Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   95 / 156
(#) deny-g válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Pozitív ágon ugyan anyi mint az akunál
(#) xwxw4 hozzászólása Aug 5, 2014 /
 
Üdv!

Adott egy 2003-as Transit. Régebben ritkán, rövid ideig világított a töltésjelző lámpa. Ez így ment cirka fél évig. Mostanra folyamatosan világít. Pozitív saru levétele után (ami ugye szentségtörés) nem áll le, annyit tölt, ami kell a járó motornak. A világítás bekapcsolása után azonban leáll. Mi gondja lehet a generátornak?
(#) VIM válasza xwxw4 hozzászólására (») Aug 5, 2014 /
 
Üdv! Mennyi idős az akku és milyen távokat megy a "doboz"?
(#) xwxw4 válasza VIM hozzászólására (») Aug 5, 2014 /
 
Akku kb 3,5 éves, Exide Premium gyártmány. Nagyon keveset megy a járgány, jó ha ötezer km beleugrik évente, azt is rövid távokra. Egyébként nem dobozos, platós duplakerekes.
(#) eyess válasza xwxw4 hozzászólására (») Aug 5, 2014 /
 
Bronzkefék el vannak kopva cserélni kell utána jó lesz.
(#) VIM válasza eyess hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia!
Idézet:
„Adott egy 2003-as Transit. jó ha ötezer km beleugrik évente”
. Mennyi is az? Jól néznénk ki ha ennyi km alatt cserélni kellene! Más gk.-ban ezen márkából háromszor ennyi km van de még nem esett szó a kefe cseréről.
(#) VIM válasza xwxw4 hozzászólására (») Aug 9, 2014 /
 
Szia!
Idézet:
„jó ha ötezer km beleugrik évente, azt is rövid távokra.”
Éppen erre voltam kíváncsi, hogy esetleg rövid távokra-e, mert akkor az akku lemezeid felkeményedtek és elszulfátosodtak ettől a "kizsákmányoló" használattól. Vagy másik akku kell vagy a meglévőt regeneráló töltésnek kell alávetni ami megszünteti a szulfátlerakódást a lemezeken és még így egy darabig tudnád használni. Ha az akku kapocsfeszültsége 13V felett van és nem veszi a töltést a töltőről akkor bizonyára ez lesz a probléma. Az akkut NE töltsd a helyén a rácsatlakoztatott kábelekkel! Azokat a töltés alkalmával el kell távolítani a sarukról és csak külön szabad a töltőre kapcsolni.
(#) Busz-os hozzászólása Aug 10, 2014 /
 
Üdvözlök minden fórumozót !

Segitséget szeretnék kérni egy traktoron tipus idegen generátor van. A kivezetések jelölésében szeretnék segítséget kérni a milyen szabályzóval lehetne öszze hozzni ? A GENERÁTORON jelölések ,B, F, E, N, (Made in japan ) a B akku plusz .Az F a gerjesztés lenne ? az E és az N az mi lehet ?Szabályzó a traktoron nincs és a generátorban sem .

A segítséget előre is köszönöm

Üdv Szép napot

412582500.JPG
    
(#) xwxw4 válasza VIM hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Ráadásul három éves korában feszültség szabályzót cseréltek rajta, mert nem volt akkor sem töltés. Így a kefék azóta kb. 30 ezer kilométernyi távon dolgoztak. Persze nem a feszültség szabályzó volt a hibája akkor, így kidobott pénz volt a csere.
Kipróbálom másik akkumulátorral is a szerkezetet.
Másutt írták, hogy gerjesztődiódasor okozza a problémát.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2014
(#) eyess válasza xwxw4 hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Akkor vagy nem érintkezik rendesen valamelyik kefe vagy valahol kontakt hiba van a generátorban.Amikor félig meddig világít a töltést jelző lámpa üzem közben az pont arra utaló jel , hogy nem alakul ki az a töltő áram , ami következtében eltudjon aludni a töltést jelző lámpa.
Vagyis a generátor három fázisa közül valamelyik hiányzik , vagy csak a bronzkefék által nem megfelelő a leadott áram.Nem tudni eme jármű előéletéről semmi , tehát nem biztos , hogy előtte ki mit cserélt rajta , vagy szalonból lett véve ?
A másik nem ártana a generátor tengelyén megvizsgálni a csúszó gyűrűket azok is lehetnek hibásak , ha nagyon meg vannak kopva , vagy félre , akkor a bronzkefék nem teljes felülettel érintkeznek , és ugyancsak lehet a nem megfelelő töltés következménye ez is.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2014
(#) xwxw4 válasza eyess hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Generátoron nem volt cserélve csak az egyébként is jó feszültség szabályzó. Akkor egy másik villamossági szerelő csinálta meg, a relét kivette és egy darab vezetéket tett a helyébe. Több évig hibátlanul működött.
Ma levettem a generátort. Kefék gyári állapotban, fényesek a végei. Ismerős szerelő kezelésbe veszi.
(#) Rapier hozzászólása Aug 19, 2014 /
 
Sziasztok!

Következő a problémám. Adott egy Bosch generátor egy '95-ös Ford Escortban, aminek gond van a töltésével. Alapjáraton, terhelés nélkül 13,7V-ot tölt, fordulaton is megmarad ennyi. A terheléseket fokozatosan rákapcsolva, leesik egészen 12,3-12,6V körüli értékre. Az akkumulátor 1,5-2-2,5 hónap alatt lemerül annyira, hogy az autó már be sem indul. A töltésjelző lámpa a gyújtás ráadására ég, majd a motor beindulása után egy pillanattal elalaszik. Ha már jár a motor, se alapjáraton, se fordulaton, terheléstől függetlenül nem villan fel, nem pislákol.
Leszedtem a generátort, eléggé kopott volt a csúszógyűrűn az alsó érintkező, és kicseréltem a csúszógyűrűt, tettem bele vadiúj feszültségszabályzót, még a csapágyakat is kicseréltem, bár ennek nincs köze ehhez. Az egyetlen megmaradt alkatrész a diódahíd.
Ezek után szinte tizedre azonos feszültségeket mértem. A D+ lábon, vagyis a gerjesztő körön a feszültség alapjáraton, terhelés nélkül 14,4V, ha ráhúzom a tompítottat, akkor 14,2V körüli.

Mivel az egyetlen alkatrész amit nem cseréltem, a diódahíd, ezért tud az ilyen hibát produkálni? Próbáljam meg cserélni a diódahidat, vagy a generátoron kívül kéne keresgélni (ha nem muszáj nem cserélem le, mert elég húzós az ára)?
Hogy lehet, hogy gerjesztőfeszültség az kb akkora, amekkora az akkura is kéne, hogy jusson?
(#) zolika60 válasza Rapier hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
A 14,4V és terhelve a 14,2V teljesen jó értékek. Igen ez a fesz kéne, hogy az akkuig eljusson. Ha az akkunál nem ezt méred, akkor az oda vezető utat kell megvizsgálni. Test vezeték, az akkut a generátorral összekötő vezeték, kábelsaruk csatlakozása.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2014
(#) Rapier válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
Az a helyzet, hogy ez feszkó csak a gerjesztőkör kapcsán van meg (D+), a B+ kapcsán a generátornak (ami megy az akksi pozitívjára), ott mérem a 13,7-8V-ot, az akku kapcsain közel azonos a feszültség, tehát nem "útközben" veszik el. A csatlakozások, testkábel saruk ahogy néztem, jók, feszesek. Nem oxidosak.

Ha a kábeleken, vagy a csatlakozásoknál tűnik el a feszültség, akkor attól még a generátor B+ kivezetésén meg kéne legyen ugyanez a jó feszültség, nem?
(#) potyo válasza Rapier hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
Ez alapján nagyon gyanús, hogy az egyik pozitív fődióda szakadt. Szét kell szedni a generátort, leválasztani az állórésztekercset a diódahídról, és kimérni.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2014
(#) Rapier válasza potyo hozzászólására (») Aug 19, 2014 /
 
Értem.

A kimérés úgy megy, hogy egy ohm mérővel meg kell mérni két oldalról, és az egyik esetben valami kis ellenállást mér, a másikban szakadást, vagy nagyon nagy ellenállást?

A rossz dióda ha jól sejtem, vagy rövidzár lesz (mindkét oldalról kis ellenállás), vagy teljesen szakadt (mindkét oldalon nagy ellenállás/szakadás). Ha rossz, akkor gondolom nem lehet külön cserélni benne a diódát, hanem az egész cserés.
(#) Ricsi89 válasza Rapier hozzászólására (») Aug 20, 2014 /
 
Igen ugyanúgy, mint a sima diódát szépen ki kell mérni mindet. Vannak még helyek, ahol lehet kapni külön diódát, a régit ki kell préselni, az újat pedig vissza. Ezt egy satuval simán meg lehet csinálni.
(#) Rapier hozzászólása Aug 21, 2014 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) Rapier hozzászólása Aug 22, 2014 /
 
Nos, kicseréltem a diódahidat egy ugyanolyan generátorból, előtte kimértem, mindegyik dióda jó volt, visszarakva a generátort az autóba, ugyanolyan, mint volt, ha nem rosszabb. Már csak 13,1-2V-ot termel terhelés nélkül. A gerjesztőkörön továbbra is 14,4-6V-t lehet mérni.
Mivel így a generátor minden cserélhető része új, vagy a diódahíd esetében tesztelt, már csak a tekercselés maradt. Nem lehet, hogy az állórész vagy a forgórész tekercslésével van gond?
(#) potyo válasza Rapier hozzászólására (») Aug 22, 2014 /
 
Mind az állórész, mind a forgórész közös a fő és a gerjesztőkör számára, azok nem illenek a képbe. Műszerrel mérted a diódákat? Ha igen, akkor nézd meg úgy is, hogy egy fényszóróizzó áramát vezeted át rajtuk, akkor is megfelelően működnek-e? Persze a gerjesztőköri diódákat ne mérd így, mert nem biztos, hogy ekkora áramot elviselnének, meg azok egyébként is jónak tűnnek. A főáramköri diódákat mérd meg mind a pozitív, mind a negatív oldalon. Az is lehet, hogy valami repedés, kontakthiba, így mérés közben próbáld a diódahidat kicsit feszegetni, mozgatni, hátha kijön a hiba.
(#) Rapier válasza potyo hozzászólására (») Aug 22, 2014 /
 
Műszerrel is mértem, a direkt dióda teszter részével, ellenállást is néztem, és egy ködlámpával is teszteltem (H3 izzó, 55W) mindegyik diódát (a gerjesztőkörieket csak műszerrel). Mindkét diódahídon ugyanezeket végigpörgettem, hiba nem jött elő. Igaz, feszegetni nem feszegettem.

A másik hídon, ami most nincs beszerelve, azon megpróbálom ezt a feszegetést is.
(#) Chipmunk1960 válasza Rapier hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Szia, Lehet, hogy triviális, de az érintkezéseket, földelés, forrasztások is okozhatnak ilyen galibát. Pont ilyen problémát okozott egy dióda lábának a beforrasztása, illetve elválása. Látszólag jó volt, de mikor nagyobb áramot kellet volna átvinnie, ingadozni kezdett a fesz. egy jó flux, és átforrasztás megoldotta a problémát.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Sziasztok! Mellékelek egy képet, egy kínai, egyébként olcsó Mitshu. generátor vadonatúj feszültségszabályzóból / egybeépítve a szénkefe-házzal/ "kirobbantott" elektronika modulról. Az eredeti gond az volt, hogy az akksi lemerült, az autó, nem indult, akkutöltőt pár percre rátéve beindult, de a feszültség 13V körül maradt, nem ment feljebb. Gondoltam, hogy a gerjesztéssel lehet valami, generátort kivettem, persze még a buta-fajta, az egészet szét kell húzni, hogy hozzáférjek. 17-év, és 250eKm után, nem volt könnyű móka. Ahogy gondoltam a szénkefék a határon, vagy érintkezett, vagy nem, mindenesetre ez elképzelésem szerint okozhatta a nem elégséges töltő áramot. Az Ebay-on sikerült megfelelő típust találnom, beépítve, generátor vissza a helyére, Még a motortartót is fel kellet engedni, hogy kiférjen a szívócsonk, és a főfékhenger között..
Mikor indítom az autót, szerencsére mértem a töltőfeszt, és mikor elhagyta a 15,5V-ot is gyorsan leállítottam a motort. Kiütötte az immo modult is, de ez egy másik tortúra. lehúztam a csatit, akkor is ugyanaz.... levettem a + kimenetét, mikor megmértem, +36V jött ki a generátorból!!!! Újra mindent szétszed, feszszab ki, leműtöm róla az elektronika panelt, szerencsére SMD szerelt, nem mint az eredeti felület-szerelt volt.
3 hideg forrasztás is volt a modulban, amiből kijött a vezeték! Valószínűleg ez is ROHS lehetett, de elég meleg pákával, és jó folyasztó-szerrel mindent átforrasztottam, most a modul látszólag működik, holnap még-egyszer /hatodszor/ nekiesek, és belepróbálom. Látszólag triviális kis probléma, milyen nagy galibát tud okozni, pedig nem az 1. amit csinálok, mégis megjártam vele.

IMG_3939.JPG
    
(#) jog27 hozzászólása Szept 28, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy 120-as Skodám és a töltésrendszere nincs igazán rendben ahogy észrevettem. A kocsiban vannak kiegészítők, mint pl. CD-s rádió és központi zár, tehát nagyobb a nyugalmi áramfelvétele, mint a gyári állapotban, de nem gondolom, hogy ez lenne a bűnös azért, hogy lemerül az akksi elég gyakran. Inkább városban van használva a kocsi jobban és most került be egy feszültségmérő is, így nyomon tudom követni a feszültségek alakulását.
Indításkor, beindulás után egyből 14V környéke ahogy az kell is. Amíg nincs fogyasztó bekapcsolva, csak a gyújtás fogyaszt, addig tartja is a 14V-ot a rendszer, de egy idő után így is elindul lefelé. 13V körül általában megáll, bár ez csak városban volt nézve így. Még a helyzetjelzőkkel is ez a helyzet.
Onnantól, hogy komolyabb fogyasztó van, pl. tompítottak, akkor már nincs meg a 14V, jobb esetben is csak 13V körül. Ha csak tompítottal megyek városon kívül 90km/h körül, ez ugye olyan 3000 körüli fordulat, akkor szinte mindig stabilan alig valamivel többre áll be, mint 12V a feszültség.
Most, mikor voltak ezek a nagyobb esők, ment az ablaktörlő, tompított, így 12V éppen, ha erre ráküldtem még egy fűtőmotort is, akkor még 12V alá is ment. Ha levettem a fogyasztókból fentebb ment a fesz. is. Ez mondjuk elég nyilvánvaló, de a feszültségszabályzónak pont azért kéne lenni, hogy mindig 14V körnékét tartsa. Jó agyonterhelve a generátort, persze esik a fesz., de egy tompított pl. hírül nem vesz fel akkora áramot, mint amire 2700-3000 fordulaton képes a generátor.
Ki mit gondol, mi lehet emögött, merre induljak? Fesz.szabályzó ez vagy generátor inkább?
A történethez hozzátartozik, hogy 55A-es a generátor, ami a gyárilag beszerelt legnagyobb méretű, de a fémdobozos, régebbi, mechanikus fesz.szab van a kocsin. A generátor 2008-ban volt csapágyazva, a feszszab. 2006-ban volt cserélve emlékeim szerint.
Ki mit gondol? Mindenesetre úton van egy utángyártott elektronikus fesz.szab, ami eredetileg is tartozott ehhez a generátorhoz.
(#) zolika60 válasza jog27 hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Ezt a problémát okozhatja bizonytalan testkábel is. Először azt nézd meg.
(#) VIM válasza jog27 hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Szia!
Idézet:
„de a fémdobozos, régebbi, mechanikus fesz.szab van a kocsin.”
Ezzel volnának a bajok, hogy még a régleres megoldású a fesszabályozó a kocsiban. Első körben ezt ki kellene cserélni elektronikusra, mert a réginek az a rákfenéje, hogy az áram és feszültségtekercsek érintkezői beégnek és nem kapcsolnak megfelelően. Nem érdemes vele bajlódni, hogy megjavítod, mert mérőpadon kellene beállítani ..... fáradtságos munka ott is és nem biztos a siker.
(#) jog27 válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Köszönöm a választ neked is és zolika60-nak is.
Már úton van egy utángyártott elektronikus fesz.szab hozzá. Ha megjön kicserélem, de mindenesetre szétnézek a kábelek és csatlakozók környékén is, főleg akkor a testkábelek környékén.
(#) potyo válasza jog27 hozzászólására (») Szept 29, 2014 /
 
Legegyszerűbb, ha mérsz feszültséget terheléskor a generátor kivezetésein. Ha ott megvan a 14V, míg az akkun nincs, akkor útközben veszik el. Akkor jön az, hogy mérés a generátor plusz és akku plusz között, valamint generátor ház és akku mínusz között. Ha viszont a generátoron sincs meg a feszültség, akkor már eleve nem állít elő eleget, akkor lehet szabályzó miatt, vagy akár szakadt dióda miatt is.
(#) nnunuke hozzászólása Okt 3, 2014 /
 
Sziasztok!
Skoda Fabia 1.2 kocsim kapcsán lenne kérdésem.
1 éve lett generátor felújítás/tekercselés/és vezeték átfűzése de csak kigyullad az epc és a piros aksi lámpa gyújtás ráadásánál.1 éves aksi van benne.Tegnap le is merült annyira hogy nem csinált semmit a kocsim.Sikerűlt feltőltenem.
Amikor beindítom a kocsit eltűnik a kijelzés.
Tudtok valami okosat mondani?
(#) Ricsi89 válasza nnunuke hozzászólására (») Okt 3, 2014 /
 
Ez teljesen normális, hogy gyújtás ráadásakor kigyulladnak. Ha a motor beindítása után marad égve akkor van gond. Az akku lámpa azt jelzi, hogy nincs töltés. Álló motornál persze hogy világítani fog, hiszen a motor nem jár, a generátor sem forog, hogy töltsön. Járó motornál mérni kellene egy töltőfeszültséget, ami nem lehet 13,8V-nál alacsonyabb bekapcsolt fényszóró esetében. Ha ez rendben, akkor lehet valami leszívja az akkut álló helyzetben.
Következő: »»   95 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem