Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dinamó feszültség szabályzó
Lapozás: OK   3 / 5
(#) mex válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
Bocs, ha értetlenkedek, de az én rajzomról van szó?
Mert az bizony egyfázisú generátorhoz készült, és nem is utaltam a háromfázisú használatra.
A dieselmotor pdf-ét megnéztem, ott is egyfázisú generátor van ábrázolva.....
Idézet:
„2*3 tekercs van sorban, így 2 szál jön le.

Ezt pedig holicse irta. Sem a pdf-ben, sem az idézett hozzászólásban nem szerepel a tekercsek testelt középleágazása, ami alapján lehetne kétfázisú generátorra gondolni.
Szóval még mindig nem értem miért is nézed háromfázisú szabályzónak?
(#) llaci56 válasza mex hozzászólására (») Ápr 6, 2010 /
 
Semmi gond, hogy értetlenkedsz. Te írtad, hogy háromfázisú generátoros. Idézlek:

Idézet:
„Elöljáróban csak annyit:a GPZ,GPX tipusok háromfázisú generátoros kivitelűek”


A bemutatott Diesel motor csak ködösítés volt, a töltés pedig a járműhöz kellett.
(#) holicse válasza llaci56 hozzászólására (») Ápr 6, 2010 /
 
660783 számú hsz

Nem tudom, hogyan kell piros keretet csinálni az idézendő hozzászólásnak, de mindenesetre a hobbielektronika Autoelektronika rovatában, a 660783 számú hozzászólás képét tudom bemutatni egy Tamáskodó, értetlen kollégának, hogy eloszoljon körülötte a ködösítés felhője.


(ott még egy egyenlőre megoldatlan problémát tárgyaltunk, nem is jutottunk eredményre, mert az ott lakó forumtársak szakértelme a mechanikus adagoló vezérlésben maximalizálódott -minek hatására egyébként zseniális ismeretekre tettem szert- de egy építendő elektronika nem kerekedett. Fordulatszám ismeretéből, amit pl az áramforrás frekijéből is meg lehet állapítani, kellett volna a határfordulatnál leszabályozni. Sajnos további hall elem elhelyezésére nem találtam helyet... )

Mex, köszönöm a rajzot. Ha az jó lehet nekem, akkor el is fogadom, megvalósítom.
(#) mex válasza holicse hozzászólására (») Ápr 6, 2010 /
 
holicse!
Ha még nincs megoldás a fordulat leszabályzására, beszálnék én is.
Teljesen jó ötlet a generátor frekvenciájának figyelése.
Tudni kellene viszont, legalábbis hozzávetőlegesen a legmagasabb még megengedhető fordulathoz tartozó értéket. Ha ez megvan, akkor kell egy monostabil multivibrátor, ez egy kondit töltene, ennek a feszültségét pedig egy hiszterézises komparátor figyelné. Egy beállitott érték fölött kapcsolótranzisztoron keresztül vezérelné az üzemanyagellátó mágnesszelepet. Nem olvastam utána, de remélem az van.
(#) holicse válasza mex hozzászólására (») Ápr 6, 2010 /
 
Ha beszálsz, azt nagyon megköszönném. Nagy segítség lennél. Akitől személyesen kértem segítséget, (ezt ott az utolsó hsz-emben említem is) még az sem adott eddig megoldást. Viszont egy lehetséges módját felvázolta. Mint te.
Csak nem merem már elmondani, mert az meg nem ide való téma a dinamós micsodák közé, aztán fogják a modik, és átlökik megint egy másik témakörbe, én meg már nem tudom követni saját, minden mindennel összefüggő gondolatmenetemet a hobbielektronika különböző, számomra követhetetlen, és összefüggéseket figyelembe nem vevő kategória rendszerében. Két dolgot szeretnék javasolni. Tisztelettel javaslom, hogy olvasd végig a linkelt helyen a fordulatszám leszabályzással kapcsolatos már lefutott eszmecserémet a szakikkal (ha még meg nem tetted ), mert akkor lehet közös és egyet tudó kiinduló pontunk a továbbiakhoz. Másrészt javaslom had keresselek meg mailben, és tereljük személyesebbé az alkotást. Előnye, hogy nem kell küzdeni az értetlenkedő, destruktív elemekkel, hátránya persze, hogy más segítő okoságát is kizárjuk.
(#) zaza99 hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Sziasztok!
Egy Czetka 350 motorkerékpár dinamóján megfordult a töltö rész polaritása/én rontottam el kötözgetés közben/ eredetileg pozitívot adott ki most negatívot. Két kivezetése van "D" a töltö és "M" a gerjesztő. Az "M"-re pozitívot kell adni gyárilag és a "D"-n jön a pozitív áram/fesz gyárilag.
Kérdészem hogyan dudom visszapolarizálni?
Köszönöm a segítséget.
(#) nyemi válasza zaza99 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Ha mechanikus a feszültség szabályzód akkor helyesen bekötött akkumulátornál (+ a test)egy pillanatra nyomd meg a feszültség szabályzó reléjét. Ekkor egy pillanatra áram alá helyezed a dinamót és evvel át állítod az alap mágnesességet. Ezután beindításakor már polaritás helyesen kell felgerjednie.Üdv nyemi.
(#) zolika60 válasza nyemi hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Nem igen van autó, ahol +a test. Persze létezik ilyen, de nagyon ritka. Amit leírtál viszont igaz. Ha levett ékszíjjal rövidre zárod a fesszabályzót, villanymotorként viselkedik (így az is ellenőrizhető, hogy jó-e) és fel is mágneseződik, ami kell az öngerjesztéshez.
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Hoppá most látom, hogy ez egy motorkerékpár. Itt persze nem veheted le az ékszíjat. A test viszont itt is-.
(#) zaza99 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat.
A motrorkerékpár - testelésű
A dinamó gyárikak + ad ki és a gerjesztése is +
Fesz szabályzó nincs rajta , elektronikusat építettem hozzá.
Összegezném, hogy jól értem e: a gerjesztésnek adjak + áramot a motor indítása nélkül és jó lesz. Forogni nem fog mert nem tudom leválasztani a hajtásról. Így is jó lesz?
(#) nyemi válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
A Czetka és a régi béka fejes Jawa + testtelésűek voltak. Én úgy emlékszem. Üdv nyemi.
(#) zolika60 válasza zaza99 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szerintem jó lesz.
(#) zolika60 válasza nyemi hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Arra én nem emlékszem már, legalább 30 éve nem láttam Jawa-t közelről, de mint láthatod fentebb ez nem ilyen.
(#) nyemi válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Az összes dinamós Czetka és Jawa + testtelésű volt csak a generátorosok lettek aztán negatívosok. És szerintem az is ilyen azért kell átpolarizálni. De különben lényegtelen mer mechanikus szabályzónál csak egy pillanat műve volt átpolarizálni. Amúgy korróziós okok miatt volt ez a + testtelés mizéria.
Igen zaza99 az állórész tekercselésének és a vele sorosan levő forgórésznek egy pillanatra adjál polaritás helyes feszültséget onnantól át van polarizálva. Üdv nyemi.
(#) zolika60 válasza nyemi hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Akkor valami nem stimmel, mert zaza99 írta, hogy - a test. Akkor ez vagy nem dinamós, vagy ő nemtudja jól, hogy milyen a gép, esetleg te tévedsz. Több lehetőség nincs szerintem.
(#) nyemi válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Nekem 20-25 éve volt 250 -es béka fejesem az + testtelésű volt sőt a haverok Mz 250 eseit is átpolarizáltuk akkortájt a fenti okok miatt. De akkor nem volt még elektronikus feszültség szabályzó meg gyújtás szóval gondot nem okozott. Akkor mi voltunk a "menők" mert pozitív testtelésű a gépünk.
(#) kila hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
Sziasztok!
Apám moped autójában feladta a gyári feszültségszabályozó.az itt is tárgyalt Lombardini diesel motorról van szó, egy állandómágneses gerjesztésű töltőtekercs mindkét kivezetése megy rá, töltésjelző lámpa kivezetése is van.A korábban holicse fórumtárs által belinkelt pdf-ben lévő képet csatolom, ilyesmiről van szó.A tekercs üzemi fordulaton 20V-körüli váltófeszültséget ad, és úgy 20A-áramot.Sönt jellegű szabályozásra gondolok, ha valakinek lenne megvalósítható ötlete, nagyon megköszönném.
üdv.kila
(#) qbu1995 hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
Kedves Fórumosok!

Egy dinamó hatásfokát szeretném szabályozni egy kapcsolóval úgy hogy a elektromágnesre visszakapcsolt áramot szabályoznám. De nincsenek túl nagy elektronikai ismereteim ezért a kérdésem a következő lenne: pontosan hogyan nézne ki ez pontosan és hogyan tudnám a LEGEGYSZERŰBBEN megoldani
(#) Stewe válasza qbu1995 hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Hát a legegyszerűbb megoldás a legdrágább: egy combos huzalpotenciométerrel állítod be a gerjesztőáramot. El kell viselnie a teljes gerjesztőáramot is, a végellenállásának pedig minimum 4-5 -szörösének kell lennie a gerjesztőtekercsének. A másik véglet a kimenőfeszültség és/vagy áram méréséről vezérelt PWM.
(#) gabi20 hozzászólása Feb 25, 2012 /
 
Sziasztok JAWA motorhoz szeretnék építeni egy elektronikus feszültségszabályzót. Találtam egyet itt Mellékelem róla a kapcsrajzot is. Szerintetek működőképes lehet? Az akkumlátornál azok diódák nekem elég gyanúsak...
(#) lalibatyo válasza qbu1995 hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Üdv
Anno mikor MZ vel jártam még Wc re is elég gyakori hibaforrás volt a fesszabályzó dinamo és előtét ellenállás. Mindez addig tartott míg egyszer egy 24 voltos fényszóró égőt be nem raktam az ellenállás helyett. Egycsapásra megszűntek a bajok. Az ötletet felhasználhatod, megfelelő feszültségű és teljesítményű izzókat használj ellenállás helyett és azt kapcsold be a gerjesztő körbe ami épp a szükséges teljesítményt szolgáltatja. Ha nagyon fel akarod tuningolni a dinamót akkor a fesszabályzó túlfeszültség védelmét is vidd feljebb vagy iktasd ki. Azért jobb az izzó mert áramgenerátorként viselkedik.
(#) hibbantpasi válasza gabi20 hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Szia!

Mielőtt nagyon belemélyedsz ebbe a kapcsolásba, nézd meg jól a dinamódat,mert ha emlékeim nem csalnak meg (ami esélyes, mert vagy 25éve láttam Jawa dinamót utoljára),akkor más a gerjesztés bekötése,mint az MZ-nak.
Az MZ pozitiv gerjesztésű, a Jawa negativ, ha minden igaz.(Anno az S100-as Skoda dinamós fesszabályzóját épitettük rá,azzal 12V-on ment, csak nagyobb fordulat kellett a töltéshez)

üdv: hp
(#) nyekk hozzászólása Máj 20, 2012 /
 
Üdv.
Igény merült fel 6Voltos dinamó szabályzó elkészítésére,régi NSU,illetve BMW -hez,esetleg volna e valakinek bevált kapcsolási rajza,megköszönném!
(#) orifab válasza gkari hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Helló!

Egy ettől eltérő dinamóra kellene feszültségszabályozó... tudtok segíteni?

Sajnos ezt nem tudom alkalmazni, mert pozitív gerjesztésű, míg nekem negatív kell.

Hogyan lehet ezt átalakítani negatívra?

Köszi
(#) orifab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
szuper... nem igazán tudom, hogy tudok régi dokumentumok között lapozgatni?
(#) orifab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Köszi... de ha csak úgy böngészni szeretnék én hogyan férhetek hozzá? elérhető valahol a neten? esetleg letölthető valahonnan?

THX
(#) orifab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Van egy rossz hírem... hiányzik a cikk vége... így sajna egyáltalán nem tudom, hogy kell az áramkorlátot (14. ábra) a kapcsoáshoz illeszteni... bár annyira bonyolultan van leírva hogy lehet segítséget kell kérnem....
(#) orifab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Sajnos van még rosszabb hírem is...

6V-ról nem működött, ezét a 10 Ohm-osat drasztikusan meg kellett emelnem... és... Önmagától nem indul be, nekem kell rövidre zárással rásegíteni. Valamint nagy fordulat esetén hirtelen megy fel a feszültség... ez lehet azért mert a 10 ohmos nagyon nagy lett?

Kezdem úgy érezni hogy nagyon elveszítem a fonalat... Tudsz segíteni a 6V-ra való átalakításhoz?

THX
(#) orifab válasza orifab hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Elirtam... a 10 helyett a 47ohmosat kellet nagyon megemelnem
(#) orifab hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Esetleg valaki tud segíteni a fenti témában?

István
Következő: »»   3 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem