Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádiós adó-vevő modulok
Lapozás: OK   28 / 52
(#) Szilardsagi hozzászólása Jan 15, 2014 /
 
Ehhez gondolom kellene egy relé is...
(#) pucuka válasza Szilardsagi hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Annyira nem egyszerű. Olvasd alaposan az adatlapot. Nézz körül, itt a fórumon az ezen témájú topikokban, és a cikkek között is.
Vagy enkóder/dekóder páros, vagy mikrovezérlő használata szükséges.
(#) Stone C hozzászólása Jan 17, 2014 /
 
Sziasztok!
Amatőr vagyok az elektronikában ezért kérlek segítsetek.
Remélem jó fórumban keresgélek mert lenne egy kérdésem.
Van egy 433Mhz-es távirányítóm és az lenne a kérdésem ,hogy ezt lehet e állítani illetve
ráhangolni egy szintén 433Mhz-es vevőre mert valamiért a kettő nem beszélget egymással.
Természetesen a kettő nem egy pár gondolom azért sem működik de remélem meg lehet oldani ezt a dolgot.Ha esetleg van valakinek ötlete vagy tuja hogyan kell "ráhangolni" a vevőre légyszi segítsen.
Előre is köszi a válaszokat.
Az adó így néz ki.
(#) bbalazs_ válasza Stone C hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
A rahangolas nem egyszeruen pontosan azonos frekvenciat jelent.
Itt az ado es a vevo kodokkal (kodsorozatokkal) beszelget egymassal.

Kepzelj el egy teremben sokfele nemzetisegu emberbol sokat. Mind kiabal, tehat hang hallatszik (azonos freki).
Az, hogy 'Bela, gyere ide' csak a magyar nemzetisegu, Bela nevre hallgatonak szol.
A kinai vagy a torok nem fogja erteni, pedig ugyanugy hallja ugyanazt a beszedet, mint a magyar.

Roviden valaszolva a kerdesedre: ismerni kellene a taviranyito protocoljat.
Altalaban mind az ado, mind a vevooldalon mikroprocik (is) vannak, amik elvegzik a kodolas es dekodolas feladatat.
Lehet, hogy a te esetedben csak a megszolitas mas, tehat Gezanak hiaba kiabalunk magyarul, hogy "Istvan, figyelj ide", azt ugy erti, hogy nem neki szol. De valoszinubb, hogy mas rendszeru vevo eseten meg a nyelv (protocol) is mas.
(#) Stone C válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 17, 2014 /