Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   29 / 343
(#) fongab válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Szia
Szerintem ez egy automata mosógép motor. A rajz is az, amit kaptál.
A kapocs 5 –re a 230V egyik vezetéke.
A kapocs 3 –ra a 230V másik vezetéke ez a centrifuga. A kondik kellenek, a kapocs 3 és kapocs 4 közé.
A mosó üzemmód: kapocs 5 230V egyik vezetéke, a másik vezeték, az a forgás iránytól függően, a kapocs 1 vagy kapocs 2. Balra / jobbra forog a motor. A kondenzátor itt is kell a kapocs 1 és 2 között. A forgásváltásnál, meg kell várni amíg, a motor az egyik irány után meg áll. Csak akkor lehet, a másik irányt bekapcsolni.
Ha újra tekerték a motort: Ellenállás mérővel ellenőrizd. a kapocs 5 és a kapocs 1,2 ugyan olyan ellenállású. A kapocs 5 és a kapocs 3 az előbbinél kisseb ellenállású. És a kapocs 4 vagy ugyan az mint a kapocs 5 és a kapocs 3 vagy nagyobb, de nem éri el, a kapocs 5 és a kapocs 1 – 2 ellenállását.
Ha ez meg van, és kb. ezt méred, akkor a kivezetés, jól van kötve.
Itt még mindig két esélyes a motor.
Első a centrifuga nem pörög fel. Nézd meg hogy a centrifuga állásba merre akar megindulni a motor.
Keresd meg, hogy a mosógép állásba melyik ez a irány. Pörgesd fel a motort, a mosó fordulatra, majd, kapcsold át centrifugára. ( A mosógépbe is, ezt csinálja. Igaz, ott ruhával van teli. )
Másik esély: Cseréld ki a forgórészt, mert zárlatos. ( Ennek hangja is van. Mint mosás, mint centrifugaállásba. )
üdv.
(#) patexati válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Ennek a motornak szerintem dupla tekercselése van egy centis,meg a mosásos Nem mindegy melyiket kötöd be!vagy esetleg összekeverve van bekötve!ja és csak egy kondi legyen bekötve!!
(#) VIM válasza fongab hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
"Másik esély: Cseréld ki a forgórészt, mert zárlatos. ( Ennek hangja is van. Mint mosás, mint centrifugaállásba. ) " Ez kommutátoros motor lenne??? Vagy az aszinkron motor forgórész pálca törésére gondolsz?
(#) patexati válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Ez biztos,hogy aszinkron motor!Szinte kizárt,hogy a forgórész rossz de van rá 1% esély!
(#) tekilla12 válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Igen 2 db vezeték csatlakozik abba a fém valamibe a motor tetején!Igen oda vissza pörög a motor,ha az N2,N3 ra kötöm a 3.kondival.Amiker bekapcsolom és két ujjal megfogom a forgórészt nem induk el!Működő mosógépből lett kiszedve!
(#) patexati válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
És az N1??A centrifuga csak egy felé forog
(#) fongab válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Szia
VIM
Igen, törésre gondoltam.

tekilla 12
Miért lett a mosógépből kiszedve? Mert nem ment a mosógép.
Ha azok a kondenzátor értékek vannak a motoron, amik voltak. És két ujjal le tudod fogni mosógép üzembe, még lehet, forgórész hibás. Vagy kiszáradt, a kondenzátor.
Most nem rég lett újra tekerve a mosógép motorom. 10µF kondival mint a centrifuga mint a mosó állásba indult. Igaz a mosó állásba, határozottabban, és nem akartam, lefogni.

patexati
A tél állása 15 motorból ( fűnyíró, kompresszor, búvár szivattyú ) 4 db nem indult el. Mind leégve, újra tekerve. De van egy, 5KW motor is. Forgórész cserélve, megy. Vissza az sajátját, nem indul.
Én nem zárnám ki, a forgórész hibát se.
üdv.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Hello!
Bocs, hogy beleszólok. De én úgy értelmezem a kérdését, hogy nem egy fázisról, hanem két külön fázisról és kondival szeretné üzemeltetni. Akkor is fenn tartod a véleményedet? (Tudom, hogy villamosan kissé snassz..)
üdv! proli007
(#) VIM válasza fongab hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
"Cseréld ki a forgórészt, mert zárlatos. ".....Az nem zárlat ha a pálca (kalickarúd) elszakad vagy törik. Szerintem. De a jelenséget ismerem. A 25 év alatt 2, a sok száz motorból. Vagy a rizsszeműekre fogjuk a hiányosságot?Üdv.:VIM
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Helló! Én is értettem az elképzelést de 4,5kW!!! Amit én nem tennék meg, másnak sem ajánlom. Igaz, itt a fórumon szép lehet az ember de elég okos nem.... vagy melyik ujjam harapjam meg?? .....Be kell szerezni egy ipari fázisjavító kondit oszt hagyszokja! Üdv.:VIM (Különben épp téged "vadászlak". Volna egy-két szakmai kérdésem csak neked, ha bevállalod, vagy írjak a megfelelő topikba és legyen pontra menő a dolog?)
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Hello!
Hát ha "csak nekem" akkor írj privátot. Ha nem, akkor fórum, értelem szerűen. (csak lassan már le kell pattannom)
üdv! proli007
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Akkor majd írok priváton. Meg hát ne olyan sürgős a dolog csak bosszant hogy nem tudom megoldani.
(#) patexati válasza fongab hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Én sem zártam ki!Csak ritka dolog és nem azzal szokták kezdeni,hogy forgórészt cserélnek egy aszinkton gépben!A másik dolog amit itt írt valaki,hogy a forgórész zárlatos!Egy aszinkron motornak (milyen ez is nem valami speciális) a forgórésze a felépítéséből következően nem lehet zárlatos semilyen esetben sem csak szakadt!!
(#) fongab válasza patexati hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Szia
Nem tudom. De a forgórész hornyokba lévő egy menet a vastól, el van szigetelve. Csak a végén van összeöntve. Ami, megint el van szigetelve, a vastól. Én legalábbis, így tanultam. De, lehet hogy, akkor hiányoztam.
Ha nincs szigetelve a horonyba, akkor minek az egy menet? Sőt nem tudom, hogy minek csinálják lemezből. Lehet azt, egy vas tőmből is, kiforgácsolni.
És igen nagyobb esély van a szakadásra. Ha csak a hő tágulást nézem. Legyen szakadás.
De a forgórész, nem fog pörögni.
üdv.
(#) VIM válasza fongab hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Hát én úgy tanultam hogy semmilyen szigetelés nincs. Az áram tudni fogja, hogy melyik a legrövidebb és legkisebb ellenállás.
(#) patexati válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Igen így van!Van persze kivétel!A tekercsnek kissebb az ellenállása mint az őt körülvevő öntvénynek így a tekercsben folyik az áram java!
(#) tekilla12 hozzászólása Márc 4, 2009 /
 
Sziasztok!
Kipróbáltam a motor bekötést,de bárhova kötöttam ugyan olyan fordulaton pörög!Jobbra is balra is!A centri fordulat is ugyan akkora mint a mosási!A már mellékelt rajz alapján próbáltam!
(#) VIM válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Helló! A tekercseket ki tudnád mérni ohmikusan? A kis fémkupakba nincs bekötés? VIM
(#) tekilla12 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
De 2 száll drót megy a motorból a fém pöcökbe a motor tetejére!Kimérni nem tudom.Ja a kondik amúgy 2db 12 mikros,és 1db 10 mikrós van a centrihez a 2 12 mikrós kondi megy,de kipróbáltam a 10 mikrósal is akkor is elindul és ugyan úgy pörög!
(#) VIM válasza tekilla12 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Az volna az egyik bemenet amit ugye ki kellene mérni, hogy hová megy a sorkapcson. A centrihez kell mind a két kondi, amit szintén ki kellene mérni, melyik is az a kettő szál ami a centrizést csinálja. VIM
(#) leono válasza patexati hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Van egy "Villanymotor" című téma is. Nézzetek ott is körül, hátha találtok valami okosságot. Nem írok mindenkinek külön választ, ezért itt említem meg, hogy a rövidrezárt forgórésszel kapcsolatban pl. a 218083-as sorszámon olvashattok érdekes dolgot, ami akkor nekem is új volt.
(#) szervizes.zozo70 hozzászólása Márc 4, 2009 /
 
sziasztok tudna nekem valaki segiteni abban hogy,kell bekötni a régi tipusú mosógépmotort? 7 kivezetésü
(#) VIM válasza szervizes.zozo70 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Helló! Van ugye 3 kivezetés. Kinevezel egyet fázisnak, a másik kettő közé kötöd a kondit és adsz neki nullát valamelyik kivezetésére. Ha nem jó felé forog akkor a kondit a másik kivezetéshez kell kötni.
(#) szervizes.zozo70 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
köszi de ez nem jó mert 7-vezeték jön ki belőle. ez egy nagyon régi zárt házas motor.
(#) VIM válasza szervizes.zozo70 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Hűha! Az a baj, hogy az összes kivezetést leszedték a kapocslécről, ahogy így "elnézem". Így kemény dió, mert a kezdet és vég variációba kötése elég sok.
(#) szervizes.zozo70 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
olyan fel irások vannak rajta hogy, v1-v2-w1-w2-u1-u2-z1-z2 az utolsót nem tudom le olvasni
(#) SZABOLCS720704 válasza szervizes.zozo70 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
A tekercsek számából akár egy csuszógyürüs motor is lehet. fénykép alapján talán többet lehet róla mondani.
(#) VIM válasza szervizes.zozo70 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
A kivezetésekre külön-külön van húzva szigetelő cső? Nincs párosítva egy érpár sem? Esetleg jobbról jövő, balról jövő elnevezés részedről? De a 7 az ugye páratlan. Nem 6 az véletlenül? Mert hát 3 tekercsnek 6 a vége ( négynek meg 8).
(#) szervizes.zozo70 válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
meg számoltam még egyszer de még mindig 7 . de viszont találtam még egy motort amin egyiken két szálvan de a másikon nem találok többet kép melékelve
vannak párositva szigetelö csövel
(#) VIM válasza szervizes.zozo70 hozzászólására (») Márc 4, 2009 /
 
Majd holnap megkeresem a bekötését ha megtalálom, mert úgy látom még nem volt a kapocsléc megbontva. Úgy emlékszem ez a típus indítórelés, de strapabíró. Nem baj ha nincs relé, majd nyomógombosra kösd.
Következő: »»   29 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem