Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   35 / 49
(#) dobo válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia én a megszakítót azért is száműzöm hogy ne legyen több beázás rugó kilágyulás megszakító hézag állítás és gyujtás beállítás.
Egyszerüen egyszer kell majd beállítani összejelölni és az életben soha nem kell majd kinlódni vele.
Na de ezt az élet majd megválasza.
(#) dobo válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Megpróbáltam tic126-al de csak 400 voltos volt és átt is ütött az vitte magával valószínű a hal ic-t is.
Egyépként meglepő mit kibír az ic!
Még az 1-2 másodperces fordított polaritást is túlélte kis melegedéssel
Na de ma nekiugrok és addig nyüstölöm míg össze nem hozom a rendszert.
Azon is gondolkodtam hogy 9 vagy 12 voltos stabot használjak de rugásnál nem biztos hogy van akkora feszültség.
(#) dobo válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Érdekes hogy tényleg bipoláris de ha szemből közelitem a rudmágnest akkor bekapcsol ás ugyanaz a póius hátulról közelítve kikapcsolja az ic-t.
Ha pedig a pólust az ic előtt elhúzom akkor bekapcsol majd elhaladva kikapcsol.
De ha mégsem úgy működne ahogy én ide leírtam akkor rakok 2 mágnest ellentétes polaritással.
(#) mex válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Igyekszem nyomon követni az eseményeket, de van néhány homályosabb rész...
Előzőleg írtad, hogy, SK10/10 tirisztorral próbáltad, de egy téves csatlakoztatás miatt sokminden meghibásodott. Maga a tirisztor is?
A TIC 126 400V-os változata valóban karcsú, de nem lett volna szabad tönkremennie, ha a kondin 300V egyenfeszültség van csak. Viszont az eredeti megszakítóhoz készült gyújtótrafó sem a legszerencsésebb egy cdi előtéthez, mert teljesen eltérő induktivitásértékekkel van kivitelezve,és ha az 1µF utáni BY299 nincs beépítve, esetleg kontakthibás a csatlakoztatásánál, (ami dugdosós panel esetén könnyen előfordul) bizony viszi a tirisztort is...
Ezért utólagos jótanácsként fogadd el: a kritikus, impulzusüzemű, nagyáramú részeket forrasztással kösd össze, még a próbák idejére is.
(#) suszitibi válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Igen, ezért rajzoltam 5v-ost. Persze ha rúgásnál nagyobb feszt mérsz, símán mehet nagyobb stab, a TLE4905 24v-ig üzemképes. A max feszültséget is érdemes mérni, nehogy kinyírja az egészet.
(#) suszitibi válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Meg kell nézni az adatlapon, hogy milyen a kimenet kapcsolástechnikája. Vettem ki olyan Hall-t, hogy a kimenetre felváltva kapcsolta a + és test szálat, attól függően, melyik pólust érzékelte.
(#) dobo válasza mex hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
A nagyfesz részen minden forrasztott a kondira van felépítve 1 mikró 1000V .
A tirisztort kicseréltem tic 126-ra ezt be tudtam dugni a panelba és bekapcsoláskor elszált mert volt egy szikra és se hang se kép.
Próbáltam begyujtani de nem reagál semmire elszállt.
A fémtokos még megvan az ski na azon a vonalon leszek rajta.
(#) suszitibi válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Megmértem a fesz és áramot. A piros pontnál, a tirisztor nélkül mértem. 5,2v-os feszültségnél, a rajzon lévő alkatrészekkel, 19,3mA és 3,8V mérhető. Szerintem ennek kellene működtetni a tirisztort. BC212-t használok, tökéletesen működik.
(#) suszitibi hozzászólása Júl 31, 2011 /
 
Itt a kép.
(#) dante01 hozzászólása Júl 31, 2011 /
 
Én is használtam több féle tirisztort,majd rájöttem hogy a bt151 az igazi. Persze azt is ki lehet nyírni ha nem trafóra süt rá ,hanem rövidzárra ,de akárhogy is nézzük nem olyan érzékeny és csak nem 30-40 ampert tud hajtani ,hanem 110 ampert.
és ott az a pár ohmos terkecs amire rásüti azt a kb 300 voltot. ott egy pillanatra lesz áram.Szerintem jobb ha nem egy 30-40 ampert tudó tirisztor van ott.
Szerintem a 78as stabilizátor család nem igazán szereti a 20 volt fölötti bemenő feszültséget.Nem akarok beleszólni,de úgy tudom hogy 25 volt a max bemenő nekik,és szerintem ha alapjáraton menni is fog az első gázadásnál kinyírja a stabilizátor ic-t és lehet hogy megy a hall is vele.Egyik ismerősöm kb 30 darab hall ic-t vágott agyon gyújtással. volt hogy ment 1 hónapig is neki mikor megállt a simo.De semmi más nem hallt meg. volt zener a hall kimeneten,a hall tápján.És nem kapcsolt nagy áramot a hall,csak egy bc tranyót.A lényeg hogy nem szereti a közeli szikrát szerintem ahogy a multiméter sem szerette.
De hogy a stabilizátor ne kapjon túlfeszt arra van egy bevált ötletem ,hátha segítek.Ezt én megépítettem,a világításomat óvja túlfesz ellen.Szóval szerintem itt is beválna.
(#) suszitibi válasza dante01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Igen, sajnos ha nem aksiról fog menni, elég érzékeny a dolog. A korlátozó elektronikával az a probléma, hogy szintén helyet foglal, a lendkerék alá, nem igazán fér el. Én közben szétszedtem egy 12V-os auto relét, símán beférne a megszakító helyére. Egy jófajta neodím tárcsamágnessel meg is lenne a jeladó. Ehhez egy síma Ducati elektronikát építeni, tekercset áttekerni, vagy cserélni nagyfeszültségűre és meg van oldva a probléma.
A 12V-os relé adatai: 124mH és 80Ohm.
Egyébként én is BT151-et használok.
(#) dobo válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
A kapcsolásod jó és működik is rendesen!
Most jövök a műhelyből és el sem hiszem mi volt a hiba!
Az általam jónak hidt tirisztorok nem voltak jók!
Érdekes hogy a gatét + feszültségre kapcsolva működött de egyenáramon nem maradt a tirisztor öntartásban.
Ekkor elővettem a rég elfeledett orosz alkatrészeimet és találtam ky202-es tirisztort 1 marékkal.
Igen ám de a típusból az M-es az ami 400 voltos és 30 amperos.
Ebből van 3 db!
Beraktam és a gate ellenállást 110 ohmra válsztva kifogástalan a gyujtás 1.5-2 cm -es szikrát vág .
A gyujtótrafó sima 12 voltos 5.6 ohmos a primerje kiváncsi vagyok medig bírja!

Most nekiállok gerjesztő tekercset tekercselni .
Az már biztos hogy kell az alsó sorba egy rövidrezárt sor aztán kell 0.15-ös huzalból kb 1500 menet.
lakkal beitatom és vagy jólessz vagy nem.
(#) dante01 válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Ahogy írod,és a tekercs tuti nem fog meghalni attól ha a közelében szikra ugrál.
Vannak mai autók számítógépeiben olyan kis relék amik 1x1x1 centisek,abban nagyon apró kis tekercsek lehetnek,szóval van tekercs bőven amilyen méretben kell.Tegnap találkoztam pakolás közben a régi megszakítós alaplappal és nézegetve simán elfér a tekercs a megszakító helyén.Csak akkor ott van hogy a lendkerék mágnesén is változtatni kell. levágni kettőnek a széléből.hogy nagyobb legyen a hézag,vagy pedig belefúrni egy kis mágnest a bütyökbe.egy kis rúd alakú mágnesnek lyukat csinálni. és pontozóval óvatosan beütni hogy benne maradjon. láttam már ilyen megoldást ismerősnél.
Én mindig megszívom a digitális cuccokkal. csinálni akartam indexet a simsonomra,és miért ne használnék 555-öst. ment is gyönyörűen addig még a motor nem járt.Ha be lett indítva akkor szabálytalanul kapcsolgatott.végül egy saját egyszerű kapcsolást csináltam egy tranzisztor és relé és pár ellenállás meg sióda és kondi felhasználásával.kipróbáltam hogy 555 9 voltos elemről egy ledet hogy villogtat miközben 2 méterre jár a simson alapjáraton.akkor is meghülyül.És 1 hónapja mikor a ladámba csináltam központizárat riasztóval.ott is felhasználtam egy 555öst 2 perces időzítésre,de az is meghülyül ha be van indítva az autó motorja. szóval tele a hócipőm az ilyen zavarérzékeny dolgokkal. ' hete próbáltam megmérni egy babetta világítótekercsét hogy mekkora feszültséget állít elő. alapjáraton 70 volt terhelve...a multiméter is megzakkant a gyújtástól.Az ember el sem hinné ha nem látná.egy olcsó 600 forintos műszert még megértem hogy bezavarodik,dehogy a maxwell 25304 is meg a fluke is.egyikkel sem tudtam megmérni mekkora feszültséget termel.kár hogy nincs mutatós műszer itthon.Ha valami elektronikát kell csinálnom járműre akkor előre félek hogy majd a gyújtás megzakkantja úgyis,és be is szokott jönni ha valami digitális ic van benne.Más is ilyen szerencsétlen vagy csak én szopok ezzel örökké?Icl7106-ot is totál be kellett burkolnom fémmel hogy ne zavarodjon meg fordulatszámmérőnél.De sokszor csak nézek itt hobbielektronikán is hogy mik vannak. Én csodálom hogy nektek nem kapcsolgat össze vissza hall ic mikor gyújtószikra van.
(#) dante01 válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Sok sikert hozzá!
Mi célt szolgál a rövidre zárt sor?
Szerintem a gyújtótrafóval nem lesz semmi gond,se a tirisztorral. Én a hall ic-től tartanék.Havernak az áll be örökké,pedig jobban beárnyékolni és bevédeni mint ahogy neki van már tényleg nem lehet. Ő pc tápból valókat használ el.
Tekertem már pluszba verhovina tekercshez hogy nagyobb feszültséget termeljen,de nem jött össze.még rosszabb lett,pedig több menet lett rajta kb 30 menettel.Utána leszedtem vagy 10 menetet és úgy lett a jó,és ezt eljátszottam simsonnál is. De szerintetek mi a gond? Miért baj ha túl sok a tekercs egy vasmagon? nem hogy több feszültség keletkezne,még kevesebb lett.
(#) mex válasza dante01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Nagyobb menetszám ugyanazon a vasmagon nagyobb induktivitást jelent. A helyzetet súlyosbítja, hogy az induktivitás és a menetszám közt négyzetes az összefüggés, míg a menetszám és a feszültség közt egyenes arányosság van. Mindez a nagyobb fordulatok felé jelent gondot, gyorsforgású motoroknál nem is nagyon alkalmaznak nagymenetszámú gerjesztőtekercset. Egy 3000 menetű tekercs kb 3-3500 fordulatnál éri el a maximális feszültségét, effölött csökken a leadott teljesítménye, mert az induktivitása korlátozza a kivehető töltőáramát-végeredményben a gyújtókondit alacsonyabb feszültségre tölti.

A hallos jeladóról csak annyit: lehet jól, és lehet rosszul is elkészíteni. Természetesen a zavarszűrésre ügyelni kell. Ugyanez vonatkozik az 555 használatára is. Piszok sokan hajlamosak arról elfeledkezni, hogy létezik zavarszűrős, árnyékolt gyertyapipa is....
(#) suszitibi hozzászólása Júl 31, 2011 /
 
Szerintem a rövidrezárt sor, csak a Simson gyári sajátossága lehet.
Nekem kerékpár óra van a mocin, attól féltem, hogy megzavarja, de párszáz km után semmi gond vele.
Én is MX25304-et használok, meg van egy 990 Ft-os tartaléknak.
A Hall gyújtásból eredő zavarérzékenységéről nem tudok nyilatkozni, mivel élesben nem próbáltam ki, csak próbapanelen a nagyfesz rész nélkül. A nagyfesz részt már megépítettem külön induktív jeladós változatban.
Én a jeladó mágnest, a lendkerék lapos részébe gondoltam, a jeladót pedig állítva az alaplapon.
(#) mex válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Nem csak a simson használja a rövidrezárt sort. A lényege, hogy megakadályozza a túlfeszültség keletkezését, ha nagyon pörög a motor. Lényegében egy bizonyos fordulatszám fölött már akkora áram folyik a rövidrezárt menetekben, ami már a vasmagot betelíti, így nem tud növekedni az erővonalszám, és csökken az indukált feszültség. Az olaszok ezt egy négyzet alakú 1.5-2mm vastag vörösrézlemezzel oldják meg, amit a gerjesztőtekercs elé a vasmagra rögzítenek. Annyiból jobb, hogy nem fűti feleslegesen a tekercset.
(#) suszitibi válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Köszönöm, nagyon örülök, hogy működik és tudtam segíteni. Azért próbálj meg szerezni hozzá CDI-s trafót, mert ezt lehet, hogy ki fogja nyírni.
(#) dante01 válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Nekem is megszakítós 6 voltos trafóval megy. Ráadásul egy utángyártottal. 1 éve üzemel vele. A primer kört szerintem semmiképp nem nyírja ki a vastag drót miatt,a szekunder körben ha nem húz át akkor azt sem szabad kinyírnia.
(#) dobo válasza suszitibi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Ma összeaplikáltam a szimóra a kapcsolást .
A hátsólámpára kötöttem az 5 voltos stabilizátort és rugásra működik is a jeladó elektronika.
A nagyfesz tekercset is megcsináltam és ennél a rövidzárat meg kellett szüntetni mert nem vilt képes csak 40 voltig tölteni az 1 mikrós kondit.
A rövidzárat leforrasztva már 180 voltra tölt de még nincs szikra.
Holnap rakok rá még 1000 menetet és megnézem úgy mit tud .
Hogy is nézne ki a tekercses jeladó?
A megszakító helyére lenne berakva állítva és a lendkerék sík felületén lenne a mágnes ez azért jó mert a lendkerékmágnesek nem zavarnák a jeladót.
A hall ic kipróbálásra jó de valószínű hogy tekercs lessz helyette mert nagyon érzékeny és a tekercsek mágneses tere is ki be fogja kapcsolgatni.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Lehet visszább veszem az 1 mikrós kondit 500 nf 750 voltra mert sokallom a feszültséget a gyertyán és a fele akkora kondi gyorsabban töltődik nagyobb feszültségre.
(#) mex válasza dobo hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
A gyújtás energiája minimum 20-25 mJ kell, hogy legyen. Ez 470nF kondival 300V töltési végfeszültséget jelent.
Maradj az 1µF-nál, tekerd meg a vasmagot ~3000 menettel 0.15-ből, és nem lesz gond. Mintha már írtam volna a megszakítós, és a cdi-s trafók különbségéről, ez az áttételükre is igaz. A cdi trafónak nagyobb az áttétele, így kisebb indítási feszültségnél is van szikra.
(#) dante01 válasza mex hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Ezt jó tudni,szerencse hogy nekem megy megszakítós trafóval is.
(#) dobo válasza mex hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Megtekercseltem a gerjesztő tekercset 3000 menetesre és a szikra máris kielégítő lett de a hall ic-t is száműztem mert nem bíztam meg benne.
Helyette az ide belinkelt cseh oldalon találtam egy egyszerübb kapcsolást amiben a jeladó tekercs egy relé tekercse.
Na azt gyorsan megcsináltam és egyből jó lett
A lendkerék bütykére ragasztottam egy neodium mágnes darabot amit egy régi vinyóból szedtem ki és méretre köszörültem belőle egy kis darabot.
egyszerű gyújtás
(#) hibbantpasi válasza dobo hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Szia!

Pont erre gondoltam, amikor belinkeltem azt a cseh oldalt.
Jó dolog az a hall ic, de ha nem kimondottan járműipari kivitel, én nem kockáztatnék vele.
Léghűtésesben a max. 85 celsius fok hőmérséklet nehezen tartható (még vizhűtésnél sem).
Remélem teszel fel fotókat a kivitelezésről.

üdv: hp
(#) dobo válasza hibbantpasi hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
A gyujtás még légszerelt de az alaplap az már kész Ha minden kész akkor fotózok
(#) Wegg válasza dobo hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
A google weblap fordító nem fordítja le ezt a cseh oldalt .Nektek sem ?Nagyon figyellek benneteket és drukkolok.mert én is valami megszakítós kismotort szeretnék tirisztorosra átalakítani.De még egyelőre csak gyűjtöm az infót.
(#) hibbantpasi válasza Wegg hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Nem is próbáltam forditani, az egyszerűsitett verzióban a képek magukért beszélnek.
Ezt nyitsd meg :" Tyristorové Light CDI "

Ez a legegyszerűbb verzió,indulásnak remek lehet.

üdv:hp
(#) Wegg válasza hibbantpasi hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Köszönöm már nézem is .
Már csináltam egy jó pár fajta villanypásztort.Szintén tirisztorosak hasonló elven működik az is .Csak sokkal lassabban .
(#) dobo válasza Wegg hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
A havernak megmutattam amivel 3 napja küzdök és azt mondta hogy amit megszakítóra költött azt nekem adja egy ilyen gyujtásért
Ketten vettünk kb 10 megszakítót ami kaka volt.
Nem akarta elhinni hogy tirisztoros a szimóm le kellett venni a lendkereket hogy megvizsgálja a megszakítót de hiába kereste

A gyujtás jó és ami még jobb hogy a járása sokkal egyenletesebb és a hangja is simább valamint 2. rugásta indul tutira.
Gondolom az elsőnél feltölt a kondi félig aztán megy a második és adja a szikrát.
Következő: »»   35 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem