Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Jack dugó és fülhallgató
Akkor, ha a bekötést tudod, akkor mért kérdezted, hogy van-e szükséged másik dugóra? Ez akkor jó is, hacsak nem tápot is akarsz adni innen a hangfalaknak...
Ha a tápot mindenképp elemről akarod, akkor ezen kívül csak azt kell megoldani... Amúgy, ha tudsz oroszul vagy lengyelül, akkor valószínűleg itt minden le van írva lengyel1-Bővebben: Link lengyel2- Bővebben: Link orosz -Bővebben: Link Bár, a vicsys-féle videón a hang bekötése látszik, szóval a teljes kapcsolásra nem sok szükség van... amit én ki tudtam venni ebből a google-translate-es angolra fordításból (a magyar szerintem még ennyire se volt érthető) az mintha az lenne, hogy a lengyelek közül volt, aki 12V-ról is táplálta ezt a valamit, és működött neki, bár nem tudom... azt kéne megtudni, hogy az eredeti telefon mekkora feszültséget adott ennek a cuccnak... Meg azt is jó volna hozzá tudni, hogy azok az akkuk pontosan milyenek, tehát az a 6V és 3,8V a "névleges" feszültségük, vagy pl a teljesen feltöltött feszültségük... Meg, hogy pl a töltést, hogy lehet megoldani... De egyébként, ha nincs forrasztópákád, és esetleg a drótokat csak összecsavarni szeretnéd, akkor a szigetelőszalaggal/zsugorcsővel ne spórolj, szigetelj el mindent egymástól, főleg a TÁP+ részét a többitől, mert ha rövidre záródik egy Li-ION akku, az pl tűzveszélyes... ha elég energia van benne simán kigyulladhat... De ha forrasztod a vezetéket, akkor is zsugorcsövezd le természetesen Ja meg még elem/akku esetén a fordított polaritás elleni védelemre, egy diódát nem árt sorbakötni az elem + ágával, szintén az áramkör és az akku védelmében...
Köszi a segitseget a 6 v akksi egy taviranyitos auto akkumlatora igy ha lemerul azt tudom tolteni. És ha ezzel az akksival nem jo akkor mivel tudom helyettesiteni?
Üdv!
Ezzel énis próbálkoztam. Az áramot az aksi adja, így nem lehet 3.6v -nál többet kapjon. Szerintem. videó alapján kötöttem, de meg se akar szólalni. Lehetséges hogy a vezeték bevan vonva valamivel? Csak összekötögettem, nem forrasztottam. Tuti működött, a telefon adta meg magát.
Mivel 5v-al jó, van esély, hogy 6V-al is jó lesz. Ha nagyon spóroltak, akkor lehet az erősítő részben 6,3V-os kondi, a teljesen feltöltött 6V-os akku ezt meghaladhatja, itt lehet gond. Ha telefonhoz volt és az táplálta, akkor inkább 3,xV-ot kapott eddig, ehhez képest már az 5V is több. Bele kellene nézni, hogy van-e benne ilyen elektrolit kondenzátor. A többi részével szerintem nem lesz baj.
A videó pont neked készült, minden rajta van. Ahogy látod, ott is megmérték a jack dugónál, melyik vezeték melyik pont, ezt kell tenned neked is. Ha a levágott dugód 4, és nem sima 3 pólusú, akkor is jó, csak azt ki kell hagyni. Ne legyen olyan elvárásod, hogy megadsz pár általános infót, és egyből vágjuk, hogy mit hova köss! Nincs ilyen egyértelműség általában, a kábelek színezése sem szabványos mindenhol és a kínaiak és elég trehányak...
3, valamennyit kapott. Szerintem 3.6V-ot.
Próbáltam már szétszedni, szerintem lehetetlen. Szerintem össze van ragasztva, úgyhogy max fűrészelni, vágni lehetne..
Idézet: „Lehetséges hogy a vezeték bevan vonva valamivel?” Lehetséges. Ha nem húzható le róla műanyag szigetelés, csak színes huzalnak tűnik, akkor az lakozott. Ha jól átmelegíted általában forrasztható. Összetekerve nem lesz jó, hiszen, ha így érintkezne, akkor zárlat lenne a külső szigetelésen belül a szálak között alapból... A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2014
Idézet: Azok a vezetékek több eres zománcozott rézhuzalok (litze). Forrasztással jól szerelhetők, ugyanis a forrasztópáka hője már leégeti róluk a szigetelést. Csak égetéssel tisztíthatók tökéletesen, ugyanis a szálak között selyem (vagy műszál?) van sodorva, olyankor az is kiég belőle. A sodrás nem megbízható kötési módszer, pláne ilyen vékonyságú huzalok esetén. Ha neked nincsen, kérj meg valakit, akinek van forrasztója, hogy pöttyintse össze. „Lehetséges hogy a vezeték bevan vonva valamivel?”
Értem. Ennyire azért nem értek hozzá...
Megvan minden hozzá, csak a lustaság. Egyelőre kíváncsi voltam rá, de holnap akkor rendesen összerakom. Köszönöm a segítséget.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
Nemtudom, hogy a témanyitónak sikerült-e, de nekem sikerült. Forrasztó melege leégette azt a szigetelést, tényleg valami selyem volt ott. Rendesen működik. Jelenleg adapter adja neki az áramot, 5V -ot kap, nem melegszik, hangja tiszta.
Na végre! Most már csak hallgatni kell jó sokat! Gratula.
Nekem meg nem sikerult ami a hangfalbol jön ilyen réz szinű vezeték azt hova kössem? Mert ugye van a feket meg a piros az a táp a zöld a bal- , kék a jobb hangszóróhoz megy.
Ilyen erősítős cuccokkal még nem bajlódtam. Én szétszedném a cuccost, úgy nyomoznám le, mi mije neki? A sima fülhallgatóknál a natúr (Hús színű) szokott lenni a test. A belinkelt fórum oldalakon a lengyel nem ért hozzá, oroszul meg nem tud a Google. Szerencsére van szótáram, azt jelenti, amit sejtettem: obscsij=közös. A hang közöse a natúr színű, mert nem biztos, hogy ott azonos a telep bármely pólusával.
Szét bontottam egy másik fülest és itt látható az a réz (natur színű) vezeték és látszik hogy kettő van belőle egyik a pirossal megy a jobb füldugóhoz másik pedig a kékkel a bal füldugóhoz. De nem tudom hogy kössem hozzá a hangszóróhoz mert sehogy se akar működni
Tessék: Mind a 2 natúr a közösre megy. A kép magáért beszél.
Szia!
A két negatív úgyis egy negatívra csatlakozik a 3.5 csatiban.(én is így kötöttem be egy jack elosztót.
Forrasztással próbáltad, vagy csak összesodrással? Úgy látom a szálak között ott van az a "műselyem"-szerű anyag, sodord szét a szálakat és válaszd szét azokat a műanyag szálakat a rézszálaktól mindenképpen és úgy próbálkozz, ha sodorni akarod akkor is, de ha forrasztani akkor is, és a műanyag szálakat simán csak egy csípőfogóval csípd le...
Multimétered van? Azzal ellenőrizted, hogy melyik szál hova megy a csatlakozón? Ha van, akkor mindenképpen azzal nézd meg... Illetve a tápot megoldottad a hangszórókhoz? A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2014
Eddig csak összesodortam. Annak a szálnak milyen szerepe van vagy mért kell kivágni? Sajonos multiméterem nincs :/ a tápot usb-sen oldottam meg hogy biztos jó legyen majd ha működik már akkor megprobálom akksival is.
Esetleg azok miatt a szálak miatt lehet, hogy nem érintkezi rendesen a két kábel, ahogy összecsavarod... Amúgy valószínűleg azért lehetnek ott, hogy a kábel hajlékonyabb legyen, és nehezebben törjön meg, bár a pontos okot nem tudom, de legalábbis én ezt valószínűsítem... Korábban itt írták azt is, hogy a szálak esetleg maguk is lakkozottak lehetnek és ezért csak a forrasztás segít, ezt nem tudom, egy multiméter segítségével ezt is könnyedén kideríthetnéd...
-kivágni meg azért célszerű, mert akkor nincs ott, hogy zavarjon De amúgy akkor multiméter nélkül honnan tudod azt, hogy melyik szál kábel, a csatlakozó melyik pontjához tartozik? És ugyanez a kérdés az usb esetén is, honnan tudod, hogy pl a tápot nem-e fordítva kötötted be a hangszórónak? Ugyanis attól gyorsan tönkre is mehet, vagy esetleg jobbesetben a pc tápja kapcsol le... usb-s mobiltöltőnél meg lehet a biztosíték ég ki... Szóval valahonnan egy multimétert ha tudsz szerezni, azzal lehetne a legbiztosabbra menni, olyan kell, ahol van szakadásvizsgáló, lehetőleg hangjelzéssel- a multik 95%-a valószínű pont ilyen de amúgy ha sima Ohm mérő van benne az is jó végülis --itt amúgy úgyis elmondjuk hogy kell használni, ha elakadsz... -a multival meg kéne nézni először is a csatlakozók bekötését, valamint az usb-nél a tápfeszültség polaritását, azaz megkeresni, hogy melyik a pozitív táp és melyik a GND. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2014
Sodrással nem megy. Nekem se volt.
Forrasztottam, kicsit jobban füstölt, mert nem választottam szét. De végül is jó lett.
Olvass már vissza egy kicsit, ott van, hogy nem látszik, de szigetelt, különben zárlat lenne. Csak forrasztással lehet kontaktusba hozni őket...
Megpróbálok szerezni egy multit tálán Papámnak van. Amugy mennyibe kerül egy ilyen? Máshogy nem tudom megállapitani ha megse tudnek szerezni? :/
Hát attól függ, hogy kell-e, hogy pl van-e forrasztópákád, vagy lehet a legjobb az lenne, ha megkérnél valakit akinek van, és tudja is használni, hogy csinálja meg neked, neki valószínű, hogy van multimétere is egyébként, de ha forrasztva lesz akkor egyébként se biztos, hogy kell: (esetleg a Papádat nem tudod megkérni, hogy csinálja is meg neked?)
-mert a többiek ahogy írták forrasztva jó, és valószínűleg a tied is lakkozott, a korábbi videó alapján a bekötés kideríthető, ha a másik kollégának jó volt úgy, valószínű a tieden is működnie kéne ugyanúgy... és akkor így nem is kell mérni semmit, csak jól meg kell figyelni a videón, hogy melyik drótot mutatják -és ha van pákád, akkor az USB-t is meg lehet oldani mérés nélkül, ugyanis vehetsz a boltban új csatlakozót, amihez itt: Bővebben: Link a bekötés, ha ez alapján van bekötve, akkor jónak kell lennie a tápnak, viszont egy diódát azért érdemes lehet sorbakötni az áramkörrel, pl azért, hogyha a hangszóró oldalán először véletlenül mégis fordítva történne a bekötés, megvédeni a hangszóró elektronikáját a fordított táptól, pl egy ilyen kis-feszültségesésű/Schottky dióda, olcsó is és ide pont jó lehet: Bővebben: Link - 1N5819 Schottky És így elvileg jónak kell lennie... Ha elemmel akarod használni oda is a dióda mindenképpen célszerű, de azt nem írtad, hogy milyen kivitelű az akksid, meg lehet abba nem gondoltál bele, hogyha a hangszóró miatt mondjuk ráforrasztasz két vezetéket, akkor azt mindig amikor meg tölteni akarod, akkor leforrasztod, ha a forrasztás nyoma esetleg nem is zavarja az akku töltőbe rakását, még akkor is utána meg mindig vissza akarod forrasztani? Szóval ahhoz meg, ha még mindig akkuról akarnád, akkor valami olyan akku kell, aminek vagy valami bontható csatlakozása van, vagy valamilyen elemtartóba rakható... anélkül nem igazán praktikus a dolog... pláne, hogy az akkukra igazából azt mondják nem is igazán célszerű ráforrasztani... -multimétert meg emiatt nem biztos, hogy célszerű venned, meg ha kiderül, hogy forrasztani kell, mert lakkozott, és nagy valószínűséggel az, akkor meg úgyis forrasztópáka kell, és a fentiek alapján, ahhoz meg nem muszáj a multi A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2014
Forrasztottam már egyszer egy kapcsolót nem lett vmi szép de fogta. Van pákám is vagyis egy ilyen fa égető (ilyen mintákat lehet vele csinálni) de multkor is ezzel csináltam és sikerült nagyjábol. Az úgy jó hogy leégetem a szigetelő lakkot a vezetékről majd összesodrom? (Mert félek ha mégis rossz lesz akkor hiába forrasztottam). Aksit ugy gondoltam h csinálok neki egy dobozt amibe rakok valamiből kiszerelt érintkezőt (de ez egyenlőre másodlagos). Nem nagyon van olyan aki meg tudná nekem csinálni meg amúgy is szeretem magam csinálni és legalább tanulok is
Ha le tudod égetni úgy is, hogy nem csavarod össze a szálakat, hanem szétsodrod őket, akkor végülis lehet úgyis, viszont nem tudom, hogy ón hozzáadása nélkül mennyire könnyen ég le a lakk, ha meg adsz hozzá ónt, akkor azok a vékony szálak elég könnyen összetapadnak, és akkor kb azt a szétlapított formát veszik fel, meg ha egyeséve próbálod húzni a pákát a vékony szálon, az elég könnyen elszakadhat, bár a kép alapján nem látom, hogy ténylegesen mennyire vékonyak a szálak, talán az akinek sikerült, ő jobban el tudja mondani, hogy hogy tudta megcsinálni, volt-e benne valami nehézség...
De amúgy a legjobb valószínűleg úgy lenne, hogy a vezetékszálakat külön összesodrod, aztán a különválasztott műanyagot kivágod (hogy ne égjen a pákára, amikor majd forrasztod a drótokat), és egyben a sodratot melegíted, úgy, hogy közben "ész nélkül" tolod bele az ónt persze figyelve, magadtól távol tartva... és ha látod, hogy "szívja" magába a sodrat az ónt, nem baj, ha esetleg valamennyi mellette le is csöpög, a lényeg, hogy a belső szálakra is jusson ón, szóval, ha jól egybeáll az egész sodrat a végén akkor valószínűleg jó is... és akkor az ugyanígy összesodrott és leónozott másik vezetékvéggel össze is forraszthatod -- bár ehhez multiméter kéne, hogy kiderítsd, hogy akkor melyikkel is vagy ha csatlakozóra forrasztod, akkor az itt korábban valaki által belinkelt bekötés alapján be tudod kötni a csatlakozóba, a csatlakozót célszerű valamilyen satuba befogni a forrasztás idejére... bár ha a pákád inkább "durva" forrasztásra való, akkor lehet jobban jársz, ha nem csatlakozóba forrasztasz vele, hanem vezeték végére, mert azokat egymástól jobban külön lehet húzni, a csatlakozóban meg könnyen összefolyhat az ón a széles pákahegynél... és azt meg kiszedni onnan pl ónszívó sodrony nélkül nem túl jó játék
Azt megneztem hogy a piros és a mellete lévő rézszìnű megy a jobb füldugóhoz a kék és amelletti rézszínű pedig a balhoz megy. Ez azt jeleni hogy akkor a piros+réz színűt kötöm kék hangszóró vezetékre (mert a hangszórón ez a jobb oldala) a kéket meg a rézszìnűt a zöldre. Vagy nem jelent semmit és ki kéne mérni?
Ami végülis annyira nem számít, az az, hogy esetleg a "jobb" hangszórót kötöd a dugó "bal" feléhez, legfeljebb ilyenkor fordítva szól, vagy ha balansz szabályzás van valamilyen zenelejátszóban, akkor az is fordított lesz, bár, ha nincs feliratozva a hangszórók dobozára sehova, hogy melyik a bal, meg melyik a jobb, akkor végülis majd úgy rakod, hogy a jó legyen jobb oldalt és bal oldalt
Ami számít, az az, hogy a GND-t ne a jellel kösd össze! A színesek lehetnek gondolom a jelvezetékek, és a rézszínűek a közös (a csatlakozóban összekötött) föld... ha ezeket egymással összekötnéd véletlenül, azzal a telefon kimenetét zárhatod rövidre, amit nem feltétlenül tolerál! És ezt lehetne egy multiméterrel gyorsan kimérni, hogy melyik két drót az, ami a csatlakozó közös pontjára megy, azok a földek, és melyik az a kettő, ami a csatlakozó két másik külön pontjára megy... De, hogyha új jack-et veszel a boltban, akkor a fentebb linkelt ábra alapján láthatod, hogy mit hova kell kötni, és a korábbi videó alapján, meg megvan, hogy ezek a vezetékek a hangszóró kábelén melyikek... De egyébként végülis páka nélkül is megpróbálhatod a lakkozást eltávolítani valami késsel, kapargatva... Csak ha nagyon vékonyak a szálak, akkor elég macerás, hogy a "pucolás" közben ne tépd le a szál végét. De, ha mondjuk 10-ből egynek leszakad a vége végülis nem tragédia, marad bővel szál, amin átmegy a hang, de azért ha több is elszakad az nem biztos, hogy jó, pl akár csökkenhet a hangerő is... Viszont, ha meg így elszakadnak a szálvégek, akkor meg lehet kezdeni az egészet előről, a kábelvég lecsípésével De amúgy ha megpucolod a szálakat, akár kicsit is, akkor a páka is jobban tud valószínű "dolgozni" mert akkor az ón már rá tud futni a drótokra valahol, és akkor a maradék felületekről lehet könnyebben ledobja a lakkot... Szóval ettől többet látatlanban, tényleg nem lehet, távolról mondani, próbáld meg leónozni a kábelvégeket, külön külön, vagy csak késsel lekaparni(bár mivel a vékony szálak lehet egy hajszáltól is vékonyabbak, ez nem biztos, hogy ajánlott a képen nem látszik, hogy pontosan mekkorák a szálak...), szóval ha le vannak ónozva a végek és nem boldogulsz, szerintem akkor írj, hogy hogyan tovább, de az eddigiekből azért talán már összerakható a dolog... de ha a családban tényleg van multiméter valahol, akkor kérd kölcsön, és mérd ki az a tuti... Esetleg ha a kapargatást választod, utána összetekerheted próbaképp a kábelvégeket, viszont vigyázz, hogy az így létrejött csatlakozások egymással össze ne érjenek, megintcsak a zárlat miatt..
Látom, sokat elmélkedtek a zomácozott vezetékek forrasztásán. Ezek a kérdések már inkább a "Forrasztási 1x1" témába tartoznak, de mivel a kérdés itt vetődött fel, próbálom nektek átadni, amit tudok. Valahol, egy régebbi rádiótechnikai lapban olvastam a litze huzalokat úgy kell megtisztítani, hogy egy kis tégelybe, vagy kupakba kevés alkohol töltünk, azt meggyújtjuk, és miután leégett róla a szigetelés, gyorsan belemártjuk a huzalt az alkoholba, akkor gyönyörű szép tiszta lesz, különben szárazon égetve fekete, kormos, oxidos, ezért nem könnyen forrasztható. Kicsit tűzveszélyes a művelet, és feltételezi, hogy van otthon tiszta szesz. Én azóta rájöttem, hogy elég ezek forrasztásához a jó forrasztópáka, olyan, aminek a végén jól szétfolyik az ón, nem olyan, ami fekete, kormos, hanem csillogóan tiszta (pl:Weller). Azóta nem tisztogatom, hanem egyből forrasztom őket. A vezeték legvégét, ahol vágva van, kell hirtelen sok forró gyanta érje, és ón, akkor lerúgja magáról a lakkot a továbbiakban melegített részekről is. Én nem szedem szét, nem kapargatom, mert attól csak könnyebben szakad. Egyébként a selyem azért van benne, hogy erősebb legyen, és egyben hajlékonyabb, anélkül sokkal könnyebben szakadna, pár havonta vehetnél újat, mert szana-széjjel szakadozott.
Sziasztok!
Lehet hogy rossz témában írok, ez esetben elnézést kérek! Az lenne a kérdésem, hogy az mp4-be ha bedugom a fülhallgatót, akkor ugyanúgy szól tovább a külső hangszóró, és vele párhuzamosan a fülhallgató. Mitől lehet ez? Üdv: Dávid
Talán nincsen neki hangszóró leválasztó érintkezője. Ki kell cserélni a Jack aljzatot egy olyanra, amelyikben van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |