Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   44 / 156
(#) kadarist válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Ebből is látszik, hogy az autógyártók nem raknak csak úgy lógó vezetékeket a generátoraikra.
(#) sipike01 válasza kadarist hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
hát ja de elég szakbarbár volt az autó előző tulaja ,ami kábelt csak lehet találni az autóba mindegyik szigetelő szalagozva van egy más szinű kábelhez valamit nagyon nagyon dolgozhatott rajta a fickó Még ilyesmivel nem találkoztam pedig volt már egy pár autóm
(#) kadarist válasza sipike01 hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Az írásjelekről ne feledkezz meg! Jó pihenést!
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 11, 2010 /
 
Szevasztok!
Van 1 öreg Nissanom, elkezdett hol tölteni, hol nemtölteni. Szétkaptam a generátort és tiszta olaj volt, meg kopottak voltak a kefék is. Kicseréltem, megtisztítottam, visszatettem, töltés nincs, ráadásul a töltésjelző lámpám sem ég a gyujtás bekapcsolásakor.
Következőket mértem:
akksi: 12.5V
töltővezetéken: 12.5V
fesz.szab.-hoz menő referencia vezeték: 12.5V
gerjesztő vezeték: 0V, gyújtáskor megjelent 12V
járó motornál az értékek ugyan ezek
töltővezetéknél áram: 0A, minden fordultaszámon, világítással
generátor szétszed
mind a 9 diódában: nyitófesz 0.5V, egyik irányban 10kohm, másik irányban 80Mohm ellenállás
tekercsek ok
szénkefék és fesz.szab. között nincs szakadás
biztosíték ok, relét kicseréltem, hátha nem jó
töltés továbbra sincs, töltéslámpa nem ég gyújtásnál továbbra sem
Hogyan tovább?
Sajnos az autóhoz nem tudok bontott generátort sem venni, mert nincs hozzá, ritka autó.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Milyen tipusu generátor ez? Találtál rajta valami számot?
(#) pucuka válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Valószínű, a kefék nem érintkeznek. Nézd meg azt is, hogy a kefék között nincs-e szakadás. Elég, ha az új kefék szorulnak a tartóban, és nem érnek a kommutátorhoz.
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Hitachi, van rajta szám, adatok, minden, de már hazajöttem, nem vagyok az autó közelében, nem tudom megmondani. 60A-es, fesz.szab egybe van építve a kefetertóval.
(#) Dr.Borisz válasza pucuka hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Új kefék vannak benne, nem szorulnak, ezt beszerelés előtt ellenőriztem. A 2. szétszedésnél láttam, h a kefék, a kommutátorral való érintkezési felületükön tükrösek lettek, azaz érintkeznek. Szakadást is ellenőriztem, az is ok.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Ilyesmi?
Ha mindent kimértél úgy, ahogy leírtad, akkor már kizárásos alapon is csak a feszszabályzó marad.
A diódahidat ugye szétforrasztottad az állórésztől a méréshez?
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 11, 2010 /
 
Elővettem a régebbi rossz generátoromat és a diódákat kimértem multimélterrel (nem forrasztottam le a diódákat) és a következő eredményeket kaptam:

gerjesztő (mindhárom):
szakadásmérés 1. irányban: 0.470 (ez amúgy mit jelent?)
szakadásmérés 2. irányban: semmit nem mutat
ellenállás 1. irányban: 0.8Mohm
ellenállás 2. irányban: 250Mohm

+ diódák (mindhárom):
szakadásmérés 1. irányban: műszer sípol
szakadásmérés 2. irányban: műszer sípol
ellenállás 1. irányban: egyiknél 3.5ohm, másik kettőnél 8.5ohm
ellenállás 2. irányban: 20kohm

- diódák (mindhárom):
szakadásmérés 1. irányban: 0.400
szakadásmérés 2. irányban: semmit nem mutat
ellenállás 1. irányban: 20kohm
ellenállás 2. irányban: 300Mohm

Ezt csak azért csináltam meg, h megtudjam tőletek, mit jelentenek ezek az értékek?
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Igen ilyen, az autó pedig Nissan Laurel.
Nnem forrasztottam le az állórészről, de ha vmelyik rossz, az így is kimérhető.
Már én is a fesz.szab.-ra gondolok, csak az a helyzet h ez 1 4. generátor 4 év alatt és mindig a fesz.szab a rossz? Nem örök életű alkatrész az, főleg h japán?
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
A szakadásmérés elég. Viszont úgy nem jó, ha a tekerccsel egyben van, a 3 tekercsvéget le kell forrasztani.
Amelyiknél sípolt, ott 1 dióda zárlatos. Ha szét lenne kötve, azt is tudnád, melyik. A többinél jó a mért eredmény. Egy pár wattos izzóval+akkumulátorral is lehet mérni, egy irányba világít, másikba nem, ha jó.
Szedd szét újra, mérd ki szétforrasztva. Ha jok a tekercsek, a diódák, akkor rendelhetsz bele egy szabályzót.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Nem mérhető ki, ha nem forrasztod szét.
Miért lenne örökéletű? Pláne hogy Hitachi...
(#) potyo válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
1. irányban azaz nyitóirányban a 0,4-0,8 között érték az a dióda nyitófeszültségét mutatja voltban. Ezeknél a diódáknál kb. ez a tartomány a normális. 2. irányban a diódákon a letörési feszültséget mérné, ezeknél a diódáknál a letörési feszültség (feltéve, hogy jók) legalább 20-30V, ezért a műszer ezt nem tudja lemérni. Ha mindkét irányban 0,1V alatt mutat, akkor a dióda zárlatos, ha nem mutat semmit, akkor pedig szakadt.

Ellenállásmérés diódáknál nem túl nagy jelentőséggel bír. Mindenesetre ha 2. irányban kis ellenállást mérsz (főleg ha a többihez képest kicsit), az a dióda hibájára utal, de ez inkább a nyitófeszültség mérésével deríthető ki.

Egyébként sajnos a műszer túl kis árammal mér, az ilyen nagyáramú diódákat legalább néhány amper árammal kellene terhelni és úgy nézni a nyitófeszültséget, és legalább 20-25V feszültséggel ellenőrizni a záróirányú feszültségüket, hogy az ember 100% biztosat tudjon. Szerencsére úgy szoktak tönkremenni, hogy az akkuval és egy 10-20W-os izzóval sorbakötve is kiderül, hogy a dióda jó vagy sem.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Idézet:
„Miért lenne örökéletű?”


Hát mert jappán

Amúgy tényleg érdekes, hogy ezek a szabályzók ennyire döglenek. Nincs bennük mozgó alkatrész, és mégis...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Igen, talán 1-2 eset előfordult, hogy a multiméterrel mért diódavizsgálat téves volt, nem mutatta ki a hibát. (Mondjuk nem 10-ből 1-2... )
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Hasonló Hitachi generátor van az Isuzu motoros Opelekben. Feszszab., diódahíd nem ritkán cserés.

Viszont az egyik tipusához lehet venni külön feszszab. elektronikát potom pénzért (valami 2-3e. ft), míg ugyanez házzal-kefével 10e. körül.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
Talán pont ehhez is.
Lent látható a kompatibilitási lista.
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 11, 2010 /
 
Na oké, értem a dógot, bár tökmindegy melyik dióda a rossz, mert bele vannak sajtolva a fémházba, nem is lehet cserélni.
Az a baj h én eddig nem találtam ehhez a generátorhoz se diódasort, se fesz.szab-t semmilyen bótba..persze attól még lehet h van.
Na de mi a helyzet a töltésjelzővel? Nem világít ha ráadom a gyújtást..ennek lehet köze a töltéshez? Hogy van bekötve ez a visszajelző?
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 11, 2010 /
 
1 napon belül bármelyik normális autósbolt beszerzi, ahová van napi kiszállítás a nagy alkatrésznagykerektől.
Generátortipus, szám kell (Hitachi LRxxxxx)
Mindegy melyik dióda rossz, ha egy rossz, az egész hidat cserélheted (mondjuk gerjesztődioda miatt én nem szoktam, azt pótolom). De a szakadt diódát csak szétforraszva veszed észre.
A visszajelző álló motornál a generátoron keresztül (annak gerjesztőkörén keresztül) testet kap, másik pólusán gyujtás+, ilyenkor világit. Járó motornál ezen a kivezetésen is akkufeszültség jelentkezik (már ha van töltés) , és kialszik a lámpa
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez azt jelenti, h ha gyújtáskor nem ég a visszajelző, akkor az lehet a gerjesztőkörben hiba (pl. nem érintkezik a szénkefe), v rossz a fesz.szab, ami kapcsolja az áramkört?
Az izzó jó, ellenőriztem.
Munkahelyemen vannak műszerek, amivel tudom ellenőrizni a fesz.szab. működését. van kapcsolási rajzotok az ellenőrzéshez, mit és h kell kötni, csinálni,
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Utánaérdeklődtem, valóban tudnak hozni hozzá bármit, nem is gondoltam volna. Csak a diódasor elég húzós árban van.
Ha leforrasztom az állórészről, akkor a diódákat már nem kell külön leforrastgatni? A hídon úgy egyben mérhetem ki őket egyesével?
(#) SzervízMacska válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Igen.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Így van, gerjesztőköri hibánál nem világít a visszajelző. Vagyis így jelzi a hibát.

Csak a 3 tekercsvéget kell leforrasztani, a diódákat fölösleges.

Elég komplikált ez a szabályzó, van vagy 6 kivezetése, úgyhogy lehetne rajta picit gondolkodni, mit is mérj.
Én kizárásos alapon szoktam az ilyennél dönteni. Ha minden más jó, csak az lehet rossz.
(#) Dr.Borisz válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A szab. jelzési alapján tudom melyik vég micsoda, megpróbálkozom a méréssel, van 6 szabályzóm, hátha jó vmelyik.
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 12, 2010 /
 
Ja és mégegy probléma került elő közben, bár nem generátor, de hátha lesz rá válasz. Nehezebben indul az autó mint eddig, azaz kb 4-5 mp-es indítózás után indul. Eddig fél fordulatra berántotta a motort. Megnéztem az izzítást. bekapcsol, majd kikapcsol, működik ahogy kell, de az izzítógyertyák végén 6V-ot mérek. Nem 12V-nak kéne ott is lennie?
(#) zolika60 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Nem lehet, hogy az akkud gyenge? Az izzítás gyertyánként 10-05A. Ha az akkun közben megvan a feszültség akkor test problémára gyanakodnék.
(#) akos70 válasza Dr.Borisz hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
A gyertyákat ellenőrizted egyenként? Szétkötve, természetesen, tudod, mint a diódáknál.

12voltnak kéne lennie természetesen (vagy közel annyinak, mert azért az a 50-60A megterheli az aksit.)
Gondolom, párhuzamosan kötött gyertyák vannak benne, a sorosnál egész más a helyzet, de az már jó rég kiment a divatból.
(#) Dr.Borisz válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Most töltöttem fel az akksit, azóta már vmennyire lemerült mer ugye nincs töltésem most, de a fesz. ugyanúgy 5-6V. Na akkor azt is mérhetem ki.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2010 /
 
Ez azért sántít, mert ha az akku gyenge, azt az indítómotor hamarabb észreveszi. Ha motortest nincs, akkor is.
Következő: »»   44 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem