Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fejhallgató erősítő
Lapozás: OK   82 / 144
(#) CIROKL válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Mmm pedig ennel sovanyak amelyek .Ön ön magàban szépen szól mind addig mìg nem hallottunk màst!
(#) Primary válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Köszi.
Lassan keretbe kell foglalni a neved. Nagyon igényesek a munkáid.

Szerintetek érdemes használni a Rod Elliot által ajánlott P05-ös tápegységet?
(#) Alkotó válasza Primary hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Az ESP-113-hoz nem kell külön tápegység, ott van a panelon egy jó megoldás. A ESP-05 kimondottan előfokozathoz való, illetve egyéb kisfogyasztású terhelésekhez. Az ESP-113, hangszórót kis könnyedén meghajt, és nem kell hozzá stabilizált feszültség.
Nem próbáltam "általános" műveleti erősítővel, csak spéci OPA2134-el. Ez egy kifinomultabb darab, lényegesen drágább, de nagyon meggyőző.
Természetesen ezzel együtt is, jelentős ízlésbéli eltérések lehetnek, tehát egy csomó egyéb konstrukció is szóba jöhet.
(#) Alkotó válasza CIROKL hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Nem tapasztaltam a megjelenített hangban semmilyen hiányt (de ehhez hozzátartozik, hogy nekem csak egy tízennéhány ezer forintos fejhallgatóm van). Egyedül a jelentős hangerő feltűnő, ami általában nem a legfontosabb szempont, de egy alacsony impedanciás fejhallgatónál szükség lehet az ESP-113 erényeire.
(#) CIROKL válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Nem is fogsz tapasztalni semmit , az előző hozzászólásban irtam , mind addig szuper ahogy szól még nem hasonlitod össze mással .
az ESP-113 erénye tényleg jó és szép , valóban jó szép tisztán szól nincs vele gond de... olvass vissza .
/ Jó neked nálam csak 3 ezer forintos hallgató van !/
(#) CIROKL válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Idézet:
„Egyedül a jelentős hangerő feltűnő, ami általában nem a legfontosabb szempont”


Simán lehet kisebb hangerőt is kiszedni belőle egy árva ellenállás csere és ennyi . /R4/
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2015
(#) keszeg01 hozzászólása Dec 17, 2015 / 1
 
Jó estét.
Bedobozoltam az "EARNAX"-ot,és készül egy másik 6N13SZ-el mintha jobb lenne .
A képen lévő füles milyen típus mert nincs rajta semmi ?
(#) zoli7409 hozzászólása Dec 27, 2015 /
 
Sziasztok
Megépítettem az ESP füleserősítőt
A probléma a következő vele nagyon kevés a mélyhang olyan mintha valaki 200-300 hz környékén levágta volna a felvételeket.Nem használok hangszínszabályzót nem is szeretem,de most ráfanyalodtam mert nagyon gyengén szól nélküle.Pár adat:A táp 2x11v 50va toroid egyenirányítva crc szűrés majd LM317-337 páros. A feszültség 12v-ra van beállítva.A becsatoló kondi: WIMA 2.2uf 63v B0
(#) reloop válasza zoli7409 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Szia! Mekkora a visszacsatoló ágban a kondenzátor? Ha nagyobb mint 10µF akkor a jelforrásban, vagy a kábelben keresd a hibát.
(#) zoli7409 válasza reloop hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Szia
100uf-os a kondi.Átnéztem a kábeleket minden rendben.Ugyanarra a műsorforrásra (DAC) visszaraktam a HEED CANAMP-ot azzal minden hang megvan.
(#) reloop válasza zoli7409 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Húzd ki az egyik csatorna jelkábelét és így vizsgáld mélyhangokat!
Ha ettől megjelennek, akkor nézzük meg a NYÁK-tervet!
Szerk.: A bemenetet lezáró 22k ellenállás értékét is ellenőrizd!
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2015
(#) zoZolika válasza keszeg01 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Szia

Először is gratulálnék, gyönyörű munka. Nekem nagyon bejön a fa design.
A füles ránézésre egy ős AKG, pontos típust nem tudok mondani.
Azt sejtem, hogy a K240-nek ugyanilyen a mechanikai kivitelezése, valószínűleg az a család.
(#) hapro hozzászólása Márc 12, 2016 /
 
Készítettem 2db tök egyforma ESP-113 fejhallgató erősítőt. A különbség a kettő között a trafó, az egyik 20VA-es a másik 35VA-es. Ilyenek voltak itthon. Mindegyik 2X9V-os szekunderű. Alkotó tervei alapján készítettem el a nyákokat. Az alkatrészek tök egyformák. Bedobozoltam őket. És az egyikkel van egy kis gond, és annak javításában kérném a segítségeteket. Tök egyformán kábeleztem őket, és egyforma kábellel, egyforma dobozba, csatikkal, stb...
Az egyik hibátlan nulla alapzajjal, a másik meg búg. Amiket kipróbáltam:
-árnyékolást készítettem a trafó köré, de nem segített
- a poti házra rákötöttem az árnyékolást, nem járt eredménnyel
- a csatikat kiszedtem a házból, hátha valami gyári hibás csati, és valami földhurkot hoztam létre vele a házon keresztül, szintén zenész...
- Kiszedtem a trafó mellől az egész nyákot, és a tápkábelen volt csak összekötve a trafóval, semmi változás
- Kicseréltem a potit más típusúra, semmi változás
- Lekötöttem a trafót a nyákról, és labortápról próbáltam, ugyanúgy búgás
- a 6db 100µF-os kondit próbáltam LOW ESR-re cserélni, meg vissza, de semmi változás.
Az összes alkatrész új benne
És talán nem felejtettem el semmit miket csináltam vele...Megállt a tudományom. Kérném az ötleteiteket. Mert most ott tartok, hogy elbontom, és új nyákot csinálok neki, hátha azzal van a baj.
Ilyen lett egyébként a jó: Bővebben: Link
Már csak arra tudok gondolni, hogy a lakk vezethet az alján, de akkor a másik miért nem...?
szerk.: még annyi, hogy OPA2132 IC van bennük.
Teljesen letekert potival nincs búgás, és ahogy csökkentem a poti ellenállását, úgy nő a búgás
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2016
(#) kadarist válasza hapro hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Szia!
Lehet, hogy trafó csatolja be a földhurkot. Mielőtt szétbontod tedd át a másik erősítő trafóját egy próbára.
(#) scooby_ válasza hapro hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Régi, jól bevált módszer: Zárd rövidre a bemenetet. Ha úgy is búg, aligha a bemenetről szedi össze a zajt akkor.
(#) hapro válasza scooby_ hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
A bemeneten ott egy poti a nyákba ültetve. Azt is cseréltem biztos ami biztos alapon.
A trafót meg lekötöttem, és labortápról indítva is ahogy tekerem a potit fölfelé növekszik a búgás.
(#) hapro válasza kadarist hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Mire gondolsz? Hogy csatolhatja be a trafó a földhurkot?
(#) kadarist válasza hapro hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Az egymáshoz közel elhelyezett tekercsek kapacitíven csatolásba kerülhetnek, amitől állandó búgással kell szembenézni. Már csak azért is erre gondoltam, mert csak a trafóban térnek el az erősítők.
(#) Alkotó válasza hapro hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Valahol csatlakozol a hálózati védővezetőhöz?
A bemenet rövidre zárása határozottan megér egy próbát. Ez alatt nem a bemeneti RCA-t kell érteni, hanem közvetlenül az erősítő panel bemenetét. Jól behatárolja merre érdemes keresgélni. Ha rövidre zárva csendben van, akkor ez előtt kell a hibát keresni. Ha így sincs, akkor táphiba vagy huzalozás.
Ha az én tervem használod, akkor szinte nincs is huzalozás.
Az IC cserét próbáltad?
A trafót próbáltad forgatni, fektetni, eltávolítani?
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2016
(#) hapro válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
A hálózati védővezetőhöz nem csatlakozok sehol, de próbáltam azt is, hogy kis csipesszel rácuppanok a védőföldhöz, és azt ráérintem a hűtőbordára, a test különböző pontjaira, de semmi érdemi változás nem történt.
A bemenetet rövidre zárva szinte teljesen megszűnik a búgás (fülre) Szkóppal nem látok semmit azon a kimeneten amelyiket rövidre zártam. Amelyik felét rövidre zárom azon az oldalon megszűnik a búgás, ha mindkét bemenetet lehúzom a testre akkor teljesen csöndes, semmi zaj nincs. De a bemenetére ugye semmi nincs rákötve, csak a nyák, a trafó, és a fejhallgató, semmi más.
Egyébként mint a másik jól működőben is, ebben is gyári puskás trafót használok.
És igen IC-t is próbáltam cserélni, de nem hozott eredményt.
A trafótól külön van már a nyák, annak a szórásától eltekintenék.
Viszont egy érdekesség...a tápot lekötöttem az áramkörtől, csak a trafó, és a táp volt összekötve, tök sima volt a pufferelt feszültség, de amint visszakötöm az erősítőt, onnantól fűrészfog jelet látni mindkét oldal tápjában. Bővebben: Link
És két kép hogy miről beszélek: Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) hapro válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Közben már trafót is cseréltem, tranzisztorokat is (MJE340-350-el próbálkoztam), az összes alkatrészt külön lemértem, a trafót agyon kondiztam a 230V-os oldalát is, és a szekunderét is, a tápot átalakítottam CRC szűrésre, betettem egy harmadik potit, de semmi eredmény...már vicces a történet, mert nem hiszem el, hogy egy ennyire primitív szerkezet kifog rajtam. Gyakorlatilag szinte mindenét cseréltem már, és csak búg.
Amit még nem cseréltem ki azok a diódák, de talán őket is megpróbálom cserélni.
(#) CIROKL válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Nem kell cserelni semmit .A panelrol tegyel fol kepet .Szerintem nagyon bagatel hiba lesz.
(#) hapro válasza CIROKL hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Alkatrész oldalról: Bővebben: Link

Fólia oldalról: Bővebben: Link

A fólia oldalon van egy kisebb terület amit átónoztam, mert a maratást elvétettem, az látható befuttatva vastagabban. Ezen kívül az átkötések nekem alul vannak szigetelt vezetékkel, mert fölül nem fértek el. Ezek is egyébként pont így voltak a jól működő példánynál is a maratási hibát kivéve, ott teljesen hibátlan volt a nyák, és nem kellett kis területet sem átónozni. Még arra is figyeltem, hogy az a kb 5cm-es kábel amin lóg a 3,5-es JACK aljzat az árnyékolt legyen, és az árnyékolást csak a 6,3-as aljzat felőli részén kötöttem be mindkét kábelen, a másik oldalon meg csak az egyiknek az árnyékolását kötöttem rá az aljzatra.

És végül így van összevezetékezve az új trafóval, és a trafó telekondizva.
Bővebben: Link

Most már csak a nyák hiba maradt számomra, másra nem tudok gondolni, annyira egyszerű ez az egész.
(#) Alkotó válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Tisztogasd le a rézoldalt. A legutóbbi építésemnél, üvegtiszta gyanta alatt is volt átvezetés.
(#) hapro válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Kösz a tippet. Ezt még kipróbálom mielőtt lebontom, és új nyákot kap, ha nem találok megoldást vagy valami jó tippet ami a hiba lehet.
(#) Alkotó válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Próbáld ki. Én nem vagyok nagy paneltisztogató, mert eddig nem volt vele gondom (igyekszem tisztán forrasztani, de a gyanta akkor is ott van). Most sem látszott nálam semmi még nagyítóval se, sőt mérve sem volt egyértelmű, de volt pár kR átvezetés.
(#) hapro válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Lemostam nitróval az egészet, jó alaposan. Találtam egy "mintha" átvezetést az egyik BD tranyó két lába között, azt eltüntettem, de semmi eredmény. Már kínomban betettem egy zener stabilizálást az IC számára, de semmi eredmény A Tranyók kapták a főtápot és attól valamivel kevesebbet meg az IC. 15V-os zener, és 17V-os főtáp. Semmi eredmény.
Ha bárkinek van bármi ötlete amit esetleg még nem próbáltam, akkor ne tartsa magában. Ha megfogom a hűtőbordát, és a potihoz menő vezetősávot akkor valami rádióhullámokat fogok vele. Még nem sikerült behangolnom a kossuthot, de remélem nem is fogom tudni majd
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
Szia! Ha letekert potival rendben az erősítő, akkor az áramkörben és a tápban nem nagyon lehet hiba. A poti és ami előtte van, az viszi be a zajt. A potit cserélted már?
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
A potit már 3x cseréltem 3 különböző típusra. Volt bent 100k értékű, 10k, és 50k is. Most épp nem tudom melyik van bent. Letekert potival teljesen jó. Ha már közelítek a kezemmel a nyák felé már erősödik a búgás. Ha megfogom a poti házát jóval csöndesebb lesz, de nem szűnik meg a zaj
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 13, 2016 /
 
A legkisebb zavarérzékenység a 10k-s potival lesz.
Az ellenállások helyes értékűek, nincs nagyságrendnyi eltérés valamelyiknél?
Meghallgatva észlelsz különbséget a kettő között?
Következő: »»   82 / 144
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem