Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   106 / 156
(#) nagym6 válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Nem biztos, hogy komplett generátor hiba, gyakoribb, hogy csak a szabályozó rossz. Be kell vizsgáltatni, mielőtt kidobnád az egészet.
(#) eyess válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Ha már ki megy a bizti , és áll az autó , és mégis merül az akku , akkor már nem .
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza bubba210 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Próbaképp vedd le a generátórról azt a vezetéket amin elmegy a tőltőáram , ez a legvastagabb vez. és úgy próbáld rátenni az aksit , ha vissza érintve a helyére határozottan szikrázik , akkor nagy valószinüséggel a diódahíd lehet a rossz , vagy a gen. belüli testzárlat .Ha semmi szikra ,akkor máshól van a testzárlat. Csak egy próba a sok közűl
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
(#) bubba210 hozzászólása Aug 10, 2015 /
 
Köszönöm megpróbálom. De emiatt leolvadhat 100ah-ás biztosítékom?
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza bubba210 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Vedd ki előtte a biztit is , és a rossz biztiből alakits egy rámérhető figurát , hogy a két polusa hozzáférhető legyen , vagy hosszabitsd ki valami megoldással . Bizti nélkűl vedd le a gen.-ról a töltőszálat . egy fényszóró égőt tarts a bizti 2 kivezetéséhez , ha teljesen világít akkor még megvan a zárlat, ha nem , akkor eltaláltad a hibát a gen.-ben.
(#) sastas01 válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Még kimérve nem lett, a töltés az elvileg jó. 13.8 V-ot tölt. Szét fogjuk szedni, megnézzük a szénkeféket, stb. ment 250 ezer km-t lehet már elkopott. Az is lehet, hogy valami szívja az akksit. Erre még nem volt "érkezésem". Amint tudom megteszem.
(#) AstraCDX hozzászólása Aug 13, 2015 /
 
Sziasztok !

Töltési anomáliákat produkál az autóm (Astra G Caravan 2004 Z18XE motorral).
A töltés soha sem ment 13,5V fölé .
Most ~89E km-nél elromlott a feszültségszabályzó, nem volt töltés .
Beépítésre került egy utángyártott HÜCO 130585 feszültségszabályzó .
Mielőtt a szerelő visszatette volna a javított generátort, "padon" kipróbálta, bemutatta, hogy a töltés fogyasztók bekapcsolásával is eléri a 14V-ot .
Visszaszerelés után viszont a töltés csak ~13V körüli feszültségre áll be .
Meg sem közelíti a ~14V-ot, és nem változik a bekapcsolt fogyasztók mennyiségétől .
Mi okozhat ilyen hibát ?

Üdv.
Astra
(#) zolika60 válasza AstraCDX hozzászólására (») Aug 13, 2015 /
 
A generátor és az akku negatív sarka közötti test vezetékek. Vagy takarítsd meg ezeket, vagy húzz egy új testvezetékek közvetlenül az akkuhoz.
(#) AstraCDX válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 13, 2015 /
 
Köszi !

A generátor háza test, érintkezik tartókonzolon keresztül a motorblokkal, az testpotenciál .
Ezen kívül is megy még test vezeték a generátortól az akku negatív sarkára ?
Azt kéne vizsgálnom, hogy van-e feszültség a generátorház, és az akku negatív sarka közt ?
Ha van ott feszültség, akkor valahol a testvezetéken útközben kontakthiba van .
Vagy ez a módszer nem alkalmas ennek a hibának a felderítésére ?

Üdv.
Astra
(#) zolika60 válasza AstraCDX hozzászólására (») Aug 13, 2015 / 1
 
Csak egy rövidke vezeték szokott lenni a generátor háza és a motorblokk között. A motorblokk a karosszériához van testelve és ide van kötve az akku negatív sarka is. Mivel sok a kötéspont és az oxidos érintkezési felület ezek átmeneti ellenállásán esik a feszültség. Tehát vagy ezeket mind rendbe hozod, vagy az egy szerűbb megoldás egy új kábel a generátor házától az akkuig. A feszültség esést kimérheted az akku és a generátor háza között.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
(#) AstraCDX válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Na, nyaralásból hazaérve már jobban meg tudtam vizsgálni a dolgot .
A testvezetés jónak tűnik, nincs feszültség az akku negatív, és generátorház között .
Ha külön vezetéket vezetek közöttük, akkor sem változik semmit a töltőfeszültség .
Eddig csak a testvezeték vizsgálatáról volt szó .
Gondoltam megvizsgálom a + vezetéket .
A csatlakozási ponton nagyon meleg, vagy inkább forró volt a saru, pedig a hozzá csatlakozó vezeték átmérője 10mm .
Megrángattam + saruhoz csatlakozó vezetéket, (miközben folyamatosan rajta volt egy 4 és fél digites multiméter) és ennek hatására a töltőfeszültség 13,0V-ról fölment 13,7V-ra .
Tehát a + saru, és a hozzá csatlakozó vezeték között volt valami kontakthiba .
A + saru a vezeték irányában egy hüvely, amit a blankolt vezeték végére hatlapúra préseltek .
Ebben a hüvelyben alakulhatott ki a kontakthiba .
Próbáltam kihúzni belőle a vezetéket, de nem bírtam .
Viszont ennek ismeretében valamivel rá kéne harapnom erre a préselt hüvelyes sarura, hogy elkerüljem itt a jövőbeni kontakthibák lehetőségét .
De ha a hüvely belsejében korrodált a vezeték akkor vajon haszontalan lehet a hüvely "újrapréselése" ?
Milyen hatásos módszer lehet még ennek a préselt hüvelyes kontakthibának a végleges likvidálására ?
(#) Ricsi89 válasza AstraCDX hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Levágod, teszel rá egy rendes sarut és bele is forrasztod a vezetéket.
(#) kzozo válasza AstraCDX hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
A feszültségszabályzó pont a kontakthiba miatt romlott el: az átmeneti ellenállás miatt az akku nem szűrt megfelelően, emiatt feszültségtüskék maradtak. Nekem is hasonló volt, csak nálam a testkábel volt rossz. Egyébként én is Hüco szabályzót tettem be, talán még a cikkszáma is ugyanez. A Bosch-hoz képest sokkal primitívebben néz ki, hűtőborda sincs rajta, de nekem is jól működik. Kicsit talán gyorsabb (a Bosch lassabban emelte a gejesztőáramot, a motorfordulat kevésbé esett le terhelés rákapcsoláskor ) . Viszont megnyugtató, hogy a dobozán lévő szöveg szerint 5év gari van rá...
(#) sastas01 válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Nos, kimértünk mindent, az autóriasztó 0,1A-t szív le, ezen felül még 0,4-et valami ami a taxizáshoz kell. A töltés 13,6-13,8 között alapjáraton. Az akksi 12,4 mikor áll és le van zárva, gyújtásnál 12,1-12,2, indításnál 10,4V. Ezek az adatok kb fél óra állás után lettek mérve. Nem tudom, ez egy 61Ah/540A-es akksinak mennyire megfelelő adat.
(#) VIM válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Szia! Meg lehetne tudni, hogy milyen kocsid van, hány ccm és milyen akkut használsz?
(#) zolika60 válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Fordulaton milyen feszültséget mérsz? Mert ha úgy sem megy 14V fölé, akkor kevés a töltésed és sosincs toppon az akku.
(#) didyman válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Ez egyelőre nem tűnik rossznak, 13,6-8 V már elfogadható érték. Fordulaton nem kéne nagyon változnia, hiszen a feszültségszabályzó dolga pont az, hogy fordulatszámtól is független lehessen a generátor kimenete, az egyetlen szélsőséges feltétel a terhelés kiszolgálásához szükséges minimum fordulat, de ez ritkán szokott annyira alacsony lenni, hogy az autóban lévő fogyasztókat ne tudná alapjáraton is a minimum értékkel kiszolgálni (hiszen így van kitalálva). A szabályzás jellege miatt kismértékű emelkedés, csökkenés előfordulhat, de ha alapjáraton, felgerjedt generátorral megvan a 13,6 V, akkor ez rendben. Jó lenne tudni, mivel mentek tönkre az akkuk: Szulfátosodással, vagy kiszáradással. Ha fordulaton a feszültség meredeken emelkedni kezd 15 V köré, akkor az utóbbi lesz a hiba, és ez a feszültségszabályzó sara.
(#) Ricsi89 válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Ez elég sok fogyasztás alap helyzetben. A 0,1A még éppen elmegy. Az autóakku nem szereti a kis áramú állandó merítést. 2 nap állás alatt az a 0,5A folyamatosa fogyasztás simán lemeríti annyira az akkut, hogy nem fogja beindítani a motort.
(#) nagym6 válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Ismerősöm autójában álló helyzetben időszakosan megugrott az áramfelvétel 0.5-0.7A-ra. Ettől két nap állás után nem indult a kocsi (lásd Ricsi89 előző hsz-t). Mivel időszakos hiba volt, akkor éppen nem jelentkezett amikor mértem, nehéz ügy volt a lemerülés oka. Másik biztosan jó akkuval is ugyanez volt.
Egy Min-Max mérős multiméterrel lehet akár napokig is figyeltetni az áramfogyasztást (akkusaru és eről levett kábelsaru közé betéve), és rögzíti a legnagyobb értéket.
Csak így indítás és egyebek bekapcsolása ne legyen, mert a multiméternek vége, nem mindben van biztosíték.
Nekem így sikerült kideríteni az alkalmi hibát, ezt a rádió okozta.
(#) VIM válasza didyman hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Szia! Teljesen egyetértek veled de úgy látszik a kérdező nem látja a kommenteket, pedig itt van, de mégsem .... Az akku ami előzőleg tönkre ment sem biztos, hogy tönkre ment csak megfelelő töltővel kellene rápróbálni, tényleg tönkre ment-e. A taxizás sok indítózást igénylő használattal jár és ez a nagy melegben az akkura kapcsolt teljes terheléssel a végletekig ki van használva (világítás, klíma, araszolás a dugóban stb. ...). Én azt szerettem volna megtudni, hogy végül is a kocsiban a megfelelő nagyságú akku van e használva és az milyen kategóriába sorolható megbízhatóság terén. A 61Ah elég köztes, nem szabványos érték az pedig most nem lényeg, hogy mennyit tud indításkor leadni.
(#) sastas01 válasza VIM hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
2008-as Skoda Octavia 2. 1,4 benzin-gáz+automataváltó, Az akku típusa fejből nem megy a kapacitását leírtam(Szerk.: az biztos, hogy nem a legolcsóbb, taxiba az a legdrágább). Holnap ezt meg tudom nézni, meg a többit is ellenőrzöm, ha rosszul emlékeznék.(Nem a lámpakapcsolás problémás, hanem dolgoznak az autóval).

@didyman: Azt, hogy mivel mentek tönkre, nem tudom megmondani, gondozásmentes fajta. A fordulatos-feszültségemelkedéses kérdéskört pedig holnap megvizsgálom.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2015
(#) VIM válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Bíztam benne, hogy csak bekapcsolva maradtál de nem léptél ki .... sebaj. Akkor az Ah kipipálva, mert 60Ah van neki előírva és csak gondoltam, hogy azért üzembiztos akkut használsz ehhez az igénybevételhez. Azt viszont megemlíteném, hogy a gyártó az optimális viszonyokra rendel a kW-hoz Ah-t. Az én kocsim is csoportbéli tag, 75LE és klímás de ebben mindig is 75Ah-s akku volt pedig az előírt érték ehhez csak 55Ah-s akku, amennyi a kW-ban megadott értéke a motornak. Ez az élettartam mizéria 2005-től kezdett igazán kihegyeződni a kocsiknál is, hogy nem fontos mindent túlméretezni, mert akkor tovább bírja az az eszköz. Tehát ha nem generátor és használatbéli okok miatt keletkezett a probléma, akkor egy nagyobb kapacitással bíró akkuval lehet, hogy jobban kijössz főleg, hogy megemlítetted a használatot.
(#) SzervízMacska válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Szia. Írtak itt már mindenfélét, pedig egyszerű, mint a faék. Töltési feszültséget terhelés alatt kell vizsgálni. Alapjáraton, és emelt fordulaton is. A 13.6V terhelés nélkül eleve kevés. Ez csak esni fog. Szintén alacsony a nyugalmi feszültség, ami az elégtelen töltésből adódik. És vajon mi az a titokzatos fogyasztó, ami 0,4A áramot vesz fel? 23 év taxis múlttal a hátam mögött el sem tudom képzelni. Egyébként a legtöbb octavia taxiban 55-ös akku van...
(#) sastas01 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Édesapám 26 éve taxizik. Ilyet még ő sem látott... Egy fedélzeti kamera, egy URH, egy taxióra és egy taxilámpa van rákötve az akkura fixen, mind kikapcsolt állapotban de fixen az akksin. Ebben valami furmányos oknál fogva 61 Ahs van(mi vettük bele, de nemtudom miért pont 61). 13,7V-ot tölt a generátor, ezt felkapcsolt fényszórónál, beltéri világítással és az előbb felsorolt kütyük bekapcsolásával is tartja(na jó, kb 0,05V-ot ingadozik). Egyedül az emelt fordulatot hagytuk eddig ki, na majd holnap. Másik ugyan ilyen autó(3 éves, zsír új 55 Ah akksi), szintén 13,72V-ot tölt, annak(nyilván) semmi baja...
(#) didyman válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
A gondozásmentes nem gondozásmentes. A kupakok leszedhetőek, matrica alatt vannak többnyire s félévente jó ötlet belenézni az elektrolit szintje miatt. Ami valóban gondozásmentes, azt abszolút gondozásmentesnek hívják, ezek valóban teljesen zártak-a túlnyomás-szelepek kivételével.
(#) didyman válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Egy járó motor mellett egy mai autóban kb. 15-20 A elcsorog ide-oda, ezt nem lehet terhelés nélkülinek nevezni szerintem, de igazad van, egy napi rutinban jellemző terheléssel mérve többet fogunk tudni. Az akku nyugalmi feszültsége ugyan az ideális alatt van, de azt a 2 % körüli eltérést akár mérési hibának is tekinthetjük. Azzal együtt, hogy erősen határérték közeliek ezek az értékek, számomra nem egyértelmű, hogy önmagukban gyorsan elhaló akkut eredményeznének. Hosszabb távon valamivel intenzívebb szulfátosodást, ebből fakadó indítási nehézséget okozhat, de ilyen időtávlatban nem.
(#) SzervízMacska válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Kicsit combosabb terhelésre gondoltam. A felsoroltak mellé nyugodtan kapcsold be a klímát, ablakfűtést is. De ha úgy tetszik, amit találsz a kocsiban, mindent bekapcsolhatsz, az általad említett feszültség értéknek akkor is meg kell lennie. Emelt, mondjuk 2000-es fordulaton hasonló terheléssel minimum 13.9-14V-ot kell tudnia.

Az urh, taxióra, kamera probléma megoldásához egyesével ki kell iktatni őket, rögtön kiderül, melyik a ludas. A szabadjelzőt azért nem írtam, mert azt egy relén keresztül a taxaméter kapcsolja.
(#) sastas01 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Kiderült. Az autóban a gázcomputer rossz helyre lett felszerelve, és a csatlakozó mellett a vizet bevezette a múltheti nagy esőben(Debrecenben mondjuk nem volt akkora árvíz mint 'Pesten), és a nyáknak nem tett jót, hogy kb másfél deci koszos, rozsdás(?) víz állt rajta. Szóval ez volt a ludas.
Azóta került bele egy új aksi, ezzel nincs probléma, 72Ah, Banner. És rosszul emlékeztem, az autó 1.6-os MPI motorral szerelt.

Úgy derült ki, hogy a gázt nem lehetett kapcsolni, néha magától kikapcsolt, stb. egyszercsak pedig gyújtott egy cehck-lámpát és letiltott a gázvezérlés. Autó szétszed, erre a vezérlőegység dobozából csepeg a víz....
(#) potyo válasza sastas01 hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Akkor az inkább rossz helyzetben lehet szerintem szerelve. Megvan, hogy ezeket milyen helyzetben ajánlott szerelni, akkor nem tud belefelé folyni a víz. Persze ha vízmentes helyre szerelik fel, az is jó
(#) sastas01 válasza potyo hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Elvileg a doboz és a csatlakozó is IP68... De igen, a doblemez mellé volt feltéve, egy furcsa kb 30-45 fokos szögben, a bandázs szalag és a kábelek meg odavezették a vizet, az meg szemét módon egy rosszul tömített helyen befolyt.... Ki lett cserélve, az akkumlátorvédő-műanyag tetejére tettük fel, természetesen úgy, hogy az akksihoz való hozzáférést ne akadályozza.
Következő: »»   106 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem