Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtás elektronika Honda xl 500-hoz
Lapozás: OK   5 / 5
(#) mex válasza Mályküldzsekszon hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Igy tanul az emberfia. Gratula a sikerhez!
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Szia! A 4 ütemű cdi.zip fájlodhoz volna esetleg egy részletesebb beültetési rajzod? Előre is köszönet
(#) daniel.freeman hozzászólása Jan 11, 2012 /
 
Nagyon megköszönném, ha meg volna jelölve, hogy mit hova mert egy kicsit sötét vagyok hozzá
(#) daniel.freeman hozzászólása Jan 15, 2012 /
 
Erről a kapcsolásról volna szó!
(#) tapszer válasza daniel.freeman hozzászólására (») Jan 15, 2012 /
 
Bocs hogy megkérdezem (lehet hogy volt már emlitve csak nem láttam) ez a kapcsolás honnan ered ? Saját tervezés, vagy ???
(#) daniel.freeman válasza tapszer hozzászólására (») Jan 15, 2012 /
 
Itt találtam a harmadik oldalon. Nyemi szerzeménye. Látszik is rajta, hogy jócskán van hozzá érzéke. De én sajnos nem vagyok ilyen és a beültetésnél elakadtam.
(#) badigard hozzászólása Feb 15, 2012 /
 
Sziasztok. szeretnék kérni töletek egy CDI bekötési rajzot a generátorrol végig vezetve . köszönöm
(#) petya500 hozzászólása Okt 19, 2012 /
 
hello mindenki!remélem tudvalakisegiteni mert én öszintén hülyevagyok az elektronikai dolgokhoz...akadt egy kis problémám az xl 500-asommal, méghozzá hogy nincs szikra.igy szereztem ugyhogy még kisebb az esélye annak hogy magamtól kitaláljam miis a gond.edig anyit sikerült kideritenem hogy a tekercsekről érkezik áram méghozzá 6 volt.jeladót olvastam hogy valami szkópal kéne nézni de lövésem sincs hogy miis az.esetleg tudja valaki hogy az aksinak van-e szerepe vagy nemkell neki az a kis plussz áram?továbbá szkópon kivül mivel tudnám letesztelni a jeladóm és a cdi dobozom?csak ha lehet közemberek nyelvén fogalmazzatok mert lehet minden válasz csak több kérdést halmozna fel XD.elöreis köszönöm a segitséget!!
(#) kobvizzzz válasza nyemi hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Szia!
yamaha sr 125 4T hez jó ez a gyujtás?
így nézne ki a gyujtás
válaszodat előre is köszi.
üdv:Józsi
(#) janimester hozzászólása Nov 18, 2012 /
 
Üdv, ezt mikrokontrolleres gyújtást szeretném megépíteni a simsonomra az ott található valamelyik kétütemű programmal beégetve. A bajom csak az hogy a jeladónál mért van két tekercs? Két különböző foknál van egy-egy nos akkor az egyik lenne a 36foknál elhelyezendő jeladó a másik meg a 12 foknál? Csak az a bajom hogy nemtudom honnan szerezzek ilyen jeladót vagy hogyan készítsek:S De egyelőre annyival is megelégednék hogy ez a gyújtás működőképes és nem fake-e! CDI XT600
(#) nyemi válasza janimester hozzászólására (») Nov 18, 2012 / 1
 
Szia Janimester
A lényeg a lenkeréken levő ív hosszában rejlik.
A kezdete BTDC 36° a vége 12° van.
A 36°a PIC érzékeli. A 12°a tirisztort nyitja.
De mint tudjuk a Babetta lendkeréken nincs Ív csak egy kis mágnes amin a negatív és pozitív impulzus között csak Kb. 5° különbség van(Nem 24°).
Ezért maga a kapcsolás csak korlátozottan alkalmazható.
Avagy minden használható impulzus csak a PIC-ket fogja vezérelni az meg a tirisztort.
Mert elméletileg a konstruktőr úgy alkottam meg a kapcsolást hogy ha valami gabesz történik a PIC-kel a motor üzemképes maradjon!!!
12° ív vég közvetlenül vezérli a tirisztort.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2012
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Nov 18, 2012 / 1
 
A lényeg a 12° bemenet nem kell neked. De a babetta eredeti impulzus tekercsét holtpont előtt (BTDC) 36° kell majd állítani.
De ha a PIC megsérül nem lesz gyújtásod.

Üdv nyemi
(#) janimester válasza nyemi hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
Értem , így már minden tiszta Építettem egy külön tirisztoros egységet is ami most van a motorba ha netán megadná magát ez akkor csak átdugdosom azzal nem lesz probléma És esetleg a jeladónál láttam hogy ha "rossz" pólus (mármint az elektronika számára mondjuk fordított kell) érkezik előbb a jeladóhoz akkor nem lehet jó a dolog, ez majd nem fog galibát okozni?
(#) nyemi válasza janimester hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
De. Pont fordítva kell az impulzus a PIC-nek. A citromsárga vezeték a testre, a fehér a bemenetre(36°-ra).
De ha így építed meg (linkelt rajz) akkor használhatod eredetiben
Citromsárga-bemenet(36°), Fehér-test.
Sőt mindenfajta impulzus tekercsre jó kéne legyen.

Üdv nyemi
(#) christal válasza nyemi hozzászólására (») Nov 19, 2012 /
 
Én ezt szeretném összehozni SR125-höz:

Bővebben: Link

Két felfogótekercses ez a moci is. Gondolom menni fog ha csak az egyiket használom, mert a kapcsolás csak egyet kezel. Amit nem értek az az, hogy honnan a 300V AC a generátorról. Van 5letetek?
(#) janimester válasza nyemi hozzászólására (») Nov 19, 2012 /
 
Értem köszi, egyébként a jeladóm egy kivezetéses tehát a másik fele testelve van :S
(#) viktorio333 hozzászólása Nov 22, 2012 /
 
hello en is epitettem a honda xl 125 osomhoz cdi gyujtast nagyon egyszeru es ep ezert kevesebb a hiba lehetoseg de ennek ellenere nagyon jol mukodik es univerzalis babettan is ki lett probalva szoval egyarant mukodik 2 es 4 utemu motoron probaljatok ki olcso es jo . esetleg tuning gyujtasnak is megteszi mert nincs benne semmi fele korlat szoval porog amig a motor engedi . jeladokent babettas gyujtas jeladot hasznaltam de barmien mas jelado is megteszi . sok szerencset a megepiteshez
alkatresz lista :
S5-leallito gomb
D1-BY299
TH1-BT152
C3-400V 1mF (folia,bipolaris)
az alkatreszeket egy kis dobozba helyeztem el a tirisztorra egy kis hutot tettem szethuzhato csatlakozo es vegul az egeszet beontottem gyantaval (gyantapisztoj feher rud megy bele) ha kihul a gyanta eleg massziv dolog es vizalo
(#) janimester válasza viktorio333 hozzászólására (») Nov 22, 2012 /
 
Csak ég és föld a különbség ez és az között amit én építettem ezt tegyük hozzá Ez nem szabályoz előgyújtást hanem fix.
(#) viktorio333 válasza janimester hozzászólására (») Nov 22, 2012 /
 
igen nem szabalyoz mivel azt a motoron levo jelado magnes mehanizmusa vegzi
nem a legkomplikaltabb de le lett tesztelve es kifogastalanul mukodik
neha az egyszerubb jobb
itt egy kem a jelado magnesrol rugok vannak benne es a centrifugalis ero hatasara allit elogyujtast
(#) viktorio333 válasza janimester hozzászólására (») Nov 22, 2012 2 /
 
amugy meg nem kerdeztem a velemenyed ugy h nyugodtan tartsd meg magadnak
(#) gabesz.mi074 hozzászólása Szept 3, 2016 /
 
Sziasztok! Honda mtx 125mociról volna szó. A problémám az vele hogy multiméterrel mértem a jel adó tekercset , már nem emlékszem pontosan az elenálás 200óhm körüli volt. A gyújtótekercs ellenállása 2.4óhm. Cdi ből, van hozzá 2db, de egyikkel sem csinál semmit . A trafót megpróbálom megszikráztatni laposelemmel , avezeték lekötése után ami ugye a cdi-ről él, hátha trafó hibás. Nem tudok elindulni a hibakereséssel . Tud valaki segíteni ? Előre is köszönöm
(#) gabesz.mi074 válasza viktorio333 hozzászólására (») Szept 3, 2016 /
 
Szia ! Az általad közölt kapcsolást én egy Honda 125mtx cross gondolnám . Beépíthető?
(#) dB_Thunder válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Szept 4, 2016 /
 
Idézet:
„A trafót megpróbálom megszikráztatni laposelemmel”

Meddő gondolat! Meg se nyikkan 4,5 voltról, ha az üzemi feszültsége 200-300 volt!
Elég nehéz pár alkatrésszel CDi-t, és a hozzá való trafót tesztelni!
Egy oszcilloszkóp jól jöhet ilyen esetben, de gondolom nemigen akad!
Mondjuk a működési elv, kapcsolás pontos ismerete sem egy hátrány. Abból már lehet okoskodni, hogy hol, mit, és hogyan kellene mérni!

Ne érts félre, de ezt megtanítani én nem akarom neked, mert a kereteimen túlmutat..ráadásul 2 hét múlva megint jönni fog egy új páciens, és kezdhetnénk előröl az egészet!

3 lehetőséged maradt:
-cserélgetsz mindent míg jó nem lesz,
-megtanulod a működését, és az elektromosságot annyira hogy MÉRNI tudj a hibakereséshez, plusz műszerek beszerzése,
-elviszed a vasat egy szerelőhöz...
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2016
(#) nyemi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 4, 2016 /
 
Idézet:
„Meddő gondolat! Meg se nyikkan 4,5 voltról, ha az üzemi feszültsége 200-300 volt!”

Ez így igaz. De annyit még hozzá tennék, hogy egy CDI gyújtótrafó primerje tényleg 4-6Voltos
feszültségre készült, hogy ha 400 voltos impulzust megkapja nagy áram és mágneses tér alakuljon ki. Hogy miért nem bírod akkor 4,5Voltos elemmel kipróbálni(?). Azért mert a menetszám áttételi aránya azonban kicsi, pontosan 1:50 -1:100 max (MSD!) között változik. Ezért hiába is kötnél rá primer tekercsre 4,5Voltot a szekunderen akkor is csak 400-450Volt jelenne meg.
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem