Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   31 / 49
(#) Pixi válasza Mezoas hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nekem konkrétan világítás nincs!
Arra rájöttem a panelt tanulmányozva, hogy ezen van az indexrelé, a gyújtás, és a fesszabályzó!
De lehet a gyújtás nincs! Még jobban bele kell méllyülnöm!
A gyári elektronika mit jelent?
(#) Mezoas válasza Pixi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Világítás aligha fut be ebbe az elektronikába, nem hiszem, hogy izzóvédelmi funkciókat is beépítettek (bár az a nagy trafó, vagy fojtótekercs lehet ilyesmi célt szolgál). Meg kell keresni az alaplaptól feljövő vezetékkötegben a világítótekercs vezetékét (gyári vezetékelés esetén piros kábel fehér csíkkal), és járó motornál feszültséget mérni.
A hátsóvilágítás 6V-os rendszer esetén a töltőtekercsről megy, amely egy kétleágazású tekercs (harmadik a test).
Lehet csak az izzó nem érintkezik.

Gyári elektronika a motor pontos felszereltségétől is függ. 6V-os Simsonokon (érvényes a madárszériára is) fojtótekercses feszszabályzó, ócska bimetálos indexrelé volt (már amelyeken volt index, mert egy sima S51N-en csak kapcsolók vannak a kormányon).
12V-os gépekre már került ELBA (töltőelektronika és elektronikus indexrelé egyben), illetve a halogénes világítású példányok EWR-t kaptak (a halogén izzót védi, illetve a Graetz-híd is ebben lett elhelyezve az ELBA-hoz). Továbbá a felszerelt gyújtástól függően még a tirisztoros példányok értelemszerűen kaptak elektronikát, a megszakítósoknak erre nem volt ugye szüksége. Így egy fullosabb Simson tele van elektronikával (S51C...).
(#) Pixi válasza Mezoas hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Azt tudom hogy a feljövő 4 vezetékből 2 átmegy, és egyik sem a gyújtás! De most hogy ez eszembe jutott a gyújtás nem a panelról megy!
AMúgy az index nem működik akksi nélkül?
Majd holnap átnézem újra mi hova megy! CSak ugye van benne ez a panel, meg gyújtáskapcsoló is.
(#) Mezoas válasza Pixi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szerintem kösd ki azt az elektronikát onnan, és szépen építsd vissza gyárira (komfortosabb lesz úgy, a buta nagy nyák helyett).
Az index akksi nélkül nem fog menni (2x21W az elég sok).

Itt találsz bekötési ábrákat.

A gyújtáskapcsoló sem egy lehetetlen dolog, kicsit értelmezni kell az ábrákat, hogy milyen körök vannak, hogyan van a jelölés, stb.
(#) Pixi válasza Mezoas hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hali!

Már megy van a világítás meg mindenhol a feszek! Volt benne átalakítás lent a tekercseknél is! Az elektronikát kiiktattam, így az nem zavar be! Visszaalakítottam gyárira!
Már csak az a kérdésem hogy az index sehogy sem megy akksi nélkül?
(#) Pixi válasza Pixi hozzászólására (») Márc 31, 2011 /
 
Amúgy gondolkoztam a LEDes indexen is mert ugye annak jóval kevesebb az áramfelvétele! Csinálni neki egyen feszt és arról mennének az indexek! Minden indexbe 4-5db 5 chipes LED és jó is lenne!
(#) matyi8202 hozzászólása Ápr 2, 2011 /
 
Szép estét
Egy kérdéssel fordulok hozátok
Simson s51n alap gépről van szo
egy kapcsolot szeretnénk bekötni amolyan lopásgátlott nincs aksi csak kondija
Kérdés hogyan lehetne megoldani?
(#) Pixi válasza matyi8202 hozzászólására (») Ápr 2, 2011 /
 
Hali!

Én annó ugyan ilyen S51N-nél tettem be egy kulcsos kapcsolót amit sorba kötöttem a gyujtótrafóra menő barna fehér kábellel! A kapcsolót meg belefúrtam a deknibe, és olyasmi lett mint a gyári gyújtáskapcsoló! Csak ugye ez nem indult csavarhúzóval, és nem lehetett szinte minden autósboltban kulcsot kapni hozzá! Sztm ez a legkönnyebb megoldás!
Remélem sikerült segítenem!

üdv
PIXI
(#) matyi8202 válasza Pixi hozzászólására (») Ápr 2, 2011 /
 
Köszöntem a segitségeteket
(#) Pixi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 3, 2011 /
 
Hali!
Szinte ugyan ilyen volt nekem is, csak valaki beletörte a kulcsot! Most csak egy lyuk van a helyén, de majd veszek újat egyszer!
(#) Tommyi hozzászólása Ápr 5, 2011 /
 
Sziasztok! Gondolom már unjátok a kérdést, de.. Van valakinek megbízható,egyszerűen,olcsón kivitelezhető gyujtása simsonra olyan ami bírja a hosszú távú motorozást(optimális fordulatszámon) és a világítása is működőképes(semmi extra csak első hátsó világítás)? S51N es Simsonom van megszakítós gyujtással, 60/4es hengerrel. Ha van eladó elektronikátok az is érdekelne. Sőt ha valaki meg is csinálná nekem az mégjobban.. De ez lehet csak álom. Ui.: nem nagyon értek az elektromos dolgokhoz.Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) HA3GX hozzászólása Ápr 26, 2011 /
 
Sziasztok!

Simson S51:
Hogyan kell összekötni a gyújtótekercset a trafóval?
Több éve bent volt az istállóban, csak nem volt benne gy.tekercs.
Eddig úgy próbáltuk, hogy a tekercs alján lévő ágaztatást rákötöttük a trafó 15-ös állására, a tekercs másik kivezetése a csavarra van kötve, így az biztos a test.
Rámértem, ~6V-os a tekercs, először 12V-os kispolszki trafóról enyhe szikrákat produkált. A többivel meg sem moccan.
(#) HA3GX válasza HA3GX hozzászólására (») Ápr 26, 2011 /
 
Sziasztok.

A dolog megoldódott, sikerült beüzemelni a Simsont.
(#) sevenhill válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Az utángyártott gerjesztőtekercs által okozott gyújtómodul-tönkremenetel valós probléma. Egy motorszerelő kimérette velem a gerjesztőtekercset, és a kondenzátor-dióda teszttel (csúcsfeszültségre töltődik a kondenzátor) rúgásra 500V-ot mértem! Nagyobb fordulaton nem is csoda, hogy "leülteti" a modulban a tirisztort. Az eredeti NDK-s tekercs csak 230V-ot adott. Azzal semmi gond. Most elkértem az ominózus tekercset (talán valami távolkeleti gyártmány) és jobban szemügyre vettem, és ott a két végén a kompenzáló tekercs forrasztása! Még ki is forrasztottam, és néhány amperrel ezt meggerjesztve, mutatott is a vas némi elektromágnesességet. A német gyártmánynál is volt a két végén forrasztás, viszont az annyiban különbözött ettől, hogy a tetején kb. 10 menet vastagabb vezetékkel volt megoldva a kivezetés. Azt sajnos nem tudtam elhozni (és nem tudtam lefényképezni), mert a motort elvitték, de amit elhoztam, arról itt a fotó. Most akkor mi az igazság? A kompenzáló tekercs(ek) menetszámát egyébként nem tudni, mert az van legalul. Lehet, hogy azok nem egyformák, és ez ennyit számít?
(#) bubuc17 válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Heló
A gyári tekercsek is simán 400v fölött vannak.
És a tirisztor minimum 600v os.
De ezt működő motor + terhelés mellett kellett volna megmérni, hogy úgy mekkora a maximum feszültség és mekkora alapjáraton.
De igen valószínű hogy átlépte ez a tekercs a tirisztor feszültségét, de nem biztos hogy a feszültség növekedése a fordulattal arányosan változik.
De szerintem mindenki ismeri az utángyártott simson alkatrészeket...
(#) Krisz03 válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Akkor ez úgy tűnik a sokadik fajta rossz utángyártott tekercs. Viszont az átlátszó szigetelésűvel nekem még sosem volt bajom.

A rövidrezárt tekercselés egy sor. A huzalvastagság látszik a kivezetésnél, olyan 0.6-0.8mm között lehet.
(#) bodgabo válasza bubuc17 hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
A nagyobb feszejtől nem kellene tönkremennie a tirisztornak. Pl a 600V-os nem megy tönkre 600V fölött, hanem gate vezérlés nélkül 600V-ot elérve "gyujt be" (vezetővé válik). Természetesen ha a tartóáram alá csökken az árama, akkor ugyanúgy kikapcsol.
Szerintem isnább fordított polaritás vagy túl nagy gate-áram miatt purcanhat ki egy tirisztor.
(#) sevenhill válasza bodgabo hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Az a helyzet, hogy ha a megengedett anódfeszültséget átlépve billen a tirisztor, az a nem üzemszerű bekapcsolás kategóriája. (Ilyen még a kritikus dU/dT átlépése is.) Ilyenkor letörési folyamat megy végbe a tirisztor kristályszerkezetében, azaz a vezetés csak egy nagyon szűk keresztmetszetben indul el, oda hirtelen "rázúdul" a mögöttes energia (a gyújtásban a kondenzátor energiája) , ami a kristály roncsolódását (végleges zárlatát) eredményezi.
(#) sevenhill válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Ami még lemaradt: A fordított polaritást a tirisztor a zárófeszültség értékéig elviseli, hiszen a tirisztor leegyszerűsítve egy vezérelhető dióda, egy villamos "szelep". Persze a tirisztornak sokkal bonyolultabb a "lelkivilága", ha a katalógust megnézzük: Kritikus feszültségnövekedés, kritikus áramnövekedés, szabaddáválási idő, I*2t-Joule integrál, nyitóirányú feszültségesés, stb...
(#) bodgabo válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Uhh, átolvasva egy-két adatlapot valóban vannak ilyenek. Tirisztorokkal eddig keveset foglalkoztam, főleg a suliban tanultakból (ami nem sok) okoskodtam.
(#) Mezoas válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Én is találkoztam már utángyártott tekercs káros tevékenységével. Nálam a végzetes hibát a tekercshézag túl alacsonyra állítása okozta (így 400V fesz. fordulaton analóg műszerrel mérve), utána az 1N4007 egyenirányító diódák egy gázfröccsöt bírtak, a BY299/399 pár kört, a 8A@800V (TO220 tok) dióda hűtőzászlóval pár 10 km-t. A tirisztor máig ugyanaz van benne.
(#) mex válasza Mezoas hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
A kondi is ugyanaz?
(#) Mezoas válasza mex hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Bizony ugyanaz. Semmi más nem pusztult meg.
Nem értem a miértjét, de még azt is tapasztaltam, hogy 680nF (630V) kondi mellett sokkal gyorsabban tönkrementek a diódák, mint az 1u-ós kondi mellett (azonos típus, Remix gyártmány). A Motorgyújtás topicban abban az időben már foglalkoztunk a témával.
(#) bodgabo válasza Mezoas hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Valszeg a kisebb kapacitású kondin magasabbra fel tud szaladni a feszej, és ezt nem komálják a diófák.
(#) sevenhill válasza bodgabo hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
A Simson gyújtásban nincs a gerjesztőtekercset negatív irányba söntölő dióda (mint a Honda vagy Yamaha robogóknál) ezért a negatív feszültség csúcsa és a feltöltött kondenzátor feszültsége összeadódnak. Nyilván a rövidrezáró-kompenzáló tekercs ezt hivatott pótolni, illetve elképzelhető, hogy a tekercs disszipációja nem viselné el a negatív rövidzárat, vagy valami más oka is lehet?
(#) hetyesizoli hozzászólása Máj 16, 2011 /
 
Hello
1 kérdés : a champion gyertyának mennyi a hőértéke.
Köszi
(#) Krisz03 válasza hetyesizoli hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Amennyi rá van írva.
(#) hetyesizoli válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Éppen egy sincs a közelemben.
(#) Krisz03 válasza hetyesizoli hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Akkor hogyan adhatnánk konkrét választ? Championból is van ezer féle, mint ahogyan NGK-ból, Brisk-ből, stb.
(#) hetyesizoli válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Csak azéet kérdezem mert a simsonom a legtobb isolator gyergyával nem jó valamiért máshol adja le a szikrát ahol kell hanem kicsit lejebb. Vetttem bele újat azzal jó volt egy darabig aztán utána nem. Azt gondoltam hogy a hőértékkel lehet valami.
Következő: »»   31 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem