Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tesla tekercs építése
 
Témaindító: finenet, idő: Júl 17, 2006
Lapozás: OK   150 / 227
(#) velkey hozzászólása Szept 7, 2011 /
 
Elkészültem a 2 MOT-os GU81-es meghajtómmal, egyelőre kicsik a szikrák, mert egyáltalán nem tudtam kihangolni, mert a primerköri kondi (ami egy csomó fóliakondi sorbakötve) iszonyatosan melegszik így a szikrahossz egyre csökken a bekapcsolástól számítva. Ezt majd ha sikerül kicserélni akkor jól kihangolom. Kicsit jobban zúg az új MOT. Ti tapasztaltatok már hasonlót? Nem is mintha búgna 50Hz-n hanem mintha valami légy szorult volna bele zizeg.
(#) velkey válasza velkey hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Szerintetek ezekből lehetne a primerköri kondi? Bővebben: Link Vagy inkább ezekből több: Bővebben: Link
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Ezekből nem. Többféle kerámia létezik, a tárcsakondikba szoktak olyan kerámiát tenni, ami jól bírja a nagyfrekit.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
És a doorknob jó lenne bele?
(#) Frenki007 hozzászólása Szept 8, 2011 /
 
Sziasztok

megépítettem Skori 24 voltos minitesláját. Beindult elsőre ment, kikapcsoltam és most 10 perc múlva nem indul el. Nem vesz fel áramot. Szerintetek mi baja lett?
(#) mandor válasza Frenki007 hozzászólására (») Szept 8, 2011 /
 
Hali!
Biztosíték jó? Fetek rendben? IC okés? Hűtés mekkora?
(#) Fritzi91 válasza Frenki007 hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Nézd meg nem e lett szakadás a nyákon a fetek körül, nekem egyszer volt már ilyen, csak a 3. min teslával.
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Az a tárcsakondi angol neve. Általában a csavaros kivitelűek a jók.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Találtam csavarosakat, valószínűleg azok lesznek benne. Most viszont átütött az egyik MOT (szerencsére nem a hálózatra, hanem magára). Most az tűnik valószínűnek hogy feszduplázóval lesz a végleges változat, mert nem tudom hol lehetne újat szerezni és nincs is rá sok pénzem.
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Átütött belül? Nem birizgáltad a mag és szekunder kontaktot? Átütni nem szokott, legfeljebb átívelni, ami javítható.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Birizgáláson azt érted, hogy leforrasztottam -e a szekunder végét a magról? Mert akkor igen. De megsérteni sehol se sértettem meg a burkolatot. És igen a szekunder ívelt át, csak rosszul fogalmaztam. (Most kellett kicserélnem a biztit mert működés után megnéztem nincs e baja és szét volt olvadva az egész biztinek a burkolata. De most kicseréltem 16-osra és jól tettem rá a külső burkolatot is.) Javításon mire gondolsz ? Esetleg nitrolakkfürdő?
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Valahogy sejtettem, hogy megbuheráltad a trafót, annak ellenére, hogy mondtam, hogy ne tedd. Leszeded az égett szigetelést, és lehetőleg valami műgyantával le kell kenni azt a részt. Ha sérültek a menetek, azokat is ki kell egyesével javítani. 2 trafót is érdemes olajba tenni, akkor nem tud átívelni.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 9, 2011 /
 
Tehát a nitrolakk nem jó ide. Műgyantát hol lehet szerezni? A végét visszaforrasszam a trafóra?
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 10, 2011 /
 
Hú jó nagy szerencsém volt. Kiderült hogy nem a MOT húzott át, hanem egy odalógó vezeték(ami kijött a csokiból) húzott a MOT kivezetésére ívet. Tehát a trafó jó, vettem négyütemű motorolajat meg dobozt is, egy MOT már olajban úszik. Kipróbáltam így huzamosabb ideig az ívhúzás is, nagyon szépen ment, és percek múlva is épphogy langyos volt az olaj. Majd holnap megy a másik is olajba és kipróbálom úgy is az ívhúzást.
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 10, 2011 / 1
 
Csakhogy az olaj és a trafó belseje közti hőmérséklet közel nem azonos. A trafó belseje olyankor már lehet, hogy 80 fokos, ha intenzív a melegedés. Mielőtt véglegesen beteszed olaj alá, nem árt ha jól megmozgatod a trafót, illetve rezegteted valamivel, hogy minden helyről jöjjön ki a bentrekedt levegő.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 10, 2011 /
 
Én is gondoltam erre, lassan önöttem az olajat és alaposan kirázogattam, hogy ne maradjon bent levegő. Azóta kipróbáltam rezonáns üzemmódban is így olyan 30 centire tudtam széthúzni az ívet.
(#) Elektronboy hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Sziasztok !!!
Szereztem 4 mikrótrafót+kondik...
Az első kérdésem az lenne h ha egy trafót üzemeltetek ballaszt tekerccsel akkor a ballaszttekercsnek is azonos teljesítményűnek kell lennie a trafóéval (ballasztnak is mikrótrafót használnék)

A második kérdésem a négy trafót h lehetne összekötni h a hasznos teljesítmény is megmaradjon ne nagyon melegedjenek és a kondikat is használjam valamire..impulzusüzemre gondoltam de olyat még nem építettem és fogalmam sincs hogy álljak neki !

Előre is köszönöm a segítséget ..kapcsrajzoknak nagyon tudnék örülni
(#) velkey válasza Elektronboy hozzászólására (») Szept 11, 2011 / 1
 
Mire szeretnéd használni? Nagyfesztáp, ívhúzás, esetleg tesla tekercs?
(#) Elektronboy válasza velkey hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
Igen ívet szeretnék húzni de a tesla sem lenne rossz!!
Köszi a gyors választ!
(#) Collector válasza Elektronboy hozzászólására (») Szept 11, 2011 / 1
 
A ballaszt tekercset áramra kell méretezni, nem teljesítményre, mivel előbbi az ismert. 2 trafót sorba lehet kötni, sorosan a szikraközzel beteszel 4 kondit (2 sorba, és 2 sor párhuzamosan), így elég közel kerül a rezonanciája a hálózati frekvenciához, jóval nagyobb ívet lehet húzni vele. De a trafókat olajba kell tenni.
(#) Frenki007 hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Sziasztok

Az lenne a kérdésem, hogy a nagyfeszültségű kondenzátort hogyan kell csinálni.
A rétegeket hogyan kell felépíteni?
(#) possim hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Megépítettem Skori féle 24V SSTC-t és az lenne a problémám, hogy a kapcsoló FET-ek egyszerre nyitnak és nem ellen ütembe. Mit kéne csinálnom, hogy működjön, mert nem igazán tudok rájönni.
(#) ekkold válasza possim hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
Hibajalenség? Fotók? Tápforrás mi? Áramfelvétel?
Információk nélkül senki sem fog tudni segíteni.
(#) possim hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Megoldottam El(izéltem) a primer tekercset. Nem pushpull-ban dolgozott. Azét köszi
(#) minicooper hozzászólása Szept 12, 2011 /
 
Bocs hogy megint oxidálok csak azt szeretném kérdezni hogyha pl:10 trafót sorbaktök hogy nöelje a fesz.-t utána beleengedem a teslatekercsbe akkor több méteres villámokat kaphatok viszonylag kis áramforrásból?
(#) belganarancs válasza minicooper hozzászólására (») Szept 12, 2011 /
 
Köszi.)
(#) Collector válasza minicooper hozzászólására (») Szept 12, 2011 /
 
Na ne oxidálj itt semmit, inkább tanulj, vagy olvasgass, mert ez már legalább a tizedik totál értelmetlen kérdésed.
Persze, fogsz 10 trafót, amit véletlenszerűen találsz a lakásban, bedobálod a sarokba őket, rácsapsz fél kiló ónt, gipsszel ráragasztasz egy szekundert, majd a fázist hozzáérintgeted a trafókhoz, és már jönnek is a 3 méteres szikrák.
(#) velkey hozzászólása Szept 15, 2011 /
 
Bent van mind a 2 MOT olajban, a hétvégén kész leszek a GU81-es meghajtással is. Kipróbáltam az ívhúzást rezonáns módban a 2 MOT-tal, de verte a 16A-s biztit.
(#) Collector válasza velkey hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Hát rezonáns módban hatalmas áramok folynak ki a szekundertekercsből, nekem sikerült 4 trafót rezonáns üzemben járatni úgy, hogy a 25A-es megszakító bírta. Igaz véletlenszerűen kioldott néha. GU81-hez nem értem, miért kell 2 trafó, feleslegesen olajozol, főleg, hogy a cső nem is igényel ekkora teljesítményt.
(#) velkey válasza Collector hozzászólására (») Szept 16, 2011 /
 
Azért csináltam hozzá 2 MOTos meghajtást, mert ennek a tápját ívhúzásra is fogom hsználni. (Csatlakozóval vagy a teslába vagy jákob létrához megy.) Nekem is csak véletlenül oldott le szerintem, mert ma csomószor próbálgattam és nagyon szépen ment (1 µF volt az eredő kapacitás), kb fél méteres ívet lehetett vele húzni.
Következő: »»   150 / 227
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem