel már megjárta mert futhatott a pénze után amikor nem működtek..Azt mondja vegyek kompletten valahol ilyen egységet..

Üdv. Tizedikszoba
(#) mhanak válasza Tizedikszoba hozzászólására (») Ápr 9, 2016 /
 
1 ohm körül van az ellenállása. Vedd le a kupakot és az abban lévő két érintkezőt nyomd meg kicsit. Mielőtt vagyonokat költenél rá. Nálam alaphelyzetben kiesett a foglalatbol a szelep. Kicsit megfeszítve az érintkezőket megszűnt a hiba. Az a csatlakozás elég vacakul van megoldva, bár mentségéül szolgáljon, kétszázezret elment.
(#) babesz1234 hozzászólása Dec 10, 2016 /
 
Sziasztok


Az lenne a kérdésem , hogy van egy samurai 1.3 amire injektort szereltünk , minden össze van rakva csak a motor vezérlésnek kéne áramot adni , ha valaki tud segíteni azt nagyon meg köszönném
(#) tonybrasco hozzászólása Jan 4, 2017 /
 
Sziasztok, nálam is van egy 1999-s 1.3-s központi befecsis, 8v swift. Egy emelkedőn 120-nál egyszer csak elerőtlenedett, mintha elvették volna a gázta... de leállni nem állt le... onnantól fogva 3-4000 felett nem igen szeret menni még állóhelyzetben pörgetve sem 4000 fölé.. alacsony fordulaton iszonyatosan becsörgött, picit rángat, de megy.. indul azonnal max sebesség azóta kb 120 km/h. alapjárat egyenetlen... benzinnyomás bemérve ok.. gyújtás minden része megnézve, ok.. hibakód nincs. szereztem egy komplett másik bontott injektort, azzal is ez a helyzet, bár simán lehet az is szar.. A fent leírt jelenség lehet befecskendező szelep hiba?!
(#) zolika60 válasza tonybrasco hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
A benzinszűrő nem túl régi? Lehet nem engedi át a nagyobb fordulathoz szükséges mennyiséget. Valamint a benzinszivattyú durva szűrője a tankban is lehet koszos.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2017
(#) tonybrasco válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Benzinszűrő úgy nem koszolódik el, hogy egyik pillanatról a másikra.. Még az AC pumpa lehetne fordulaton gyenge (ez ugye felmerült), csak a szerelőhaver töketlen és tartok tőle nem fogja használat közbeni méréssel megmérni megint... az kissé veszélyes és komplikált neki... bár a hivatalos szervizmanuál is állóhelyzetben méri, tehát a szerint jó...
Service manual szerint!
Maga a mérés egyik pillanata..
(#) zolika60 válasza tonybrasco hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Ebben a hidegben elromolhat így is a szűrő. Szétfagy belül ha van benne egy kis víz, aztán nagyobb fordulatnál elindul egy mocsoktömb. Nem egy ökör ára és ha régi cseréld ki az semmiképp nem árt. Ugyanez vonatkozik a tankban lévő durva szűrőre is. Nem mai autóról beszélünk, kitudja milyen "halak" úsznak a tank alján.
Következő: »»   3 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem