Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mégegy alapjárati szelep párhuzamos működtetése
Lapozás: OK   3 / 3
(#) Honda130 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2012 /
 
Amíg álla projekt kérdezhetek valamit?
Láttad ugye az általam készített dobozba beépített feszültséggenerátoros potis tápot. Betettem egy feszültségmérőt, ami egy egyszerű 5 Voltos panelműszer. Külön tápról kell gondoskodnom, mert ezek a műszerek állítólag nem mérhetik meg önmaguk feszültségét. Tönkremennek. Ezt nem tudom miért van. Nem tudnád nekem elmagyarázni egyszerűen?
Köszönöm!
(#) proli007 válasza Honda130 hozzászólására (») Okt 4, 2012 /
 
Hello!
Akkor van gond, ha az IC saját belső referencia feszültségét használja, vagy LCD-s a kijelzése (ICL7106). Ugyan is a mérés analóg GND pontja (AGND) ne egyezik meg a tápfeszültség egyik pontjával sem. Így nem közösíthető vele. ICL7107-nl nincs gond, mert az +-5V-ról kell járatni, ott a táp GND lehet közös. A 7106-nál, az AGND a plusztáp, mínusz a belső referencia feszültségén van. Vagy is ha 9V a táp, akkor 9V-2,8V=6,2V körül van az AGND a telep negatív fontjához képest. =107-nél, is csínján kell bánni a tervezéssel, mert a GND vonalon folyik a kijelzők "tetemes" árama. Ez földhurkot okozhat, és a kijelzés mászkálni fog a mutatott érték (bekapcsolt szegmensek számának) függvényében.
Egyébként megoldható kis trükközéssel, hogy mérje a tápjának feszültségét, két műveleti erősítős kivonó áramkörrel, legfeljebb nem lesz valami pontos tőle.
üdv! proli007
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2012
(#) Honda130 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2012 /
 
Köszönöm!
Majd elrágódok rajta.
(#) Honda130 hozzászólása Feb 26, 2013 /
 
Szia Proli007!
Csak azért írok, mert jelezni szeretném, hogy nincs ám elfelejtve a régebben átbeszélt alapjárati projekt. Jó régen volt ugyan, de közeleg a tavasz és nekem muszáj lesz lépnem, legalább a sima LM350-es módszer kipróbálása felé. Nem nagyon értem rá mostanában, mert a másik kocsimat álltam neki újítani, de lassan kész lesz az is. Utána kis pihenő után nekileselkedek a Civicnek is, mert amúgy is muszáj lesz. Kipufogója is kifúj, úgyhogy szerintem egy jó hónap és beérik az a kocsi is a törődésre.
honda130
(#) proli007 válasza Honda130 hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Hello! Oké. Jó munkát! üdv!
(#) Honda130 hozzászólása Júl 20, 2013 /
 
Szia Proli007!

Jelentem:

A második alapjárati szelepet beépítettem a Hondába. Egy pici feszültség generátoros áramkört használok a szabályozására. A kompresszor reléjéről veszem le a tápfeszültséget, ami meghajtja az áramkört. Egy 2,5 Kohm-os potmétert helyeztem a műszerfalra, amivel szükség szerint több vagy kevesebb levegővel támogatom meg a motor működését, mikor megy a kompresszor. A rendszer működik, kisegít a bajból, mikor nélküle lefulladna klímával a motor. A szelep keresztmetszete elegendő levegőt biztosít ahhoz, hogy jól tudjak vele gazdálkodni, a poti elég kicsi értékű, hogy szinte a teljes fordulatán tudjam finoman szabályozni a szelep állását. Mint írtam működik, de annyi hiányossága van, hogy a klíma rendszerben kialakult nyomástól függően, a motor üzem meleg állapottól függően (hideg vagy már teljesen üzem meleg a motor?) azért foglalkozni kell a potival. Ezt sajnos egyenlőre még csak én tudom miképp kell csinálni. Feleségemnél nem igazán áll még össze a kép hogy miért kell tekergetni a gombot. Tehát mindent összevetve jó hasznát veszem a plusz levegőnek mint lehetőségnek, de azért jó lenne ha picit automatább lenne. Ha ezt az áramkört még picit ki lehetne egészíteni egy olyan fordulatszám visszacsatolásos dologgal, ami a fordulat leesésével egy időben befolyásolná a szelep nyitását, akkor kimondottan frankó lenne. Most, ha picit kisebbet állítok, akkor majdnem leáll, ha pedig túl nagy a szelep állása és a bekapcsolt kompresszor esetén nagyot segít a plusz levegő, akkor a motor saját vezérlése nem tudja ezt mire vélni és elkezd visszaszabályozni sikertelenül. Visszaveszi alapra és mikor kikapcsol a kompresszor, akkor leáll a motor. A valóságban nem ilyen vészes a helyzet, mert igazán könnyű beállítani a szelepet, de azért előfordul ilyen is. A kereszteződésekben ezelőtt szinte mindig le akart állni a motor, ezért alkalmanként ki is kellett kapcsolni a klímát, most ez nem kell megtenni, mert szinte sosem áll le.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem