Fórum témák
» Több friss téma |
Amíg álla projekt kérdezhetek valamit?
Láttad ugye az általam készített dobozba beépített feszültséggenerátoros potis tápot. Betettem egy feszültségmérőt, ami egy egyszerű 5 Voltos panelműszer. Külön tápról kell gondoskodnom, mert ezek a műszerek állítólag nem mérhetik meg önmaguk feszültségét. Tönkremennek. Ezt nem tudom miért van. Nem tudnád nekem elmagyarázni egyszerűen? Köszönöm!
Hello!
Akkor van gond, ha az IC saját belső referencia feszültségét használja, vagy LCD-s a kijelzése (ICL7106). Ugyan is a mérés analóg GND pontja (AGND) ne egyezik meg a tápfeszültség egyik pontjával sem. Így nem közösíthető vele. ICL7107-nl nincs gond, mert az +-5V-ról kell járatni, ott a táp GND lehet közös. A 7106-nál, az AGND a plusztáp, mínusz a belső referencia feszültségén van. Vagy is ha 9V a táp, akkor 9V-2,8V=6,2V körül van az AGND a telep negatív fontjához képest. =107-nél, is csínján kell bánni a tervezéssel, mert a GND vonalon folyik a kijelzők "tetemes" árama. Ez földhurkot okozhat, és a kijelzés mászkálni fog a mutatott érték (bekapcsolt szegmensek számának) függvényében. Egyébként megoldható kis trükközéssel, hogy mérje a tápjának feszültségét, két műveleti erősítős kivonó áramkörrel, legfeljebb nem lesz valami pontos tőle. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2012
Szia Proli007!
Csak azért írok, mert jelezni szeretném, hogy nincs ám elfelejtve a régebben átbeszélt alapjárati projekt. Jó régen volt ugyan, de közeleg a tavasz és nekem muszáj lesz lépnem, legalább a sima LM350-es módszer kipróbálása felé. Nem nagyon értem rá mostanában, mert a másik kocsimat álltam neki újítani, de lassan kész lesz az is. Utána kis pihenő után nekileselkedek a Civicnek is, mert amúgy is muszáj lesz. Kipufogója is kifúj, úgyhogy szerintem egy jó hónap és beérik az a kocsi is a törődésre. honda130
Szia Proli007!
Jelentem: A második alapjárati szelepet beépítettem a Hondába. Egy pici feszültség generátoros áramkört használok a szabályozására. A kompresszor reléjéről veszem le a tápfeszültséget, ami meghajtja az áramkört. Egy 2,5 Kohm-os potmétert helyeztem a műszerfalra, amivel szükség szerint több vagy kevesebb levegővel támogatom meg a motor működését, mikor megy a kompresszor. A rendszer működik, kisegít a bajból, mikor nélküle lefulladna klímával a motor. A szelep keresztmetszete elegendő levegőt biztosít ahhoz, hogy jól tudjak vele gazdálkodni, a poti elég kicsi értékű, hogy szinte a teljes fordulatán tudjam finoman szabályozni a szelep állását. Mint írtam működik, de annyi hiányossága van, hogy a klíma rendszerben kialakult nyomástól függően, a motor üzem meleg állapottól függően (hideg vagy már teljesen üzem meleg a motor?) azért foglalkozni kell a potival. Ezt sajnos egyenlőre még csak én tudom miképp kell csinálni. Feleségemnél nem igazán áll még össze a kép hogy miért kell tekergetni a gombot. Tehát mindent összevetve jó hasznát veszem a plusz levegőnek mint lehetőségnek, de azért jó lenne ha picit automatább lenne. Ha ezt az áramkört még picit ki lehetne egészíteni egy olyan fordulatszám visszacsatolásos dologgal, ami a fordulat leesésével egy időben befolyásolná a szelep nyitását, akkor kimondottan frankó lenne. Most, ha picit kisebbet állítok, akkor majdnem leáll, ha pedig túl nagy a szelep állása és a bekapcsolt kompresszor esetén nagyot segít a plusz levegő, akkor a motor saját vezérlése nem tudja ezt mire vélni és elkezd visszaszabályozni sikertelenül. Visszaveszi alapra és mikor kikapcsol a kompresszor, akkor leáll a motor. A valóságban nem ilyen vészes a helyzet, mert igazán könnyű beállítani a szelepet, de azért előfordul ilyen is. A kereszteződésekben ezelőtt szinte mindig le akart állni a motor, ezért alkalmanként ki is kellett kapcsolni a klímát, most ez nem kell megtenni, mert szinte sosem áll le. |
Bejelentkezés
Hirdetés |