Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   313 / 570
(#) buvardoki válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Elszivároghatott a víz a fűtőkörből. Tölteni kell bele, hidegen, amíg felmegy a nyomás ott is 1 barra. Onnantól valszeg jó lesz. Ha túl gyorsan elszivárog újra (1 hónapnál gyorsabban), akkor keresni kell, hol megy el.
(#) bowdy hozzászólása Márc 2, 2016 /
 
Sziasztok.
Kazánbajom lett, sajnos.
Beretta ciao kombi, 15 éves, eddig komoly hiba nélkül, 1-2 évente hőcserélő savazva, tisztitva.
Azt csinálja, hogy bekapcsolás 3 at villog a zöld led/gondolom hibakód/ utána elindul a ventillátor, viszont nem gyújt be, és kb 10 mp után letilt. Piros led.
A gyújtóelektródát néztem, tiszta.
Hőcserélő tiszta, légtelenitve.
Mi lehet a diagnózis?
Köszönöm.
(#) zeusmaior válasza buvardoki hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Köszönöm a választ! Tudom nagyon nehéz itt látatlanban tippeket, tanácsokat adni. Amit írt a feltöltéssel kapcsolatban már megtettem, csak mint írtam van egy szilárd tüz. is a rendszerben.
Mindkét kazánon van nyomásmérő. A gázk. és a szilárd között van k.b 2,5 m szintkülönbség, ami ugye kb. 0,25 bár pluszt eredményezhet a lenti mutatóján kihűlt állapotban. Ezzel szemben a lenti sz.t. kazán pontosan 1,2 bárt mutat 30 C foknál és kb 2,2 bárt 80 C foknál. Ezzel párhuzamban a fenti g. kazánon 0,2 bár a nyomás majd ha szilárd t. kazán eléri a 80 C -fokot akkor megy fel a g. kazánba 1,2 bárra a nyomás. A problémám ezzel a nyomás dologgal, az, hogy ha a g. kazán tágulásiját felfújom 1 bárra- amit a szelepnél mérek, a kazán nyomásmérője csak kb, 0,3 bárt mutat, majd lassan lemegy 0,2 re.
Ha meg ahogy javasolta ez után utána töltöm vízzel a g, kazán rendszerét addig amíg 1 bár nem lesz a nyomás, akkor a lenti nyomás hidegen,30 C nál is felmegy 1,6 bár körülre ami 80 C foknál már 2, 6 környékére fűt ami beindítja a 2,5 ös bizti szelepet, és nyomja a vizet ki magából.
Megjegyzem 10 éve van ez a rendszer így eddig működött, és most is hektikusan csinálja a ki-be kapcsolós fűtést, ill a vízmelegítést.
Nem lehet ennek a hibája NTC fűtési határérték és szabályozó érzékelő, vagy mint írtam ki kéne pucolnom a háromutas szelepet?
(#) Gombszem válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
A tágulási tartályból elment a töltés. Vissza kell tölteni. Ezen a fórumon már többször leírták, hogy kell csinálni.
Ha meg lyukas a tartály (a membrán átereszt), akkor sajnos csere. Ha ez nagyon nehéz, vagy költséges lenne, megoldás egy másik (hasonló, vagy nagyobb térfogatú) külső tartály az előre menő csőre szerelve. Persze ehhez hely kell.
(#) zeusmaior válasza Gombszem hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Ha a gázk. tágulásiról beszélünk, akkor azt mint írtam leengedtem a vizet a tartályból, meg a kazánból a leengedő nyitva tartásával egyben felpumpáltam 1 bárra a tágulásit, -mivel a szelepnél nem folyik víz akkor gondolom rendben van a tartály,- aztán feltöltöm vízzel a rendszert és akkor is produkciózza ez a ki-be kapcs jelenséget. A motoros szelepet mindig HMV gyártásnál állítom meg így a fűtési kör sem zavar be. Ma készítek egy videót is róla egy fűtési ciklusnál, remélem lehet majd a hangokat hallani.
Ezt hogy tudom ellenőrizni ? : NTC fűtési határérték és szabályozó érzékelő
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) VIM válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Szia! Arra nem gondoltál még, hogy esetleg belevegősödött? Olyan helyre rekedt be a "légzsák" ahonnan nem tudja a szivattyú kinyomni a légtelenítők felé.
(#) zeusmaior válasza VIM hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Most engedtem le a vizet- kristály tiszta, nem koszos- a gázkazánból, felfújtam 1 bárra a tágulásit, feltöltöttem 1 bár nyomásig vízzel beindítottam a HMV készítést , szépen kilevegőzött a tágulási tetején lévő l. szelepen, majd folyamatosan visszatöltöttem 1 bárra fűtési rendszert.
Aztán tessék 1.perc 20 ig működik, aztán elkezdi a hibát produkálni, majd most a kb 3 perc után lekapcsol a termosztát. Tehát most csak egyszer csinálta a ciklus alatt, de van amikor így kezd, meg még vagy 2-3 x megcsinálja. ugyan így vízmelegítésnél is.
Amúgy rendesen fűt, meg melegíti is a vizet a kívánt hőfokra.
(#) maca52 hozzászólása Márc 2, 2016 /
 
Üdv. Kérlek, segítsetek !
ARISTON BS 24 CF KOMBI Kéményes vízmelegítésre+fűtésre való kazán: TUSOLÁSKOR a 40-es zöld villog, sötétedik, de az
50 fokos és 60 fokos 70 fokos is folyamatosan ég sárgával. KI KELL HÚZNOM a dugót a konnektorból egész napra.
Egyszer FORRÓ a víz, majd HIDEG .
Nehéz fürdeni és sok víz elfolyik, elpazarolódik.
Amikor tusolás közben megnyitom a KÉZMOSÓT, akkor apró részletekben le lehet tusolni,
de ÉGETT SZAG jön a kazánból. Múltkor megütögettem és kiesett egy ujjnyi égett papír.
A szerelők 17.000,- Ft-ért jönnének ki, alig több a nyugdíjam.
Nagy hálás vagyok MINDEN TIPPÉRT !
Köszönöm !
(Sajnos a VÍZ FŐCSAPJA NEM MOZDÍTHATÓ semmivel, nincs tekerője sem, de komb.fogóval sem=beszorították, → → ezt is lehetne kijavítani ?? most "újították" fel
a lakás, ilyet még soha nem láttam: se derékszög, se sima fal,..hosszú lenne felsorolni és a
pénzemmel leléptek.... )
(#) JZoli válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Szerintem itt valami gond van! A tágulási tetején a levegő befújásához van a szelep és nem a légtelenítő! Legalább is itt ezt írod: "szépen kilevegőzött a tágulási tetején lévő".
(#) zeusmaior válasza JZoli hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Naaaa...
(#) zeusmaior hozzászólása Márc 3, 2016 /
 
Az előzőekben leírt hibákat okozhatja pl. hibás NTC?
Ha elromlik a NTC fűtési határérték és szabályozó érzékelő akkor mit produkál a kazán, illetve létezik- e ennek valami "egyszerjó" "egyszernem" működése? Mondjuk kontakt, vagy koszolódási tényező miatt? Hogyan tudom kimérni, vagy ellenőrizni? Szét kell szednem a égésteret?
(#) Gombszem válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
A csatlakozókat, kábelt nézd át (oxidálódás, lazulás, kontakthiba, zárlat). Az NTC általában 1 KOhm szokott lenni 20 fokon. de van eltérő. Ezt csak a gyári gépkönyvben lehet megnézni, vagy rámérni egy hasonlóra. Hacsak nem akad itt valaki, aki tudja. Az nehezen elképzelhető, hogy egyszer jó, aztán meg rossz az NTC. Ha kiveszed, és rámérsz melegítés/hűtés közben, az ellenállásnak fordítva kell aránylania a hőmérséklettel (hő nő > ellenállás csökken).
(#) zeusmaior válasza Gombszem hozzászólására (») Márc 3, 2016 /
 
Köszi a választ val. igazad lehet, ha az elromlik akkor elromlik.
Feltennék egy linket amin a zeus m. elektronikus kártyája látható. 24. oldal.
A kérdésem, hogy a fűtési hőszabályzó és a HMV hőszabályzó közt lévő relét mi kapcsolja, honnan kapja a jelet. Mert amikor szarakodik mindig ez a relé kapcsol ki, majd be. váltakozó időközönként. De van,hogy rendesen egyszer bekapcsol, termosztát jelzésére, vagy a vízhőfok elérésekor HMV-nél meg ki. Ez a relé okozhatja a váltakozó idejű, rendszerességű problémát?
Ezt a szivattyú átfolyásmérőjének a mikrokapcsolója kapcsolja?

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
(#) Gombszem válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
A belinkelt panelnek ez csak a blokksémája, ebből semmit sem lehet következtetni a kérdésedre. A relét a panelen levő vezérlő processzorban tárolt program vezérli (minden újabb cirkónál így van) a panelre érkező információk alapján (hőmérséklet érzékelők, nyomás érzékelők, stb.). Ebben én em tudok többet mondani.
Az előfordul, hogy a jelfogó elfárad, beég. Egy csere ilyenkor segíthet.

Sajnos az a helyzet, hogy nem vagyok cirkó szerelő, tapasztalatom sincs. Csak az általános, elektronikai és logikusan következtethető problémákhoz tudok hozzászólni. Meg a saját cirkóm üzemeltetése, javításával összeszedett tapasztalatok alapján.
(#) zeusmaior válasza Gombszem hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Köszönöm a válaszod!
Mostanra szerintem kezdi magát teljesen megadni, persze, hogy hétvégén...
Már ki-be kapcsol, vált a motoros szelep pedig még nem érte el a termosztát a kért fokot, aztán megint vissza...
Nincs valakinek egy használt, de jó pont ilyenje? Már csak ha a szerelőm ha találok egyet aki ért hozzá itt Borsodban, pont ezt fogja megállapítani.
Még egy kicsit idegesít, hogy tényleg nem valami kontakt hiba lehet- e és a sok panel mozgatás, vezeték babrálás miatt romlott az állapot.

http://www.gazbolt.hu/zeus-21-maior-vezerlopanel/prod_2142.htmlBővebben: Link
(#) zsibis válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Szóval, lehet, hogy hosszú lesz. Előre bocsátom, f*ngom nincs a kazánokhoz, számítógépekkel foglalkozom. Nekem volt olyan hibám a Vaillant gázkazánommal, hogy időnként - teljesen rapszodikusan - megszaladt, felforrt a víz, és a biztonsági határoló, illetve a túlnyomás szelep működésbe lépett. Hangsúlyozom, teljesen rapszodikusan, ahogy éppen kedve volt! Átforrasztottam, csatakozót cseréltem, mivel a szerviz falun - már csak a kiszállás miatt is qrva drága, a végén hasra ütve vettem egy NTC-t a Vaillant központból - , mert máshol nem kapható, nehogy már olcsón javíthasd. A lényeg, a probléma megszűnt. Az NTC, nevű hőhatároló igen érdekes jószág, mert pár ohm, kiloohm eltérés igen érdekes dolgokat produkál.
(#) VIM válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Szia! Mivel rendszerbeli nyomásérték vesztésre van mindig panaszod, így azt kellene először kivizsgálni, hogy mi okozza ezt. A kazán nyomásőre valószínű, hogy ezt már nem tudja értékelni a működése közben és átáll a HMV-re. Talán így néz ki és fehér színű vezetékek csatlakoznak oda. Zárt vagy nyitott a rendszer a vegyes miatt? Azt még hozzá kell tenni a dologhoz, hogy a csapvíz az elég gázos szokott lenni és kell neki egy fűtési idény, hogy ez a gáz kimenjen belőle. Ennek a gázosodásnak a mértéke, nagysága függ a rendszer térfogatától, ami nálad valószínűleg nagy a "vegyes" miatt. Azt neked kell tudni, hogy eddig hogyan üzemelt kifogástalanul a két kazán és hol vannak a javításra és karbantartásra kialakított részek. Okozhat belevegősödést egy légtelenítő is ha ott nem csak ki ereszti a levegőt hanem ott be is tudja szívni a szivattyú, avagy mikor hűl a rendszer majd akkor. Csak saját felelősségedre próbáld meg a nyomásőr áthidalását, hogy akkor okoz e ilyen leállást, átkapcsolást a készülék de a nyomásvesztést azt mindenképpen ki kell derítened amire csak neked van rálátásod. A nyomásőr nélkül NE üzemeltesd a készüléket amíg még ki nem deríted ezt problémát.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
(#) VIM válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
A relé-t azt lehagytam, de ha mégis volna vele valami gond.
(#) Tomika74 hozzászólása Márc 5, 2016 /
 
Sziasztok!

Beretta Mynute kombi gázkazánom szeles ,esős időben naponta többször kikapcsol ,A03 hibát jelezve.
Volt kint szerelő többször is,kitakarította az égéstermék elszívó ventilátort ,kb 1-2 napig jó ,utána újra előjön a hiba. Most kiszereltem a ventilátort ,(mivel hétvégén nem fog senki kijönni megnézni,) nem látszik semmi rendellenesség ,szennyeződés. Lehetséges az ,hogy a villanymotorja egyszerűen elgyengült nem tud megfelelően felpörögni?(A tengelye nem lóg ,nem zörög.) Vagy esetleg keressek tömítetlenséget? Ha fellazítom az égéstér burkolatát és itt kap fals levegőt ,akkor rendben megy a kazán megállás nélkül ,de így nem merem használni.
(#) ferci válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
A doksi szerint leszerelhetők a termisztorok.. állítsd le a kazánt és és azon kívül teszteld le mindkettőt, változó ellenállásúak ( hőre csökkenő ) vagy kapcsolnak esetleg.
(#) hansy hozzászólása Márc 7, 2016 /
 
Tisztelt Fórumtársak!

Segítséget kérnék Sanier Duval KLZ30 kazánhoz. A bojlert kellene vízkőmentesítenem. Ehhez szeretnék robbantott vagy szerelési rajzot. Valamint jó lenne beszerzési forrás tömítésre, anódra.

Köszönöm
(#) zeusmaior válasza hansy hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
(#) hansy válasza zeusmaior hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
Kösz, ez nekem is megvan. Engem a bojler részéről kellene egy részletes szerelési rajz.
(#) R-ik0614 hozzászólása Márc 12, 2016 /
 
Sziasztok.Csatlakoztam végre hozzátok,mert látom,hogy sok mindenkinek segített pár ember..
Nagy problémám van már egy ideje..
Van egy Saunier Duval semia f24-em.Volt kint szerelő,kitakarította,savazta..mindent megcsinált.Elromlott a vezérlőpanelem,azt is kicseréltettem.Az egyik szerelő kicserélte a váltószelepemet mert rossz volt,de csak használtat tett bele.A készüléken kicseréltem mind a 2 NTC-t,mert azt mondta szerelő,hogy lehet az lesz a megoldás.
A jelenség:Normálisan üzemel a cirkó,melegvíz,fűtés,minden rendben...Aztán egyszer gondol egyet és észrevesszük hogy hideg van a házban és kimegyek megnézni hogy miért..A cirkó megkapja a jelet ,hogy fűtsön,keringető megy,de nem fűt...
Csak akkor indul el a fűtés ,ha resetelem.Nincsen hibakód,nem villog pirosan ahogy kéne ha baj van...Néha 2 naponta játsza ezt el,néha jó 2-3 hétig is...Mindegyik szerelő azt mondja telefonon,hogy ki sem jön mert nem tudja megcsinálni,,persze volt kint előtte 2 is,de amikor elmennek jó a készülék,,tökéletesen működik..
Valaki találkozott ilyen hibával?Lehetséges hogy a használt váltószelep nem jó és néha beragad?Lehetséges ,hogy ilyenkor nem megy ki hibára csak egyszetűen nem indul el?
Köszönöm válaszotokat előre is.
(#) poguna hozzászólása Márc 12, 2016 /
 
Sziasztok,

Ariston TX23-as cirkonal lepett fel az a hibajelenseg, hogy kb 2-3 hete nem ugyanolyan meleg a viz, mint eddig. A kazanon levo homerseklet mutato 40 fok fole nem megy...eddig nem tudom mennyin allt, sosem figyeltem...csak nagyon kis viznyomasnal jon forro viz.
esetleg vmi otlet?

Koszonom, szep estet Mindenkinek
(#) sakrafi válasza Tomika74 hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Ki kell szerelni a ventilátort és az ívesen meghajlított lapátokat egyenként kipucolni, mert valószínű,hogy az ott lerakodott vékony por réteg miatt már nem tud elegendő levegőt szállítani.Ha van kompresszorod azzal tökéletesen meg lehet oldani.
(#) van Robert hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Renova Mini F12E kazánnal kapcsolatban.
Múlt este F13 hibával leállt, erre azt találtam, hogy vezérlő panel hiba. 4 kör k..va anyázás után lefeküdtem aludni. Most reggel nézegettem, és eszembe jutott, hogy pár nappal ezelőtt egyszer csak megállt a melegvíz, vagyis nem fűtött a kazán, menüben tároló hőmérsékletre azt találtam, hogy 95 fok!
Gondoltam kihúzom az NTC érzékelőt, erre elkezdett össze vissza ugrálni a kijelzett hőmérséklet. Kiráncigáltam, megpucoltam (a bevezető csövet is), de csak olyan 30 centire tudtam visszadugni, pedig a tartályban legalább 60cm-es az érzékelő behelyezésére szolgáló cső. Még annyit láttam, hogy az érzékelő külső burkolata (gondolom valami alu kupak a korrózió ellen) meg van repedve.
Van arra valami tapasztalati érték, hogy milyen mélyen kellene az NTC-nek bent lennie?
(#) van Robert válasza R-ik0614 hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Hali!
Nálam egy Computherm panel (rádiófrekis) vezérel, és amikor a vevő egységben meghalt a kapcsolást végző relé, akkor csinálta ezt. Dettó, teljesen rapszodikusan, ámde idővel egyre gyakrabban. Volt, hogy a termosztát vezérlőjén átállítottam a hőfokot, arra bekapcsolt, volt, hogy csak kazán újraindításra.
(#) R-ik0614 válasza van Robert hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Hello.Magyarul a vezérlőpanelben lehet a hiba vagy a thermosztátban?Mert a vezérlőpanelemet megjavították és annak elvileg semmi baja és ha lenne is akkor kimenne piros hibára,de nem megy ki,csak zölden világít és megy a keringető,de nem megy a fűtés.Nekem csak újraindítással kezd el fűteni.Az a baj,hogy ennek a rendszernek 2 thermosztátja van ,mert 2 lakást üzemel,de persze külön motoros szelep irányítja a fűtés irányát.Szóval akkor mind a 2 thermosztátot lekéne cseréljem?Vagy a panelben van a hiba?Köszi válaszod.Üdv.
(#) nem ertem hozzászólása Márc 14, 2016 /
 
Nagyon sok hasznos dologról olvastam a fórumban, de egy problémára még nem találtam választ.
Van egy Saunier Duval KLZ 30-as kombi kazánom és hosszú ideje az a gond vele, hogy a betöltő csatlakozásnál lévő visszacsapó szelep csöpög, illetve folyik.
Megköszönném ha tudna valaki segíteni!
Következő: »»   313 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem