Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szobatermosztát bekötése
Lapozás: OK   26 / 125
(#) zolee7 válasza moele hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Ezer köszönet, így már világos
(#) zolee7 hozzászólása Aug 29, 2013 /
 
Köszönöm mindenkinek az építő hozzászólásokat, sikerrel bekötöttem a PT-102-est
(#) pmalinko hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy Junkers Ceraclass ZW 24-2AE típusú kazánon szeretném a Junkers TR 12 sima termosztáto lecserélni egy Computherm Q8 RF Multizónás ,vezeték nélküli,programozható szoba termosztátra.
(Szét akarom bontani a padlófűtést a radiátoros fűtéstől, persze kellenek zónaszelepek is.)

A kérdésem az, hogy ennek a termosztátnak a vevő egysége beköthető-e és hogyan ebbe a kazánba?
Itt olyanokra gondolok mint feszültég szint (a CT 230V-ot ad ki, a kazánról nem láttam infót mennyi kell neki), 3 vs 2 vezeték (mit hová kell kötni), valamint hogy nem fog-e a moduláció rovására menni (már ha tud ilyet a kazán), ha lecserélem a termosztátot.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv,
Péter
(#) fishike hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Vettem egy Nova Florida Vela CTFS 24 kombi gázkazánt. Ehhez szeretnék csatlakoztatni egy HT-CS01 típusszámú színes érintőkijelzős termosztátot.
Csatolom kazán és a termosztát leírását is. Problémám, hogy a kazán M11-es (TA) szobatermosztát csatlakozási pontján DC 26V jön ki, a termosztát NO és COM csatlakozási pontjai között pedig fűtésre kapcsolt állapotban AC 230V, a COM-on fázissal.
Félek, hogy ha bekötöm agyonvágja a kazánom vezérlését.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv,
Árpi
(#) Gafly válasza fishike hozzászólására (») Szept 18, 2013 / 1
 
Ha jól látom, több kivitele van, lásd Wiring Diagrams fejezet.
Neked szerintem a "Water Heating System", vagy a "Voltage-Free System" kell, de a kettő is teljesen különböző bekötést kér. Találd ki, hogy neked melyik van...
Problémám, hogy a kazán M11-es (TA) szobatermosztát csatlakozási pontján DC 26V jön ki, a termosztát NO és COM csatlakozási pontjai között pedig fűtésre kapcsolt állapotban AC 230V, a COM-on fázissal.
Félek, hogy ha bekötöm agyonvágja a kazánom vezérlését. Igen, ettől én is nagyon félnék.

Ha az általad leírtakat jól értelmezem, akkor neked valoszínűleg "Water Heating System"-ed van és ebben az esetben COM és a NO pontokat kell a kazán TA bemenetére kötni (polaritás mindegy), az NC pedig marad szabadon.
Ha jól látom, akkor viszont a működéséhez kell a 230V, ami viszont az "L" és "N"pontra kötendő.

Jó kérdés, hogy a "Water Heating System" esetében miért nincs védőföld és miért van kettővel több ámde nem használt pont a sorkapcson...
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
(#) fishike válasza Gafly hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Szia!

A termosztát csatlakozási felülete így néz ki, lásd csatolt kép.
Igen elviekben a "Water Heating System" rész lenne a rám vonatkozó, gázkazán radiátorokkal.
Igen a működéshez kell 230V, anélkül nem indul a termosztát. Ahogy megkapja a 230-at bootol és már megy is.
A probléma ott jön, hogy amikor a szobában pl. 20fok van és "feltekerem" 21fokra a termosztátot, a relé kattanása után a COM-on megjelenik a fázis és a COM és az NO között a 230V.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013

kép1.jpg
    
(#) proli007 válasza fishike hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hello! A képen a segge nem azt mutatja, hogy neked "VHS" típusod van, hanem "EHS".. Hol van itt COM-NC-NO? üdv!
(#) Robijoe hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Sziasztok,
Van egy Beretta Junior 24CSI kazánunk,a leírásban DC 24V jelöl meg a termosztát feszültségeként(működtető fesz.szerintem).A fűtészerelőnk meg hozott egy Siemens RAA termosztátot annak a leírásában 24...250V AC!!! jelöl meg ,a rajzon is "L" és "N" jelölés van ,nem+;- !
Most akkor én vagyok tudatlan ,vagy ez a termosztát nem jó a kazánhoz(már ha annak jó a leírása).
?????
Valaki homályosítson fel )
(#) kadarist válasza Robijoe hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Szia!
Ez egy mechanikus termosztát, tehát nem fog megharagudni az egyenáramtól. És nyilván nem kell olyan nagy áramot kapcsolnia, hogy az egyenáramú terhelés bármilyen kárt tenne az érintkezőkben.
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hát ez szívás akkor, mert nem olyan a termosztátod ami közvetlenül használható a kazánodhoz. Lehet visszamenni az eladóhoz, vagy indul a barkács szakkör...
(#) fishike válasza Gafly hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
hát akkor tényleg szívás, de én a leírásból azt értettem, hogy többfunkciós a termosztát.
Bővebben: Link

Nem lehetett választani, hogy VHS vay EHS termosztátot kérek, nekem úgy tűnt, hogy tudja mindet.

de ha mégsem, akkor milyen barkács megoldást javasoltok?

köszi!
(#) proli007 válasza fishike hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Vélhetően ugyan az a vacak van benne, csak a relé érintkezője be van kötve a 230V-ra. Azt kellene függetleníteni a hálózattól. A két sorkapocspont elég benne, mert csak egy független záró kontaktusra van szükséged. Ha szerencséd van (mert nem ismerem) akkor itt a sorkapocs körül/mögött van a relé, és valami csatlakozóval megy a vezérlése főpanelre. Mert gyártás szempontjából ez lenne a leglogikusabb a különböző típusok kialakításánál. De cseppet érteni kell hozzá, meg az érintésvédelem, és a kazán élete miatt is fontos a jó átalakítás.. üdv!
(#) yaksi hozzászólása Szept 19, 2013 /
 
Sziasztok!

A következő problémám lenne, kérném a szakik segítségét:

A régi MMG 5013 termosztátunkat cserélném le egy új, programozhatóra. A probléma a következő: Az MMG-hez három kábel jön az 1,2,4 . pontra bekötve sorban: barna, zöld-sárga, fekete.

Viszont az újnak csak 2 csatlakozási pontja van, belső áramellátással (elem) rendelkezik. Típusa: Nimbusz HP-510.

Hogyan kellene ezt bekötni, hogy működjön? Csak fűtés van, hűtés (klíma) nincs.

Mellékeltem az MMG bekötési rajzát, és a tényleges bekötést a termosztátban. Sajnos a kazán bekötését nem tudom megnézni, mert háromszor körbevizslatva sem találtam meg, hogyan férnék az elektronikájához. Egy Hőterm 29 kazánról van szó!

Előre is nagyon köszönöm!

MMG Bekötési rajz
MMG bekötés
(#) proli007 válasza yaksi hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Hello! A 2-re és a 4-re menő vezetéket kell kötni az új termosztátodba. Az 1-est meg vagy leszigeteled, vagy inkább kikötöd a kazánnál, mert abban várhatóan nulla van. üdv!
(#) yaksi hozzászólása Szept 19, 2013 /
 
Köszi!

Az mindegy, hogy a kettő közül melyik hova megy?
(#) proli007 válasza yaksi hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Igen mindegy, mert ahova kötöd, az egy független kontaktus. (Írhattam volna)
(#) yaksi hozzászólása Szept 19, 2013 /
 
Köszönöm szépen!

Megcsináltam, úgy néz ki, rendben működik...
(#) fishike válasza proli007 hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
pontosan, ahogy gondoltad, ott van a relé.
Csináltam pár képet a belsejéről.
kép1
kép2
kép3
kép4
kép5
(#) VIM válasza fishike hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia! Nem akarok beleszólni de szerintem nem lesz jó ez a termosztát a Te kazánodhoz, mert eleve villanykályha fűtéshez van kialakítva a kimenete, másrészt ha a kazánod 26V-t ad ki, ami 24V lenne és "kommunikálnia" kellene a termosztáttal ami őt szabályozni tudná, többek között a lángmodulációt, szivattyúfordulatot stb. Szerintem. Ha meg is lehetne oldani a kimeneti kontaktust mint zárást, szerintem az sem fogja működtetni a kazánodat, de ne legyen igazam.
(#) proli007 válasza fishike hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Hello!
- Látható, hogy mi van itt, és átalakítani sem gond. Mindössze a sárgával jelölt helyen át kel vágni a fóliát, és a pirossal jelölt pontokat átkötni egy huzallal.
- De amit VIM ír, átalakítás előtt, nagyon meg kell fontolni. Én nem ismerem a kazánokat, de láttam több rajzot, ahol a termosztát intelligens, kommunikál a kazánnal. Pont ezért is ad ki pld. 24V feszültséget a vezérlőpontra, mert azzal táplálja is közben a termosztátot. Így már számtalan funció vezérlése oldható meg. Vagy is nem csak egy kontaktus zárását várja a termosztáttól, mint mezei kollégái.
- Viszont valami olyasmit is olvastam, hogy vannak azért olyan típusok, ami mellett (vagy itt, vagy másik sorkapcson) kontaktust is tud fogadni. De ehhez kellene keresni a gázkazános topikban egy szakértőt, aki konkrétan tudja mi a helyez ennél a kazánnál. Ott szerelők is vannak, akik szerintem tudják hogy hány óra van.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) hetman hozzászólása Szept 20, 2013 /
 
Üdvözlöm az Urakat!

Egy kis segítséget szeretnék kérni ósdi termoszról programozható termoszra való átállásban. Az alábbi kazánom van: Fég C-12H model Bővebben: Link

A mostani termosztát két kábelt kap: feketét és kéket a 8-9-es bekötési pontokból (14.lap 2 táblázat).
Csatolva a mostani termosz bekötési rajza: fektete megy a 4-be, kék a 3-ba

A piros nullvezeték nincs bekötve a termosz felőli végen, a kazánban a bejövő piroson van.
Jól sejtem-e a következőket:
-ha jót akarok magamnak akkor egy elemes kétbekötési pontos termoszt veszek és kalap kabát.
-ha mégsem akarok annyira jót magamnak akkor ilyet hátulja (a második csatolmány) és bekötöm az alábbi módon:
Itt az N és az L kapja a tápot (amit akár nyerhetek az 5-6 bekötési pontokból a kazánból is) és az N1-L1 kapja a mostani kék fekete párost ami a kazánból jön? T1-T2 gondolom a külső szenzor ahonnan a jelet akarom kapni ha nem a termosz saját mérőjét akarom használni.

Előre is köszönöm a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
(#) fishike válasza proli007 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Sziasztok!

Tegnap délután pont ezt tettem és működik. (Annyi kiegészítéssel, hogy a nyák másik oldalán is át kellett vágni a sárgával jelölt helyeken.)
VIM által írtaktól azért nem féltem, mert alapból a kazánban lévő termosztát fogadó sorkapocs is csak egy mezei kábellel volt rövidre zárva és úgy lehetett a kazánon lévő gombokkal vezérelni.

Nagyon köszönöm a segítségeket!

Üdv!
Árpi
(#) fishike válasza hetman hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Szia!

Ha egyszerűen akarod, akkor maradj az elemes verziónál...
A 220-assal ha jól látom a csatolt képen ugyanúgy járnál, mint én. Ez a 220as termosztát is alapból elektromos padlófűzéshez van, ami az N1-L1 lábain bekapcsolt állapotában továbbtolja a 220-at, ami bizony nem túl jó a kazánnak.
A kazán leírásod szerint neked is sima rövidzár kell a 8-9-es pontok közé.

Vagyis ha ezt a 220ast választod, akkor hozzám hasonlóan barkácsolhatsz Te is. Persze kérdés még itt is, hogy mennyire átalakítható... nekem szerencsém volt, mert viszonylag kevés melóval megoldható volt.

Üdv,
Árpi
(#) hetman válasza fishike hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Köszönöm, akkor maradok az elemesnél. Esetleg a Computherm Q7-en kívül tudtok normális áron ajánlani valamit? Előbbiről olvastam elég rossz véleményeket (is).
(#) proli007 válasza hetman hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Hello! Nekem is Q7 RF van, több mint egy éve, és nincs vele semmi gondom. Azon kívül, hogy ha piszkálni akarom, elő kell venni a gépkönyvét. Meg kell szerintem ismerni a működési logikáját, akkor érthető mit miért tesz. Egy használt elemet tettem bele (az volt) amivel egyből Low-Bat jelzést adott. Azóta is az van benne és működik. Igaz a világítást nem nyomkodom benne. A vevő egységet nem a pincébe, hanem a régi helyére tettem. Avagy az is a szobába van. De így messziről látom a piros Led-et, mikor működteti a szabályzó. üdv!
(#) csepkevagyok hozzászólása Szept 28, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. A padlófűtést jelenleg egy régi egyszerű ki/be termosztát kapcsolja, bekötést mellékeltem (2 vezetékes bekötés). A termosztát két pontja között 230V-ot mértem.Ha bekapcsol akkor egyszerűen kapcsolja a keringetőt, és a kazánt. 3-4 éve így üzemel, de kicsit komfortosabb megoldást szeretnék. Egy TR3100-ás Bővebben: Link termosztátot néztem ki, de kicsit elbizonytalanodtam, a bekötést illetően. Mivel két vezeték van csak a kazántól kihúzva, szükséges e még kettőt behúznom?
Mielött megvenném szeretném letisztázni ezt a kérdést, és lehetőleg nem elfüstöltetni a kazánt, bár automatával le van választva a két eddig bekötött termosztát, és keringető is.
Köszönöm!
üdv!
(#) csepkevagyok hozzászólása Szept 28, 2013 /
 
Sziasztok!

Annyi kimarad,hogy a jelenlegi termosztát 1-3 lába van bekötve, és két láb között mérem a 230V-ot.

Ha jól gondolom akkor csak "simán" 230V-os tápellátást kell adni a termosztátnak(5-ös, 6-os láb) és a jelenleg használt két vezeték ami a kazánhoz megy lesz bekötve, (3-as, 4-es láb), a padló érzékelő pedig (1-es, 2-es)

Köszönöm!
(#) Bakman válasza csepkevagyok hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Egyszerűbb, ha olyan termosztátot veszel, amelyik elemről működik. A régi le, az új fel és kész.
(#) proli007 válasza csepkevagyok hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Hello! Ez azért egyáltalán nem biztos. Mert ez a termosztát, mint itt is, alapvetően villamos fűtéshez van. Vagy is bemegy a 230V és ki jön belőle, ha fűteni kell. Mellesleg a 230V megtáplálja a termosztátot is. (Mert az elem, amit egyébként aksinak írnak, az óra folyamatos működéséhez kell, hálózat kimaradás esetén.)
A kazánok, pedig általában nem 230V-ot várnak, hanem egy zárókontaktust. Régi kazánnál megoldható, hogy egyből a kazánbetápot kapcsoljál, de újaknál szerintem ez nem célszerű, vagy ne megoldható. Tehát ha ragaszkodsz ehhez, valahogy a link szerint kell eljárnod. (Ami a garancia elvesztésével is jár.) De olvass egy kicsit a link körüli hozzászólásokba. üdv!
(#) csepkevagyok válasza Bakman hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Olyat termosztátot amit elem/aksi lát el, és padló+levegő hőmérséklet mérésre is alkalmas tudsz ajánlani?
Következő: »»   26 / 125
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem