Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   43 / 156
(#) potyo válasza Infinity77 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Akku hogy áll töltöttség terén? Mert ha mondjuk rendesen megkínálja a generátort terheléssel (erre utal a hang is), akkor nagyon fel tud a generátor melegedni. Most jut eszembe szerelő mesélt már ilyet, hogy javításkor kipucolta a generátort, aztán összerakta és az is először tűzforró volt meg kiégett belőle a tisztítóanyag, de ahogy az akku szintre került, a generátor se volt már olyan forrófejű többé.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Pontosan, nem véletlen a ventillátor-lapát, meg a hütőfelület a diódáknál. Ha dolgoztatva van, jobban melegszik.
(#) Infinity77 válasza potyo hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Az akksit nem mértem most de semmi inditási nehézség vagy valami. pöc röff. Viszont az egyik kivezetés úgyfelmelegedett hogy a cin nagyrésze leolvadt. 1 perc aladt. Ennyire nem lenne szabad felmelegedni. elhiszem hogy van üzemi hőfok ami lehet estleg faxa meleg de hogy ennyire? holnap ujra visszarakom aztán 10 másodperces üzemmel kipróbálom. viszont a töltés lámpám nem világít álló motornál sem. lehet hogy csak az égő ment ki. viszont az autó sípol. ezt akkor szokta produkállni ha teljesen lemerül az akksi és próbálok inditani. erölködik aztán gyujtás le és elkezd sípolni mintha rajtahagytam volna a világítást. Most feltöltött akksinál is sípol. nincs pénzem sajna autóvillamoságishoz elvinni. Az elkezdi kicserélgetni az alkatrészeket és közöl egy olyan horror árat amit egy hónap alattsem keresek meg.
(#) akos70 válasza Infinity77 hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Ha nem világít a töltésjelző, az általában generátorhibára utal. A kiolvadt dióda meg zárlatos diódára. Szét kell választani a diódahidat az állórésztől, úgy mérhető.
(#) gaga1 válasza potyo hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Akkusarunál felcsiszoltam,és mostmár 14.7V a generátornál és az akkunál is!
(#) potyo válasza gaga1 hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Az egy kicsit sok. 14,4-nél nem kellene több, de inkább 14,2.
(#) gaga1 válasza potyo hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Mitől van ez a tultöltés?

Van egy ismrősöm,aki azt állitja,hogy az Opelek 15V felett is töltenek.
(#) potyo válasza gaga1 hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Szabályzó túl magasra szabályoz, alapvetően ettől szokott lenni.

Ismerős hülyeséget beszél, ez nem autófüggő, hogy mennyivel kellene tölteni. 15V is már sok, gyorsan kipárologtatja az akkuból a vizet, nemhogy még efölött.
(#) gaga1 válasza potyo hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Na és a szabályozót,lehet szabályozni,ha igen,hogyan?
(#) akos70 válasza gaga1 hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Cserével. :yes:
(#) Csaszu válasza potyo hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
10 fokos környezeti hőmérsékletnél normális a 14,7 V.
(#) potyo válasza Csaszu hozzászólására (») Szept 7, 2010 /
 
Bár nem írta, hogy milyen autó, de gondolod, hogy hőmérsékletszabályzott a töltőfeszültség és tényleg 10 fok körüli a hőmérséklet? Ez a hőmérsékletfüggő szabályzás szerintem nem túl gyakori még manapság sem, bár tény, hogy csökkenő hőmérsékletnél növelni kellene a töltőfeszültséget.
(#) kadarist válasza potyo hozzászólására (») Szept 7, 2010 /
 
Volt a régi MTZ-traktorok szabályozóin egy "téli-nyári" töltőfeszültség-átkapcsoló. Nyári állásban 13,8 V körül volt a végfeszültség, téli állásban 14,5 V körül. Lehet, hogy modernebb formában újra van ilyen megoldás.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Szept 7, 2010 /
 
Nagyon kevéssé használják a hőfok-korrekciót, elég nehéz ugyanis mérni az akkumulátor maghőmérsékletét.
A felesleges korlátozás nem okozna ugyan bajt, de a motortér hőfoka álló helyben gyorsan emelkedik, az akku lassan melegszik fel, tehát csak rövid ideig engedné meg a szabályozás a 14,4V-nál magasabb kapocsfeszültséget éppen a lényegét veszítené el. Akkor meg minek bajlódni vele?
(#) potyo válasza kadarist hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Léteznek szabályzók, amik kívülről vezérelhetőek, akár a motorvezérlő által, láttam valamelyik gyártónál ilyen chipeket. Elvileg nem probléma a hőmérsékletet mérni, és a szabályzó referenciáját ettől függően állítani, csak nemnagyon van (még) ilyen rendszer használva, valószínűleg az akku belső hőmérsékletének mérése teszi a dolgot problémássá. Valószínűleg vannak helyek, ahol be van ilyen is építve, de közép Európában szerintem nem lényeges (lehet, hogy pl. Finnországban jobban elterjedt a dolog).
(#) akos70 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Viszont az MTZ-ben télen az aksi valóban téli körülmények között üzemelt hátul egy vasdobozban, míg a mai autóknál általában az agyonzsúfolt, agyonszigetelt motortérben, 20 centire a motortól.
(#) Csaszu válasza potyo hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Igaz hogy nem 100 %, de szerintem mindegyik mai autóban van már hőmérsékletfüggő fesszabályzás.
Az új fordoknál közvetlenül az akku mellett nekiszorítva van a szenzor hogy minél pontosabban tudja beállítani.
Amelyik compiról gerjeszt, annak is tuti. Pl a civic
De a régi focus is téli hidegben 14,7-8, nyári forróság 14,1-2.
(#) editrita hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit !

Generátor brobléma merüllt fel egy Rover 414-esnél 92-es évjárat. Nincsen töltés per pillanat az autón, viszont a generátor kicsit szikrázik.
Eddig az autó csak bikázással indult, de aksi csere volt vele gond nélkül indult kb 2 hétig, az autóvillamossági szerelő bemérte az autót, nem zárlatos, direktbe kötötte az aksihoz a generátort, most már másodjára égett el a saru. Reggelre pedig nem volt töltés az auton. Vinni szeretnénk a szerelőhöz, de csak szombatra vállalta, viszont nekünk kellene addig is az autó. Mit érdemes megnézni rajta ami átmeneti megoldást jelent. A férjem méregetett 12-14 körül volt, de nem tudom, hogy mi, az aksin is a generátoron is .
Ha bárkinek lenne ötlete megköszönném !
(#) potyo válasza editrita hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Hát ha nem értetek hozzá, akkor jobb, ha nem méregettek semmit, hanem szerelőhöz mentek. Az előző akku is biztosan a töltés hiánya miatt nem tudta beindítani az autót, mint ahogy a mostani is lemerült két hét alatt. Én néznék másik szerelőt, mert az, akinek bármire is megoldás az, hogy direktben kötötte a generátort az akkuhoz (jelentsen ez bármit), az nem hozzáértő.

Mit takar az, hogy kicsit szikrázik? Hol szikrázik?
(#) editrita hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
A generátor jobb oldalán ahol csatlakozó kábelt rá kell tenni. A generátor kidobandó vagy cs javítható.
Egyébként az aksinkat is kicserélték valami gondja volt, garanciális csere volt. Ez ami most van benne ez egy csere aksi.

Végül is férjem a méréssel tisztába van, csak a többivel nincsen, hogy mi okozza ezt a problémát
(#) zolika60 válasza editrita hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Ha a férjed tisztában van a méréssel, akkor írd le mit mért. Mert az, hogy 12-14 körül volt a nem tudom mi az kicsit kevés. Ha ez az akku feszültségre vonatkozik, akkor annak 14,4 körül kéne lennie, járó motornál.
(#) editrita hozzászólása Szept 9, 2010 /
 
Az akku feszültsége volt a 12,40
(#) potyo válasza editrita hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Járó motornál? Mert az kevés.
(#) sipike01 hozzászólása Okt 2, 2010 /
 
Sziasztok

Nekem olyan problémám lenne hogy van egy opel omegam bosch generátorral és sikeresen akku nélkül hajtották az autót ez egy 2.3 td motor és most nem tölt a generátorom max 12.5 v ot mérek járó motornál de ha leveszem a plusz szálat a saruról 18V-ot mérek rajta tehát tölt cseréltem már benne feszszabályzót de míg nem cseréltem benne 11.5V al töltött a generátorom az autóba össze vissza van kötözkedve minden a fordulatszámérő is rosszul mér benne töltésvisszajelzésem nincs egyáltalán max ha két kábelt megcserélek a generátoron de akkor nem megy a fordulatszám mérőm és a töltéslámpa is folyamatosan világít a generátor házára volt kötve egy plusz kábel ami csak úgy lógott de ha letestelem akkor szikrázik de nagyon kérlek segítesetek mi lehet a hiba már mindent próbáltam
(#) kadarist válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Testeld le azt a generátorról lógó vezetéket a kasznihoz vagy a blokkhoz, vagy ahonnan leesett, és mérd meg úgy a feszültséget.
(#) sipike01 válasza kadarist hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
de ha megpróbálom letestelni azt a kábelt akkor hatalmas szikrát ver . a másik meg a generátor a feszítőn keresztül nincs le testelve? Igaz járó motornál próbáltam le testelni a kábelt de mindjárt kipróbálom kimegyek a műhelybe köszi a gyors segítséget
(#) kadarist válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Ha a generátor fémtestéről indul az a vezeték, akkor azt az autó testére kell kötni. Ennyi.
(#) kobold válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Ha még egy hozzászólást beírsz egyetlen árva írásjel, meg normális mondat-tagolás nélkül, akkor nagyon haragos leszek. Tessék már odafigyelni egy kicsit.

A kérdéshez: terheletlenül (lekötött akkuval) járatott generátor esetén benne van a pakliban, hogy a generátor egyenirányító diódái tönkremennek. Ezek ugyan nagy nyitóirányú áramot képesek elviselni, de annál gyengébb a záróirányú feszültség-tűrésük (sok esetben 18... 20 V körül), és egy kellőképpen forgó generátornál, ha hiányzik a körből az akkumulátor (mint komoly kapacitással rendelkező puffer), a záróirányú feszültségcsúcsok bajt okozhatnak.
Durva hiba esetén viszonylag gyorsan kideríthető a diódák sérülése: le kell kötni az akkumulátorra menő vezetéket (B+), persze a zárlat elkerülése érdekében az akku negatívját is illik előtte lekötni. Aztán multiméterrel, diódavizsgáló módban mérés: pozitív zsinór a generátorházra, negatív az előbb szabaddá tett B+ kivezetésre, ekkor valamekkora nyitófeszültséget kell mutatnia a műszernek (0.4 ... 0.7 V). Aztán zsinórok megfordítása, pozitív a B+-ra, negatív a testre, itt szakadásnak kell mutatkoznia. Bármelyik esetben nem az elvárt eredményt kapjuk, lehet szétszedni a generátort.
Abban az esetben is szétszerelés lesz a vége, ha a diódák mérése ugyan nem mutat hibát, de bekötött akkumulátor és járó motor mellett relatíve nagy (2-3 V, de akár 10 V vagy afölötti) váltakozó feszültség mérhető az akkumulátor pólusain. Ekkor bizonyosra vehető, hogy legalább egy fődióda tönkrement.
(#) akos70 válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Azért nulla hozzáértéssel elég merészen csereberéled a vezetékeket meg az alkatrészeket.
(#) sipike01 hozzászólása Okt 3, 2010 /
 
testhiba volt most már tökéletesen tölt a generátorom még csak annyi hogy nem nulla a hozzáértésem csak még ilyen hulladék opelem nem volt és már valaki eredetileg összevissza kötözgetett mindent az autóba így el nem tudtam képzelni mi milehet az autóba már csak arra kell rájönnöm miért mér félre a fordulatszám mérő mert hiába tekerem le a potiát a mérőnek akkor is minimum 3000 et mutat és el nem tudom képzelni már hol is mi lehet benne a hiba ha van ötletetek akkor szivesen várom és köszönöm a segítséget
Következő: »»   43 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem