Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 48V-os zselés akkumulátor-töltő készítése
Lapozás: OK   8 / 8
(#) proli007 válasza pont hozzászólására (») Jún 14, 2013 / 1
 
Hello! Most jó, bár az SSR nincs megvédve a túlfeszültségtől, Csak ha R3 értéke "szinkronban van" az SSR fogyasztásával. De én ezt a feladatot, így oldottam volna meg.. (Az áram értékére ne figyelj oda mert az, az SSR-t helyettesítő Fet/Led kombó sajátossága. Az annyi lesz, amit az SSR fogyaszt.) üdv!
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
(#) pont válasza proli007 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Szia! Nagyon tetszik, többet tud, köszönöm a segítségedet!
(#) proli007 válasza pont hozzászólására (») Jún 14, 2013 / 1
 
Hello! De ha mágneskapcsolót is vezérelsz, lehet hogy egy kis hiszterézis nem árthat. Az R5-el tudod változtatni, de az alsó bekapcsolási pont értéke nem változik a változtatására. üdv!
(#) pont válasza proli007 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Ha jól értem 47.9V-nál bekapcsolja a mágneskapcsolót, az r5-tel beállított pl 56V-nál lekapcsolja. Szuper! (Én úgy oldottam volna meg, hogy ha egyszer bekapcsol, öntartás 24órán keresztül egy időrelével (kb ennyi ideig szoktam tölteni az akkupakkot kézi vezérléssel).)
(#) proli007 válasza pont hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Hello! Potival beállítod hol kapcsoljon be, az R5-el meg hogy hol ki. (Pontosabban a hiszterézit,vagy is hogy mekkora legyen a feszültség különbség a ki és bekapcsolás között.) üdv!
(#) rotomat válasza proli007 hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Szia proli007!
Az egyik alkatrészboltban találtam REMIX R-6191 típusú, 0,1 Ohmos, szerintem legalább 6-8 wattos aluházas ellenállást. Ez szinte több, mint tökéletes. 2 db csavarral rögzítettem az egyik hűtőbordára és egyáltalán nem is melegszik. Így a kapcsolás módosítása okafogyottá vált.
A töltő teljesen jól dolgozik, azonban szeretném növelni a teljesítményét, nagyobb trafó, vastagabb vezetékezés, izmosabb tirisztorok. A fiók mélyén IR gyártmányú, fémtokos, menetes tirisztorokat találtam, sajnos ezeknek a vezérlő elektródája is "izmosabb" ( ez éppen 60 mA-t kér az adatlapja szerint ). Azt tapasztaltam, hogy az eredeti kapcsolás nem tudja begyújtani a tirisztorokat.
Kicseréltem az R10, R11 ellenállást 22 Ohm-ra (ezek a vezérlő elektródák soros ellenállásai). Így már egy tirisztort képes begyújtani, ha azonban mindkét vezérlő elektróda be van kötve, az akkora terhelést jelent a gyújtóáramkör részére, hogy nincs tirisztor gyújtás.
Hogyan lehetne a gyújtóáramkört megerősíteni?
Üdv: rotomat
(#) proli007 válasza rotomat hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Hello! Azt meg lehet tenni, hogy az R9 ellenállást 47ohmra, a C6-ot 100µF-ra és a BD139-et BD681-re cserélni. De elég böszme tirisztorok lehetnek ezek, mert számításom szerint már most is 80mA körülinek kell lenni a gyújtóimpulzusnak. Ha a cserét végrehajtod kb. 120mA lesz a gyújtás. (Rozsda félkilós ruszki tirisztorait is változtatás nélkül begyújtotta.) üdv!
(#) rotomat válasza proli007 hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Szia, köszönöm az instrukciókat.
RC elemek vannak otthon, a DB-t nem tudom, van-e itt helyben, ezt csak remélem.
Az IR tirisztoraim nem egy brutál darabok, de kérik az ampert ( - pontosabban csak a milliampereket -). Szkóppal néztem a gyujtóimpulzust, mekkora feszt hoz létre a gyújtóelektróda soros ellenállásán. Nos ez 0,95-1,0 Volt fesz a 22 Ohmos ellenálláson. Ezek alapján 43-45 mA egy tirisztor gyújtása. Mivel mindkettő egyszerre kap, a gyújtóegységnek min 90 mA-t kell tudnia.
A kipróbálás után majd referálok.

Irigylem Rozsdát, de nem a félkilók miatt!
Üdv!
(#) menyus hozzászólása Feb 23, 2019 /
 
Sziasztok.

Javítottam egy 48V os elektromos kerékpár töltőjét. Se kép se hang.. stb. Egy LM358 at meg egy 22Ohm/5W ellenállást cseréltem benne, + 2 kipukkant elkót. Most úgy néz ki működik, a kimeneten 60V kb üresjáratban, a POWER LED és töltés LED folyamatosan világít (üresjáratban, ami nekem kissé furcsa) ventillátor is elindul. Ki kéne próbálnom üzem közben, (vagy azt szimulálva), pl lekapcsol e a töltés végén...stb. Van pár db 12V/7Ah akkumulátorom (ilyenek vannak a bringában is) de használtak, fene tudja milyen állapotban vannak. A gazdájának odaadnám kipróbálásra a töltőt, de félő hogy a verdában van zárlatos akku, az verhette agyon a töltőt is. A töltőn ( Magyar...) semmi adat, se feszültség se áram. Többféle tipust gyártanak egy házban a tipus matricán mindegyik felsorolva mellette jelölő kocka, naná hogy nincs jelölve ez melyik tipus pontosan. A feszt is onnan "sejtem" hogy azt mondta a tulaj "4 db nagy fekete kocka 12V os akku" van benne, gondolom 12V/7(9?) Ah sak lehetnek Ezeket a feltételezett akkukat kb, 1 - 2 A el szokás töltögetni 14,7 - 15V ig kb, így sejtésem szerint 3A nál nagyobb árammal nekm tölthet a töltő sem, és így stimmel a 60V üresjáratban. Lehet teszek a + ágba egy soros automata biztosítékot 5A est, ha nagy gáz van az fűt és olyankor szakadt. Ha zárlatos akku van a pakkban akkor ez megvédi az elektronikát


Esetleg valami ötlet hogyan tesztelhetném le terheletlenül a töltőt 48V os akkupakk nélkül?
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
(#) Bakman válasza menyus hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Valamilyen műterhelés lenne a legjobb a teszthez.
(#) pucuka válasza menyus hozzászólására (») Feb 23, 2019 / 1
 
Régebben úgy csináltuk, (BRG szerint), hogy a töltőre ráakasztasz egy kis értékű ellenállást diódán keresztül, és az ellenállásra egy másik, segéd tápegységet, olyat, aminek a feszültségét finoman lehet szabályozni. Így az ellenállásra két tápegység, a töltőd, és a segédtáp csatlakozik. A segédtáp feszültségét finoman szabályozva tudod imitálni az akku feszültségét, így az ellenálláson átfolyó "töltőáramot".
(#) menyus válasza pucuka hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Erre gondoltam én is kb, csak az a gond hogy a labortápom csak 30V ig megy fel sajna. És gyanítom hogy nem (csak) a vegfeszültséget chekkolja az áramkör hanem az áramot is. Elég egyszerű felépítésű maga az egész, maga a szabályzó része, egy kis pici panelen van rajta a kapcsolóüzemű vezérlő ( UC3842A ) aminek van temészetesen áramfigyelése is. Egy opto coupler- el vezérli az LM358 at, az vezérli a LED eket és kapcsolja a ventillátor fodulatát a felvett áram függvényében. De magát a töltés üzemszerű leállítását (és az áram megfutás védelmet) szerintem a másik IC végzi. Mondjuk akkor nem értem mitől égett szét a fél elektronika, mert ez feszben is megszaladt és áramban is, az látszik. Szétdurrant elkók + égett 5W os Ohmos ellenállás. Lehet kirajzolom holnap, csak a kis panelt elég macerás kiforrasztani a nagyból. Köszi az ötleteket.

Neked is Bakman!
(#) menyus válasza pucuka hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Sajnos a meglévő akksijaim ból van ami kuka, most néztem. Egyes akkuk töltődnek rendesen 13V küróli kapocsfeszültségük, de van 2 akku aminek a kapocsfeszültsége már 16V(!) felett van... Az egész 48V os pakk már alig vesz fel áramot és nem is kapcsol le az elektronika. A töltőfeszültség most 56,3V és az egész felvesz 160mA ert. Ettől féltem, ez így kutya vacsorája rossz aksikkal. Hagyom is a fenébe mert hazaveri megint a töltőt vagy szétdurrannak a rossz cellák.
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem