Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos targonca
 
Témaindító: Sg1, idő: Jan 21, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Sg1 hozzászólása Jan 21, 2007 /
 
Szeretnék építeni egy stabil 24V-os tápot amit bedug a konnektorba a sógorom kistargoncájához ami eddig 2 12V-os autóaksiról ment de az nagyon sokba kerül. Tud valaki segíteni, mert el nem tudom képzelni mekkora lehet az áramfelvétel, sokat pedig nem akarok próbálkozni. Úgy terveztem, hogy eyg transzformátorral leveszem úgy 30V- körülre majd graetz-el egyenirányítom RC-vel megszüntetem a búgófeszültséget és azután egy feszültségregulátoros kapcsolással beállítom a 24V-ot. Biztonság kedvéért szeretnék betenni egy olvadóbiztosítót is a NYÁK-ba.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat
(#) szabi83 válasza Sg1 hozzászólására (») Jan 21, 2007 / 4
 
ezt még is, hogy gondoltad??

ha aza 2 db aksi min 44Ah akkor az 24Von 1056VA - 1 órára...

ekkora, 1KW os trafóért kapsz 2 ÚJ aksit... 55Ah-sat pl

1 autó aksi 100A-t is tud, ha jól tudom.. trafóval sosem éred el ezt! sőt
ez a 30V -> greatz majd fesz regulálás is beteg.. több hő lesz, mint hasznos teljesítmény..

mellesleg aza kistargonca, autóaksiról megy biztos hogy nem 100Wos a motorja! hanem pár KW -os...

majd a nagyok kijavítanak!

üdv

(#) dB_Thunder válasza Sg1 hozzászólására (») Jan 21, 2007 /
 
...szóljon nekem valaki, aki elsőre értette hogy mi kell a srácnak...

Nahszóval: mit szeretnél tölteni az akksikat, vagy akksik nélkül üzemeltettni a targoncát ??? (az utóbbi izgalmas feladat lenne, és persze nem értem mért volna jó "zsinóros"ra átalakítani..)
(#) Sg1 hozzászólása Jan 21, 2007 /
 
Mindenkinek kösz a hozzászólásokat, valóban én nem számoltam át a dolgokat, úgyhogy mivel nincs egy kiguberált mozdony a kertben leteszek a kapcsolásról
(#) Sebi válasza Sg1 hozzászólására (») Jan 21, 2007 /
 
"Biztonság kedvéért szeretnék betenni egy olvadóbiztosítót is a NYÁK-ba."

Ennél a kb.40A-es áramnál a nyák maga megfelel a célnak...
(#) Ernőke hozzászólása Jan 22, 2007 /
 
A fluxuskondenzátor kicserélése a DMC-be és McGyver
tanácsadása létrehozta a találmányt....Az aksi nélküli üzemmód a trolibusz.....
(#) Paky hozzászólása Jan 23, 2007 /
 
Amiről tudok ilyen nagy teljesítményü aksi töltő, amit nagy targihoz terveztek, ki tudná szolgálni az áram igényed, igaz 600k huf-ot kell rá költeni. Én maradnék az aksiknál
(#) wargapityu válasza Ernőke hozzászólására (») Jan 23, 2007 /
 
a Trolira visszatérve a solarisokba van akksi és arról el tud menni 1,5 km-t!! bár eredetileg NASA aksi volt az 1. 1-2 db ban (az 3km-t is tudott) de mivel rosszabb konstrukcióhoz is hozzájuthatott a bkv ígyhát miért is ne! persze hogy azt a típust vették amibe kínai aksi van visszatérve a nasaról el lehet mondani hogy lehet (hogy többet is elmegy adott körülmények között talán esetleg) de a kínairól pedig határozottan lehet állítani hogy a papíron lévő 1,5km-t se tudja sajnos.... dehát ez van ez M.O
(#) kistee hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Sziasztok,

Szükségem lenne egy Balkancar EZ 687.33 elektromos targonca kapcsolási rajzára. Tudnátok segíteni?

Kösz: kisté
(#) kistee hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Sziasztok,

Nincs valakinek véletlenül egy Balkancar elektromos targoncába való, FET 4.2 tipusú 600A-es(!) motorszabályzó panelje? Vagy ötlete, hogy honnan tudnék beszerezni egy ilyen állatot?

Kösz: kisté
(#) foxi63 válasza kistee hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Hali!
Egy nagy állatot kitesz több pici állat!
Mondhatni sok lúd disznót győz.
(#) turi84 hozzászólása Jan 21, 2015 /
 
Hello sziasztok, van egy targonca felujitom, lényeg hogy a mozgató motorjából kijön 4 vezeték,A1-A2,D1-D2. megmérve A1-A2 és a D1-D2 között minimális ellenállást mérek olyan mintha zárlatos lenne a motor.hogy kötöm be adott 4 24v 50A mágneskapcsoló , de viszont a targonca két állású 1 állásba lassan elindul kettesbe meg gyorsulva megy vagyis ment. segitségeteket kérem köszönöm elöre is .üdv István
(#) turi84 hozzászólása Jan 24, 2015 /
 
plusz van hozzá 2x5 ohm tekercs.
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Szept 13, 2017 /
 
Sziasztok! Olvassa még valaki ezt a topicot??
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2017
(#) Gafly válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Szept 13, 2017 /
 
Igen
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Szept 13, 2017 /
 
Zapi SEM 1 kontrollerről van valami kapcsolási rajz? Csak beüzemelési leírást találtam, s AL53 hibakódot dob.
(#) Peter65 hozzászólása Aug 29, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy targonca javításban próbálnék segíteni. A targonca hidraulikus részét egy DC motor hajtja, a típusa: gp164-14/2.2 A motoron csak kettő erősáramú csatlakozás van, holott az adattábla szerint lenne gerjesztése is. Lehetséges, hogy belül párhuzamosan van rákötve a gerjesztés az armatúra körre?
(#) zolika60 válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 29, 2018 /
 
Vagy sorba, vagy párhuzamosan. Ha leveszed a szénkeféket takaró lemezt talán látni. De miért érdekes ez? Kapcsolj egy akkut a két kivezetésre és valószínűleg forog.
(#) Peter65 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2018 /
 
Sorba nem nagyon lehet, mert a 4A-t a 220A-rel nem nagyon lehet sorolni.
Azért érdekes, mert a beépített helyén a motor fő kapcsain átfolyik 50A, miközben 2V esik rajta, és nem akar elindulni. Az okát keressük. Ha párhuzamosan van kötve, akkor ez magyarázat lehet rá. Ez viszont azt jelentené, hogy kis feszültség mellett kicsi a gerjesztés, kicsi az indító nyomatéka.
A motort kiszedve egy 12V-os akkumulátorról szépen megy. Ha bent a helyén kötjük rá a 12V-os aksit, akkor elindul, de a névleges áramot meghaladja az áramfelvétel.
(#) zolika60 válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 29, 2018 /
 
Menetzárlatos lehet.
(#) pucuka válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
Egyenáramú motorból három fajtalétezik. Soros, párhuzamos, vegyes gerjesztésű. A tied valószínűleg vegyes gerjesztésű, (kompound) ennek lényege, hogy alapvetően soros motor, de van párhuzamos gerjesztő tekercse is. Ennek is végső soron csak két erősáramú kivezetése van.
A kollektort is meg kéne takarítani, a szeletek közét is, (az is okozhat menetzárlat szerű jelenséget, de meg kéne nézni a kefe hidat, rugókat, ez okozhat olyat, mintha gyenge lenne a motor.
(#) Inhouse válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
Esetleg a beépített helyén rossz a kontakt valahol, mire odaér az áram "elgyengül"...
(#) Peter65 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
Köszönöm a tippeket, ötleteket.
Amíg nem vettük ki a motort, és nem láttam az adattábláját, azt hittem soros motorról van szó. Még beépítve mértük DC lakatfogóval a motor erősáramú vezetékén az 50A-t, és a 2V-t a kapcsokon. A targonca saját elektronikája adta ezt a megtáplálást. A motort hibásnak gondoltam, hogy nem indult el. Amikor kivettük, és az adattáblát megláttam elbizonytalanodtam, és egyre biztosabb vagyok benne, hogy a motornak nincs baja, csak mivel valószínűleg párhuzamos kötésű, nagyon kicsi az indító nyomatéka. Ha 2V van csak a kapcsokon, gyakorlatilag nincs gerjesztése, azért indul olyan nehezen.
Szemre én rendben találtam a kommutátort, homogén barnás, kipattanásnak nyomát nem látni. A pólusokon a tekercselés homogén, nem gondolnám hogy több független tekercs lenne rajta, ezért szerintem nem vegyes gerjesztésű.
Most majd annak próbálok utána járni, miért csak 2V-t és 50A-t ad ki a targonca elektronikája. Az erősáramú körében több párhuzamosan kötött fet modul kapcsol, a motorral párhuzamosan pedig szabadon futó dióda van. Áramérzékelő eszközt (sönt, hallelemes áramváltó) nem találok.
(#) pucuka válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 30, 2018 / 1
 
Ha párhuzamos gerjesztésű lenne, valóban kicsi lenne a nyomatéka. De szinte biztosan vegyes gerjesztésű, erre utal az adattábláján az Erreg. felirat. A vegyes gerjesztésű (kompound) motor egyesíti a soros motor nagy indító nyomatékát, a párhuzamos gerjesztésű nyomatéktartó jellegével, így üresjárat esetén sem fut meg.
Ebben a katalógusban látható képen lóg ki még egy drót a gépből. Az ábra melletti felirat: ECC Kompound.
(#) Peter65 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
Köszönöm a katalógus lapot.
Valóban kijön még egy kábelkorbács a motorból, de az 4db nagyon vékony vezetékből áll (talán 0,22...0,5mm2 lehet), szerintem a kefék kopását figyelik.
Holnap még egyszer megnézem, hátha elkerülte a figyelmemet valami.
(#) pucuka válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
ÉS nem jól mondtam, az a három fajta egyenáramú motor az négy, van még külső gerjesztésű is.
Elnézést.
(#) Peter65 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 30, 2018 /
 
Semmi gond. Én inkább olyanokkal szoktam találkozni, azokon könnyű eligazodni. De amikor csak kettő pont van kivezetve, nehezebb az eligazodás.
(#) Chipmunk1960 válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Szia, A Linde használ olyan megoldást, hogy a szénkefe kopásérzékelő, ha bejelez, leveszi a feszt a motorról.
(#) Peter65 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Szept 2, 2018 /
 
Szia!
Köszönöm a tippet. Valami ilyesmi lesz, mert az elektronika vizsgálata során odáig jutottam, hogy az előállított pwm jel kitöltését az egyik külső jel drasztikusan lecsökkenti.
(#) Chipmunk1960 válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 3, 2018 /
 
Mivel DC motor, s nem 3 fázisú, simán rá lehet kötni az akksit, vezérlő nélkül, s letesztelni.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem