Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   51 / 156
(#) dobo válasza potyo hozzászólására (») Nov 28, 2010 /
 
Oké köszi a válaszokat mindenkinek a héten ha lessz időm lecserélem a generátort mindenképpen.
(#) mazsi258 hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
Sziasztok. Na lenne az a gondom, hogy volt asszony autóját( Renault 19) kölcsönkérve kigyulladt az akksi visszajelző és tanácstalan vagyok hogy kezdjek hozzá. 3500-as fordulat felett kialszik. Ismerős egyből rávágta hogy diódahíd. Kérdésem az lenne hogy lehet ezt kideríteni? Mármint a hiba okát és itthon megtudom-e csinálni némi elektronikai tudással, ill. barkács tudással. Multiméter, szerszámok vannak. (őszintén szólva nem szívesen vinném szerelőhöz, mert telefonon 24000Ft-ot mondott ami szerintem kissé irreális. Bontóba 10EFt, és vagy jó vagy nem!)
(#) mazsi258 hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
És még annyi, hogy másik akksival is próbáltam de ugyanaz a jelenség. Feltöltve az akksi működik ezért gondolom az jó.
(#) StMiklos válasza mazsi258 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Szevasz!
Mérj az akkun feszültséget..
Normál esetben, már az alapjárat környékén is van valami töltés, azaz 12,6V vagy valamivel nagyobb.
Autója, áttétele, évjárata is válogatja. Fogyasztók ne legyenek rajta. Ha kicsit is emeled a fordulatot, már 1600-nál felmegy 13,6-14-re (a kisebb is jó, ha merült az aksi, sokat vesz fel).
Ha segéddióda hidas, akkor van 3 diódája, ebből pusztulhat 1, 2 vagy mindegyik. Ha legalább 2 jó, fenti értékek csak magasabb fordulaton "jönnek". Ha csak 1, akkor még magasabb a fordulat kell.
Autópályán 1 dióda is elég, még tölt is, városban rövid időn belül lemerülsz.
Ugyanez igaz, ha csak fődiódák vannak, és legalább 1 jó + és - még van...
Még persze a fesz. szabályzó a szénkefékkel is lehet rossz, de ezt 1-2 csavar bontással meg tudod nézni, kivenni.
Üdv: StMiklos
(#) akos70 válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Azt mondod, elég, ha 2 dióda jó a hatból?
(#) szarvak sandor válasza akos70 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
hzaszolok par szot..alapjaraton ha bekapcsolod a lampakat ,az aksit lekapcsolod es ha megall a motor akor gyenge a toltesed..minden diodanak dolgozni kell,vagy a feszultsegszabajzo nem jo,,nezesd meg villanyszerelovel. tonkreteheted az aksit is
(#) potyo válasza szarvak sandor hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Nem kellene ilyeneket ajánlgatni, hogy lekapcsolod az akkut járó motornál. Elég nagy kárt lehet így tenni az autó elektromos rendszereiben...
(#) akos70 válasza szarvak sandor hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Sokat segítettél, köszi. :idiota:
(#) mazsi258 válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Rendben pénteken lesz rá egy kis időm és megnézem. Köszönöm a hozzászólásokat.
(#) rufika hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Sziasztok,van egy SEAT ALHAMBRÁM. Az a baja hogy télen mindig 2-3 nap alatt leszivja valami az aksit de nyáron nincs semmi baja aksi lett kicserélve azt hittem az a baja de nem azt megmértem a töltést 13.2v. mi lehet a baja?
(#) akos70 válasza rufika hozzászólására (») Dec 4, 2010 / 1
 
A 13,2 kevés. Ezen kívül meg kéne mérni, mennyi áram fogy alaphelyzetben, ha minden ki van kapcsolva.
(#) rufika hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Szia azt hogy tudom megmérni
(#) djhans válasza rufika hozzászólására (») Dec 4, 2010 / 1
 
Egyik akksi sarut leveszed és egy amper mérőt sorba kötsz. Legyen minden lekapcsolva. Az áramfelvétel 30 másodperc múlva nem lehet 100mA felett.
(#) rufika hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
A digitális multiméter jó hozzá mer nekem csak az van.
(#) djhans válasza rufika hozzászólására (») Dec 4, 2010 / 1
 
igen jó hozzá. 10A-es méréshatárban kezdd. Először többet fog mutatni amíg a computer észhez tér. De rövid időn belül le kell csökkenjen 100mA alá. Ha nem akkor tipikus hibák: autórádió, riasztó megnövekedett áramfelvétele, zárlatos generátor, csomagtér világítás nem alszik el az ajtó lecsukásával.
(#) rufika hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Köszi holnap megmérem aztán majd írok.
(#) djhans válasza rufika hozzászólására (») Dec 4, 2010 / 1
 
Rendben. Van még egy kérésem: használd a válasz gombot. Köszi.
(#) Mota hozzászólása Dec 10, 2010 /
 
sziasztok az lenne a kérdésem hogy van egy bosch 0123212001 generátorom de autóba használnám szóval egy motorral hajtom meg sehogy sem akar kijönni belőle 12V mi lehet a baj?válaszotokat elöre is köszönöm
(#) akos70 válasza Mota hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Ugorj neki még egyszer a kérdésfelvetésnek.
(#) mex válasza akos70 hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Egy kérdéssel fordult hozzám ismerősöm. Adott egy traktor, amit egy 2T Wartburg generátorral akar felszerelni. A szabályzó viszont nem tudni milyen generátoré volt eredetileg.
A generátoron levő jelzések: 30 MP D- DF
A szabályzón: B M D/61 jelzések szerepelnek.
Kérdésem össze lehet-e házasítani a két egységet, esetleg a töltésről visszajelzést kaphat-e?
A választ, megoldást előre is köszönöm.
(#) Mota hozzászólása Dec 10, 2010 /
 
szia,van egy generátorom meghajtottam egy 230v motorral de nem jön ki belöle a 12v és nem autoba szeretném használni a generátor hanem más célra! szóval hogy tudom bekötni úgy hogy leadja a 12v?
(#) akos70 válasza mex hozzászólására (») Dec 10, 2010 / 1
 
Kétféle generátorral szerelték a Warangyokat, az MP kivezetéses a régebbi, külső szabályzós. Ezek az állórész csillagpontjáról (ez az MP kivezetés) kapják a gerjesztést, ennek megfelelően a forgórészük egész más (vastagabb huzalú), mint a 12voltról gerjedők. Más szabályzóval nem használható, csak a sajátjával.
Ez (a gyári) aluminium házas, levehető fedelű, két oszlopos , állítható elektromechanikus szabályzó. Létezik elektronikus utángyártott is, ez ajánlottabb, mert elég körülményes a másik beszabályzása.
A kivezetései (ha jól emlékszem): 30, 31, MP, DF, 61.
(#) akos70 válasza Mota hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Kell a projekthez egy 12 voltos akku, egy 3-4wattos visszajelző lámpa, egy viszonylag erős motor (300 wattos mosógépmotortól nem várhatjuk el, hogy megtekerjen egy 90 amperes generátort), és akkor ha nem is 12-t, de 14-et biztos le fog adni.
Ezek hiányában viszont akár a húsdarálót is hajtathatod a motorral, nem lesz eredményes.
(#) mex válasza akos70 hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Köszönöm a választ! További kérdés, a szóbanforgó generátor hogyan gerjedt fel. Esetleg egy skiccet ha tudnál feltenni. Ebben a generátortípusban van-e segéddióda?
Csak azért kérdezősködöm, mert a generátor igencsak távol van, és már látom nem úszom meg a szabályzó házilagos elkészítését...
(#) Mota hozzászólása Dec 10, 2010 /
 
szia nagyon szépen köszönöm a választ még a bekötést el tudod magyarázni?
(#) akos70 válasza mex hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Nincs segéddióda ebben a fajtában. Szétnézek, van-e hozzá rajzom, ha nincs, összeütök valamit.
Kicsit később, kis türelmedet.
(#) mex válasza akos70 hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Közben találtam egy rádiótechnikás rajzot, Úgy látszik erről a típusról van szó.
Az előbbi hsz-ben leírt szabályzó kivezetései milyen szabvány szerintiek?
(#) akos70 válasza mex hozzászólására (») Dec 10, 2010 / 1
 
Bocs a minőségért, de talán használható.
A forgórésztekercs áramfelvétele 12 voltos aksiról próbálva kb. 10A!! Az újabb, beépített szabályzósé (ez olyan rendszerű, mint a Bosch 2A! Igy lehet legegyszerűbben megállapítani, melyikbe való, mert méretileg ugyanaz.) Az állórész viszont ugyanaz, csak a régin a csillagpont ki van vezetve. Az ujabb segéddiódás, a régi nem.
(#) VIM válasza mex hozzászólására (») Dec 10, 2010 / 1
 
Szia!
Valóban az egyik változatban nincs segéddióda, annak a szét ill. összeszereléséről van is leírásom, ha szükséges. A másik verzióba már építettek azt is.
(#) akos70 válasza mex hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Igen, ez az a generátor. A szabályzó elektronikájához már nem konyítok.
A számozások Bosch-szabvány szerintiek (30, 31, DF... az MP nemigen)
Következő: »»   51 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem