Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gépkocsi elektronika
 
Témaindító: mazsipapa, idő: Szept 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 16
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 18, 2007 /
 
Megnézem táblázatban... , valamint 2001 előtt EU-ban nemigen voltak benzines OBDII-es autók. A gyárak nem rúgnak kényszer nélkül a márkaszervízeik alá! A dieselekre még később ha jól emlékszem 2003-tól kötelező csak.
(#) Mumtaz válasza Dudus hozzászólására (») Szept 18, 2007 /
 
Én is úgy tudtam, hogy OBDII később jött, de többen mondták, hogy ez OBDII. Eszerint nem. Végülis nem is érdekel, mert az interfész kommunikál és a hibakódokat szépen ki tudtam olvasni/törölni vele.

Már csak szoftvereket kéne szerezni hozzá, de azokat olyan horror áron mérik, hogy akinek a saját kocsijához kéne, annak nem éri meg megvenni. Én meg azért szereztem az interfészt, mert a francnak van kedve minden esetleges hibánál 4-5 ropiért kiolvastatni a hibakódot, hogy megtudjam, hogy a hamutartó világításában kiégett az izzó.
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Élőadatokat is meg tudsz jeleníteni? Rendszerelemeket tudsz vele tesztelni? Milyen programmal használod?
(#) Mumtaz válasza Dudus hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Élő adatokat meg tud jeleníteni. AB-COMal próbáltam.
(#) Dudus válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Jó program az OP-COM feltört változata. Otthonra bőven elég.
(#) Subwoofer hozzászólása Dec 1, 2007 /
 
Szevasztok!
Segítség kellene.
Opel Kadett 18e motorkódú Le2 jetronic rendszerű injektor bekötési rajz kellene.. 83tól 87ig gyártott.
Fontos lenne. Aki tud legyen szíves segítsen.
(#) Dudus válasza Subwoofer hozzászólására (») Dec 1, 2007 /
 
(#) zoz11 hozzászólása Dec 1, 2007 /
 
Sziasztok
Most eset át az autóm egy komplet motor generálon(pályán elment belőle a víz, még a nyáron), és van vele egy olyan problémám hogy melegen egyszerűen nem indul el, mire beröffenne lemerül az aksi, v.mi előgyújtás problémára gyanakszom, mivel mértem kompressziót a hengerekbe mindegyikbe meg van 14,2bár üzem meleg motornál, a szelep hézagok meg szintén rendbe vannak. Csak az a problémám hogy ennél már nem lehet úgy beállítani az előgyújtást mint a régi Skoda 105ösömön, ezen is lehet forgatni a gyújtás elosztót, meg fel is van rajzolva a főtengely végénél az előgyújtási szög, csak azt nem tom hogy mit hol hogyan mérjek, mivel nincs benne megszakító csak v.mi érzékelő, van egy csati a motortérben, állítólag ott kell v.mit összezárni meg 2 pontjára a műszert tenni csak azt nem tom hogy hová. Az is segítene ha valaki tudna hozzá szerviz könyvet adni, az se baj ha angolul van.
Az autó típusa: SUZUKI SWIFT 1.3, 1999-es évjárat.
(#) lancia hozzászólása Dec 2, 2007 /
 
Üdv.
Szeretnék az autómba elhalványodó belső villágítást.Szerintetek ezt a kérdést hogylehetne megoldani.Amatőrvagyok az elektronikában.Kérlek segítsetek.
(#) Dudus válasza zoz11 hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Ha nem is úgy, mint a skodán, de be lehet állítani. Fogsz egy stroboszkópot, az 1-es henger gyújtókábelére rárakod és rávillogsz az ékszíjtárcsán a jelre. Forgatod az elosztót és beállítod. ( A rotor alatt van a hall cella, ami a megszakítót helyettesíti )

Nem bonyolult
(#) JZoli válasza Dudus hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Én úgy tdom, hog állítás idejére valamilyen bemenetén testelni kella motorvezérlő számítógépet, hogy ő addig ne állítson utána, de ha nagyon kell akkor utánakérdezek.
(#) zoz11 válasza JZoli hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Én is v.mi ilyesmit hallottam, csak nem tom hogy mit hogyan.
(#) szetty válasza lancia hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Hali,
itt egy link :
Belső világítás elhalványítás
üdv,
Szetty
(#) lancia válasza szetty hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Köszönöm!!!!!!!!!!!
(#) Dudus válasza JZoli hozzászólására (») Dec 2, 2007 /
 
Suzukinál az 1.3-as motoron én ilyet még nem hallottam.
(#) Einstein21 válasza szetty hozzászólására (») Márc 14, 2008 /
 
Szia szetty és lancia. A #149324-es részben lévő link már nem él, de szeretnék én is a belső világítás elhalványítására egy ötletet. Előre is köszönöm!

Másik dolog. Most már másodszor törtinek meg az a dolog, hogy egy 96-os gyártmányú kombi passatba tönkremegy a gyújtótranzisztor. Első alkalommal csak kicseréltük és pöccre indult. Ezek szerint valami más lehet a hiba. Ha esetleg kapcsolási rajz lenne, azt is nagyon megköszönném, vagy esetleg valami kiváltó ok ötlet.

Előre is köszönöm mindkét dolgot!
(#) Dudus válasza Einstein21 hozzászólására (») Márc 14, 2008 /
 
A gyújtótranzisztor halálát, talán a menetzárlatos trafó okozza.
(#) Einstein21 válasza Dudus hozzászólására (») Márc 18, 2008 /
 
Köszönöm a választ.

A végső megoldás az elosztófedél kitisztítása és az érintkezők csiszolása volt. Tönkrement a motortól való elszigetelést biztosító szigetelő gyűrű.

És továbbra is szeretném az elhalványuló belső világítás titkát.

Köszönöm Dudus!
(#) Gery hozzászólása Márc 19, 2008 /
 
Hellosztok!
Szereztem egy autó generátort. Tán egy IFA-é volt, de nembiztos, mindenesetre 14V és 42A-es. Meghajtottam egy fűnyíró motorral, satuba befogva, ékszillyal. Forgott rendesen, de feszültséget nemmértem rajta. Itt egy kép róla mértem több helyen is de semmi. Szerintetek milehet a baj? Vagy melyik lehet a kimenete ahol feszt kéne látnom?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Márc 19, 2008 /
 
Ja és még annyit hogy a két kis csatlakozóhoz D- ls DF van írva. A két nagyobbikoz meg Mp és 30. Nemtom mond-e ez valamit. Pedig jónak kéne lennie. Néztük hogy a kocsinak se forog gyorsabban a generátora alapjáraton. A forgásirány már mindkét írányba kilett próbálva. Esetleg kéne még hozzá valami elektronika? Vagy akkumlátor? De azt egyáltalán hovakéne kötni?
(#) zoz11 válasza Gery hozzászólására (») Márc 19, 2008 /
 
Nem fog csak úgy magától feszültséget adni, valamivel fel is kell azt gerjeszteni Meg elöször meg kéne nézni azt is hogy van e rajta feszszabályzó de ahogyan elnézem nincs rajta De majd a többiek úgy is megmondják
(#) Gery válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
Ezt hogyérted hogy felkell gerjeszteni? Fesz szabályzó elvileg van benne.
(#) Dudus válasza Gery hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
A forgórészt kell gerjeszteni, mert enélkül nem termelődik áram az állórész tekercseiben. Elvileg visszamarad annyi mágnesesség, hogy magától felgerjedjen, de akassz rá egy akkumulátort ugyanúgy, mint ha gépjárműben lenne és nézd meg, hogy így működik-e. A gerjesztést a feszültségszabályzó állítja ezáltal stabilizálva a kimeneti feszültséget, de induláskor nincs a működéséhez elegendő áram akkumulátor nélkül.

Szerintem keresd meg Potyo-t ebben ő nagyon otthonosan mozog.
(#) Gery válasza Dudus hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
OKé, akkor előszöris kipróbálom aksival. Bár én még most fogok elöszőr autó generátort a kezembe, szóval kicsit "kínai" még Azt a saját kocsinkrol néztem le, hogy valószínüleg az lesz a + és - amit oda rajzoltam. De a másik kettő az mi lehet? A mio kocsinkba is onnan kis vékony kábel jön ki.

névtelen.JPG
    
(#) zoz11 válasza Gery hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
Az két csati passzol az valóban a + és – kimenete. Ami még maradt kettő saru az a feszszabályzójának vagy a két kefe ki van hozva simán minden nélkül. Vedd ki belőle azt a részt amiből kijön az a két saru, és mérd össze azt a két sarut a keféhez képest, ebből megtudod állapítani hogy van-e benne valami elektronika, ha nincs akkor kell hozzá csinálni feszszabályzót, de az se egy bonyolult cucc. Én nagyon úgy nézem hogy nincs rajta szabályzó. Addig ne nagyon próbálgasd míg nem győződtél meg róla hogy van e szabályzó benne!!! Ha valami kérdésed van nyugodtam írjál.
(#) barany165 hozzászólása Márc 20, 2008 /
 
szIA Gery! nincs rajta fesszabályzó. ez a két csuszóérintkező a kefék kivezetése,egyik testen van.ha erre egy próbalámpán/kisteljesítményű izzón/ keresztül adunk feszkót és megforgatjuk biztos ad feszkót ha jó a gencsi,forgásirány mindegy.Üdv!
A két csuszóérintkező között néhány Ohm-ot mérhetünk,erre csuszikrá a fesszab., de külső szabályozással is megoldható!
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
A nagyáramú minusz kivezetés közvetlenül a generátorházra ki van kötve. A D- jelzés az a szabályzó számára van kialakítva, kb. azért, hogy a szabályzó közvetlenül a generátorra legyen kötve, így a testvezeték egy esetleges rossz érintkezése miatt jóval kisebb az esélye egy túltöltésnek.

Az általad minusszal jelölt mellett mit ír? Úgy nézem, szigetelve van átvezetve az öntvényen, ebből kifolyólag biztosan nem a minusz kivezetés (egyébként is hülyén nézne ki, ha a plusz kivezetés csavaros, a minusz meg sarus). Elvileg ez a gerjesztés számára a segéddiódahíd kimenete, az alábbi ábrán ezt jelzi a D+. A DF az a gerjesztés bemenete, ebből következik, hogy nincs a generátorban benne a szabályzó.

A vastag csavar a töltővezeték, az alábbi ábrán B+ jelöléssel látható.

A töltésjelző lámpa és az akku elengedhetetlen a generátor üzeméhez. A töltésjelző lámpa biztosít előgerjesztést, hogy ne csak 10000 fordulatnál induljon meg a töltés, az akku meg a feszültségtüskéket fogja meg. Akku nélkül a generátor megszaladhat, ami tönkreteheti a diódáit.

generator.JPG
    
(#) zoz11 válasza potyo hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
Ez igaz nem is figyeltem hogy csak saru van rajta, akkor az tényleg nem GND pont
(#) Ifjbockgaben hozzászólása Márc 20, 2008 /
 
Akinek kell van ZSIGULI elektronikára rajzom...
[off]VÉÉGRE SZÜNET A SULIBA COOOL [off]
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Márc 22, 2008 /
 
Hello!
Kiszedtem azt a részt amit mondatok itt vannak róla képek. (Nagynehezen sikerült is visszarakni.)
Nézegettem a rajzott amit adtál. Most a generátoromon beirkáltam hogy mi-mi lehet szerintem. Az jó is? A test az maga a ház lenne.
Szóval helyes így a "betű kiosztás" a rajzhoz?
Következő: »»   3 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem