Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   343 / 344
(#) mateatek válasza erbe hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Végül is mindkettőtöknek igaza lett. Ez egyfázisú aszinkron motor, aminek a főfázis tekercse meg van pörkölődve és ezért nem igazán szeretett forogni. Több hőt termelt, mint hasznos energiát. Köszi a segítséget.
(#) uniman válasza mateatek hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Azt írtad "semmit nem tudok a motorról"...most meg hogy "nem szeretett forogni".
Ezek szerint be volt már kötve...
(#) mateatek válasza uniman hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
A hozzászólások alapján, amiket ébredés után olvastam, kimentem a műhelybe és bekötöttem. Pár kismegszakító levágás és mindenféle kötözgetés után szétszedtem és láttam, hogy hibás. Ha a segédfázis tekercsét használtam főfázisnak, és a leégett tekercset segédnek, akkor valamelyest forgott, de inkább csak melegedett.
(#) uniman válasza mateatek hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Köszi, így már érthető...
(#) mateatek válasza uniman hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Tegnap vettem a bolhapiacon, olcsó pénzért. Természetesen hibátlannak mondott, jól működő darab. De azért sejtettem, hogy necces a dolog. Csak még nem tudtam.
(#) erbe válasza mateatek hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Biztos, hogy többe kerül a tekercselés, mint amennyiért vetted.
(#) mateatek válasza erbe hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Olcsóbban vettem, mint amennyit a rajta lévő turbó-ventilátor ér.
(#) erbe válasza mateatek hozzászólására (») Ápr 29, 2024 /
 
Biztos voltam benne. Viszont semmit nem ér, ha nincs mivel hajtani.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2024
(#) minicooper hozzászólása Máj 2, 2024 /
 
Üdv.
Egy olyan kérdéssel fordulok ide amit nemsikerült megmagyaráznom meglehetősen hiányos elektrotechnikai/elektronikai ismereteimmel.
Adott egy 1968os gyártású 4kW-os "háromszögmotor" (a tábláján csak háromszög van rajzolva) amely egy dugattyús vizpumpát hajt. Háromállású (0-háromszög-csillgos) kapcsoló van a motor előtt.
Csillag módban a motor kb 2.2 ampert vesz fel háromszögben viszont 5-öt. (nem pontos a mérőm de nagyjából).
A viznyomás óra csillagban 3bart mutat háromszögben pedig 3.2-t. Mivel a motor háromszögben meglehetősen túl van terhelve arra gondoltam hogy feláldoznám a 0.2-bar nyomást és úgy a motor áramfelvétele bőven elfogadható lenne. "Egy ismerős" viszont azt mondta ezt a motort nem szabadna csak csillagban üzemeltetni mert kiégne. Igaz ez? Kiégne a motor csillagban akkoris ha az áramfelvétele bőven a maximális alatt van?
Egy plussz kérdés amit nem értek, miért lehetséges az hogy a motor háromszögben hasonló teljesitményen és fordulatszámon (kicsivel gyorsabb) kétszeres fogyasztást produkál? Mivel a nyakamat ráteszem hogy a +0.2bar nem jelent kétszer nagyobb kivett mechanikai energiát elgondolkodtad hogy miért nyel be a motor ennyivel több áramot.
Lehet hogy egy ilyen régi motor ennyivel kevésbé efektiv háromszögben? Mi lehet a magyarázat?
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2024
(#) Bakman válasza minicooper hozzászólására (») Máj 2, 2024 /
 
Van fényképed az adattábláról? Igazság szerint nem az számít, hogy csillagba vagy deltába kötöd-e a tekercseket, hanem az, hogy a tekercsekre mekkora feszültség jut.

A motor a teljesítményét akkor tudja leadni, ha a tekercsekre megfelelő feszültség jut. Lehet kisebb feszültséggel is járatni, de ekkor nagyon óvatosnak kell lenni a terheléssel, mert könnyen leéghet a motor.
(#) mateatek válasza minicooper hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Hasonló cipőben járok egy gyalugéppel. Rajta van a csillag-delta kapcsoló. Csillagban is elegendő teljesítményt ad le, így a felesleges fogyasztás miatt úgy járatom, immár 15 éve. Nem ártott még neki.
(#) GPeti1977 válasza minicooper hozzászólására (») Máj 3, 2024 / 1
 
A fogyasztás nem nem lesz kétszeres, mert ha lakatfogóval mérted az áramot akkor annak nagy része meddő áram főleg ha a motor nincs névlegesen terhelve, ha valós fogyasztást mérek otthon mindig a villanyóra LED villanását számolom.
(#) minicooper válasza Bakman hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Képem kéznél nincs de majd lőhetek róla eggyet. De még mindíg nemértem, miért éghet ki ha nem lépjük túl a névelges áramot? Elvégre az "áramot fűti el" a motor nemde? Soros bekötésben azonos áram mellett miért melegedne jobban?
(#) minicooper válasza GPeti1977 hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Igen valóban, lakatfogóval mértem. Soros bekötésben multiméterrel vezetéket mérve valós értéket kellene hogy kapjak?
(#) GPeti1977 válasza minicooper hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Így is valós értéket mutat a lakatfogó de az az áram nem végez munkát mivel a feszültséggel nem azonos fázisban van, a lakossági fogyasztásmérő ezt nem számlázza ki.
(#) Gafly válasza minicooper hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Igazándiból félrevezető a "valós" kifejezés, mert kétféle értelemben is használják.
Példák:

5 Ampert mértem a lakatfogóval, ez lehet valós?
Az inkább 4,6 Amper, de fogadjuk el valósnak.

5 Ampert mértem a lakatfogóval, 230 Volton az 1,2 kW, ez lehet valós?
Fázisszögtől függ. Ha veszteségmentes induktivitásról, vagy kondenzátorról van szó, akkor lehet az 0 is. Egyszerűen/szemléletesen mondva, amikor áram van, akkor nincsen feszültség, amikor feszültség van nincsen áram. 1,2 kW (akkor nem is így hívják, de lényegtelen) megvan papíron, csak képzetesen.
(#) erbe válasza minicooper hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Soros bekötésben az az áram egy szálon folyik át. Delta (háromszög) kötésben két tekercsen folyik az áram.
De nem ez az áram a lényeges. A valós viszonyokat terhelés alatt mérheted. 4 kW-os motornak 3,2 A csak az üresjárati árama. Névleges terhelés mellett már nagyon is számít, hogy az az áram egy szálon folyik, vagy kettő között oszlik meg.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
(#) hzsiga hozzászólása Csü, 21:16 /
 
Üdv Mindenkinek. A lenti képen látható daráló motor indításával van gond. Nem tud úgy felpörögni, hogy felvegye a teljes fordulatot. Amikor a nyomógombot elengedem a motor le áll, kondenzátor nincs rajta. Lehet-e tenni rá? Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:22
(#) Horvath65 válasza hzsiga hozzászólására (») Pé, 6:09 / 1
 
Helló! Nem. Ha nem volt kötögetve akkor esélyes a tekercselő mester. De egy műszeres(ellenállás) folytonosság mérés nem árt, de ahhoz szét kell bontani a kötéseket.
(#) gulyi88 válasza hzsiga hozzászólására (») Pé, 9:10 / 1
 
Ugyanilyen daráló javításánál olyannal találkoztam, hogy a motor forgórészében az alu kalicka pálca volt valószínűleg szakadt, az állórész tekercsek épek voltak. De sehogysem akart működni, így motor csere lett.
Szétszedés után a forgórészen egy-két helyen látható foltos elszíneződésből arra következtettem, hogy kalickaszakadása van (több helyen is), másra nem tudtam fogni, hogy nem működik, holott a mindene jónak tűnt. Kimérni elektromágnessel ki lehetett volna, de nem foglalkoztam tovább a motor javításával, inkább a helyettesítésén dolgoztam.
(#) VIM válasza hzsiga hozzászólására (») Szo, 8:19 / 1
 
Szia! Ha eredeti rajta minden akkor ennek a motornak csak kapcsoló hibája lehet ami berakodik a darálék liszttől és nem érintkezik rendesen. Ha a kapcsolót bekapcsolod és nem búg a motor akkor nem is kapja meg a tápáramot és ha a nyomógombot megnyomod csak a segédázis kap táplálást ezért indul meg, majd leáll ha elengeded. Nins kondenzátor és nem is kell hozzá, kb. 400W körüli lehet a motor teljesítménye. Ha sűrített levegővel ki tudnád fújni a kapcsolóból a lisztet és kontaktsprével befújva megjáratod (a ki-be kapcsolgatás árammentes állapotban) már működni is kellene neki de a kötéseket is után kellene húzni a csatlakozási pontokon.
(#) Horvath65 válasza VIM hozzászólására (») Szo, 15:52 /
 
A nyomógombot szét lehet szerelni, kifújatni szerintem nem lehet mert eléggé jól illesztett.
(#) proli007 válasza Horvath65 hozzászólására (») Szo, 15:58 /
 
Oké, de nem arról beszélt VIM..
(#) hangya77 hozzászólása Szo, 19:58 /
 
Sziasztok! A sógorom vett egy 3,5kW-os 1 fázisú villanymotort , kompresszor meghajtására. Egy kéthengeres egységet hajt meg kb 1:1 áttétellel, a motor 1500-as fordulatú. Elindul szépen , de kb 4 bar nyomásnál megáll a motor , zúg. Rátettük egy fogyasztásmérőre, kb 1500W- al indul és 2000W -nál fullad le. Láttam már egyfázisú motort , de ez fura számomra. 6 kivezetéses a motor , van rajta indító kondi is meg üzemi is ,de mindkettő állandóra van rákötve. Nem gondolnám , hogy a motoron belül kapcsolgatná az indítóst. Próbálok képet mellékelni. Egy ekkora motornak többet kellene teljesíteni, vagy kamuztak az adatokkal , vagy rosszul van bekötve , nem tudom. A tipusa : Straus ST/ELM-035. Köszönöm a segítséget
(#) Tomi111 válasza hangya77 hozzászólására (») Szo, 21:01 / 1
 
Szia! Szerintem tuti, hogy kamu a motor. Most néztem egyet pl.:a motor-systems.hu oldalon . 3,5kW-os nincs is, csak 3kW 17,8A kell neki és 32kg a tömege. Az agisys.hu-n 2,2kW a legnagyobb egyfázisú 12,6A.
100%, hogy átverés!
(#) erbe válasza hangya77 hozzászólására (») Szo, 22:18 /
 
A motoron belül van egy röpsúlyos indítókapcsoló. Ha elérte a fordulatszámot, leválasztja az indítókondenzátort. A 3500 W kínai. Csak néhány másodpercig használható akkora terheléssel.
A jelenséget okozhatja csökkent kapacitású kondenzátor. Nem érdemes kínozni, mert hamar leéghet és többe kerül a tekercselés, mint néhány kondi cseréje.
(#) elektrorudi válasza hangya77 hozzászólására (») Vas, 6:11 /
 
Szia!
A probléma leginkább a "márkával" van. A márkanév alatt "egyszerhasználatos" szerszámokat, gépeket (is) árulnak. Saját termékük valószínűleg nincs is. Nem érdemes próbálkozni vele. Kidobott pénz és idő.
Viszont van Straus plüss elefánt, tésztaszűrő, és a leghasznosabb: STRAUS szemeteskuka. Ezt nyilván humorból árulják, a forgalmazott termékeik részére.
(#) uniman válasza hangya77 hozzászólására (») Vas, 8:11 /
 
Alutekercses, felét se tudja, mint ami rá van írva.
(#) VIM válasza hangya77 hozzászólására (») Vas, 8:44 /
 
Szia! Ha az "akcióvilágtól" vagy más hasonlóan olcsó helyről vette és az emagon keresztül akkor azonnal rekramálja meg és küldje vissza ezt a terméket. Az előttem szólók már kiejtették a véleményüket a motorral kapcsolatban. Ehhez még csak annyit lehetne hozzáfűzni, hogy "ami túl szép, hogy igaz legyen az talán nem is az" (az árat tekintve amihez nem társulnak a "lovak").
(#) hangya77 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 10:29 /
 
Köszönöm mindenkinek a válaszát. A Straus oldaláról lett vásárolva kb 3 éve, most lett csak beüzemelve. A kondikat is kimértük , azok jók. Ezt akkor félre rakja , más megoldást keres.
Következő: »»   343 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem