Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   171 / 342
(#) granpa válasza ghostman hozzászólására (») Márc 1, 2014 / 1
 
Függőlegesen ráteszed az átkötőket, U-V re a hálózat, V-W-re a kondi, kb. 130uF. Balra forgás; V-W közé a kondi.
(#) ghostman válasza granpa hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
köszi.
És mi történik ha összekötöm a Z X Y és a hálozatot a U V a Kondit a V W re kötöm??
(#) proli007 válasza ghostman hozzászólására (») Márc 1, 2014 / 1
 
Hello! Akkor csillagba lesz kötve, és gyengébb lesz. üdv!
(#) ghostman hozzászólása Márc 2, 2014 /
 
220/380 as villanymotort át lehet tekercseltetni 220 as ra????
(#) granpa válasza ghostman hozzászólására (») Márc 2, 2014 /
 
Akármire át lehet tekercselni. De minek? Elmegy egy fázison is (csak gyengébb, mintha direkt 1~ra lenne tekercselve).
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
(#) ghostman válasza granpa hozzászólására (») Márc 2, 2014 /
 
Hàt êppen azèrt hogy ne legyen gyengèbb
(#) kadarist válasza ghostman hozzászólására (») Márc 2, 2014 /
 
A 220/380-as eleve tudja. Más kérdés, hogy a tisztán egyfázisú alkalmazáshoz ügyes tekercselőre van szükség.
(#) granpa válasza ghostman hozzászólására (») Márc 3, 2014 / 1
 
Arra számíts, hogy 1~ra áttekercselve kissé gyengébb lesz, mintha 3~ról menne. Rosszabb a hatásfok, de nem annyival, mintha 3~úként menne, 1~ról.
(#) Szirty válasza ghostman hozzászólására (») Márc 4, 2014 / 1
 
Helló ghostman!

Szerintem nem azt kérdezted amit tudni szeretnél.
Gondolom az érdekel, hogy egy fázisúra át lehet-e tekercselni a három fázisú motort...
(#) ghostman válasza Szirty hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
így van.
(#) kadarist válasza ghostman hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Az egyfázisú motorban két tekercs van amik nem egyformák, ráadásul aszimmetrikus elhelyezésűek. Ezért írtam, hogy ügyes, hozzáértő tekercselőre van szükség.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) granpa válasza kadarist hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Anno tekertem egynéhányat, mind szimmetrikus volt, és az a két tekercs, négy. (1 póluspár esetén.)
(#) kadarist válasza granpa hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
És hogy alakult a teljesítménye, indíthatósága?
(#) granpa válasza kadarist hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Tökéletesen, egyet sem hoztak vissza.
(#) kadarist válasza granpa hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Ha nem hozták vissza, akkor biztosan jó lett.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Többféle egyfázisú tekercselési mód van. A nagyobb teljesítményű motoroknál gyakran használatos, hogy a főfázissal nagyobb területet fognak be, több vastagabb huzalból készült tekerccsel, míg a segédfázis kevesebb, kisebb felületet befogó, vékony huzalból készül. Ezek általában csak indító kondenzátorral üzemelnek. Ha üzemit rak rá valaki, nagyon óvatosan kell méretezni, nehogy meghaladja az állandó áram a tekercs teherbíró képességét. Az üzemi kondenzátorhoz készülők segédfázis tekercse erősebb, tartós igénybevételre készül. Előfordul, hogy pontosan megegyezik a főfázissal. Ellenben aszimmetrikussal még nem találkoztam.
Az előbbieknél az általában használatos kondiszámítás nem jó, csak a tekercselő tudja, mekkora kondihoz méretezte (vannak erre is útmutatások). Egyforma tekercsek esetén elég jó eredményt ad az általános számítási mód.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Egy aszimmetrikus megoldás: Bővebben: Link.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Nem látom az aszimmetrikus megoldást. Két-két egymástól pontosan 90 fokra eltolt tekercs van mindegyik egypóluspárú gépben.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
A kihagyott hornyokra értettem az aszimmetrikusságot.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Felfogás kérdése. Én meg a 90 foktól eltérő eltolásra érteném, ami nem ad azonos nyomatékot mindkét forgásirányban.
Az eltérő tekercsekről és okairól már írtam. De még lehetne oldalakon át sorolni a többi különleges változatot.
(#) busz10 hozzászólása Márc 5, 2014 /
 
sziasztok. segitene valaki megmagyarázni hogy kapcsolódik a csillag kötés?sokszor bajlódom ezzel.előre is köszi.
(#) pont válasza busz10 hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Nem teljesen világos mire vagy kíváncsi, de csillagban a három tekercs egy egy kivezetése egy pontban van összekötve (csillagpont), a fennmaradó három tekercsvég a három fázisra csatlakozik.
(#) busz10 válasza pont hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
szia ara lennék kiváncsi,hogy hogyan kötődnek a tekercsek.mindeggy mellyik három tekercset kötöm össze?például három kezdőt?a végzőt meg a végzőkkel?
(#) kadarist válasza busz10 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Szia!
Segítség: Bővebben: Link.
Az csillag-átkötés kerülhet az 1-2-3 kapcsokra is és akkor az lesz a közös (common). A mondatokat kezdd nagy betűvel! Köszönjük!
(#) Szirty válasza busz10 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Szevasz busz10!

Idézet:
„mindeggy mellyik három tekercset kötöm össze?”


Mindegy melyik három? Összesen van három (már ha 3 fázisú AC motorról van szó). Mind a hármat össze kell kötni.
Tehát összekötöd a 3 fázis tekercs egyik végét egy pontba. Két lehetőséged van, nem jó bármilyen kombináció!
Vagy az U1-V1-W1 pontokat kötöd össze, vagy az U2-V2-W2 pontokat. Más kombináció nem jó.
(#) tipiusz hozzászólása Márc 6, 2014 /
 
Üdv!
Vettem egy 220/380 villanymotort. 230V-ról szeretném használni. Megvettem a kondikat is hozzá, csak a bekötéssel akadt gondom! Ugyanis: Üzemi és indító is volt rajta használva, így működött, indult tökéletesen. (Kondikat levette a régi tulaj) Kicsit sok az info, itt és net szerte is, még több az ellentmondó! Tehát hogyan kell bekötnöm a két kondit, ezt szeretném tőletek megtudni! Volt olyan villanyszerelő (!) Aki azt mondta: Indítót és üzemit egyszerre nem lehet használni! Volt aki ezt: Indítóhoz kell nyomógomb! Volt aki szerint az sem kell! Stb... Kérlek benneteket segítsetek eligazodni! Előre is köszönöm a segítségeteket! További szép estét kívánva: Karcsi
(#) kadarist válasza tipiusz hozzászólására (») Márc 6, 2014 / 1
 
Szia!
Az indítókondenzátort egy nyomógombbal kapcsold a motorra a felpörgés alatt.
(#) sector99 válasza tipiusz hozzászólására (») Márc 6, 2014 / 1
 
Annyi "lábjegyzetet" tennék még hozzá, hogy egy kicsit mindenkinek igaza van. Azért mert van olyan motor amihez elég csak az üzemi kondenzátor, de egyes típusokhoz csak indító kell.
Mekkora kondikat vettél ?
Egy kis segédlet az értékek kiszámításához.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2014
(#) kadarist válasza sector99 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Idézet:
„Üzemi és indító is volt rajta”

Szia!
Ebből induljunk ki.
(#) sector99 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Igen...Figyelmetlenül olvastam, bocs...
Következő: »»   171 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem