Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   98 / 156
(#) csabeszsz hozzászólása Jan 2, 2015 /
 
holnap megmérem emelt fordulaton is
(#) csabeszsz hozzászólása Jan 2, 2015 /
 
hogy kizárjuk a fesszabályzó hibát!
(#) Chipmunk1960 válasza csabeszsz hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Teljesen jók azok az értékek.
(#) csabeszsz válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
köszi,csak annyi a gáz hogy hidegen várni kell vagy 10 percet mire megjön a töltés és erre akarok rájönni hogy miért???!
(#) csabeszsz hozzászólása Jan 2, 2015 /
 
magyarul,mire bemelegszik akksiról megyek
(#) potyo válasza csabeszsz hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Mit kapcsoltál be terhelésnek?
(#) Inhouse válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Azért a 12,9V nem igazán jó terhelten, ott már szinte nincs is töltés. Fényszóróval és fűtőventilátor max fordulaton is meg kellene lennie a 13,8V-nak, esetleg öreg autónál 13,6V-nak emelt fordulaton. Az újabb autók (ebben az évezredben gyártottak) tudják alapjáraton (persze magától emeli) a 14,2-14,4V-ot terhelve is.
A sajátom nem is igazán néztem, aztán mégis és kiderült, hogy terheléssel 13,7V van az akkun, a generátoron meg 14,4V stabilan. Az akkusaru rendben, a generátoron is, de keresztülmegy a kábel az önindítón. Ahhoz nem férek hozzá, ott lesz a bibi.
(#) Chipmunk1960 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Igazad van benéztem... A 12,9-et álló motor mellett értettem. Ezt az önindítós-trükkös témát már írtam előrébb. Sokan nincsen gumisapka, s kap mindent, felvert pocsolya-vizet, hideget-meleget. Én is csak úgy tudtam levenni az önindítót, aknám nem lévén, hogy a kocsi mindkét oldalát felemeltem az égig, s elölről bemásztam a tűzfalig.
(#) beci0618 hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Üdv mindenkinek. Kis segítségre lenne szükségem. Denso (40 A) generátort építek át úgy hogy motorkerékpárba (boxer motorba) lehessen beépíteni. Eddig minden rendbe volt velük de az utolsó 3darabnál az a jelenség, hogy ráteszem az akksi+ saruját a helyére, gyújtásból kijövő +gerjesztést is a helyére, valamint a kontrol lámpának a saruját, és a lámpa semmit nem csinál, valamint a generátor sem tölt (izzó jó). Eddig az izzó úgy világított, hogy a gyujtásról kapott + áramot a generátor volt a test, ilyenkor világított, amikor elkezdett tölteni akkor elaludt mivel mindkét vége +áramot kapott. Most ahol testnek kellene lennie ott +áram jön ki, már álló helybe is. Mi lehet a hiba? Átépítés előtt működött, átépítés csak annyit takar hogy a tengelyt ellen menettel meg hosszabítom, és egy toldat házat felcsavarozok rá. A szerelés idejére kiveszem a forgórészt, de visszakerült a helyére minden. Szakadás nincs se a forgó, se az álló részen.
(#) csabeszsz válasza potyo hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
a lámpákat,a fütöventillátort max fordulaton.a hátsó ablak fütést!!igy mértem alapjáraton 12.9et!!kb 2500,3000es fordulaton 13.2
(#) csabeszsz hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
most hogy kicsit jobb volt az idö kb 1 perc után megjött a töltés!!0fok alatt valami nem oké!
(#) Hurkafej1 válasza csabeszsz hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Nem tudom milyen autód van, nem lehet, hogy elektromechanikus a feszültség szabályzó rajta?
(#) Chipmunk1960 válasza beci0618 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Szia, Biztosan ugyanaz a generátor, amit előzőleg használtál? Nem lehet hogy a Part.Nr. nem ugyanaz, s más fesz-szabályozó van rajta?
(#) beci0618 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Ha ugyanaz a generátor, akkor a fesszabnak is egyeznie kellene, vagy nem??
(#) csabeszsz válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
vectra A 92' 20.i
(#) Isti62 hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Ideiglenesen felraktam egy bontott generátort. (Peugeot 406 coupe - Valeo generátor) Miletőtt felraktam, szétszedtem és láttam, hogy a szénkefék közül az egyik jobban kopott, illet ez a kommutátor is, de azért van még benne anyag.
Felrakás után tökéletesen működik a töltés, láthatóan szépen szabályoz. Gyújtás ráadására szépen világít a töltésvisszajelző lémpa és ha beindul az autó ez a lámpa ki is alszik teljesen. Megyek 2 km-t, ekkor elkezd a töltés lámpa parázslani. így parázslik amikor megy a motor (tehát amikor nem szabadni világítania és így parázslik, amikor csak gyújtás van rajta, azaz teljes fénnyel kellene világítani)
Ebben az állapotban, amikor menet közben parászlik a visszajelző, folyamatosan és szépen megvan a 14,2-14,4 V-os töltőfeszültség, a fesz szabályozó működik.
Amit szétszedésnél láttam, hogy ebben még tranzisztoros megoldás van olyan házzal mint pl. az anno 2N3055-ös teljesítménytranyók voltak. Nagyon jó és szakértő hozzászólásokat láttam, tehát nyílvan van köztetek profi szaki, kíváncsi vagyok erre is lehetséges-e valamiféle tipp. (ja a generátor háznak próbából adtam az akkumlátor negatív polusáról közvetlen negatívat és nem változott semmi)
(#) zolika60 válasza Isti62 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Gondolom Bosch generátor. Ez ilyen. Ne foglalkozz vele. Túl kicsi a felvett áram ilyenkor csinálja. Ha bekapcsolsz bármilyen fogyasztót elmúlik. Hoppá látom Valeo, de az előbbieket fenntartom.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Volt az autó egy kerékcsapágy csere miatt szerelőnél, mivel úgyis meg lett emelve, megtisztíttattam az önindítón a sarukat. Azt mondták, hogy nem volt baja, biztos az önindítóval lesz. Persze nem azzal volt bajom... A lényeg, megmértem, terheléssel együtt is 14,35V van az akkun, 0,05V esik az odavezető kábelen. Végre van rendes töltése az akkunak.
(#) Chipmunk1960 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Régen a Ladák is csináltak hasonlót, hogy hosszabb távon felgyulladt a töltésjelző lámpa, a fényszóró felkapcsolására elaludt. gondolom, most, hogy folyton világítani kell ez a probléma már nem áll fenn Itt is az lehet, hogy teljesen feltölti az akksit, 14,4 V s kevés fogyasztó lévén, lekapcsolgatja a töltést. Ha + fogyasztót kapcsolsz be és elalszik, akkor minden rendben van. Túl jó a generátor
(#) Isti62 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szia!
Sajnos úgy érzem, ez nem ennyire egyszerű. Amikor megy a motor, hiába adok rá bármilyen fogyasztót, ez a parászlós állapot nem változik. (nagyon halványan világít a tök sötétség helyett)
Ugyanígy parázslik, ha nem megy a motor, azaz nincs szép kövéren világító töltéslámpám.
Ámde egy éjszaka állás után teljesen normális visszajelzés van, ami 2 km megtett út/felmelegedett állapot(?) után megváltozik.
Az izzó elvi lélektanából (amikor az izzó a gerjesztő kör része volt) megpróbálom értelmezni), de sajnos fogalmam sincs valójában nálam hogyan működik, van e köze az izzó világításnak a gerjesztőköri munkához (azaz valójában mit is jelez) mert a gerjesztés/feszültség szabályozás az izzó visszajelzéstől függetlenül mindig OK.
Ha az izzó a gerjesztési kör egyik szereplője, akkor ugye az egyik fele kapja az aksi feszt, míga a másik fele a generátor működés hijján egy lényegesen alacsonyabb potenciált, ami feszültségkülönbség hatására ő világítani fog.
Amokor a generátor elindul, akkor az egyik felén aksi feszt kap a másik felén generátor feszt, a potenciál különbség nem gyújtja ki a lámpát. Ekkor sötét tehát a lámpa, a generátor tölt. Mindebbeől kezd tisztán látszani, hogy az én visszajelzőm nem igazán így működik.
(#) Chipmunk1960 válasza Isti62 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Igen a régi generátoroknál valóban így volt, de az újakat az ECU vezérli...
(#) Isti62 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Amúgy ez a megközelítés, nem is annyira rossz. Merül éjszaka az aksi (kihül, stb) így elindul a töltés combosan, amihez képest az aksi feszt olyan alacsonynak érzi, hogy valóságos töltésként fogja fel. Majd amikor töltött rajta, akkor annyira visszavesz, hogy úgy érzékeli, hogy van töltés, de nem az igazi, ezért ad egy halvány jelzést. Ám kérdés, hogy ez a halvány jelzés miért van ha nem megy a motor és combosan kellene világítania. Kezd olyan feelingem lenni, minthaitt gerjesztőkör küröl - akár a fesz szabályzásnál) mintha lenne valamiféle fesz szivárgás.
(#) Isti62 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Na, igen, itt a pont, erre gondolok én is!!!! Ekkor lehet az izzó egyik fele földön és vezérlést az ECU adja. De vajon az ECU mit figyel?
Merthogy akkor amikor kez menet közben az első 2 km után kezdődni az a parászlós/nem parázslós állapot megjelenni, érezhető a pár alékalommal történő ki/be kapcsolás.
(#) Isti62 válasza Isti62 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Mert ha az ECU és potenciál különbséget vizsgál - és elvileg ezt kell vizsgálnia - akkor ez a szivárgás dolog megállhatja a helyét.
(#) Ricsi89 válasza Isti62 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Itt még nem az ecu vezérli a töltést. Sima hagyományos megoldás van.
(#) Isti62 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szia Ricsi89!

A gép 1998-as, így akár ez is lehet. Meg tudod mondani, hogy ebben az esetben mit jelez a töltéslámpa és mitől világít, vagy sem?
(#) kadarist válasza Isti62 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szia!
A töltésjelző lámpán akkor folyik áram, amikor feszültségkülönbség alakul ki a generátor segéddiódái és az akkumulátor pozitív sarka között. Ha a generátor segéddiódáin nincs feszültség, akkor a segéddiódákra kötött feszültségszabályzón és a keféken keresztül közel testpotenciálra kerül a lámpa generátor oldali vezetéke, ezért az világítani kezd. A lámpa a D+ és a B+ közé van kötve. Próbálj meg nagyobb teljesítményű (watt) lámpát beszerelni.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) Goldcat22 hozzászólása Jan 14, 2015 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2009-ben gyártott Renault Megane III 1.5dCi gépkocsim van, amiben az akkumulátor reggelente, főleg hidegben nehezen indít. Nyugalmi állapotban a kapocsfeszültsége az akkunak 12,3V szokott lenne, sajnos vettem bele a múlt héten új akkumulátort, azzal is ez a gondom.
Ezek után elkezdtem méregetni a töltést, és azt tapasztaltam, hogy a gyári generátorommal (Valeo TG15C146) alapjáraton 13,5V mértem az akku sarkain, minden fogyasztót bekapcsolva 13V-ot. Ha viszont hideg az idő, nulla fok alatti, akkor fogyasztók nélkül 14,8V, fogyasztókkal terhelten 14,4V-ot mértem. Idő közben sikerült beszereznem egy szivargyújtóba csatlakoztatható feszültségmérőt, ott folyton látom, hogy járó motornál az akku sarkain mért feszültségek a gyári szerviz könyv szerinti két szélső érték (alsó határ 13,5V Feső határ 14,8V). A kettő közötti normálisnak mondott pl 14V-os töltést sohasem láttam meleg nulla fok feletti időben, fogyasztok nélkül. A problémám az, hogy az akkum sohasem töltődik fel teljesen, ami az alacsony feszültségi érték miatt, talán érthető is. Beszéltem a Renault szervizzel, mondták hogy a generátorom kuka, tudnak bele tenni újat 254ezer forintért, plusz új ékszíj (10ezer) és munkadíj, horror áron! 
Ez biztos hogy generátor hiba? Mert szemlátomást a gyári két szélső értéket nem lépi túl a szám? Egy ismerősöm rávágta hogy új szénkefék kellenek csak bele…
Nem értek hozzá, van tapasztalatotok, hogy ezt a hibát mi okozhatja? Generátor felújítás megoldaná a problémámat? Vagy feszültségszabályozó csere? (Bár mintha azt olvastam volna, hogy ez is már bele van építve a generátorba). Annyi mindent olvastam, misztikus dolgokat, hogy van olyan kocsi amiben a töltést, a kocsi belső computere szabályozza, ha ez igaz, akkor lehet hogy felesleges a generátor felújítás?
Köszönöm a segítségeteket előre is.
(#) kadarist válasza Goldcat22 hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Szia!
A leírásodból az derül ki, hogy hidegben jobb a töltése a generátornak. Egy kis ellentmondást vélek felfedezni a jelenség és a mért értékek között.
(#) Goldcat22 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
Szia,

A kocsi gyári könyve írja is, hogy hidegben nagyobb feszültséggel tölt, akár 14,8V-al, mert ez hidegben indokolt a jó töltés miatt, ez nem hiba. Ez oké is, de normál időjárás (hőmérséklet) mellett akkor miért tölt kevesebbel? Ez lehet a feszültségszabályozó hibája? Tapasztalt már valaki ilyen jelenséget?
Következő: »»   98 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem