Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
 
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   38 / 117
(#) eyess válasza 1984white hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Éppen , hogy bár függ a routertől is , hogy milyen.
(#) 1984white válasza eyess hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Gondoltam, egy edimax br6204wg wifis-ről van szó. Jelenleg 40fok a hőmérséklete belül folyamatos üzem mellett.
Esetleg nem tudsz ajánlani valami mást a problémára?
Röviden: Hosszú és vékony kábelen kell átvinnem a 12V1A-t. (POE)
(#) eyess válasza 1984white hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
A hosszú , és vékony kábel felejtős.főleg , ha nagyon hosszú .
(#) 1984white válasza eyess hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
UTP kábelről van szó és 30m a hossza. Eddig egy 12V/5A kapcsi táp "hajtotta", de az most eldőlt. Mondjuk eddig is (főleg nyáron a meleg miatt) elég gyakran újra indult és nem volt stabil a kérdéses router. Műszerrel ránézve kevés neki a feszültség és az áram is.
Ezért akarom megoldani a POE-t házilag. 40Voltot küldenék be a madzagba és a végére egy ilyen konvertert "akasztani". 40Volton 12watt csak 0,3A így működőképes a dolog, mivel 1A-t elbír az utp kábel és így 40-50wattot át lehet "nyomni" rajta.
A gondom, hogy a router belsejébe milyen konvertert tegyek vagy esetleg kívül hogyan lehet legolcsóbban megoldani?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
(#) eyess válasza 1984white hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Különben nem tiszta nekem az , hogy ha a router wifis , akkor miért kell kábelezni stb.
(#) 1984white válasza eyess hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Mert távolról jön a jel. P2P wifi link. A router a tetőn van.
Amúgy most nem ez a lényeg.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
(#) eyess válasza 1984white hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Aha értem már , és ez most kb 30 m .Én más kábelt használnék a nagy hosszúság miatt .
(#) 1984white válasza eyess hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Milyen kábelt?
(#) merlingerin válasza amatorke hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
Szia! Primer oldalon a zöld kondit, aminek a teteje fekete filccel van jelölve, cseréld. Indulni fog utána.
(#) amatorke válasza merlingerin hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Elektronikai boltba azóta nem volt időm elmenni
Viszont szerintem az általad megírt kondi melletti tranzisztor is ludas ,kiforrasztva minden irányba szakadás (2sc5388 névre halgat)
(#) proba válasza amatorke hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
A kondi hiba, ha egy ponton túllép képes mindent kigyilkolni. Amíg indulgat néha néha addig elég szokott lenni a csere, utána csak a szerencsén múlik, hogy mindent vagy semmit.(azt hogy minden irányba szakadt , azért erősen kétlem...vagy a típusát nézted el)
(#) amatorke válasza proba hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Szerintem én néztem el akkor.
Kondiból nagyobb mehet bele (mint feszültségben mint kapacitásban)?
(#) _vl_ válasza amatorke hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Feszültségben és kapacitásban is rakhatsz nagyobbat. Azonban mindkettőben korlát lesz, hogy a nagyobb értékű kondik fizikailag is nagyobbak (vagy ha nem, akkor rosszabb minőségűek, és olyat nem fogsz akarni berakni), azok meg nem nagyon férnek be az eredeti helyre, sokszor ez a legnagyobb gond a kiválasztásnál. A lábra figyelj, mert ha lefektetett kondi van benne, akkor a snap-in modellek nem jönnek szóba.
Ha a táp univerzális (változtatás nélkül, Amerikában is tud üzemelni, 100..120V-ról), akkor az eredetileg bent levő kondi kapacitása mifelénk (a 230V miatt) bőven túl van méretezve, fele-harmada kapacitás is elég lenne. Ilyenkor kicsit nagyobb a mozgástér a cserében, persze a nagyobb kapacitás egyúttal hosszabb élettartamot is jelent (van miből elveszteni a kapacitást, mire üzemképtelen szintre csökken).
Most szedtem szét egy olyan készülék tápját, amiben gyakorlatilag teljesen elmúlt a primer pufferkondi kapacitása (82µF helyett <1µF-ot mértem), ennek ellenére a készülék szépen üzemelt, csak picit zizegett a tápja. Ez azért kicsit vicces...
(#) ntivi hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
Sziasztok! Egy lg 17 colos lcd monitor tápegységével van gondom.

Az összes kondit kicseréltem, FAN7601-et kicseréltem. Másik tápból cseréltem már k1a431-et és 2sc945-öt. Szemre elváltozás nincs egyetlen alkatrészen sem. (kondik nem voltak púposak)

A probléma az, hogy a 12V terhelve (kb 1-2A) leesik és az 5V is esik olyankor 1V-ra. Ha az 5V-ot terhelem az stabil marad, de a 12V helyett 16-20V lesz.

Hogyan lehetne stabillá tenni ezt a tápegységet? Köszi!

mellékletként két linket adok a nyákról: kapcsolási rajz panel
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
(#) samu81 hozzászólása Szept 13, 2013 /
 
Szép jónapot.
Általános kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz.
MI lehet az oka annak, hogy egy LED világításhoz használatos kapcsolóüzemű (kínai) tápban iszonyatosan melegszik a trafó?
De úgy tűnik, hogy ez üzemszerű. Nyilván valami alul lett tervezve, de mi lehet az? Lehet-e rajta javítani? Egyáltalán ... kb. 3W 9V mellett. Létezik olyan kicsi trafó ami ezt "túlterheli"?
Az egész tápegység nagyon pici (belefér a foglalatba), de annyira kicsi a terhelés is...

Előre is köszönöm,
Sam
(#) DJ Tacki válasza samu81 hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Szia!

Ferrit magoknál a 80 fok (ha nem melegszik tovább) még üzemszerű is lehet.
A szükségesnél kisebb, és roszabb minőségű (nagyobb veszteségű) vasmagot használnak, amit a megfelelő teljesítményhez túl kell gerjeszteni. A megoldás a nagyobb, esetleg jobb minőségű vasmag, és ennek megfelelően áttervezni a tekercselést. (Nyilván nem fog beférni a házba...)
(#) phr3ak hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
Sziasztok!

Megtud úgy hibásodni a PC táp hogy zárlatot okoz a hálózatban? Mi történik olyankor? Hogyan lehet ellene védekezni hogy ne vigye le az összes többi berendezést?

Köszi.
(#) pittti válasza phr3ak hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
1, igen

2, levágja a kismegszakítót, vagy a villanyórát.

3, teszel eléje egy külön gyorsmegszakítót. (B osztály)
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2013
(#) _vl_ válasza pittti hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
3. csont totál zárlat esetén csak a zárlati áram korlátozásával lehet szelektív védelmet csinálni, különben semmi nem garantálja, hogy a villanyóráig ne menjen le az összes megszakító.
(#) pittti válasza _vl_ hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Hááát...- lehet hogy igazad van, de nekem a tesztpadomon van egy kivezetett konnektor, előtte sorbakötve 2 db 6 amperes (B) kismegszakító. Erről tesztelek mindent, szóval a zárlat elég gyakori vendég nálam - mégis mindig a kismegszakító old le, az utána lévő 10 amperes megszakító, illetve a 16 amperes villanyóra már nem!

Persze gyanús esetekben egy 60W-os izzó van vele sorbakötve, ez egy kapcsolóval áthidalható.
(#) phr3ak válasza pittti hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Az izzó mivel van sorbakötve és miért jó?
(#) pittti válasza phr3ak hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
A tesztelt berendezéssel van sorbakötve, a szerepe pedig áramkorlátozás (a körben nem folyhat nagyobb áram mint az izzó árama), valamint a világításával jelzi a zárlatot.
(#) phr3ak válasza pittti hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
És ha egy jól működő berendezéssel van sorbakötve akkor okoz valami problémát annak működésében?
(#) pittti válasza phr3ak hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Mivel áramkorlátozást végez, a vele sorbakötött fogyasztó nem fogja tudni leadni a névleges teljesítményt - pont ez a cél, hiba esetén ne menjen tönkre.

Tehát a PC tápod nem fog megfelelően működni egy sorbakötött izzóval.
(#) samu81 válasza DJ Tacki hozzászólására (») Szept 16, 2013 /
 
Szia,

Köszönöm, nagyjából erre jutottam végül kis tanakodás útján kollégákkal.
Azért tanulság az, hogy bár egy LED üzemideje valóban tízezres szám órákban, a tápegységre ez már jó eséllyel sajnos nem lesz igaz.
(#) gammabuta hozzászólása Szept 19, 2013 /
 
Sziasztok!

Vettem 12Volt 2Amper-esnek árult olcsó kínai kapcsolóüzemű tápot (egyből 3db-ot).

A gondom az vele, hogy 2 ampert ha megközelítem akkor igen forró lesz, pontosabban 1.8Ampert felvevő LED szalag-al próbáltam, így igen forró lett és kicsit égettszagú.

Kipróbáltam 1.2Ampert felvevő rövidebb LED szalaggal is, úgy már csak meleg volt, de nem vészes.

Azt persze sejtem, hogy ezek a 2 Amperesek nem bírják a 2 Ampert hosszú ideig, de érdekelne mennyire szabad terhelni, az élettartam megőrzése érdekében.

Csináltam 1-2 másodperces terhelési tesztet, 2.4Amper árammal terhelve is tartotta 11.8Voltot.

Ne nagyon terheljem 1.2Amper fölött ha sokág kellene világítanom róla?
Esetleg hagyjam 1.8Amper terheléssel és majd ha elromlik kicserélem benne a pufferkondit?

Ilyeneket még nem építettem, csak gyengeáramű DC-DC konvertereket, így nem tudom pontosan minek kellene benne lenni, de az biztos ebben nincs toroid vagy ilyesmi, csak 2 tekercs.
Ami szembetűnő, hogy a tranzisztort hűtő alu borda körbeöleli a 300Voltos 22 mikrofahrados puffer elektrolit kondenzátort így elősegítve annak kiszáradását és túlhevülését. (Van egy kis benyomódás is a kondenzátor tetején, gondolom egy fizikai behatás érhette bár csak egy ilyen adaptert szedtem még szét.)

Talán ezen lehetne segíteni kicsit átfordítva a bordát a tekercs irányába...

Csatolok képeket, hogy látszódjon a beljseje, hátha nektek többet mond ez a konstrukció és van tippetek hogy lehetne kímélni vagy tuningolni.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) pittti válasza gammabuta hozzászólására (») Szept 19, 2013 / 1
 
Nekem is van ilyen. Ezeken sokmindent nem lehet segíteni, az anyagtakarékos és költséghatékony tervezés iskolapéldája. A méretéből és a zsúfolt elrendezéséből (hűtés úgyszólván nulla) következik hogy tartósan csak a névleges terhelés 50%-ával terhelhető.

Az egyetlen amit megtehetsz, a tetejére fúrsz két sor 3-as furatot, így a szellőzése és a hűtése egy kicsit jobb lesz. (csodát persze így se várjál tőle!)
(#) _vl_ válasza pittti hozzászólására (») Szept 19, 2013 / 1
 
Vagy lehet rá nagyobb/jobb hűtőbordát tenni, és/vagy megtoldani egy ventilátorral.
Az, hogy a szekunder oldali egyenirányító dióda hűtetlen, jól mutatja, mennyire nem arra tervezték ezt az alkotást, hogy terhelni lehessen.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) pittti válasza _vl_ hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Bármekkora hűtőbordát tehetsz rá, ez egy teljesen zárt tápegység - a meleg bent marad és szép lassan puhára főzi az egész belsejét. Ventillátort sem lenne egyszerű beleszerelni, egyszerűen nincsen hozzá elég hely.

Én a külső merevlemez tápegységének a tetejét két sorban megfúrtam szélétől a másik széléig, így 35-40 foknál nem melegebb folyamatos üzemben sem.
(előtte olyan forró volt, hogy attól féltem leég)
(#) _vl_ válasza pittti hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Az eredeti tokjában nyilván esélytelen bárminemű normális működés.
Következő: »»   38 / 117
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem