Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó motor előmelegités 230 V-ról
Lapozás: OK   4 / 5
(#) zolika60 válasza lehar hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Meg reggel induláskor ne felejtsd el kivenni.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Úgy kell letenni, hogy csak fölé kelljen hajtani. Bár kint az udvaron, ha nem fedett, akkor ez nem jó, mert beleeshet az eső is...
(#) JOOCO válasza jihaad hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
KB 12cm átméröjü és kb 20cm hosszú tartájt hegesztettem alúminiúm.Beletette 2db villany bojler füttöszállat és komplett bojler vezérlést. 1.6dizel golfon van az akumlátor alatt .Keringést egy cliobol kiszedett 12v-os állofütéshez használt szivatyút használtam fel .Bekötést vizszereléshez használt rézcsövekböl épitettem.3kw-os kb a két fütöszál teljesitménye ezalatt nemérdemes épiteni .Keringetés meg azért kell nehogy felforjon a viz a tartályban. Ha kisseb a fütöszál teljesitményel és szivatyú nélkül akarja megcsinálni valaki.Annak semmi értelme!
(#) akos70 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Pár oldallal visszább valaki belinkelt egy webshopot, ahol nagyon hasznos beszerelési tanácsokat és ábrákat is találsz.
(#) skoda120 válasza JOOCO hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Hali.Bocs,hogy belevau,de ha kicsit utánajársz és amik kaphatók előmelegitők egyiket se kell keringtetni.Ha Svédországba(ahonnan hozzánk jutott),keringtetés nélkül műkődik a 6-800W-os fűtőszálal akkor itt miért nem menne?Mássz bele a téma mélyébe és érdeklődj forgalmazótól és gyártótól egyaránt.Találsz érdekes dolgokat hidd el.Ne vedd ezt személyeskedésnek.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Hali.Bekötési rajzot találtál az előmelegitő helyzetéről?50 foknál már megindul a cirkuláció.Lehet rossz helyre raktad,van pár megoldás rá.
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Helló.Saját kezűleg dobtam össze egy kis tartályt próbára csak vasból és abban van a 2kw os melegitő.A bekötés szerintem jó csak az átmérővel lesz a baj úgy gondolom,mert csak kb fi 15-18mm átmérőjű a cső ahová be tudtam kötni. És igy még nem tudott cirkulálni magától.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
A gyári is vasból van ugy tudom,de lehet tévedek.Megkéne indulnia a keringésnek.Keresek bekötési rajzot,ha érdekel.Lehet túl nagy a fűtőszál.Tartály mérete?
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ha meg indulna cirkulálni magától akkor megoldanám rézből az egész tartályt akkor legalább nem korrodálna kicsit sem a cucc.Érdekel persze,én is keresgélek meg próbálok variálni a dolgokkal de eddig még nem sok eredménnyel.Lehet a talicskámba be sem lehet szerelni ilyesmit.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Milyen autód van.Előkeresem nemsokára.Irtad pár oldalal lentebb az olaj melegitést.Azt kellene megoldani,mert a kettő egyűtt az igazi.http://82.141.169.208/joomla-autoextra_1.5/index.php?page=shop.getfile&file_id=206&product_id=150&option=com_virtuemart&Itemid=3
(#) jihaad hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
Mivel az autóm olaj csere előtt áll,arra gondoltam,hogy a nyáron le kapom a kartert és a legaljába ahol semminek nincs útba bele hajlitok egy vékony kis U alakú csövet aminek a végei a karteron kivül lesznek.Igy azt is betudom kötni a viz rendszerbe.Vagyis a melegitő tartály melegitené a motor blokkot meg még a karterba is cirkulálna a viz a kis csőben igy az olaj is melegedne.Persze ez csak valamilyen kissebb pumpa segitségével.Nem tudom menyire voltam érthető.Opel Kadett suza
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ja ja a 2ő egyűtese lenne a leg tutibb mert igy az olaj is melegebb lenne a mi a motornak jó,meg a viz is meleg lenne ami meg nekem lenne jó mert a benti fűtű radiátorról tudnám fujatni a meleget még alló motornál is.És igencsak kényelmesebb lenne az indulás -20 ban is akár.
(#) skoda120 hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
A mostani amit linkeltem az már az új kivitel.Ha jól tudom év elejétől van ez.A régi 150mm×90 volt,ez pedig 160×60.javascript:void%20window.open('http://82.141.169.208/joomla-autoextra_1.5/components/com_virtuemart/shop_image/product/FORSZ__600_Watt_4b601bb45ceb3.jpg',%20'win2',%20'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width=1640,height=1240,directories=no,location=no');
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Érthetően leirtad,semmi gond.Az olaj melegités külső melegitővel oldják meg.http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024631.jpg&imgrefurl=http://alfaamore.hu/blog/2064&usg=__6XpLkBfjQlrTI4y3klLd6TUe06k=&h=600&w=800&sz=219&hl=hu&start=38&um=1&itbs=1&tbnid=KL8VvXMPxymIJM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dolaj%2Bel%25C5%2591melegit%25C5%2591%26ndsp%3D20%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26sa%3DN%26start%3D20%26um%3D1
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Igen ezen már én is jártam.Annyi,hogy nem árammal melegiteném hanem a vizet vezetném le a karterba.De végül is a lényeg ugyan az csak a módszer a más.
(#) skoda120 hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
Amúgy autoextra.shop.hu Nem tudom küldeni a képet.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Szerintem megoldható,de,hogy biztos legyen a cső csatlakozása az olajdeknihez akkor hegesztetni kéne.Viszont figyelned kell az olajszivattyú szűrőkosarára,nehogy beleérj.Jó megoldás lehetne még olaj melegitésre az olajleeresztő csavar helyére fűtőszál ami akár lehetne 12V-os is.Igy mindig előtudnánk melegiteni az olajat rövid idő alatt.Megoldásra vár még viszont a megfelelő hő mennyiség mert az olajat nem akarjuk forralni.Én ezen töröm a fejem mostanába.
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Igen,oda lenne hegesztve a deknihez.Az ilyen meló nem gond.Meg persze vigyázni arra,hogy semminek ne legyen útba a karter alján.Egy vékony 8-10mm es csőre gondoltam.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Akkor itt most gond van mert ha a 18 mm-es csőbe nem indul meg a keringés akkor itt se fog.Hova kötötted be a melegitőt konkrétan?12V-ra valami olyan kellen ami két lap között van a fűtőszál és azt rakni a dekni aljába és a dekni oldalába menet,hogy a vezetékek kijöhessenek.Ez értelmes volt
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
De ezt csak pumpával lehetne kivitelezni.Igy irtam le.Ha csak az öncirkulációra hagyatkozunk akkor már a karterba sehogy sem indulna meg.
(#) skoda120 hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
Ami konkrétan kéne az kis Amper felvételű fűtőszál aránylag nagy hőleadással,de max hőfokkal,hogy ne égjen meg az olaj és gyujtás ráadás után kb 1 percel már meleg legyen,kb 4-5 literről beszélünk átlagosan nézve.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Értelek,ezért lenne egyszerűbb talán az olaj melegités fűtőszállal.Ha a két megoldás eggyütt működik akkor nem kell nagyon melegiteni az olajat.Igy az olaj melegités nem lenne 230V-hoz kötve.Minden inditáskor használható lenne bárhol.
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Az öncirkulációs módszert ami csak a motor blokkot melegitené annak a bekötése úgy történt,hogy a tartály alját a fűtő radiátorral kötöttem össze a fölső kivezetését a tartálynak meg a porlasztó öntvény torokba kötöttem.Igy van gyárilag is össze kötve csak közé iktattam a melegitő tartályt.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ha jól gondolom,(látnom kéne)akkor igy csak a szivócsonkot melegited.
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Hát elméletileg a szivótorokból meg be kellene jutni a motorba is mert gyárilag keresztül cirkulál csak akkor ugyebár dolgozik a motor és a vizpumpa meghajtja de álló motornál szerintem a kis átmérő meg a motor belsejében a kis kanálisok miatt nem indul meg magától a meleg viz áramlása.Nincs lehetőségem nagyobb keresztmetszetű csőbe bekötnöm mert ott meg a termosztát az akadály.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
A termosztátházba menni kell kis csőnek is,az kerüli ki a termosztátot.Így van fűtés az autóba már 40fokos víznél is.Az egyik ágat kell a hűtőradiátorból jövő csőbe kötni ami megy a vízpumpához a másikat pedig oda ahova írtam
(#) jihaad válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Meg próbálom majd de lehet ha be tudok szerezni valamilyen kis pumpa félét akkor inkább azzal hajtatnám meg a vizet mert az mondjuk szerintem egyenletesebben melegitené fel a motort meg ugyanakkor az utasteret is tudnám fűteni a saját ventilátorával.
(#) skoda120 válasza jihaad hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ha nem ideális a bekötés akkor macera lesz a pumpával levő meghajtás is,lehet nem lesz az igazi..Kösd ideális helyzetbe és működni fog.Amit linkeltem bekötést onnan válogass szerintem.És fog működni a fűtés is.A motor igy hamar melegszik mert nincs sok viz az egész rendszerbe.Nem úgy mint nekem
(#) geresi1 hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Hali!

A bárdinál lehetett kapni 230v/700wattos melegítőt 11ezerért. Én is akartam venni,de már jó ideje nincs nekik és nem is nagyon rendelnek. Ebbe vízpumba is bele van építve, ami keringeti a vízet. Beiktatod a víz rendszerbe és ennyi. kb 50-60 fokra melegíti fel a vizet 30 perc alatt. Ennyiért nem éri meg építeni. Találtam egy ilyen linket is:Bővebben: Link . Holnap beszélek is velük
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
(#) viki8 válasza geresi1 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
DEFA.com
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem