Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   40 / 49
(#) kadarist válasza samarazoli hozzászólására (») Júl 21, 2012 /
 
Szia!
Ha tegnap még jól ment és ma már nem, akkor elromlott. Keresd meg a hibás alkatrészt.
(#) samarazoli válasza kadarist hozzászólására (») Júl 21, 2012 /
 
Egy uj tirisztor van benne a diódák ahogy néztem jók.Egyenlőre passz, de majd bele vettem magam hátha kiderül.Mondjuk rövid ideig tegnap is hülyéskedett de aztán jól ment.
(#) samarazoli hozzászólása Júl 27, 2012 /
 
sziasztok.
Egy szögeltolásos 12v-os elektronikus gyujtás rajz simsonhoz volna valakinek?
(#) Villamos válasza kisfeca hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Hali!!
Töltés szabályzó itt a bekötési rajz!!
(#) samarazoli hozzászólása Szept 27, 2012 /
 
sziasztok!
Az elektronika amit csináltam remekül müködik, most viszont a gyújtó tekercsem égett rommá Vajon mi a turótol? Nem tudja valaki hogy milyen menetszám van rajta és hányas huzalból?
(#) dante01 válasza samarazoli hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
Hello!

Lehet hogy a tekercsben pl 1 sor menetzárlatos lett és melegedett,de még tudott akkora feszültséget adni hogy működjön a gyújtás,csak szépen melegedett és elégett.
Szerintem ezt nem érdemes újra tekerni,bár nem lehetetlen!!Én inkább vennék egy újat.
Ha újratekered akkor lakkozd mindenhol,minden sor között,és egy réteg papírral kezd a vasmagon. gyári induktivitása 550mH. Legalábbis ennyit mértem az enyémen MX25304-el.
Azt is tudom hogy az alján van egy rövidre zárt sor ,vastagabb drótból.
(#) Safar hozzászólása Okt 9, 2012 /
 
Sziasztok!

Nagyon nagy segítséget kérnék! Van egy 1990-es évjáratú S51-es Simsonom 6V-os. Elvittem egy szerelőhöz mert ki kellet cserélni a megszakítót és a kondit is. De járó motorral mentem el hozzá. Kicserélte a dolgokat elhozta indúlt is, ment is nem volt vele probléma. Még az nap este mentem volna vele dolgozni, de már nem indúlt. Rugdostam, tologadtam, gyertyát cseréltem, üzemanyagot kap, szikra van(9folyamatos aztán 2 kihagy) de csak durrogot a kipufogója! Visszavittem a szerelőhöz átnézte szimeringeket kicserélte, gyújtás beállította. Már nem durrog de nem akar beindúlni. Már kimérte feszültségmérővel de azzal is minden oké.
Tudtok nekem segíteni, mert már nem tudjuk hogy mit csináljunk!
Előre is köszönöm szépen...
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
(#) Krisz03 válasza Safar hozzászólására (») Okt 9, 2012 /
 
Idézet:
„mert ki kellet cserélni a megszakítót és a kondit is”


Utóbbit miért kellett? Előbbit még megértem, ugye kopik, elhasználódik, de a kondi ritkán mondja be az unalmast. Mindegy, a régi már ne legyen visszarakva, mert akkor mégrosszabb lesz. Talán még a trafóra, a nagyfesz kimenetre ránéznék...
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
(#) Safar válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 10, 2012 /
 
A kondit azért kellet kicserélni, mert a benne lévő menetes rész elfordúl( a szerelő mondta hogy csere) másik trafóval is ki lett próbálva de mégsem indul! De vissza gondolva írtam hogy 6V-os rendszerű trabant trafóval, és halványan éget az első lámpa, így kicserélte a 12V-os izzótekercset! Valami köze volna hozzá? Mert én nem vagyok szerelő nem is nagyon értek hozzá, de én úgy tudom olyankor át kell cserélni a trafót a gyújtótekercsekkel együtt?
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2012
(#) Krisz03 válasza Safar hozzászólására (») Okt 10, 2012 /
 
A gyújtás, világítás, töltés három különböző rendszer. Az egyik cseréje nincs hatással a másik működésére.
Nehéz így látatlanban, de ha előtte jó volt, akkor a cserélt alkatrészek környékén kell keresni a hibát. Illetve nézd át a vezetékeket is. Nemrég úgy jártam, hogy ha fel volt szerelve a trafó a helyére (bilinccsel a tank alá), akkor nem volt szikra. Azonban, ha kivettem a bilincsből, és csak lógott a vezetékén, akkor működött. A hiba oka egy kidörgölődött vezeték volt, amely a trafó felszerelt helyzetében hozzáért az egyik csavarhoz.
(#) Safar hozzászólása Okt 10, 2012 /
 
Értem, akkor visszacseréljem a világítás tekercset? Visszategyük a 6V-at?
(#) Krisz03 válasza Safar hozzászólására (») Okt 10, 2012 /
 
Kérlek újból olvasd el az első két mondatot!
(#) Flamingó hozzászólása Okt 12, 2012 /
 
Sziasztok!
Megtudnátok mondani miért van kétfajta értékű impulzus tekercs a simsonhoz ,mi a jelentősége?
(#) pinkova válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Egy kis villanyrajz Simsonhoz. Anno nekem egy testkábel hiánya okozott hasonló "örömöket". A blokk és a váz nem talált egymásra.
Valamint nem mindegy, melyik csavar alá van téve a gyújtástekercs kábele a trafónál. A 15 alá a vázon levő test megy, az 1 alá pedig a megszakító/kondenzátortól jövő vezetéknek kell mennie. Megszakítóhézag a gyertyáéhoz hasonlóan 0,4 mm! Előgyújtás pedig ~1,4-1,8 mm.
(#) Krisz03 válasza pinkova hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Ezek nekem teljesen alapvető dolgok. Kérdés, hogy annak a szerelőnek is az-e, aki a javítást végezte? A másik kérdés meg az, hogy ezeket Safar le tudja-e ellenőrizni?
(#) bankimajki válasza Safar hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Szia, ha még mindig nem javult meg a szimód, akkor az alábbiakat nézzétek meg: trafó, gy. kábel, gy. pipa. Engem ez utóbbi viccelt meg már párszor. (És ugyanaz volt a tünet, mint nálad.) Javaslat: ha fekete nem benzinálló szimeringeket tett bele a szerelő, akkor fél év múlva az is cserés lesz. Sajnos csapágyboltban nem mindig foglalkoznak az ilyenekkel és rosszat adnak. De 90% hogy pipa vagy gy. kábel hiba van a jószágodnál.
Üdv.: Miki
(#) pinkova válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Szerintem a szerelőnek nem megy. Ha tudná, nem adná vissza a gépet rosszabb állapotban mint ahogy odavitték.
Safar pedig ha akarja, le tudja ellenőrizni a hézagokat, a testkábelek meglétét. A hézag egy tapétavágó kés pengevastagsága, a kábel meg ott van vagy nincs. A többi vezeték csatlakozási pontjait (mi hova lett kötve), ugyanúgy mint Te vagy én, a kábelek végigkövetésével ki tudja nyomozni. (De igazából ezt neked nem kell elmondani.) Egyébként a hiba leírásából én a megszakítóhézag túl nagy távolságára saccolok. Megszokásból a kívánt legalább dupláját (0,7-8) állította be a "szerelő".
(#) HA3GX hozzászólása Okt 12, 2012 /
 
Sziasztok,

készítek egy simson elektronikus gyújtást, amihez +6V kell. S51-esnél van ugye 3 tekercs:
- gyújtó
- töltő és féklámpa
- világító

Nálam érdekesen van megoldva, mivel a töltő és világító párhuzamosan van kötve, amire megy a világítás (első, hátsó). Hogy miért, nem tudom, ilyen 20 éve. Gondolom, hogy jobban világítson, és elbírja azt ami benne van. Mivel nem kell nagyfesz tekercs, ezért azt onnan ki is lehet szedni. De van egy másik ami menetzárlatos, amit letekerek, és csinálok belőle egy töltőtekercset, hiszen az elektronikus gyújtás leszívná az akkumulátort ha nincs töltés, és lássuk be: tolhatnám haza. Kérdésem, hogy hány menetet tekerjek, és milyen vastag rézből? Az akkumulátor 6V és 7Ah. Azt tudom, hogy 1/10A-al lehet tölteni, de hány V-al?
(#) ttibcsi hozzászólása Nov 26, 2012 /
 
Sziasztok! Szeretnék Arduino-val létrehozni egy jó kis műszeregységet a Simóhoz és arra gondoltam, hogy felhasználhatnám gyújtás vezérlésre is, mivel egyébként is szeretném lecserélni a megszakítós gyújtásomat korszerűbbre. Szerintetek milyen gyújtást lenne érdemes hozzá párosítani, ami akksiról üzemelne? Minden világítása kis fogyasztású smd ledes lesz, kivéve a fényszóró, azt majd később. A műszerfal teljes áramfelvétele kb 1A. Az akksi töltőtekercse mekkora áramot bír el max, hogy az akksim ne merüljön le? Meg gondolkodtam az autóknál a hengerenkénti gyújtáshoz használt ceruza gyújtótrafón. Valaki próbálta már? nem tudom, hogy mekkora áramot vesz fel.Meg ha már Arduino, gondolkodtam előgyújtás szabályozásban is. Esetleg tudtok olyan táblázatot amin meg van adva a fordulatszámhoz legmegfelelőbb gyújtásszög? A Simsonom motorja gyári, egyszer lett fúrva, ezt így is szeretném hagyni, csak az elektronikához nyúlnék ha más elkezdtem foglalkozni az Arduino-val. Válaszaitokat előre is köszönöm!
(#) laller015 hozzászólása Feb 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Szeretnék tervezni egy gyújtás a Schwalbem-ra.?Most eredetileg babetta gyújtása van egy "egybetrafós" tirisztorral.Ez az egész gyújtás egység működött,csak állandóan annyi baja volt hogy a motor egy bizonyos fordulatszám felett nem húzott.(persze nem 15.000-es fordulatra gondolok )Mióta megvan a babetta gyújtása a motornak azóta 1500 kilométert mentem vele!Egy kicsit korszerűsíteni szeretném a rendszert,mert a jelenlegi megoldás "nem tetszik",csak nyáron nem volt időm átalakítani.
A kérdésem az lenne hogy milyen gyújtást ajánlotok úgy,hogy a jeladó megmaradjon?
Arra lennék még kíváncsi hogy mennyire részesítitek előnyben az inverteres gyújtást?
(#) samarazoli hozzászólása Feb 19, 2013 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám volna hogy tegnap kiégett az első és a hátsó izzóm is 18 v-ot mértem az izzó csatlakozóján . Gondolom ezért égett ki az égő! Vajon mi lehet a gond?
(#) zolika60 válasza samarazoli hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Semmi gond, csak terheletlenül mérted. Mérd meg izzóval is.
(#) samarazoli hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Kicseréltem az izzókat most ugy néz ki hogy oké.Olyan érdekes hogy egyszerre égett ki az első és a hátsó izzó viszont az elektronikus gyujtó tekercsem már másodjára égett le kicseréltem és megmértem hány amper folyik rajta. Olyan 0.025A mértem, ez szerintem nem olyan sok amitől leéghet a tekercs, de akkor vajon mi a turó van?
(#) zolika60 válasza samarazoli hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Azért ég ki egyszerre mindkét izzó, mert ha az egyik kiég megemelkedik a feszültség és ez viszi a másikat. A tekercs pedig valószínűleg selejtes volt. Sok a vacak utángyártott.
(#) samarazoli hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Igen lehet hogy az égő azért égett ki.És hol lehet vajon olyan gyujtó tekercset kapni ami birja is.Negyedévente semmi kedvem cserélgetni.Azért köszi a segitséget!
(#) zolika60 válasza samarazoli hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Sajnos azt nem tudom, már régen nem szerelek Simsont. Talán létezik még hozzá gyári alkatrész, de a profik majd megírják. Esetleg tekercselhetsz magadnak.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) villanyipi hozzászólása Márc 4, 2013 /
 
Üdv
Nagy az én gondom és biztos leírták már de tul sok az oldal és nekem nagyon gyorsan kéne a megoldás !Nem tudom elektromos hiba vagy sem motorom s51b simo mexás néha beindul pörgetni is tudom de csak szivató mellett anélkül esélytelen,ez most koszos vagy rosszul beállított karbi vagy inkább elmászott gyujtás alaplap lehet? Szikra van véletlenül fogtam a gyertyakábelt is mikor lenyomtam a berugókart és a kidobók sokkolója ehhez képest piezo!
Szeretném miharabb járatni a masinát de feleslegesen nem akarok megbontani semmit!
Köszönöm előre is a segítséget!
ipi
(#) zolika60 válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Szerintem a karburátort nézegesd inkább. Nekem az tűnik így messziről rossznak.
(#) samarazoli válasza villanyipi hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Szia.
Nekem amikor hasonló gondom volt ( Csak tökig szivatóval tudtam menni) a főtengely simeringem ment ki. én is azt hittem hogy karbi de csak egy 1000 forintos szimering szivatott.
(#) villanyipi válasza samarazoli hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
A szimering baj azért feltűnőbb volna olaj lenne alatta ha állni hagyom főleg ha rugdosom is de nem látok alatta semmi foltot.Volt már rá példa a benzinszűrő elég retkes volt előbb beleszuszogok a fúvókákba ha megjavul muslincás lesz a fogam ha nem akkor megyek tovább
Következő: »»   40 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem