Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Lapozás: OK   73 / 141
(#) gammabuta válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Ez bizony így is lehet, viszont a 12voltos 10Wattos LED belsejében párhuzamosan is vannak kötve a LED egységek, ott hogyhogy szabad ez?
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) Kovidivi válasza gammabuta hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Ott azonos hordozón vannak a LED-ek, együtt melegszenek.
(#) kasas hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Sziasztok , hogy tud kiégni egy hármas csoportba rendezett sorba kötött 5050 es led ? Mégsem olyan hosszú élettartalmú mint aminek hazudják?
És miért világít a vele sorba kötött másik kettő?

Beforraszthatok a helyére két db 2528 ast ?3528
(#) rockersrac válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Ebben valószínű nincs hármas csoportba rendezve a led, de akár lehet az is, hogy a kiégett led átment rövidzárba...
(#) pucuka válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Mert nem csak sorba vannak kötve, hanem párhuzamosan, a két tápvezető közé, és mindegyiknek van saját integrált védőellenállása, (de lehet, hogy áramgenerátora, hasonlóan a LED szalagokhoz) És ilyen csoportok vannak sorbakötve. Így ha egy LED kiesik, még nincs nagy vész.
(#) kasas válasza pucuka hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Hát igen az lehet de egy ilyen lámpa 4000Ft volt az ebayről és most erősen elkezdtem kételkedni abban hogy a 20 30e Ft os rendszerek is nem e mondják azt két év után hogy nyekk miután a garancia 1 évig szól .Ha így ki tud égni egy modern 5050 es led akkor nem is éri meg beruházni ledvilágításba .

Akkor beforrasztok a helyére két fele ekkorát .
(#) 187BodyGuard válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Szerintem nézd meg a LED-et hogy eredeti SMD5050-es e, mert előszeretettel hamisítják!
A másik, nézd meg hogy Kapacitív előtétes-e, ha igen akkor kalap kabát, annyi az egésznek.... Nekem sok ilyen volt és a kapacitívosak mindig gyorsan döglöttek. Vettem elektronikusat azzal semmi gond a mai napig!

Csináltam két képet az eredeti és a hamisítvány 5050-ről. A sors iróniája hogy mind kettő a LED Diszkontból származik, számlával bizonyítani is tudom és ők meg tagadják! (Egyébként nincs baj a hamisítvánnyal sem, annak is elég jó fénye van)
(#) kasas válasza 187BodyGuard hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Nekem a bal oldali van. Most az az eredeti? Fene gondolta hogy egy kínában gyártott led nem eredeti .

A kapacitív dolgot honnan tudom megnézni ,van e benne kondenzátor? úgy emlélszem van de az nem azért van hogy a ~áramot símitsa ki?
(#) pjg válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Persze, hogy nem éri meg. Aki LED-esít az x évre előre kifizeti a villanyszámlát. Ráadásul, ha sz.r lámpát vesz akkor még meg is szívta.
(#) 187BodyGuard válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
A bal oldali az eredeti. Úgy tudod megnézni hogy szétszeded és ha egy kis panel van benne rajta fólia kondi pár ellenállás meg egy pár dióda akkor az biztos hogy kapacitív... Ha van rajta Trafó akkor elektronikus. Sajna a többség LED mind kapacitívos....
Énnekem a ház körül vannak LED-ek mert egész éjjel megy a világítás, és ott semmi gond nincs. Azok is csájnák, de egy kis előtét csere után egész használhatóak lettek! Nekem 350Ft-ba kerültek a LED-es csodák darabja körbe és mind 4200K-es 6W-os, 108 LED-es.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) kasas válasza 187BodyGuard hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Ezt nem igazán értem , kicserélted az előtétet és újra elkezdett világítani? Hogy ég ki egy led ha a tápom kapacitív ,miért nem az összes ég ki?
(#) 187BodyGuard válasza kasas hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
A kapacitív előtét a bekapcsolás pillanatában rövidzár tehát a LED-ekre a 230V jut egy pillanatra, és ezt nem díjazzák. Én az előtéteket variáltam meg benneük mielőtt tönkrementek. Ami kiégett de még világít a többi mellette az átment rövidzárba, átütött.
(#) gammabuta válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Értem. Nálam is egy lemezen vannak, igaz már nagyobb lenne a megoszlás melegedésben ha párhuzamosan kötném.

Most 5 LED-et kipróbáltam, 4 szépen világított, 610-690mA-t mértem a jelenlegi driverrel.
Viszont van egy kakukktojás, azon 730mA is átment és pár perc után folyamatosan ki-be kapcsolt...
olyankor leesett félmásodpercre 200mA-re az áram, legalábbis az ampermérőm szerint.

Rátettem a másik driverre, az csak 600mA-t adott neki azzel pedig nem villogott.
Érekes.

Többi LED mindkét driverrel folyamatosan világított.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) Kovidivi válasza gammabuta hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Megcsináltad az LM317-es tesztet? Mennyi a nyitófeszültsége a LED-eknek, és hány V-ról hajtod az áramgenerátort? Ha ki-be kapcsolt, akkor túlmelegedett valami, vagy az áramkorlát lépett életbe, és lekapcsolta az drivert. A LED nem kapcsolgat ki-be, inkább a meghajtója.
(#) qvasz2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Idézet:
„A LED nem kapcsolgat ki-be”

Dehogynem, miután megnyekkent pont ezt játssza el.
Nálam sorba vannak kötve 1W-os ledek, és "hővezető kétoldalas " ragasztóval volt először fölrakva, mert a csillagmentes verzió volt. Na az a csoda ragasztó pont annyit ért, hogy levált a led a hűtésről, és 2-3 db megnyúlt a sorból, és az egész sor ki-be kapcsolgatott. Szétbontottam és a nagy része túlélte, de a beteg led pár perc után kapcsolgat már egyedül is, tehát nem a meghajtó, meg nem az áramkorlát, meg bármi más.
Vettem külön csillagot, fölforrasztottam a ledeket rá, és fölcsavaroztam a csillagot, azóta nincs gondom vele.
(#) gammabuta válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Nem, nem csináltam LM317-et mivel 7-éig semmi elektronikai üzlet nincs nyitva, hogy bármi alkatrészt is beszerezzek, az van amit feltúrók a kütyüjeim közül.
(Mindig akkor van az embernek kis ideje szerelni amikor semmi nincs nyitva.)
1ohmos ellenállásokért is napokig kutattam a cuccaim közt.

Amim van az multiméter (amper mérésre nicns más max a számolgatás), egy feszültségmérő modul pár tápegység meg amiket korábban összeforrasztottam a stepup, stepdown áramköreim ( sajnos fix. max 3amper bemenő áramkorláttal, nem álltható verzió) meg a LED driverek.

Szóval ampert tudok mérni a multimétert sorba kötve a LED-el, vagy feszültséget de egyszerre csak az egyiket.
Ami van külön feszültségmérőm az a mért feszültségről működik 3-28volt tartományban és fogyaszt is közben azzal mérem pl. hogy tápegység mennyit ad a driverre miközben ampert méregetek.
Litium pakkok feszültségmérésére találták ki de igen hasznos cucc, mert nem kell bele elem.

Akkor ezek szerint a driver kapcsolna le?

A kicsi IC nem melegszik rajta nagyon, viszont a tekercset melegnek éreztem, az IC rajta ML1360 és 1amperre van tervezre max, ezen kívül csak a dióda van rajta ss14 az is bír 1 ampert.

A tekercs ami 0,47uH lehet még gyenge pont, de ha az szakadozna csak nem éledne fel újra.

A bemenő puffer elkót pedig kicseréltem 16V 1500µF-osra már a 25V 220uH helyett.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza kasas hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Szia!
Nem biztos, hogy kiégett a led, legtöbbször nem a félvezető lapkával van a baj, hanem vagy az aranyszál szakad el a gél hőtágulása miatt, vagy a félvezető lapkát a kivezetéshez rögzítő ragasztó nem jó minőségű és a hőmérséklet hatására elválik a led chip. Nagyon egyszerű kideríteni, bekapcsolt állapotban ne túl erősen, de nyomd meg a kiégett ledet, ha akkor világít, akkor nagy valószínűséggel a ragasztó engedett el. Olyat is szoktak játszani, hogy alapban világít, amikor felmelegszik, kitágulnak a dolgok, és elválik a kivezetéstől, majd kihül, és újrahozzáér. Az SMD5050 nagy ellensége a hőmérséklet, mivel 3 chip van 1 tokon belül, tud azért melegedni rendesen, és ha nem jó minőségű a ragasztó, amit már említettem, akkor bizony meg fog halni Cseréld ki másik SMD5050-re és bízz benne, hogy az tovább fogja bírni. Érdemes pl. fél óra, óra üzemeltetés után megfogni mennyire meleg a panel és a ledek. Ha nem bírod megfogni kézzel, akkor nem lesz hosszú életű a cucc.
Erre szokták mondani, hogy néha a kevesebb jobb Nem mindig szabad nővelni a ledek számát a végtelenségig, ha nem tudják megoldani a megfelelő hűtést. Profi ilyen lámpákba, mint amiről küldél képet, van ventillátor.
(#) kasas válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jan 8, 2015 / 1
 
Utólag olvaslak.

Pont az ellenkezője volt a hiba . A középső csip zárlatos volt .Kitörtem a két középső lábat nehogy a forrasz újból hozzáérjen és visszakókányoltam a helyére .

Másik 5050 csipem nincs ,csak a kisebb 3528 de így nem kellett kicserélnem.

Belenéztem a tubusba is van benne transzformátor meg minden úgyhogy talán nem volt pénzkidobás az ablakon az a 8000Ft a kettőért. Így néz ki a rendszer:
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015

DSC00585.JPG
    
(#) Hobbielektronika2k10 válasza kasas hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szia!
Na, akkor a lényeg, hogy a hiba megoldva
Mennyire melegszik át fél óra-óra használat után?
Csak azért kérdezem, mert elég sok led van, és a nyák, amin el tudják disszipálni a sok hőt, az meg elég kevés. Illetve a nyák amin van szerkezet, az aluminium?
Elég jól tudnak fűteni az SMD5050 ledek, ezért is írtam, hogy a komolyabb ilyen felépítésű lámpákba ventillátor is van, hogy megfelelő legyen a hűtés.
Ha a led chip hőméréklete kb. 100°C fölé emelkedik, akkor bizony csökken a ledek élettartama
(#) kasas válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
55 fokot tudok mérni de az ujjam szerint a nyák lehet 70 fokos is.
Csak sima nyák van semmi alu lemez és műanyag tubus.

Maguk a ledek ahol világítanak nem melegek.

De amúgy nem használom ezt fél órát soha.
(#) _ampervadasz_ hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Sziasztok. Kaptam egy Cree 5211 es LED modult és szeretném kipróbálni. Ahogy elnézem nem egy kiniai gyártmány.
Tud valaki valami lábkiosztással szolgálni? Van rajta egy kevés SMD alkatrész, hogy az most valami tápmodul lehet vagy hasonló nem tudom.
Előre is köszönöm a segítségét mindenkinek.
(#) philips100 válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
SZia,

Itt nézz körül:
Bővebben: link
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
(#) gammabuta hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Rendeltem még egy adagot a 10W 12V LED-ekből, ezúttal melegfehér színűnek mondottat is, de abból csak keveset.
(Meglepődtem mert pont a melegfehérnek van a leginkább természetes fehéres fénye, csak a szélek felől kékes és merőlegesen is csak enyhén sárgásodik, egyébként csapnivaló sektrumuk van videózáshoz és fotózáshoz a hidegfehéreknek.)

Sajnos az egyik LED pont a melegfehérből nem akar világítani egyáltalán.

Ami pedig furcsa, hogy van az a jelenség, amikor a driver pozitív kivezetése rá van kötve a LED-re de a negítív nem és megfogom az újammal (én vagyok a föld) ezek a ledek halvány kékesen picit parázslanak és ez igaz arrra a LED-re is amelyik nem hajlandó világatani ezért nem értemmi lehet vele.

Ezért nem értem ha ennyitől meg parázslik mi lehet a gond? Talán az egy kakukktojás és 30Voltost adtak?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) Hobbielektronika2k10 válasza gammabuta hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Szia!
Igen, sajnos gyártónként és akár azonos gyártón belül, de más időszakban gyártott ledeknél is lehet színhőmérsékletben eltérés. Én is jártam már úgy, hogy a melegfehérnek nagyon kellemes volt a színhőmérséklete.
Én 4000-4500K-es natural white ledeket szoktam venni, ezek még nem hidegfehérek, nagyon kellemes a színhőmérsékletük, és sokkal jobban lehet ennél a színhőmérsékletnél olvasni is, mint az izzónál. A napfény színhőmérséklete is napfényes időben 4000-6000K körül alakul. Ezekből építek UFO lámpa testekbe ledes lámpákat. Az egész lakásba ezek vannak 30-50W-os teljesítményben, helyiség nagyságától függően.
Pl. nálunk a fűrdőbe a 30W-os led simán odaveri a 100W-os halogént, ez a képen nagyon jól látszik. Nema fényképezéstől világosabb a led képe, fix záridőn lett fotózva, a kép azt adja vissza amit a saját szemeddel is látnál. Egyszerűen a 100W-os izzónál kifolyik a szemem, egy újságot nem lehet kellemesen elolvasni
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
(#) Ge Lee válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Ezekből már 3db nagyon jó fényt csinál egy helyiségbe, és nem kell hozzá ekecselni csak betenni a GU10 vagy E27 foglalatba. Egy ismerősömnél már ilyenekből van megcsinálva a teljes lakásvilágítás. Most megvárom hogy meddig mennek, ha bírják akkor nálam is ez a COB LED lesz a nyerő.
Megadnak rá 30 meg 50ezer órákat, csak kérdés hogy az elektronikus előtét fogja-e azt bírni. Illetve a LED sincs túlzottan kímélve mert a borda külseje 65 Co ami alapján a chip jóval melegebb, de majd meglátjuk, az idő majd eldönti.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
A 10W-os power led is elég nagy hőt termel, E27-es foglalatba tételnél is kell neki nem kicsi hűtőborda, különben túlfűti magát és megdöglik
Amit küldök képet, ott aluminium a gyári burkolat, abba lett méretpontosan gyártva egy alu tömb, ami hozzáfeszül a gyári burkolat oldalához, azaz elég nagy hűtőbordát alkotva, mégis 40-50°C-osra felmelegíti a hűtőbordát. Ha lamellást alkalmaz az ember, ott kb. akkora kell passzív hűtéssel, mint az 50W-os képen van, az előző hozzászólásomba, az megfelelően tudja hűteni. 20W-nál már az a hűtőborda is kevés passzív hűtéssel, mert kb. 60-65 fokos lesz a borda, a led meg még melegebb, könnyedén elérheti a 100°C-ot, az meg már bőven rövidíti a led élettartamát Ezért használok ventis hűtést a 20-50W-os lámpákba, elég ha járatja a levegőt, nem kell 3200-as fordulat, max a fele is elég, elenyésző hangja van csak, lehet szabályozni a venti sebességét a fekete dobozzal
A 30-50.000 óra, csak megfelelő hűtéssel igaz, nekem volt olyan 30W-os ledem, amit csak 2 hónapig használtam ezzel a nagy bordával venti nélkül, és elváltak a chipek a kivezetéstől. Nyomásra világított, meg bekapcsoláskor, ahogy felmelegedett kitágult, és elvált.
Amióta hűtöm őket ventivel nincs gond velük
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
(#) gammabuta válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
Megjöttek a drivereim is, a 10Wattos (12Volt) LED-nek mennyi áramot javasolnál, hogy ne melegedjen túl de fénye is legyen rendesen és bírja hosszabb távon (természetesen hűtőbordán)?

500 vagy 700mA-ben gondolkodok jelenleg, mert erre tudnám belőni a drivert és a driver se bír többet 700mA-nél a specifikáció szerint.
Persze max 1ampert írnak a LED-ekre, de szerintem túloznak, és 400mA fölött már erősen kezd melegedni meg ezek olcsó LED-ek nemhiszem hogy valóban 10Wattosak.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza gammabuta hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
Szia!
Ha hosszú élettartamot akarsz a lednek akkor 1 órás járatás után se legyen melegebb a borda 50°C-nál, ez az én véleményem. Ha kevesebbet van használva mint 1 óra, akkor kisebb borda is elég neki. Bírhatja a nagyobb hőmérsékletet is egy ideig, ez is minőségfüggő, de az biztos, hogy a hőmérséklet a led nagy gyilkosa. Amikor egy led elé odaragasztasz pl. a fóliát, vagy egy szigetelőszalagot, és 1-2 percen belül meglágyul, és összepöndörödik, ott bizony 80 fok felett van a led chip hőmérséklete. De ha kézfejed, ujjaid felső részét, ahol vékony a bőr odaérinted a ledchiphez, és éget azzal is meg tudod állapítani, hogy mennyire meleg a led Egészséges-e neki, vagy nem. Sajnos a led nem egy tranzisztor ami az erősítőben 80-100°C-on is eldöbörög, a lednek magas hőmérsékleten drasztikusan lecsökkenhet az élettartama A drivereken lehet állítani a leden átfolyó áramot, vagy a söntnél, vagy más alkatrész cseréjével. Én minden driveremnél egységesre állítom az áramfelvételt, mert sajnos gyártásonként van szórás bennük, éppen amilyen smd ellenállást találnak olyat építenek bele, nagy teljesítmény esetén több száz mA eltérés is lehet
(#) nordman hozzászólása Jan 10, 2015 /
 
Üdvözlök Mindenkit!

Engedelmetekkel néhány láma kérdéssel zavarnám a nagyérdeműt.
12V-os, LED-es strobót szeretnék készíteni (pontosabban beszerezni és felszerelni), de előtte tisztába kell jönnöm pár alap tudnivalóval. Nézegetem az utcán a mintaként szolgáló mentő, tűzoltó, hibaelhárító, stb kocsikra szerelt, mindenféle színű, led-es villogókat. Közös jellemzőjük, hogy nappali fényben is tisztán "világítanak", nagyon erősek, nem lehet nem észrevenni őket, ha a látómezőbe kerülnek.

Ugye jól tudom, hogy ezek az ún. teljesítmény led-ek? Hány wattosak lehetnek (led-enként) azok, amelyek ilyen fényerővel bírnak?

Kellene továbbá valami meghajtó, ami villogtatja őket. 1-1 (max 2-2) led-et szeretnék bevetni. A cél, hogy nagyjából úgy villogjanak, mint a fent említett járműveken; változó frekvenciával és ritmusban, hasonló teljesítménnyel. Gondolom, hogy egy ilyen meghajtót legyártatni egy hozzáértővel jóval költségesebb, mint szerezni egyet mondjuk az Alibaba-ról. Ezzel egyetértetek?
Átnéztem az Aliexpress ide vonatkozó kínálatát, de csak azt találtam, amit a képen is láthattok. Erre azt írják, hogy 4 W-os, akkor ez az össz teljesítmény lehet, vagy led-enként értendő?

Összefoglalva: szerintetek egy ilyen cucc van olyan erős, mint a fent hivatkozott strobók?

Előre is köszönöm.Üdv.Nordman

kontr2.jpg
    
(#) gammabuta válasza Hobbielektronika2k10 hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
Én is az smd ellenállással állítanám be az áramkorlátot de ami drivert rendeltem gyárilag az 400mA-ra van belőve, így annyi 1ohmos SMD-t forrasztok vele be párhuzamosan amennyi pont elég (MC34063A chipes driverek, gyárilag 330mOhm-os van rajtuk, ezt akarom csökkenteni kb. 240mOhmra), de nem válaszoltál a kérdésemre, hogy hány mA lenne a megfelelő, szerintem 400mA kevés kicsit mert sok fény kellen.
Hőmérséklet méricskéléssel most nem akarok bajlódni majd ha belőttem a drivereket akkro lesz a tesztüzem.

A LED-eket max 20percekre akarom használni kb. havonta egyszer és nagy hűtőbordát kaptak hővezető paszta van kenve alájuk.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Következő: »»   73 / 141
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem